Søgning » Uddannelseszoom/Læringsbarometer (2020) » DIM_2020_UFM_rigsarkivet
Tabel

DIM_2020_UFM_rigsarkivet


Beskrivelse ?

Uddannelseszoom/Læringsbarometer 2020. Dimittendundersøgelse.

Størrelse (Antal rækker) ?

38162

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
Id Respondent Id
cpr CPR-nummer
Sektor Sektor
inst Institution
CPR_STATUS CPR status
landekode Landekode
statsborgerskab Statsborgerskab
hinst Hovedinstitutionsnummer
hinsttx Hovedinstitution
uinst Udbudsinstitutionsnummer
BEL_KOMMUNE Udbudskommunenummer
BEL_KOMMUNETX Udbudskommune
uinsttx Udbudsinstitution
UDD4_RUC_NY Ny uddannelseskode for RUC
UDD4 Uddannelseskode
UDD4TX Uddannelse
ugrp Undergruppekode
ugrptx Undergruppe
mgrp Mellemgruppekode
mgrptx Mellemgruppe
hgrp Hovedgruppekode
hgrptx Hovedgruppe
homr Hovedområdekode
homrtx Hovedområde
TimeTracking Tid (sekunder) brugt af respondenten på de forskellige sektioner af spørgeskemaet. Formatet for variablen er sektion:tid|sektion:tid|sektion:tid|
Survey_StartTime Starttidspunkt for besvarelse
Survey_FinishTime Sluttidspunkt for besvarelse
Aar Survey år
q1 Er du eller har du været i job, efter du fuldførte din videregående uddannelse?
q2_1_resp Teoretisk viden og metoder fra mit uddannelsesområde
q2_2_resp Evne til at anvende viden og metoder fra min uddannelse
q2_3_resp Evne til at tilegne mig ny viden
q2_4_resp Evne til at analysere komplekse problemstillinger
q2_5_resp Evne til at være kritisk tænkende
q2_6_resp Evne til at arbejde med virkelige problemstillinger og løsninger
q2_7_resp Evne til at arbejde projektorienteret
q2_8_resp Evne til at arbejde struktureret
q2_9_resp Evne til at arbejde selvstændigt
q2_10_resp Evne til at samarbejde
q2_11_resp Evne til at formidle skriftligt
q2_12_resp Evne til at formidle mundtligt
q3_1_resp Teoretisk viden og metoder fra mit uddannelsesområde
q3_2_resp Evne til at anvende viden og metoder fra min uddannelse
q3_3_resp Evne til at tilegne mig ny viden
q3_4_resp Evne til at analysere komplekse problemstillinger
q3_5_resp Evne til at være kritisk tænkende
q3_6_resp Evne til at arbejde med virkelige problemstillinger og løsninger
q3_7_resp Evne til at arbejde projektorienteret
q3_8_resp Evne til at arbejde struktureret
q3_9_resp Evne til at arbejde selvstændigt
q3_10_resp Evne til at samarbejde
q3_11_resp Evne til at formidle skriftligt
q3_12_resp Evne til at formidle mundtligt
q4 Hvordan fik du dit første job efter endt videregående uddannelse? (Vælg den svar
q4_o8 Andet besvarelse for q4
q5 Arbejder/arbejdede du i dit nuværende/seneste job i Danmark eller udlandet?
q6 Hvad beskriver bedst din arbejdsform i dit nuværende/seneste job? (Vælg den svar
q7 Hvad beskriver bedst dit ugentlige antal arbejdstimer i dit nuværende/seneste jo
q8_1_resp Min uddannelse har rustet mig til mit nuværende/seneste job
q8_2_resp Der er overensstemmelse mellem det, jeg har lært på min uddannelse og de kompete
q9a_01 De kompetencer, jeg fik fra uddannelsen
q9a_02 Jeg har den uddannelse, som er en forudsætning for jobbet
q9a_03 Afsluttende opgave (projekt/speciale)
q9a_04 Gode karakterer
q9a_05 Praktik (praktik, klinik eller projektorienteret forløb hos en offentlig eller p
q9a_06 Projekt i samarbejde med offentlig eller privat virksomhed
q9a_07 Udlandsophold (studieaktiviteter i udlandet)
q9a_08 Innovations- og entreprenørskabsaktiviteter
q9a_09 Karriererelateret vejledning, kursus og seminar mm.
q9a_10 Netværk (fagligt, privat eller formaliseret med mentor eller lignende)
q9a_11 Jobmesse(r)
q9a_12 Studiejob
q9a_13 Frivilligt arbejde
q9a_14 Andet – uddyb venligst:
q9a_o14 Fritekstfelt for besvarelse af q9a
q9b_01 De kompetencer, jeg fik fra uddannelsen
q9b_02 Jeg har den uddannelse, som er en forudsætning for jobbet
q9b_03 Afsluttende opgave (projekt/speciale)
q9b_04 Gode karakterer
q9b_05 Praktik (praktik, klinik eller projektorienteret forløb hos en offentlig eller p
q9b_06 Projekt i samarbejde med offentlig eller privat virksomhed
q9b_07 Udlandsophold (studieaktiviteter i udlandet)
q9b_08 Innovations- og entreprenørskabsaktiviteter
q9b_09 Karriererelateret vejledning, kursus og seminar mm.
q9b_10 Netværk (fagligt, privat eller formaliseret med mentor eller lignende)
q9b_11 Jobmesse(r)
q9b_12 Studiejob
q9b_13 Frivilligt arbejde
q9b_14 Andet – uddyb venligst:
q9b_order Fritekstfelt for besvarelse af q9b
q9b_rank_1_resp De kompetencer, jeg fik fra uddannelsen
q9b_rank_2_resp Jeg har den uddannelse, som er en forudsætning for jobbet
q9b_rank_3_resp Afsluttende opgave (projekt/speciale)
q9b_rank_4_resp Gode karakterer
q9b_rank_5_resp Praktik (praktik, klinik eller projektorienteret forløb hos en offentlig eller p
q9b_rank_6_resp Projekt i samarbejde med offentlig eller privat virksomhed
q9b_rank_7_resp Udlandsophold (studieaktiviteter i udlandet)
q9b_rank_8_resp Innovations- og entreprenørskabsaktiviteter
q9b_rank_9_resp Karriererelateret vejledning, kursus og seminar mm.
q9b_rank_10_resp Netværk (fagligt, privat eller formaliseret med mentor eller lignende)
q9b_rank_11_resp Jobmesse(r)
q9b_rank_12_resp Studiejob
q9b_rank_13_resp Frivilligt arbejde
q9b_rank_14_resp Andet
q10a_01 Fremmedsprogsfærdigheder
q10a_02 Praktiske færdigheder
q10a_03 Forretningsforståelse
q10a_04 Kulturforståelse
q10a_05 IT-færdigheder
q10a_06 Tekniske kompetencer
q10a_07 Formidlingsevner
q10a_08 Tilegnelse af ny viden
q10a_09 Min evne til at arbejde struktureret og overholde deadlines
q10a_10 Anvendelse af teori og metode inden for mit fagområde
q10a_11 Strategiske kompetencer
q10a_12 Analytiske kompetencer
q10a_13 Kreative og innovative kompetencer
q10a_14 Tværfaglige og projektorienterede kompetencer
q10a_15 Menneskelige kompetencer
q10a_16 Evne til at begå mig i et internationalt miljø
q10a_17 Omsætte teori til praksis
q10a_18 Evnen til at samarbejde
q10a_19 Andre kompetencer – uddyb venligst:
q10a_20 I mit nuværende/seneste job anvender/anvendte jeg ikke kompetencer fra min vider
q10a_o20 Fritekstfelt for nej-svar i q10a
q10b_01 Fremmedsprogsfærdigheder
q10b_02 Praktiske færdigheder
q10b_03 Forretningsforståelse
q10b_04 Kulturforståelse
q10b_05 IT-færdigheder
q10b_06 Tekniske kompetencer
q10b_07 Formidlingsevner
q10b_08 Tilegnelse af ny viden
q10b_09 Min evne til at arbejde struktureret og overholde deadlines
q10b_10 Anvendelse af teori og metode inden for mit fagområde
q10b_11 Strategiske kompetencer
q10b_12 Analytiske kompetencer
q10b_13 Kreative og innovative kompetencer
q10b_14 Tværfaglige og projektorienterede kompetencer
q10b_15 Menneskelige kompetencer
q10b_16 Evne til at begå mig i et internationalt miljø
q10b_17 Omsætte teori til praksis
q10b_18 Evnen til at samarbejde
q10b_19 Andet – uddyb venligst:
q10b_order Rangering af q10b
q10b_rank_1_resp Fremmedsprogsfærdigheder
q10b_rank_2_resp Praktiske færdigheder
q10b_rank_3_resp Forretningsforståelse
q10b_rank_4_resp Kulturforståelse
q10b_rank_5_resp IT-færdigheder
q10b_rank_6_resp Tekniske kompetencer
q10b_rank_7_resp Formidlingsevner
q10b_rank_8_resp Tilegnelse af ny viden
q10b_rank_9_resp Min evne til at arbejde struktureret og overholde deadlines
q10b_rank_10_resp Anvendelse af teori og metode inden for mit fagområde
q10b_rank_11_resp Strategiske kompetencer
q10b_rank_12_resp Analytiske kompetencer
q10b_rank_13_resp Kreative og innovative kompetencer
q10b_rank_14_resp Tværfaglige og projektorienterede kompetencer
q10b_rank_15_resp Menneskelige kompetencer
q10b_rank_16_resp Evne til at begå mig i et internationalt miljø
q10b_rank_17_resp Omsætte teori til praksis
q10b_rank_18_resp Evnen til at samarbejde
q10b_rank_19_resp Andet
PADAGOG1 Til at begynde med spørger vi indtil din specialiseringsretning og dit arbejdsom
PADAGOG2 Hvilket arbejdsområde beskriver bedst der, hvor du senest arbejdede eller arbejd
PADAGOG3_1_resp Grundfagligheden udgjorde en god basisviden for specialiseringsretningen
PADAGOG3_2_resp Jeg synes, der var en god sammenhæng mellem, det jeg lærte i praktikken, og det
PADAGOG3_3_resp Jeg var tilfreds med den specialiseringsretning, jeg fik tildelt på min uddannel
PADAGOG3_4_resp Uddannelsen har gjort mig parat til det, der venter mig ude i praksis
PADAGOG4_1_resp Pædagogiske teorier og metoder
PADAGOG4_2_resp Socialvidenskabelige teorier og metoder
PADAGOG4_3_resp Udviklingspsykologiske teorier og metoder
PADAGOG5_1_resp Analysere, vurdere og handle i forhold til etiske dilemmaer i den pædagogiske pr
PADAGOG5_2_resp Vurdere magt og ligeværd i relation til det enkelte menneske og til fællesskaber
PADAGOG5_3_resp Anvende viden om menneskers forskellige livsbetingelser til at fremme social mob
PADAGOG5_4_resp Arbejde med børn, unge og voksnes udvikling og forudsætninger (f.eks. sociale, e
PADAGOG6_1_resp Samarbejde med og give faglig sparring til pædagoger og andet pædagogisk persona
PADAGOG6_2_resp Samarbejde med pårørende og forældre omkring målgruppens trivsel og udvikling
PADAGOG6_3_resp Håndtere konflikter i samarbejdet med pårørende og forældre
PADAGOG6_4_resp Samarbejde med myndigheder og andre faggrupper. (f.eks. viden- og ressourceperso
PADAGOG6_5_resp Bidrage til institutionens interne planlægning (f.eks. hverdagsrutiner og årshju
PADAGOG7_1_resp Understøtte målgruppens tilegnelse af sproglige og kommunikative kompetencer
PADAGOG7_2_resp Tilrettelægge og igangsætte udviklende, kreative og æstetiske aktiviteter med må
PADAGOG7_3_resp Anvende viden om sundhed og sundhedsfremmende tiltag til at tilrettelægge pædago
PADAGOG7_4_resp Arbejde ud fra viden om seksualitet, køn og mangfoldighed i tilrettelæggelse af
PADAGOG7_5_resp Bruge viden om digital dannelse til at fremme positiv online-adfærd og fællesska
PADAGOG7_6_resp Fagligt begrunde valg af pædagogiske tiltag og aktiviteter
PADAGOG8_1_resp Anvende dokumentation og evaluering med henblik på at udvikle pædagogisk praksis
PADAGOG8_2_resp Varetage skriftlig kommunikation med relevante samarbejdspartnere (f.eks. i forh
PADAGOG8_3_resp Handle professionelt inden for gældende retsgrundlag og internationale konventio
PADAGOG9_1_resp Tilpasse de pædagogiske aktiviteter til det enkelte barns udvikling og læring
PADAGOG9_2_resp Tilrettelægge specialpædagogiske indsatser til børn med særlige behov
PADAGOG9_3_resp Vurdere om og sikre at alle børn mødes med omsorg
PADAGOG9_4_resp Sikre at alle børn bliver inddraget og lyttet til, så de oplever at have indflyd
PADAGOG9_5_resp Skabe og opretholde en nærværende relation til det enkelte barn
PADAGOG9_6_resp Arbejde målrettet med børns dannelse gennem pædagogiske aktiviteter
PADAGOG9_7_resp Lave tidlig opsporingsarbejde og handle hvis et barn mistrives eller ikke udvikl
PADAGOG9_8_resp Skabe sammenhæng i overgangene mellem daginstitution og hjem, og skole/SFO
PADAGOG10_1_resp Rammesætte vokseninitieret leg, samt understøtte spontan leg
PADAGOG10_2_resp Vurdere legens indhold til at arbejde målrettet med det enkelte barns trivsel og
PADAGOG10_3_resp Arbejde inkluderende med børnefællesskaber
PADAGOG10_4_resp Støtte det enkelte barn i at vise initiativ og være aktivt deltagende
PADAGOG10_5_resp Etablere et pædagogisk læringsmiljø gennem hele dagen, herunder i daglige rutine
PADAGOG10_6_resp Arbejde ud fra den styrkede pædagogiske læreplan
PADAGOG11_1_resp Tilpasse de pædagogiske aktiviteter til det enkelte barns eller unges udvikling
PADAGOG11_2_resp Skabe omsorgsfulde rammer, der sikrer at alle børn og unge mødes med omsorg
PADAGOG11_3_resp Tilrettelægge specialpædagogiske indsatser ud fra børn og unges forskellige beho
PADAGOG11_4_resp Handle hvis jeg oplever et barn/ung mistrives eller ikke udvikler sig alderssvar
PADAGOG11_5_resp Skabe sammenhæng i overgangene mellem skole, fritidstilbud og hjem
PADAGOG11_6_resp Arbejde målrettet med trivsel og forebyggelse af mobning
PADAGOG12_1_resp Tilrettelægge og motivere børn og unge til at deltage i læringsaktiviteter
PADAGOG12_2_resp Benytte didaktiske metoder til at varetage den understøttende undervisning
PADAGOG12_3_resp Lede udviklings- og læringsrum, herunder varetage klasserumsledelse
PADAGOG12_4_resp Indgå i samarbejde med lærere (f.eks. omkring tilrettelæggelse af undervisningsa
PADAGOG13_1_resp Planlægge og rammesætte vokseninitieret aktiviteter, samt understøtte børne-/ung
PADAGOG13_2_resp Arbejde med inkluderende fællesskaber
PADAGOG13_3_resp Arbejde målrettet med demokratisk dannelse (f.eks. ved at inddrage børn og unges
PADAGOG13_4_resp Understøtte børn og unges identitetsdannelse og socialiseringsprocesser
PADAGOG14_1_resp Børn og unge med særlige behov
PADAGOG14_2_resp Mennesker med sociale vanskeligheder
PADAGOG14_3_resp Mennesker med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser
PADAGOG15_1_resp Skabe omsorgsfulde rammer, der sikrer, at alle mennesker mødes med omsorg og stø
PADAGOG15_2_resp Skabe sammenhæng i overgangene mellem institution og hjem/skole/arbejde og evt.
PADAGOG15_3_resp Understøtte det enkelte menneskes deltagelsesmuligheder i fællesskaber
PADAGOG15_4_resp Arbejde målrettet med menneskers autonomi og evne til at mestre eget liv
PADAGOG15_5_resp Anvende didaktiske og pædagogiske metoder til at arbejde målrettet med mennesker
PADAGOG16_1_resp Iværksætte rehabiliterende indsatser (f.eks. recovery orienteret og habiliterend
PADAGOG16_2_resp Vurdere behovet for og anvendelse af hjælpemidler og velfærdsteknologier i samar
PADAGOG16_3_resp Anvende viden om diagnoser og medicinsk behandling
PADAGOG16_4_resp Fagligt redegøre for og evaluere indgreb i konflikt- og voldsepisoder
PADAGOG16_5_resp Identificere og fremme processer, der modvirker marginalisering og stigmatiserin
PADAGOG16_6_resp Vurdere forskellige institutionelle rammers betydning for det social- og special
Contact Vil du give samtykke til, at ministeriet gemmer dine kontaktoplysninger i ét år
Contact_mail Skriv din e-mailadresse her:
tilgang tilgang
afgang afgang
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv