Tabel

AP_PAA_Samlet_2018


Beskrivelse ?

AP_PAA (Pårørende til Ambulante patienter voksne psykiatri) Spørgeskema data og registreringsark data for pårørende til ambulante psykiatriske patienter (voksen), i 2018, i de 5 danske regioner. Se kontekstdokumenter med spørgeskema og registreringsark for afklaring.

Størrelse (Antal rækker) ?

3821

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
idnummer Idnummer pårørende
sp01 1. Ved du, hvem du kan henvende dig til i ambulatoriet?
sp02 2. Har du haft kontakt med personalet i ambulatoriet? (Telefonkontakt, personlig kontakt, møder mm.)
sp03 3. Har personalet i ambulatoriet selv taget initiativ til kontakt med dig?
sp04 4. Kan du komme i kontakt med personalet i ambulatoriet, når du har behov for det?
sp05 5. Får du den opbakning fra personalet, som du har brug for?
sp06 6. Får du hjælp til at håndtere patientens psykiske vanskeligheder og problemer?
sp07 7. Taler personalet med dig om, hvad du kan gøre for at hjælpe patienten med at få det bedre, hvis patienten bliver fx bange, urolig eller har svært ved at sove?
sp08 8. Har personalet sat sig ind i sygdomsforløbet ved samtaler om patientens sygdom/tilstand?
sp09 9. Er det dit indtryk, at personalet støtter patienten i at have kontakt med sine pårørende?
sp10 10. Har du fået hjælp til, hvordan du kan forholde dig til patienten i dagligdagen?
sp11 11. Får du de informationer om patientens sygdom og behandling, som du har brug for?
sp12 12. Taler du med personalet om dine forventninger til kontakten med ambulatoriet?
sp13 13. Spørger personalet ind til dine egne erfaringer med patientens sygdom/tilstand?
sp14 14. Er du med til at træffe beslutninger om patientens undersøgelse/behandling i det omfang, som du har behov for?(Hvis du ikke har behov for at træffe beslutninger, skal du svare ""ikke relevant for mig"")
sp15 15. Er der sket fejl i forbindelse med patientens besøg i ? (Fx forkert behandling, medicin eller administrativ fejl)
sp17 17. Tog personalet hånd om fejlen(e), efter den/de blev opdaget?
sp18 18. Er du tilfreds med den behandling, som patienten modtager for sin sygdom/tilstand?
sp19 19. Har patienten fået det bedre af behandlingen i ambulatoriet?
sp20 20. Er du alt i alt tilfreds med patientens besøg i ambulatoriet?
sp22 22. Er du tilfreds med samarbejdet mellem ambulatoriet og kommunen?
sp23 23. Føler du, at der er en god omgangstone mellem dig og personalet?
sp24 24. Lytter personalet til dine bekymringer om patientens sygdom/tilstand?
sp25 25. Føler du, at det er i orden at sige fra over for personalet, hvis involveringen af dig kræver for meget?
rsp26rsj 26. Har du fået vejledning/undervisning om patientens sygdom og behandling?
rsp26rm 26. Har du fået information om, hvor du kan søge hjælp og støtte til din rolle som pårørende?
rsp27rm 27. Vurderer du alt i alt, at personalet i ambulatoriet samarbejder med dig som pårørende?
rsp27rsj 27. Synes du, at vejledningen/undervisningen har givet dig bedre mulighed for at støtte patienten?
rsp28rsj 28. Har du deltaget i en samtale sammen med patienten og personalet i starten af det ambulante forløb?
koen Dit køn?
relation Din relation til patienten?
samtaler Hvor mange samtaler har du haft med personalet i ambulatoriet? (Det kan både dreje sig om telefonkontakt, personlig kontakt, møder m.m.)
behforlo Hvor længe har patienten haft kontakt med ambulatoriet i sit nuværende behandlingsforløb?
tynget Føler du dig tynget af patientens vanskeligheder og problemer?
kilde Kilde
svar Svar
idnummer_PT Patientens id nr. Fletningsnøgle til idnummer i AP_PT 2018
afsnit afsnit
afdeling afdeling
region Region
koen_PT Patientens køn (registreringsskema)
diagnose_PT Patientens diagnose (registreringsark)
pakkeforloeb_PT Patientens pakkeforløb (registreringsark)
retsforhold_PT Patientens retsforhold (registreringsark
ejmodtaget_PT Patienten modtaget spørgeskemaet (registreringsark)
sp16k Kommentarer til den eller de fejl, den pårørende har oplevet
sp21k Kommentarer til hvorvidt ambulatoriet kan gøre noget bedre eller gør noget særligt godt
tyngetk Kommentarer til på hvilke områder de pårørende føler sig tynget af patientens vanskeligheder og problemer
aar Indsamlings år