Søgning » Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser » Planlagt_indlagte_samlet_2018
Tabel

Planlagt_indlagte_samlet_2018


Beskrivelse ?

Data fra Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP), Planlagt indlagte, 2018.

Størrelse (Antal rækker) ?

22746

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
V_CPR CPR
kanal Spørgeskematype
koen Køn
alder Alder i år
type Patienttype
niv1org Afdeling
niv2org Hospital
niv3org Region
aldgrp2 Aldersgrupper
aldgrp5 Aldersgrupper
udfredag Udskrivelsesdag
indltid Indlæggelseslængde
sp01 1. Var personalet forberedt på din ankomst til afdelingen?
sp02 2. Var der ventetid, fra du skulle møde, til du blev henvist til en seng (kaldt ind)?
sp04 4. Var personalet på afdelingen venligt og imødekommende?
sp05 5. Havde personalet sat sig ind i dit sygdomsforløb ved samtaler om din sygdom/tilstand?
sp06 6. Havde du mulighed for at tale med personalet om din pleje, når du havde behov for det?
sp07 7. Havde du mulighed for at tale med en læge om din behandling, når du havde behov for det?
sp08 8. Spurgte personalet ind til dine egne erfaringer med din sygdom/tilstand?
sp09 9. Gav personalet dig mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp10 10. Gav personalet (efter dit samtykke) dine pårørende mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp11 11. Havde du samtaler med personalet om, hvordan du bedst håndterer din sygdom/tilstand?
sp12 12. Tog personalet hensyn til dine behov ved planlægningen af din udskrivelse?
sp13 13. Var du med til at træffe beslutninger om din undersøgelse/behandling i det omfang, du havde behov for?
sp14 14. Skete der fejl i forbindelse med din indlæggelse?
sp16 16. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl)
sp17 17. Fik du dækket dit behov for mad og drikke?
sp18 18. Var der tilstrækkelig med ro til hvile og søvn?
sp19 19. Fik du dækket dit behov for personlig hygiejne?
sp20 20. Fik du dækket dit behov for smertelindring?
sp21 21. Var der rent i afdelingens lokaler?
sp22 22. Var du inden din indlæggelse blevet informeret om, hvad der skulle ske under din indlæggelse?
sp23 23. Var den mundtlige information, du fik under indlæggelsen, forståelig?
sp24 24. Fik du svar på de spørgsmål, du stillede, mens du var indlagt?
sp25 25. Fik du information om virkninger og bivirkninger ved den medicin (herunder smertestillende), du fik, mens du var indlagt?
sp26 26. Blev du løbende informeret om resultaterne af din behandling/undersøgelse?
sp27 27. Blev du informeret om, hvilke symptomer du skulle være opmærksom på efter din udskrivelse?
sp28 28. Blev du informeret om den videre plan for dit forløb eksempelvis i forhold til opfølgning og/eller genoptræning?
sp29 29. Blev du informeret om, hvor du kunne henvende dig med spørgsmål om din sygdom/tilstand og behandling efter din udskrivelse?
sp30 30. Fik du information om virkninger og bivirkninger ved ny medicin, du skulle tage efter din udskrivelse?
sp32 32. Oplevede du, at afdelingen og den kommunale hjemmepleje/hjemmesygepleje/sundhedsplejerske samarbejdede om din udskrivelse?
sp33 33. Fik du de informationer om din sygdom/tilstand og undersøgelse/behandling, som du havde brug for?
sp34 34. Er du tilfreds med den pleje, som du modtog?
sp35 35. Er du tilfreds med den behandling, som du modtog for din sygdom/tilstand?
sp36 36. Er du alt i alt tilfreds med forløbet, fra du blev indlagt, til du blev udskrevet?
sp37 37. Har du tidligere været indlagt eller til samtale/undersøgelse, kontrol, prøvetagning mm., som har noget med denne indlæggelse at gøre (dit samlede forløb)?
sp38 38. Oplevede du, at én læge havde et særligt ansvar for dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp39 39. Var dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg (indenfor det seneste år) godt tilrettelagt? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp41 41. Var du tryg i dit samlede forløb?
sp42 42. Har du hørt om ordningen ”patientansvarlig læge”?
sp43 43. Har du en ”patientansvarlig læge” i dit samlede forløb? (Omfatter kun patienter, der har hørt om ordningen)
medie Medie respondent har svaret gennem
sp16bag 16. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl) (spørgsmålet på fuld skala)
sp43bag 42+43. Har du en ”patientansvarlig læge” i dit samlede forløb?
tema1 Personale - spørgsmål 1, 4, 5, 6 og 7
tema1a Ventetid ved ankomst - spørgsmål 2
tema2 Patientinvolvering - spørgsmål 8, 9, 10, 11 og 12
tema2a Patientoplevet fejl - spørgsmål 14
tema3 Servicestandard - spørgsmål 17, 18, 19 og 21
tema3a Smertelindring - spørgsmål 20
tema4 Info før og under indlæggelse - spørgsmål 22, 23, 24, 25 og 26
tema5 Udskrivelsesinfo - spørgsmål 27, 28, 29 og 30
tema6 Overordnet tilfredshed - spørgsmål 34, 35 og 36
univ1 Afsnit
weight Respondentens vægt som indgår i aggregerede resultater til afdelings-, hospitals-, regions- eller landsniveau
sp03txt 3. Skriv venligst her, hvis du har kommentarer til modtagelsen eller forslag til forbedringer:
sp15txt 15. Beskriv venligst den eller de fejl du oplevede:
sp31txt 31. Skriv venligst her, hvis du har manglet information i forbindelse med din indlæggelse og udskrivelse:
sp40txt 40. Skriv venligst her, hvis du synes, at afdelingen kunne gøre noget bedre, eller hvis afdelingen gjorde noget særligt godt:
sp14bag 14. Skete der fejl, der medførte skader eller mén?