| idnummer |
Idnummer patient |
| sp01 |
1. Tog personalet godt imod dig, da du blev indlagt på afsnittet? |
| sp02 |
2. Fik du klar information om dagligdagen og reglerne på afsnittet? (Fx afsnittets husorden) |
| sp03 |
3. Da du blev indlagt, talte du da med personalet om, hvad der kan berolige dig? (Fx læse, snakke med andre, musik, motion) |
| sp04 |
4. Kan du komme i kontakt med personalet på afsnittet, når du har behov for det? |
| sp05 |
5. Har personalet tid til at lytte til dig? |
| sp06 |
6. Føler du dig tryg på afsnittet? |
| sp07 |
7. Har personalet sat sig ind i dit sygdomsforløb ved samtaler om din sygdom/tilstand? |
| sp08 |
8. Kan du åbent tale med personalet om dine vanskeligheder og problemer? |
| sp09 |
9. Får du de informationer om din udredning og behandling, som du har brug for? |
| sp10 |
10. Er du med til at bestemme hvilke aktiviteter, du kan deltage i? (Fx musik, værksted, motion, ture) |
| sp11 |
11. Taler personalet med dig om, hvordan du kan leve sundt? (Fx mad, motion, søvn, rygning, alkohol, stoffer) |
| sp12 |
12. Får du hjælp til at håndtere dine psykiske vanskeligheder og problemer? |
| sp13 |
13. Er der sket fejl i forbindelse med din indlæggelse? (Fx forkert behandling, medicin eller administrativ fejl) |
| sp15 |
15. Tog personalet hånd om fejlen(e), efter den/de blev opdaget? |
| sp16 |
16. Spørger personalet ind til dine egne erfaringer med din sygdom/tilstand? |
| sp17 |
17. Taler personalet med dig om, hvad du kan gøre for at få det bedre, hvis du bliver fx bange, urolig eller har svært ved at sove? |
| sp18 |
18. Er du med til at træffe beslutninger om din udredning/behandling i det omfang, som du har behov for?(Hvis du ikke har behov for at træffe beslutninger, skal du svare ""Ikke relevant for mig"") |
| sp19 |
19. Inddrager personalet din familie i din udredning/behandling i det omfang, som du har behov for?(Hvis du ikke har behov for at inddrage familie, skal du svare ""Ikke relevant for mig"") |
| sp20 |
20. Har personalet anvendt tvang under din indlæggelse? (Fx fastholdelse, tilbageholdelse, tvangsbehandling eller fiksering) |
| sp21 |
21. Talte personalet med dig om tvangen, efter at den var slut? |
| sp22 |
22. Er du tilfreds med den udredning og behandling, som du modtager for din sygdom/tilstand? |
| sp23 |
23. Har du fået det bedre af at være indlagt på afsnittet? |
| sp24 |
24. Er du alt i alt tilfreds med forløbet, fra du blev indlagt og frem til nu? |
| sp26 |
26. Føler du, at der er en god omgangstone mellem dig og personalet? |
| sp27 |
27. Taler du med personalet om dine forventninger til kontakten med afsnittet? |
| sp28 |
28. Taler personalet med dig om, hvilke forventninger de har til dig? |
| sp29 |
29. Lytter personalet til dine bekymringer om din sygdom/tilstand? |
| rsp30rh |
30. Lytter personalet til, hvordan du har det? |
| rsp31rh |
31. Er du med til at bestemme, hvad der skal ske med dig, mens du er her på afsnittet? |
| rsp30rsj |
30. Følger personalet på afsnittet op på dine ønsker og behov i dit behandlingsforløb? |
| rsp30rsy |
30. Har du hørt om ordningen "patientansvarlig læge"? |
| rsp31rsy |
31. Har du en "patientansvarlig læge" i sit forløb? |
| koen |
Dit køn? |
| alder |
Hvor gammel er du? |
| indfor |
Har du været indlagt i psykiatrien før denne indlæggelse? |
| kilde |
Indsamlingskilde |
| svar |
Svar |
| indlagt |
Hvor lang tid har patienten været indlagt på afsnittet? |
| diagnose |
Patientens sygdomskategori (aktionsdiagnose)? |
| retsforhold |
Har patienten haft et retsligt forhold i løbet af indlæggelsen? |
| ejmodtaget |
Sæt kryds her hvis patienten nægtede at modtage spørgeskemaet |
| udleveret |
Hvor mange spørgeskemaer er der udleveret/sendes til forældre/pårørende? |
| afsnit |
afsnitnr |
| afdeling |
afdelingnr |
| region |
Region |
| rsp30rmk |
Kommentarer til de to ting, der er vigtige for, at forløbet på afsnittet bliver godt |
| rsp32rsyk |
Kommentarer til din kontakt med den patientansvarlige læge |
| sp14k |
Kommentarer til hvilke fejl patienterne har oplevet i forbindelse med deres indlæggelse |
| sp25k |
Kommentarer til hvorvidt afsnittet kan gøre noget bedre eller gør noget særligt godt |