Søgning » Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser » Planlagt_indlagte_samlet_2016
Tabel

Planlagt_indlagte_samlet_2016


Beskrivelse ?

Data fra Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP), Planlagt indlagte, 2016.

Størrelse (Antal rækker) ?

23639

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
kanal Spørgeskematype
koen Køn
alder Alder i år
type Patienttype
niv1org Afdeling
niv2org Hospital
niv3org Region
aldgrp2 Aldersgrupper
aldgrp5 Aldersgrupper
udfredag Udskrivelsesdag
indltid Indlæggelseslængde
sp01 1. Var personalet forberedt på din ankomst til afdelingen?
sp02 2. Var der ventetid, fra du skulle møde, til du blev henvist til en seng (kaldt ind)?
sp03 3. Blev du informeret om årsagen til ventetiden? (Omfatter kun patienter, som har oplevet ventetid)
sp05 5. Var personalet på afdelingen venligt og imødekommende?
sp06 6. Havde personalet sat sig ind i dit sygdomsforløb ved samtaler om din sygdom/tilstand?
sp07 7. Havde du mulighed for at tale med personalet om din pleje, når du havde behov for det?
sp08 8. Havde du mulighed for at tale med en læge om din behandling, når du havde behov for det?
sp09 9. Spurgte personalet ind til dine egne erfaringer med din sygdom/tilstand?
sp10 10. Gav personalet dig mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp11 11. Gav personalet (efter dit samtykke) dine pårørende mulighed for at deltage i beslutninger om din undersøgelse/behandling?
sp12 12. Havde du samtaler med personalet om, hvordan du bedst håndterer din sygdom/tilstand?
sp13 13. Tog personalet hensyn til dine behov ved planlægningen af din udskrivelse?
sp14 14. Skete der fejl i forbindelse med din indlæggelse?
sp16 16. Vurderer du, at fejlen forlængede din indlæggelse eller medførte en genindlæggelse? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl)
sp17 17. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl)
sp18 18. Fik du dækket dit behov for mad og drikke?
sp19 19. Var der tilstrækkelig med ro til hvile og søvn?
sp20 20. Fik du dækket dit behov for personlig hygiejne?
sp21 21. Fik du dækket dit behov for smertelindring?
sp22 22. Var der rent i afdelingens lokaler?
sp23 23. Var du inden din indlæggelse blevet informeret om, hvad der skulle ske under din indlæggelse?
sp24 24. Var den mundtlige information, du fik under indlæggelsen, forståelig?
sp25 25. Fik du svar på de spørgsmål, du stillede, mens du var indlagt?
sp26 26. Fik du information om virkninger og bivirkninger ved den medicin (herunder smertestillende), du fik, mens du var indlagt?
sp27 27. Blev du løbende informeret om resultaterne af din behandling/undersøgelse?
sp28 28. Blev du informeret om, hvilke symptomer du skulle være opmærksom på efter din udskrivelse?
sp29 29. Blev du informeret om den videre plan for dit forløb eksempelvis i forhold til opfølgning og/eller genoptræning?
sp30 30. Blev du informeret om, hvor du kunne henvende dig med spørgsmål om din sygdom/tilstand og behandling efter din udskrivelse?
sp31 31. Fik du information om virkninger og bivirkninger ved ny medicin, du skulle tage efter din udskrivelse?
sp33 33. Oplevede du, at afdelingen og den kommunale hjemmepleje/hjemmesygepleje/sundhedsplejerske samarbejdede om din udskrivelse?
sp34 34. Er du tilfreds med den pleje, som du modtog?
sp35 35. Er du tilfreds med den behandling, som du modtog for din sygdom/tilstand?
sp36 36. Er du alt i alt tilfreds med forløbet, fra du blev indlagt, til du blev udskrevet?
sp37 37. Har du tidligere været indlagt eller til samtale/undersøgelse, kontrol, prøvetagning mm., som har noget med denne indlæggelse at gøre (dit samlede forløb)?
sp38 38. Oplevede du, at én eller flere person(er) havde et særligt ansvar for dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp39 39. Var dit samlede forløb af indlæggelser og/eller ambulante besøg (indenfor det seneste år) godt tilrettelagt? (Omfatter kun patienter, der er i et forløb)
sp41 41. Var der en positiv stemning mellem medarbejderne i afdelingen?
sp42 42. Talte personalet med dig i en respektfuld og god tone?
sp43 43. Var det muligt at tale med personalet om bekymringer i forbindelse med din sygdom/tilstand?
sp44 44. Havde personalet på afdelingen tilstrækkeligt indblik, hvis du havde andre sygdomme/ tilstande, som var relevant under din indlæggelse?
sp45 45. Havde du én eller flere blandt personalet, som særligt var tilknyttet dig under din indlæggelse?
sp46_1 46_1. Kontrol
sp46_2 46_2. Undersøgelse/udredning
sp46_3 46_3. Medicinsk behandling
sp46_4 46_4. Operation/kirurgisk indgreb
sp46_5 46_5. Andet
sp46_6 46_6. Det kan jeg ikke vurdere
sp47 47. Har du haft flere indlæggelser eller ambulante besøg (kontrol, undersøgelse mm.) inden for det seneste år?
medie Medie respondent har svaret gennem
sp17bag 17. Fik du skader eller mén af fejlen, eller kunne fejlen have medført skader eller mén efter din vurdering? (Omfatter kun patienter, som har oplevet fejl) (spørgsmålet på fuld skala)
tema1 Personale - spørgsmål 1, 5, 6, 7 og 8
tema1a Ventetid ved ankomst - spørgsmål 2
tema2 Patientinvolvering - spørgsmål 9, 10, 11, 12 og 13
tema2a Patientoplevet fejl - spørgsmål 14
tema3 Servicestandard - spørgsmål 18, 19, 20 og 22
tema3a Smertelindring - spørgsmål 21
tema4 Info før og under indlæggelse - spørgsmål 23, 24, 25, 26 og 27
tema5 Udskrivelsesinfo - spørgsmål 28, 29, 30 og 31
tema6 Overordnet tilfredshed - spørgsmål 34, 35 og 36
univ1 Afsnit
weight Respondentens vægt som indgår i aggregerede resultater til afdelings-, hospitals-, regions- eller landsniveau
sp04txt sp04txt
sp15txt sp15txt
sp32txt sp32txt
sp40txt sp40txt
sp14bag 14. Skete der fejl, der medførte skader eller mén?
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv