Tabel

Planlagt_ambulante_2018


Beskrivelse ?

Data fra Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP), Planlagt ambulante, 2018.

Størrelse (Antal rækker) ?

99541

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V_CPR CPR
kanal Spørgeskematype
koen Køn
alder Alder i år
type Patienttype
niv1org Afdeling
niv2org Hospital
niv3org Region
aldgrp2 Aldersgrupper
aldgrp5 Aldersgrupper
sp01 1. Var personalet forberedt på din ankomst til ambulatoriet?
sp02 2. Var der ventetid, fra du skulle møde, til du blev kaldt ind?
sp04 4. Var personalet i ambulatoriet venligt og imødekommende?
sp05 5. Havde personalet sat sig ind i dit sygdomsforløb ved dit besøg?
sp06 6. Havde personalet i ambulatoriet tid til dig?
sp07 7. Var der mulighed for at tale med en relevant sundhedsfaglig person om din undersøgelse/behandling?
sp08 8. Spurgte personalet ind til dine egne erfaringer med din sygdom/tilstand?
sp09 9. Gav personalet dig mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp10 10. Gav personalet (efter dit samtykke) dine pårørende mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp11 11. Havde du samtaler med personalet om, hvordan du bedst håndterer din sygdom/tilstand?
sp12 12. Var du med til at træffe beslutninger om din undersøgelse/behandling i det omfang, du havde behov for?
sp13 13. Var du inden dit besøg blevet informeret om, hvad der skulle ske under besøget?
sp14 14. Var den mundtlige information, du fik under det ambulante besøg, forståelig?
sp15 15. Fik du svar på de spørgsmål, du stillede ved det ambulante besøg?
sp16 16. Blev du informeret om, hvor du kunne henvende dig med spørgsmål om din sygdom/tilstand og behandling efter dit besøg?
sp17 17. Fik du information om virkninger og bivirkninger ved ny medicin, du skulle tage efter besøget?
sp18 18. Fik du de informationer om din sygdom/tilstand og undersøgelse/behandling, som du havde brug for?
sp20 20. Skete der fejl i forbindelse med dit besøg?
sp22 22. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl)
sp23 23. Var der rent i ambulatoriets lokaler?
sp24 24. Var der tydelig skiltning til ambulatoriet på sygehuset (klinikken)?
sp25 25. Passede ambulatoriets åbningstider til dine behov?
sp26 26. Kunne du komme i kontakt med ambulatoriet ved behov?
sp27 27. Hvis du efter dit besøg kontaktede ambulatoriet for rådgivning (fx telefonisk, e-mail), var rådgivningen da brugbar?
sp28 28. Er du tilfreds med den pleje, som du modtog?
sp29 29. Er du tilfreds med den behandling, som du modtog for din sygdom/tilstand?
sp30 30. Er du alt i alt tilfreds med besøgets forløb?
sp31 31. Har du tidligere været indlagt eller til samtale/undersøgelse, kontrol, prøvetagning mm., som har noget med dette besøg at gøre (dit samlede forløb)?
sp32 32. Oplevede du, at én læge havde et særligt ansvar for dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp33 33. Var dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg (indenfor det seneste år) godt tilrettelagt? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp35 35. Var du tryg i dit samlede forløb?
sp36 36. Har du hørt om ordningen ”patientansvarlig læge”?
sp37 37. Har du en ”patientansvarlig læge” i dit samlede forløb? (Omfatter kun patienter, der har hørt om ordningen)
medie Medie respondent har svaret gennem
sp22bag 22. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl) (spørgsmålet på fuld skala)
sp37bag 36+37. Har du en ”patientansvarlig læge” i dit samlede forløb?
tema1 Personale - spørgsmål 1, 4, 5, 6 og 7
tema1a Ventetid ved ankomst - spørgsmål 2
tema2 Patientinvolvering - spørgsmål 8, 9, 10 og 11
tema2a Patientoplevet fejl - spørgsmål 20
tema3 Information - spørgsmål 13, 14, 15, 16 og 17
tema4 Servicestandard - spørgsmål 23, 24, 25, 26 og 27
tema5 Overordnet tilfredshed - spørgsmål 28, 29 og 30
univ1 Afsnit
weight Respondentens vægt som indgår i aggregerede resultater til afdelings-, hospitals-, regions- eller landsniveau
sp03txt 3. Skriv venligst her, hvis du har kommentarer til modtagelsen eller forslag til forbedringer:
sp19txt 19. Skriv venligst her, hvis du har manglet information i forbindelse med dit besøg:
sp21txt 21. Beskriv venligst den eller de fejl du oplevede:
sp34txt 34. Skriv venligst her, hvis du synes, at ambulatoriet kunne gøre noget bedre, eller hvis ambulatoriet gjorde noget særligt godt:
sp38txt 38. Skriv venligst her, hvis du har kommentarer til din kontakt med den ”patientansvarlige læge”:
sp20bag 20. Skete der fejl, der medførte skader eller mén?