Id |
Respondent Id |
cpr |
CPR-nummer |
Sektor |
Sektor |
inst |
Institution |
CPR_STATUS |
CPR status |
landekode |
Landekode |
statsborgerskab |
Statsborgerskab |
hinst |
Hovedinstitutionsnummer |
hinsttx |
Hovedinstitution |
uinst |
Udbudsinstitutionsnummer |
BEL_KOMMUNE |
Udbudskommunenummer |
BEL_KOMMUNETX |
Udbudskommune |
uinsttx |
Udbudsinstitution |
UDD4_RUC_NY |
Ny uddannelseskode for RUC |
UDD4 |
Uddannelseskode |
UDD4TX |
Uddannelse |
ugrp |
Undergruppekode |
ugrptx |
Undergruppe |
mgrp |
Mellemgruppekode |
mgrptx |
Mellemgruppe |
hgrp |
Hovedgruppekode |
hgrptx |
Hovedgruppe |
homr |
Hovedområdekode |
homrtx |
Hovedområde |
TimeTracking |
Tid (sekunder) brugt af respondenten på de forskellige sektioner af spørgeskemaet. Formatet for variablen er sektion:tid|sektion:tid|sektion:tid| |
Survey_StartTime |
Starttidspunkt for besvarelse |
Survey_FinishTime |
Sluttidspunkt for besvarelse |
Aar |
Survey år |
q1 |
Er du eller har du været i job, efter du fuldførte din videregående uddannelse? |
q2_1_resp |
Teoretisk viden og metoder fra mit uddannelsesområde |
q2_2_resp |
Evne til at anvende viden og metoder fra min uddannelse |
q2_3_resp |
Evne til at tilegne mig ny viden |
q2_4_resp |
Evne til at analysere komplekse problemstillinger |
q2_5_resp |
Evne til at være kritisk tænkende |
q2_6_resp |
Evne til at arbejde med virkelige problemstillinger og løsninger |
q2_7_resp |
Evne til at arbejde projektorienteret |
q2_8_resp |
Evne til at arbejde struktureret |
q2_9_resp |
Evne til at arbejde selvstændigt |
q2_10_resp |
Evne til at samarbejde |
q2_11_resp |
Evne til at formidle skriftligt |
q2_12_resp |
Evne til at formidle mundtligt |
q3_1_resp |
Teoretisk viden og metoder fra mit uddannelsesområde |
q3_2_resp |
Evne til at anvende viden og metoder fra min uddannelse |
q3_3_resp |
Evne til at tilegne mig ny viden |
q3_4_resp |
Evne til at analysere komplekse problemstillinger |
q3_5_resp |
Evne til at være kritisk tænkende |
q3_6_resp |
Evne til at arbejde med virkelige problemstillinger og løsninger |
q3_7_resp |
Evne til at arbejde projektorienteret |
q3_8_resp |
Evne til at arbejde struktureret |
q3_9_resp |
Evne til at arbejde selvstændigt |
q3_10_resp |
Evne til at samarbejde |
q3_11_resp |
Evne til at formidle skriftligt |
q3_12_resp |
Evne til at formidle mundtligt |
q4 |
Hvordan fik du dit første job efter endt videregående uddannelse? (Vælg den svar |
q4_o8 |
Andet besvarelse for q4 |
q5 |
Arbejder/arbejdede du i dit nuværende/seneste job i Danmark eller udlandet? |
q6 |
Hvad beskriver bedst din arbejdsform i dit nuværende/seneste job? (Vælg den svar |
q7 |
Hvad beskriver bedst dit ugentlige antal arbejdstimer i dit nuværende/seneste jo |
q8_1_resp |
Min uddannelse har rustet mig til mit nuværende/seneste job |
q8_2_resp |
Der er overensstemmelse mellem det, jeg har lært på min uddannelse og de kompete |
q9a_01 |
De kompetencer, jeg fik fra uddannelsen |
q9a_02 |
Jeg har den uddannelse, som er en forudsætning for jobbet |
q9a_03 |
Afsluttende opgave (projekt/speciale) |
q9a_04 |
Gode karakterer |
q9a_05 |
Praktik (praktik, klinik eller projektorienteret forløb hos en offentlig eller p |
q9a_06 |
Projekt i samarbejde med offentlig eller privat virksomhed |
q9a_07 |
Udlandsophold (studieaktiviteter i udlandet) |
q9a_08 |
Innovations- og entreprenørskabsaktiviteter |
q9a_09 |
Karriererelateret vejledning, kursus og seminar mm. |
q9a_10 |
Netværk (fagligt, privat eller formaliseret med mentor eller lignende) |
q9a_11 |
Jobmesse(r) |
q9a_12 |
Studiejob |
q9a_13 |
Frivilligt arbejde |
q9a_14 |
Andet – uddyb venligst: |
q9a_o14 |
Fritekstfelt for besvarelse af q9a |
q9b_01 |
De kompetencer, jeg fik fra uddannelsen |
q9b_02 |
Jeg har den uddannelse, som er en forudsætning for jobbet |
q9b_03 |
Afsluttende opgave (projekt/speciale) |
q9b_04 |
Gode karakterer |
q9b_05 |
Praktik (praktik, klinik eller projektorienteret forløb hos en offentlig eller p |
q9b_06 |
Projekt i samarbejde med offentlig eller privat virksomhed |
q9b_07 |
Udlandsophold (studieaktiviteter i udlandet) |
q9b_08 |
Innovations- og entreprenørskabsaktiviteter |
q9b_09 |
Karriererelateret vejledning, kursus og seminar mm. |
q9b_10 |
Netværk (fagligt, privat eller formaliseret med mentor eller lignende) |
q9b_11 |
Jobmesse(r) |
q9b_12 |
Studiejob |
q9b_13 |
Frivilligt arbejde |
q9b_14 |
Andet – uddyb venligst: |
q9b_order |
Fritekstfelt for besvarelse af q9b |
q9b_rank_1_resp |
De kompetencer, jeg fik fra uddannelsen |
q9b_rank_2_resp |
Jeg har den uddannelse, som er en forudsætning for jobbet |
q9b_rank_3_resp |
Afsluttende opgave (projekt/speciale) |
q9b_rank_4_resp |
Gode karakterer |
q9b_rank_5_resp |
Praktik (praktik, klinik eller projektorienteret forløb hos en offentlig eller p |
q9b_rank_6_resp |
Projekt i samarbejde med offentlig eller privat virksomhed |
q9b_rank_7_resp |
Udlandsophold (studieaktiviteter i udlandet) |
q9b_rank_8_resp |
Innovations- og entreprenørskabsaktiviteter |
q9b_rank_9_resp |
Karriererelateret vejledning, kursus og seminar mm. |
q9b_rank_10_resp |
Netværk (fagligt, privat eller formaliseret med mentor eller lignende) |
q9b_rank_11_resp |
Jobmesse(r) |
q9b_rank_12_resp |
Studiejob |
q9b_rank_13_resp |
Frivilligt arbejde |
q9b_rank_14_resp |
Andet |
q10a_01 |
Fremmedsprogsfærdigheder |
q10a_02 |
Praktiske færdigheder |
q10a_03 |
Forretningsforståelse |
q10a_04 |
Kulturforståelse |
q10a_05 |
IT-færdigheder |
q10a_06 |
Tekniske kompetencer |
q10a_07 |
Formidlingsevner |
q10a_08 |
Tilegnelse af ny viden |
q10a_09 |
Min evne til at arbejde struktureret og overholde deadlines |
q10a_10 |
Anvendelse af teori og metode inden for mit fagområde |
q10a_11 |
Strategiske kompetencer |
q10a_12 |
Analytiske kompetencer |
q10a_13 |
Kreative og innovative kompetencer |
q10a_14 |
Tværfaglige og projektorienterede kompetencer |
q10a_15 |
Menneskelige kompetencer |
q10a_16 |
Evne til at begå mig i et internationalt miljø |
q10a_17 |
Omsætte teori til praksis |
q10a_18 |
Evnen til at samarbejde |
q10a_19 |
Andre kompetencer – uddyb venligst: |
q10a_20 |
I mit nuværende/seneste job anvender/anvendte jeg ikke kompetencer fra min vider |
q10a_o20 |
Fritekstfelt for nej-svar i q10a |
q10b_01 |
Fremmedsprogsfærdigheder |
q10b_02 |
Praktiske færdigheder |
q10b_03 |
Forretningsforståelse |
q10b_04 |
Kulturforståelse |
q10b_05 |
IT-færdigheder |
q10b_06 |
Tekniske kompetencer |
q10b_07 |
Formidlingsevner |
q10b_08 |
Tilegnelse af ny viden |
q10b_09 |
Min evne til at arbejde struktureret og overholde deadlines |
q10b_10 |
Anvendelse af teori og metode inden for mit fagområde |
q10b_11 |
Strategiske kompetencer |
q10b_12 |
Analytiske kompetencer |
q10b_13 |
Kreative og innovative kompetencer |
q10b_14 |
Tværfaglige og projektorienterede kompetencer |
q10b_15 |
Menneskelige kompetencer |
q10b_16 |
Evne til at begå mig i et internationalt miljø |
q10b_17 |
Omsætte teori til praksis |
q10b_18 |
Evnen til at samarbejde |
q10b_19 |
Andet – uddyb venligst: |
q10b_order |
Rangering af q10b |
q10b_rank_1_resp |
Fremmedsprogsfærdigheder |
q10b_rank_2_resp |
Praktiske færdigheder |
q10b_rank_3_resp |
Forretningsforståelse |
q10b_rank_4_resp |
Kulturforståelse |
q10b_rank_5_resp |
IT-færdigheder |
q10b_rank_6_resp |
Tekniske kompetencer |
q10b_rank_7_resp |
Formidlingsevner |
q10b_rank_8_resp |
Tilegnelse af ny viden |
q10b_rank_9_resp |
Min evne til at arbejde struktureret og overholde deadlines |
q10b_rank_10_resp |
Anvendelse af teori og metode inden for mit fagområde |
q10b_rank_11_resp |
Strategiske kompetencer |
q10b_rank_12_resp |
Analytiske kompetencer |
q10b_rank_13_resp |
Kreative og innovative kompetencer |
q10b_rank_14_resp |
Tværfaglige og projektorienterede kompetencer |
q10b_rank_15_resp |
Menneskelige kompetencer |
q10b_rank_16_resp |
Evne til at begå mig i et internationalt miljø |
q10b_rank_17_resp |
Omsætte teori til praksis |
q10b_rank_18_resp |
Evnen til at samarbejde |
q10b_rank_19_resp |
Andet |
PADAGOG1 |
Til at begynde med spørger vi indtil din specialiseringsretning og dit arbejdsom |
PADAGOG2 |
Hvilket arbejdsområde beskriver bedst der, hvor du senest arbejdede eller arbejd |
PADAGOG3_1_resp |
Grundfagligheden udgjorde en god basisviden for specialiseringsretningen |
PADAGOG3_2_resp |
Jeg synes, der var en god sammenhæng mellem, det jeg lærte i praktikken, og det |
PADAGOG3_3_resp |
Jeg var tilfreds med den specialiseringsretning, jeg fik tildelt på min uddannel |
PADAGOG3_4_resp |
Uddannelsen har gjort mig parat til det, der venter mig ude i praksis |
PADAGOG4_1_resp |
Pædagogiske teorier og metoder |
PADAGOG4_2_resp |
Socialvidenskabelige teorier og metoder |
PADAGOG4_3_resp |
Udviklingspsykologiske teorier og metoder |
PADAGOG5_1_resp |
Analysere, vurdere og handle i forhold til etiske dilemmaer i den pædagogiske pr |
PADAGOG5_2_resp |
Vurdere magt og ligeværd i relation til det enkelte menneske og til fællesskaber |
PADAGOG5_3_resp |
Anvende viden om menneskers forskellige livsbetingelser til at fremme social mob |
PADAGOG5_4_resp |
Arbejde med børn, unge og voksnes udvikling og forudsætninger (f.eks. sociale, e |
PADAGOG6_1_resp |
Samarbejde med og give faglig sparring til pædagoger og andet pædagogisk persona |
PADAGOG6_2_resp |
Samarbejde med pårørende og forældre omkring målgruppens trivsel og udvikling |
PADAGOG6_3_resp |
Håndtere konflikter i samarbejdet med pårørende og forældre |
PADAGOG6_4_resp |
Samarbejde med myndigheder og andre faggrupper. (f.eks. viden- og ressourceperso |
PADAGOG6_5_resp |
Bidrage til institutionens interne planlægning (f.eks. hverdagsrutiner og årshju |
PADAGOG7_1_resp |
Understøtte målgruppens tilegnelse af sproglige og kommunikative kompetencer |
PADAGOG7_2_resp |
Tilrettelægge og igangsætte udviklende, kreative og æstetiske aktiviteter med må |
PADAGOG7_3_resp |
Anvende viden om sundhed og sundhedsfremmende tiltag til at tilrettelægge pædago |
PADAGOG7_4_resp |
Arbejde ud fra viden om seksualitet, køn og mangfoldighed i tilrettelæggelse af |
PADAGOG7_5_resp |
Bruge viden om digital dannelse til at fremme positiv online-adfærd og fællesska |
PADAGOG7_6_resp |
Fagligt begrunde valg af pædagogiske tiltag og aktiviteter |
PADAGOG8_1_resp |
Anvende dokumentation og evaluering med henblik på at udvikle pædagogisk praksis |
PADAGOG8_2_resp |
Varetage skriftlig kommunikation med relevante samarbejdspartnere (f.eks. i forh |
PADAGOG8_3_resp |
Handle professionelt inden for gældende retsgrundlag og internationale konventio |
PADAGOG9_1_resp |
Tilpasse de pædagogiske aktiviteter til det enkelte barns udvikling og læring |
PADAGOG9_2_resp |
Tilrettelægge specialpædagogiske indsatser til børn med særlige behov |
PADAGOG9_3_resp |
Vurdere om og sikre at alle børn mødes med omsorg |
PADAGOG9_4_resp |
Sikre at alle børn bliver inddraget og lyttet til, så de oplever at have indflyd |
PADAGOG9_5_resp |
Skabe og opretholde en nærværende relation til det enkelte barn |
PADAGOG9_6_resp |
Arbejde målrettet med børns dannelse gennem pædagogiske aktiviteter |
PADAGOG9_7_resp |
Lave tidlig opsporingsarbejde og handle hvis et barn mistrives eller ikke udvikl |
PADAGOG9_8_resp |
Skabe sammenhæng i overgangene mellem daginstitution og hjem, og skole/SFO |
PADAGOG10_1_resp |
Rammesætte vokseninitieret leg, samt understøtte spontan leg |
PADAGOG10_2_resp |
Vurdere legens indhold til at arbejde målrettet med det enkelte barns trivsel og |
PADAGOG10_3_resp |
Arbejde inkluderende med børnefællesskaber |
PADAGOG10_4_resp |
Støtte det enkelte barn i at vise initiativ og være aktivt deltagende |
PADAGOG10_5_resp |
Etablere et pædagogisk læringsmiljø gennem hele dagen, herunder i daglige rutine |
PADAGOG10_6_resp |
Arbejde ud fra den styrkede pædagogiske læreplan |
PADAGOG11_1_resp |
Tilpasse de pædagogiske aktiviteter til det enkelte barns eller unges udvikling |
PADAGOG11_2_resp |
Skabe omsorgsfulde rammer, der sikrer at alle børn og unge mødes med omsorg |
PADAGOG11_3_resp |
Tilrettelægge specialpædagogiske indsatser ud fra børn og unges forskellige beho |
PADAGOG11_4_resp |
Handle hvis jeg oplever et barn/ung mistrives eller ikke udvikler sig alderssvar |
PADAGOG11_5_resp |
Skabe sammenhæng i overgangene mellem skole, fritidstilbud og hjem |
PADAGOG11_6_resp |
Arbejde målrettet med trivsel og forebyggelse af mobning |
PADAGOG12_1_resp |
Tilrettelægge og motivere børn og unge til at deltage i læringsaktiviteter |
PADAGOG12_2_resp |
Benytte didaktiske metoder til at varetage den understøttende undervisning |
PADAGOG12_3_resp |
Lede udviklings- og læringsrum, herunder varetage klasserumsledelse |
PADAGOG12_4_resp |
Indgå i samarbejde med lærere (f.eks. omkring tilrettelæggelse af undervisningsa |
PADAGOG13_1_resp |
Planlægge og rammesætte vokseninitieret aktiviteter, samt understøtte børne-/ung |
PADAGOG13_2_resp |
Arbejde med inkluderende fællesskaber |
PADAGOG13_3_resp |
Arbejde målrettet med demokratisk dannelse (f.eks. ved at inddrage børn og unges |
PADAGOG13_4_resp |
Understøtte børn og unges identitetsdannelse og socialiseringsprocesser |
PADAGOG14_1_resp |
Børn og unge med særlige behov |
PADAGOG14_2_resp |
Mennesker med sociale vanskeligheder |
PADAGOG14_3_resp |
Mennesker med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser |
PADAGOG15_1_resp |
Skabe omsorgsfulde rammer, der sikrer, at alle mennesker mødes med omsorg og stø |
PADAGOG15_2_resp |
Skabe sammenhæng i overgangene mellem institution og hjem/skole/arbejde og evt. |
PADAGOG15_3_resp |
Understøtte det enkelte menneskes deltagelsesmuligheder i fællesskaber |
PADAGOG15_4_resp |
Arbejde målrettet med menneskers autonomi og evne til at mestre eget liv |
PADAGOG15_5_resp |
Anvende didaktiske og pædagogiske metoder til at arbejde målrettet med mennesker |
PADAGOG16_1_resp |
Iværksætte rehabiliterende indsatser (f.eks. recovery orienteret og habiliterend |
PADAGOG16_2_resp |
Vurdere behovet for og anvendelse af hjælpemidler og velfærdsteknologier i samar |
PADAGOG16_3_resp |
Anvende viden om diagnoser og medicinsk behandling |
PADAGOG16_4_resp |
Fagligt redegøre for og evaluere indgreb i konflikt- og voldsepisoder |
PADAGOG16_5_resp |
Identificere og fremme processer, der modvirker marginalisering og stigmatiserin |
PADAGOG16_6_resp |
Vurdere forskellige institutionelle rammers betydning for det social- og special |
Contact |
Vil du give samtykke til, at ministeriet gemmer dine kontaktoplysninger i ét år |
Contact_mail |
Skriv din e-mailadresse her: |
tilgang |
tilgang |
afgang |
afgang |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |