idnummer |
Idnummer pårørende |
sp01 |
1. Ved du, hvem du kan henvende dig til i ambulatoriet? |
sp02 |
2. Har du haft kontakt med personalet i ambulatoriet? (Telefonkontakt, personlig kontakt, møder mm.) |
sp03 |
3. Har personalet i ambulatoriet selv taget initiativ til kontakt med dig? |
sp04 |
4. Kan du komme i kontakt med personalet i ambulatoriet, når du har behov for det? |
sp05 |
5. Får du den opbakning fra personalet, som du har brug for? |
sp06 |
6. Får du hjælp til at håndtere patientens psykiske vanskeligheder og problemer? |
sp07 |
7. Taler personalet med dig om, hvad du kan gøre for at hjælpe patienten med at få det bedre, hvis patienten bliver fx bange, urolig eller har svært ved at sove? |
sp08 |
8. Har personalet sat sig ind i sygdomsforløbet ved samtaler om patientens sygdom/tilstand? |
sp09 |
9. Er det dit indtryk, at personalet støtter patienten i at have kontakt med sine pårørende? |
sp10 |
10. Har du fået hjælp til, hvordan du kan forholde dig til patienten i dagligdagen? |
sp11 |
11. Får du de informationer om patientens sygdom og behandling, som du har brug for? |
sp12 |
12. Taler du med personalet om dine forventninger til kontakten med ambulatoriet? |
sp13 |
13. Spørger personalet ind til dine egne erfaringer med patientens sygdom/tilstand? |
sp14 |
14. Er du med til at træffe beslutninger om patientens undersøgelse/behandling i det omfang, som du har behov for?(Hvis du ikke har behov for at træffe beslutninger, skal du svare ""ikke relevant for mig"") |
sp15 |
15. Er der sket fejl i forbindelse med patientens besøg i ? (Fx forkert behandling, medicin eller administrativ fejl) |
sp17 |
17. Tog personalet hånd om fejlen(e), efter den/de blev opdaget? |
sp18 |
18. Er du tilfreds med den behandling, som patienten modtager for sin sygdom/tilstand? |
sp19 |
19. Har patienten fået det bedre af behandlingen i ambulatoriet? |
sp20 |
20. Er du alt i alt tilfreds med patientens besøg i ambulatoriet? |
sp22 |
22. Er du tilfreds med samarbejdet mellem ambulatoriet og kommunen? |
sp23 |
23. Føler du, at der er en god omgangstone mellem dig og personalet? |
sp24 |
24. Lytter personalet til dine bekymringer om patientens sygdom/tilstand? |
sp25 |
25. Føler du, at det er i orden at sige fra over for personalet, hvis involveringen af dig kræver for meget? |
rsp26rsj |
26. Har du fået vejledning/undervisning om patientens sygdom og behandling? |
rsp26rm |
26. Har du fået information om, hvor du kan søge hjælp og støtte til din rolle som pårørende? |
rsp27rm |
27. Vurderer du alt i alt, at personalet i ambulatoriet samarbejder med dig som pårørende? |
rsp27rsj |
27. Synes du, at vejledningen/undervisningen har givet dig bedre mulighed for at støtte patienten? |
rsp28rsj |
28. Har du deltaget i en samtale sammen med patienten og personalet i starten af det ambulante forløb? |
koen |
Dit køn? |
relation |
Din relation til patienten? |
samtaler |
Hvor mange samtaler har du haft med personalet i ambulatoriet? (Det kan både dreje sig om telefonkontakt, personlig kontakt, møder m.m.) |
behforlo |
Hvor længe har patienten haft kontakt med ambulatoriet i sit nuværende behandlingsforløb? |
tynget |
Føler du dig tynget af patientens vanskeligheder og problemer? |
kilde |
Kilde |
svar |
Svar |
idnummer_PT |
Patientens id nr. Fletningsnøgle til idnummer i AP_PT 2018 |
afsnit |
afsnit |
afdeling |
afdeling |
region |
Region |
koen_PT |
Patientens køn (registreringsskema) |
diagnose_PT |
Patientens diagnose (registreringsark) |
pakkeforloeb_PT |
Patientens pakkeforløb (registreringsark) |
retsforhold_PT |
Patientens retsforhold (registreringsark |
ejmodtaget_PT |
Patienten modtaget spørgeskemaet (registreringsark) |
sp16k |
Kommentarer til den eller de fejl, den pårørende har oplevet |
sp21k |
Kommentarer til hvorvidt ambulatoriet kan gøre noget bedre eller gør noget særligt godt |
tyngetk |
Kommentarer til på hvilke områder de pårørende føler sig tynget af patientens vanskeligheder og problemer |
aar |
Indsamlings år |