Tabel

laerer_paedagoger_stata


Beskrivelse ?

jetyj

Størrelse (Antal rækker) ?

1087

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
survey Måling
responde Respondent ID
organiza Organisation
created Oprettet
modified Ændret
closetim Afslutningstidspunkt
starttim Starttidspunkt
difftime Svarvarighed (sekunder)
response Svarsessioner
numberof Antal returmails
distr_1 Distributionsform - E-mail
distr_2 Distributionsform - Brevfletning
distr_3 Distributionsform - Papir
s_1 Hvilken af de angivne stillingsbetegnelser passer bedst på dig?
s_3 Køn
s_4 Hvor gammel er du?
s_5 Hvor mange år har du været lærer/pædagog? (vælg nærmeste)
s_7 Hvor mange år har du været ansat på din nuværende skole? (vælg nærmeste)
s_109 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg føler, at jeg har stor indflydelse på, hvordan mit arbejde udføres
s_117 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg har frihed til at udtrykke mine ideer og holdninger på arbejdet
s_116 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg har gode muligheder for selv at bestemme, hvordan jeg udfører mit arbejde
s_115 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg føler mig meget kompetent, når jeg er på arbejde
s_114 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Folk på mit arbejde fortæller mig, at jeg er god til det, jeg laver
s_113 Hvor enig er du i følgende udsagn? - De fleste dage har jeg en følelse af at have præsteret noget på mit arbejde
s_112 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg kan rigtig godt lide de mennesker, jeg arbejder sammen med
s_111 Hvor enig er du i følgende udsagn? - De mennesker, jeg arbejder sammen med, virker til at kunne lide mig
s_110 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg føler mig knyttet til de mennesker, jeg arbejder sammen med
s_259 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_119 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg nyder i høj grad mit daglige arbejde
s_186 Hvor enig er du i følgende udsagn? - En stor del af mine arbejdsopgaver er kedelige
s_211 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Mit arbejde er meget spændende
s_212 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg kan godt lide at udføre de fleste af mine arbejdsopgaver
s_260 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_124 I hvor høj grad er du motiveret for at gå på arbejde?
s_261 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_8_1 Varetager du som pædagog en eller flere af følgende opgaver? - Varetager understøttende undervisning
s_8_2 Varetager du som pædagog en eller flere af følgende opgaver? - Er støtte på en eller flere elever
s_8_3 Varetager du som pædagog en eller flere af følgende opgaver? - Er i SFO’en
s_8_4 Varetager du som pædagog en eller flere af følgende opgaver? -Er kun i SFO’en
s_8_5 Varetager du som pædagog en eller flere af følgende opgaver? - Andet
s_262 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_2 På hvilket klassetrin underviser du primært?
s_9 Hvor mange lektioner (a 45 min) underviser du om ugen?
s_263 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_10 I hvor mange lektioner (a 45 min) indgår du i undervisningen?
s_264 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_11 I hvilken grad synes du, at der har været behov for... - At øge elevernes faglige niveau i folkeskolen?
s_14 I hvilken grad synes du, at der har været behov for... - At hæve det faglige niveau i folkeskolen hos elever med socialt svag familiebaggrund?
s_13 I hvilken grad synes du, at der har været behov for... - At øge elevernes trivsel i folkeskolen?
s_12 I hvilken grad synes du, at der har været behov for... - At styrke tilliden til folkeskolen?
s_265 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_15 I hvilken grad oplever at den understøttende undervisning... - Gennemføres alene af pædagoger
s_20 I hvilken grad oplever at den understøttende undervisning... - Gennemføres alene af lærere
s_19 I hvilken grad oplever at den understøttende undervisning... - Gennemføres i samarbejde mellem lærere og pædagoger
s_18 I hvilken grad oplever at den understøttende undervisning... - Forbedrer samarbejdet mellem lærere og pædagoger
s_17 I hvilken grad oplever at den understøttende undervisning... - Øger elevernes læring
s_16 I hvilken grad oplever at den understøttende undervisning... - Gør det mere interessant at være lærer/pædagog
s_266 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_27 Prioritering i arbejde - Elevernes sociale kompetencer
s_32 Prioritering i arbejde - Forældretilfredshed
s_31 Prioritering i arbejde - Elevernes faglige læring
s_29 Prioritering i arbejde - Elevernes personlige udvikling
s_28 Prioritering i arbejde - Elevernes trivsel
s_267 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_203 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Mellem lærerene
s_204 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Mellem lærerne og pædagogerne
s_205 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Mellem medarbejdere og ledelse
s_206 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Med forældre
s_207 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Med elever
s_268 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_239 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Mellem pædagogerne
s_240 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Mellem pædagogerne og lærerne
s_241 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Mellem medarbejdere og ledelse
s_242 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Med forældre
s_243 Hvordan oplever du samarbejdet på skolen... - Med elever
s_269 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_208 Hvor enig er du i følgende udsagn... - At lærerne anerkender din faglighed
s_209 Hvor enig er du i følgende udsagn... - At lærerne er gode sparringspartere
s_210 Hvor enig er du i følgende udsagn... - At du har de nødvendige kompetencer til at varetage undervisningsopgaver
s_270 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_213 Hvor enig er du i følgende udsagn... - At samarbejdet med pædagogerne forbedrer undervisningen
s_214 Hvor enig er du i følgende udsagn... - At pædagogerne er gode sparringspartere
s_215 Hvor enig er du i følgende udsagn... - At pædagogerne anerkender din faglighed
s_216 Hvor enig er du i følgende udsagn... - At pædagogerne bidrager til at løfte undervisningens kvalitet
s_271 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_51 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem lærerne
s_237 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem lærerne og pædagogerne
s_176 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem medarbejdere og ledelse
s_217 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Med forældre
s_218 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Med elever
s_272 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_244 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem pædagogerne
s_245 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem pædagogerne og lærerne
s_246 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem medarbejdere og ledelse
s_247 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Med forældre
s_248 Hvordan oplever du, at folkeskolereform har betydning for samarbejdet på skolen... - Med elever
s_273 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_219 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem lærerne
s_238 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem pædagogerne og lærerne
s_221 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem medarbejdere og ledelse
s_222 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Med forældre
s_223 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Med elever
s_274 Hvis du har kommentarer til sprgsMålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_250 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem medarbejdere og ledelse
s_251 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem pædagogerne
s_252 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Mellem lærerne og pædagogerne
s_253 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Med forældre
s_295 Hvordan oplever du, at arbejdstidsreglerne har betydning for samarbejdet på skolen... - Med elever
s_275 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_63 Skolens prioriteringer - Elevernes sociale kompetencer
s_68 Skolens prioriteringer - Forældretilfredshed
s_67 Skolens prioriteringer - Elevernes faglige læring
s_66 Skolens prioriteringer - Medarbejdernes trivsel
s_65 Skolens prioriteringer - Elevernes personlige udvikling
s_64 Skolens prioriteringer - Elevernes trivsel
s_276 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_70 I hvilken grad oplever du, at ledelsen har sat konkrete mål for... - Elevernes faglige niveau
s_190 I hvilken grad oplever du, at ledelsen har sat konkrete mål for... - Elevernes trivsel
s_189 I hvilken grad oplever du, at ledelsen har sat konkrete mål for... - Elevernes resultater i nationale tests
s_188 I hvilken grad oplever du, at ledelsen har sat konkrete mål for... - Andelen af dygtige elever
s_187 I hvilken grad oplever du, at ledelsen har sat konkrete mål for... - Andelen af fagligt svage elever
s_277 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_226 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere fra ledelsen om... - At øge dine elevers faglige niveau
s_227 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere fra ledelsen om... - At forbedre dine elevers trivsel
s_228 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere fra ledelsen om... - At forbedre dine elevers resultater i nationale tests
s_229 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere fra ledelsen om... - At øge andelen af dygtige elever i dine fag
s_230 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere fra ledelsen om... - At reducerer andelen af fagligt svage elever i dine fag
s_278 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_81 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere kollegaer om... - At øge dine elevers faglige niveau
s_198 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere kollegaer om... - At forbedre dine elevers trivsel
s_197 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere kollegaer om... - At forbedre dine elevers resultater i nationale tests
s_196 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere kollegaer om... - At øge andelen af dygtige elever i dine fag
s_195 I hvilken grad har du det seneste skoleår talt med en eller flere kollegaer om... - At reducere andelen af fagligt svage elever i dine fag
s_279 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_87 Har du i dette år brugt Fælles Mål 2009 eller Fælles Mål 2014 i din undervisning?
s_280 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_254 Har du i dette år brugt Fælles Mål 2009 eller Fælles Mål 2014 i dit arbejde?
s_281 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_88 Hvor enig er du i følgende udsagn om 'Fælles mål': - Jeg nedbryder målbeskrivelserne i ’Fælles Mål’ til konkrete mål for eleverne
s_200 Hvor enig er du i følgende udsagn om 'Fælles mål': - Jeg gennemfører min undervisning med udgangspunkt i ’Fælles Mål’
s_199 Hvor enig er du i følgende udsagn om 'Fælles mål': - Jeg evaluerer elevernes udbytte af undervisningen i forhold til ‘Fælles Mål’
s_282 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_255 Hvor enig er du i følgende udsagn om 'Fælles mål': - Jeg nedbryder målbeskrivelserne i ’Fælles Mål’ til konkrete mål for eleverne
s_256 Hvor enig er du i følgende udsagn om 'Fælles mål': - Jeg gennemfører mit arbejde med udgangspunkt i ’Fælles Mål’
s_257 Hvor enig er du i følgende udsagn om 'Fælles mål': - Jeg evaluerer elevernes udbytte af mit arbejde i forhold til ‘Fælles Mål’
s_283 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_94 I hvor høj grad... - Anvender skoleledelsen evalueringer/feedback overfor dig
s_99 I hvor høj grad... - Opfordrer skoleledelsen dig til at give eleverne feedback
s_284 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_100 Er der med folkeskolereformen kommet mere eller mindre evaluering/feedback af din undervisning eller arbejde?
s_285 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_103 I hvilken grad oplever du... - At skoleledelsen har mulighed for at påvirke, hvad der sker på skolen?
s_202 I hvilken grad oplever du... - At folkeskolereformen har mindsket din mulighed for at påvirke tilrettelæggelsen af dit arbejde?
s_286 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_258 I hvilken grad oplever du.... - At arbejdstidsreglerne har mindsket din mulighed for at påvirke tilrettelæggelsen af dit arbejde
s_287 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_141 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Forbedrer de fagligt stærke elevers læring
s_140 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Forbedrer de fagligt svage elevers læring
s_139 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Forbedrer eleverne
s_224 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Vil forbedre folkeskolen
s_288 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_231 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Forbedrer din mulighed for at levere undervisning af høj kvalitet
s_232 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Forbedrer de fagligt stærke elevers læring
s_233 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Forbedrer de fagligt svage elevers læring
s_234 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Forbedrer elevernes trivsel
s_235 Hvor enig er du i følgende udsagn: Folkeskolereformen ... - Vil forbedre folkeskolen
s_289 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_132 Hvordan oplever du, at folkeskolereformen har betydning for... - Din motivation?
s_138 Hvordan oplever du, at folkeskolereformen har betydning for... - Din jobtilfredshed?
s_137 Hvordan oplever du, at folkeskolereformen har betydning for... - Skoledagen som helhed?
s_136 Hvordan oplever du, at folkeskolereformen har betydning for... - Din oplevelse af samarbejdet mellem kolleger?
s_135 Hvordan oplever du, at folkeskolereformen har betydning for... - Din planlægning af undervisningen?
s_134 Hvordan oplever du, at folkeskolereformen har betydning for... - Din gennemførelse af undervisningen?
s_133 Hvordan oplever du, at folkeskolereformen har betydning for... - Din mulighed for at udvikle dig fagligt?
s_290 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_149 I hvilken grad har skolens ledelse... - Bakket folkeskolereformen op over for medarbejderne?
s_156 I hvilken grad har skolens ledelse... - Præsenteret medarbejderne for en kort og klar vision for, hvad skolen vil opnå med folkeskolereformen?
s_155 I hvilken grad har skolens ledelse... - Præsenteret medarbejderne for en klar handleplan for, hvordan folkeskolereformen skal føres ud i livet på skolen?
s_154 I hvilken grad har skolens ledelse... - Involveret medarbejderne i implementering af folkeskolereformen på skolen?
s_153 I hvilken grad har skolens ledelse... - Givet medarbejderne indflydelse på implementering af folkeskolereformen på skolen?
s_151 I hvilken grad har skolens ledelse... - Givet rum for fleksibilitet i implementeringen af reformen?
s_291 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_157 Hvordan oplever du, at de nye arbejdstidsregler har betydning for... - Din mulighed for at levere undervisning af høj kvalitet?
s_163 Hvordan oplever du, at de nye arbejdstidsregler har betydning for... - Din motivation?
s_162 Hvordan oplever du, at de nye arbejdstidsregler har betydning for... - Din jobtilfredshed?
s_161 Hvordan oplever du, at de nye arbejdstidsregler har betydning for... - Din oplevelse af samarbejde?
s_160 Hvordan oplever du, at de nye arbejdstidsregler har betydning for... - Din planlægning af undervisningen?
s_159 Hvordan oplever du, at de nye arbejdstidsregler har betydning for... - Din gennemførelse af undervisningen?
s_158 Hvordan oplever du, at de nye arbejdstidsregler har betydning for... - Din mulighed for at udvikle dig fagligt?
s_292 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_164 I hvilken grad er der krav om tilstedeværelse på skolen?
s_293 Hvis du har kommentarer til spørgsåMålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_165 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Gør arbejdet som lærer ufleksibelt
s_174 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Har en positiv indvirkning på den faglige kvalitet i undervisningen
s_173 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Har en positiv indvirkning på lærernes forberedelse
s_172 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Gør det vanskeligt for mig at få mit familieliv og arbejdstidsliv til at hænge sammen
s_171 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Har en positiv indvirkning på samarbejdet mellem lærerne
s_170 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Har en positiv indvirkning på samarbejdet mellem lærerne og pædagogerne
s_169 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Har en positiv indvirkning på samarbejdet mellem ledelsen og personalet
s_168 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Har en positiv indvirkning på elevernes trivsel
s_167 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn om 'tilstedeværelseskravet' for lærerne: - Gør skole-hjem-samarbejdet vanskeligt
s_294 Hvis du har kommentarer til spørgsmålet, er du velkommen til at skrive dem her
s_225 Hvis du afslutningsvis har yderligere kommentarerer til spørgeskemaet, er du velkommen til at skrive dem i kommentarfeltet nedenfor.
email E-mail
navn Navn
skole Skole
komkode komkode
skoleid skole_id
lbnr Løbenummer
stato_1 SaMålet status - Ny
stato_2 SaMålet status - Distribueret
stato_3 SaMålet status - Nogen svar
stato_4 SaMålet status - Gennemfrt
stato_5 SaMålet status - Frafaldet
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv