Søgning » B 98 » fidelitet
Tabel

fidelitet


Beskrivelse ?

Fidelitet. Måleredskab 4. Kerneelementer

Størrelse (Antal rækker) ?

5502

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
entityID entityID (Primærnøgle)
dato Registreringsdato
kerneelementer_resourcer_udvikling Kerneelementer / Fokus på ressourcer, udvikling og handlemuligheder
kerneelementer_barnet_i_centrum Kerneelementer / Barnet i centrum
kerneelementer_leg Kerneelementer / Leg og øvelser
kerneelementer_netvaerk Kerneelementer / Fokus på netværk
kerneelementer_trygge_rammer Kerneelementer / Tillid og tryghed i rammer og relationer
kerneelementer_faellesskab Kerneelementer / Oplevelse af at være en del af et fællesskab
kerneelementer_forstaa_egen Kerneelementer / Fokus på forståelse af egen situation
s_1_1 I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at italesætte ressourcer, styrker og værdier hos sig selv ?
s_1_1_ I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at italesætte ressourcer, styrker og værdier hos sig selv ?_denormaliseret
s_1_2 I hvilken grad har I, i arbejdet med barnet/den unge, fokuseret på de ting, som barnet/den unge kan og er god til (fx gennem spejling af, hvad behandleren ser, at barnet/den unge er god til)?
s_1_2_ I hvilken grad har I, i arbejdet med barnet/den unge, fokuseret på de ting, som barnet/den unge kan og er god til (fx gennem spejling af, hvad behandleren ser, at barnet/den unge er god til)?_denormaliseret
s_1_3 I hvor høj grad har I arbejdet med initiativer (fx samarbejdsøvelser), der sætter fokus på barnet/den unges sociale kompetencer ?
s_1_3_ I hvor høj grad har I arbejdet med initiativer (fx samarbejdsøvelser), der sætter fokus på barnet/den unges sociale kompetencer ?_denormaliseret
s_1_4 I hvilken grad har I arbejdet med at synliggøre barnet/den unges succeser og fremskridt ?
s_1_4_ I hvilken grad har I arbejdet med at synliggøre barnet/den unges succeser og fremskridt ?_denormaliseret
s_1_5 I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge konkrete redskaber og handlemuligheder til at løse de udfordringer, de har i dagligdagen (fx i skolen, med venner)?
s_1_5_ I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge konkrete redskaber og handlemuligheder til at løse de udfordringer, de har i dagligdagen (fx i skolen, med venner)?_denormaliseret
s_1_6 I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge redskaber og handlestrategier til at håndtere de udfordringer, de oplever i familien (fx gennem rollespil, værktøjskasse etc.)?
s_1_6_ I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge redskaber og handlestrategier til at håndtere de udfordringer, de oplever i familien (fx gennem rollespil, værktøjskasse etc.)?_denormaliseret
s_1_kommentar Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Fokus på ressourcer, udvikling og handlemuligheder. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung.
s_2_1 I hvilken grad har I arbejdet med, at få barnet/den unge til at italesætte sine interesser og behov i forbindelse med behandlingsindsatsen?
s_2_1_ I hvilken grad har I arbejdet med, at få barnet/den unge til at italesætte sine interesser og behov i forbindelse med behandlingsindsatsen?_denormaliseret
s_2_2 I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper børn og unge til at sætte ord på eget liv, følelser og drømme?
s_2_2_ I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper børn og unge til at sætte ord på eget liv, følelser og drømme?_denormaliseret
s_2_3 I hvilken grad har I undervejs i indsatsen arbejdet fokuseret på områder/forhold, der opleves særligt svære for barnet/den unge, og som der skal arbejdes med i behandlingsindsatsen?
s_2_3_ I hvilken grad har I undervejs i indsatsen arbejdet fokuseret på områder/forhold, der opleves særligt svære for barnet/den unge, og som der skal arbejdes med i behandlingsindsatsen?_denormaliseret
s_2_5 I hvilken grad har I planlagt og afholdt aktiviteter med udgangspunkt i barnet/den unges behov og interesser (fx boldspil, madlavning)?
s_2_5_ I hvilken grad har I planlagt og afholdt aktiviteter med udgangspunkt i barnet/den unges behov og interesser (fx boldspil, madlavning)?_denormaliseret
s_2_kommentar Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Barnet i centrum. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung.
s_3_1 I hvilken grad har I arbejdet med barnet/den unges sociale kompetencer udenfor behandlingstilbuddet (fx gennem udflugter og ferieture i nærmiljøet)?
s_3_1_ I hvilken grad har I arbejdet med barnet/den unges sociale kompetencer udenfor behandlingstilbuddet (fx gennem udflugter og ferieture i nærmiljøet)?_denormaliseret
s_3_2 I hvilken grad har I støttet barnet/den unge i atmestre udfordringer i dagligdagen gennem lege, øvelser eller aktiviteter (fx ved at nå til tops på en klatrevæg, selv tage med bussen mv.)?
s_3_2_ I hvilken grad har I støttet barnet/den unge i atmestre udfordringer i dagligdagen gennem lege, øvelser eller aktiviteter (fx ved at nå til tops på en klatrevæg, selv tage med bussen mv.)?_denormaliseret
s_3_3 I hvilken grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der får barnet/den unge til at tænke over og tale om egne følelser ?
s_3_3_ I hvilken grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der får barnet/den unge til at tænke over og tale om egne følelser ?_denormaliseret
s_3_4 I hvilken grad har indsatsen indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter, hvor der er fokus på at skabe positivt samvær og give barnet/den unge gode oplevelser med andre børn/unge ?
s_3_4_ I hvilken grad har indsatsen indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter, hvor der er fokus på at skabe positivt samvær og give barnet/den unge gode oplevelser med andre børn/unge ?_denormaliseret
s_3_5 I hvilken grad har I arbejdet med lege, øvelser eller aktiviteter i fællesskab med andre, hvor barnet/den unge øver at samarbejde, vente på tur, aflæse andre og etablere god interaktion ?
s_3_5_ I hvilken grad har I arbejdet med lege, øvelser eller aktiviteter i fællesskab med andre, hvor barnet/den unge øver at samarbejde, vente på tur, aflæse andre og etablere god interaktion ?_denormaliseret
s_3_kommentar Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Leg og øvelser. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung.
s_4_1 I hvilken grad har I arbejdet med at identificere personer i barnets/den unges netværk (også professionelt netværk), som de kan finde støtte hos (fx gennem netværkskort eller lignende)?
s_4_1_ I hvilken grad har I arbejdet med at identificere personer i barnets/den unges netværk (også professionelt netværk), som de kan finde støtte hos (fx gennem netværkskort eller lignende)?_denormaliseret
s_4_2 I hvilken grad har I arbejdet med at udvide barnets/den unges netværk (også professionelt netværk)?
s_4_2_ I hvilken grad har I arbejdet med at udvide barnets/den unges netværk (også professionelt netværk)?_denormaliseret
s_4_3 I hvilken grad har I via indsatsen haft fokus på barnet/den unges sociale relationer med familie, venner og/eller kærester?
s_4_3_ I hvilken grad har I via indsatsen haft fokus på barnet/den unges sociale relationer med familie, venner og/eller kærester?_denormaliseret
s_4_4 I hvilken grad har I arbejdet med at hjælpe børn og unge ift. at inddrage forældrene i barnets/den unges tanker, følelser og behov for støtte?
s_4_4_ I hvilken grad har I arbejdet med at hjælpe børn og unge ift. at inddrage forældrene i barnets/den unges tanker, følelser og behov for støtte?_denormaliseret
s_4_5 I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at håndtere udvalgte hverdagssituationer (fx redskaber til at tale med barnet/den unge om familiens vilkår)?
s_4_5_ I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at håndtere udvalgte hverdagssituationer (fx redskaber til at tale med barnet/den unge om familiens vilkår)?_denormaliseret
s_4_6 I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældreness erkendelsesproces i forhold til forældreadfærdens betydning for barnet/den unges trivsel (fx ved at tale med forældrene om, hvordan de ved at have en bestemt adfærd kan indvirke hhv. positivt og negativt på deres barns udvikling)?
s_4_6_ I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældreness erkendelsesproces i forhold til forældreadfærdens betydning for barnet/den unges trivsel (fx ved at tale med forældrene om, hvordan de ved at have en bestemt adfærd kan indvirke hhv. positivt og negativt på deres barns udvikling)?_denormaliseret
s_4_7 I hvilken grad har I arbejdet med at facilitere samtale mellem barnet/den unge og relevante familiemedlemmer med henblik på at give familien indsigt i, hvordan barnet/den unge har det ?
s_4_7_ I hvilken grad har I arbejdet med at facilitere samtale mellem barnet/den unge og relevante familiemedlemmer med henblik på at give familien indsigt i, hvordan barnet/den unge har det ?_denormaliseret
s_4_8 I hvor høj grad har I givet barnet/den unge rådgivning i forhold til andre støttemuligheder end dem I kan tilbyde (fx andre indsatser, der kan hjælpe dem), hvis de har haft behov for anden type støtte?
s_4_8_ I hvor høj grad har I givet barnet/den unge rådgivning i forhold til andre støttemuligheder end dem I kan tilbyde (fx andre indsatser, der kan hjælpe dem), hvis de har haft behov for anden type støtte?_denormaliseret
s_4_kommentar Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Fokus på netværk. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung.
s_5_1 I hvilken grad har I talt med barnet/den unge (og/eller forældrene) om formålet med og indholdet af behandlingsindsatsen som helhed ?
s_5_1_ I hvilken grad har I talt med barnet/den unge (og/eller forældrene) om formålet med og indholdet af behandlingsindsatsen som helhed ?_denormaliseret
s_5_2 I hvilken grad har I afstemt forventninger til forløbet og på den baggrund planlagt det fremtidige forløb med barnet/den unge (fx skrevet deres fælles ’mission’ for forløbet, talt om mulige bekymringer med barnet/den unge og forældrene)?
s_5_2_ I hvilken grad har I afstemt forventninger til forløbet og på den baggrund planlagt det fremtidige forløb med barnet/den unge (fx skrevet deres fælles ’mission’ for forløbet, talt om mulige bekymringer med barnet/den unge og forældrene)?_denormaliseret
s_5_3 I hvilken grad har I arbejdet med at skabe forudsigelige rammer for barnet/den unge fra gang til gang i behandlingsindsatsen (fx at det er de samme behandlere, der varetager gruppesamtalerne, at nye børn/unge i behandlingstilbuddet præsenteres etc.)?
s_5_3_ I hvilken grad har I arbejdet med at skabe forudsigelige rammer for barnet/den unge fra gang til gang i behandlingsindsatsen (fx at det er de samme behandlere, der varetager gruppesamtalerne, at nye børn/unge i behandlingstilbuddet præsenteres etc.)?_denormaliseret
s_5_4 I hvilken grad har I arbejdet med at etablere en tillidsfuld relation mellem barnet/den unge og behandleren/behandlerne (fx ved at etablere ’regler’ for relationen, aftale tavshedspligt mv.)?
s_5_4_ I hvilken grad har I arbejdet med at etablere en tillidsfuld relation mellem barnet/den unge og behandleren/behandlerne (fx ved at etablere ’regler’ for relationen, aftale tavshedspligt mv.)?_denormaliseret
s_5_5 I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte en positiv og anerkendende kultur for barnet/den unge i behandlingstilbuddet (fx ved at lære børnene/de unge om regler om, at man ikke griner af hinanden i gruppesamtaler, at man lytter til hinanden etc.)?
s_5_5_ I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte en positiv og anerkendende kultur for barnet/den unge i behandlingstilbuddet (fx ved at lære børnene/de unge om regler om, at man ikke griner af hinanden i gruppesamtaler, at man lytter til hinanden etc.)?_denormaliseret
s_5_6 I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at finde ro og slappe af ?
s_5_6_ I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at finde ro og slappe af ?_denormaliseret
s_5_7 I hvilken grad har arbejdet med barnet/den unge indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter , hvor der er fokus på at give en barnet/den unge tillid til de andre børn/unge i behandlingstilbuddet ?
s_5_7_ I hvilken grad har arbejdet med barnet/den unge indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter , hvor der er fokus på at give en barnet/den unge tillid til de andre børn/unge i behandlingstilbuddet ?_denormaliseret
s_5_8 I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at skabe tillid og tryghed hos barnet/den unge (fx ved at give forældrene redskaber til at håndtere svære situationer i hverdagen)?
s_5_8_ I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at skabe tillid og tryghed hos barnet/den unge (fx ved at give forældrene redskaber til at håndtere svære situationer i hverdagen)?_denormaliseret
s_5_kommentar Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Tillid og tryghed i rammer og relationer. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung.
s_6_1 I hvilken grad har barnet/den unge indgået i sociale sammenhænge i behandlingsindsatsen (fx gennem uformelle sociale aktiviteter som boldspil/fællesspisning osv. eller mere formaliserede sociale fællesskaber som fx et gruppeforløb)
s_6_1_ I hvilken grad har barnet/den unge indgået i sociale sammenhænge i behandlingsindsatsen (fx gennem uformelle sociale aktiviteter som boldspil/fællesspisning osv. eller mere formaliserede sociale fællesskaber som fx et gruppeforløb)_denormaliseret
s_6_2 I hvilken grad har barnet/den unge haft mulighed for at fortælle om sin egen historie og de ting, der opleves som hhv. svært eller godt (fx i gruppesamtaler, i aktiviteter med andre børn/unge)?
s_6_2_ I hvilken grad har barnet/den unge haft mulighed for at fortælle om sin egen historie og de ting, der opleves som hhv. svært eller godt (fx i gruppesamtaler, i aktiviteter med andre børn/unge)?_denormaliseret
s_6_3 I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx ved at dele erfaringer med andre og spejle sig i hinanden i en gruppesamtale)?
s_6_3_ I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx ved at dele erfaringer med andre og spejle sig i hinanden i en gruppesamtale)?_denormaliseret
s_6_4 I hvor høj grad har I arbejdet med aktiviteter, der har til formål at få barnet/den unge til at italesætte sine bekymringer og glæder over for andre (fx over for andre børn/unge i samme situation, eller forældre/omsorgspersoner)?
s_6_4_ I hvor høj grad har I arbejdet med aktiviteter, der har til formål at få barnet/den unge til at italesætte sine bekymringer og glæder over for andre (fx over for andre børn/unge i samme situation, eller forældre/omsorgspersoner)?_denormaliseret
s_6_5 I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge til at spejle sig i bekymringer, som andre udtrykker ?
s_6_5_ I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge til at spejle sig i bekymringer, som andre udtrykker ?_denormaliseret
s_6_6 I hvilken grad har der i behandlingsindsatsen til barnet/den unge deltaget ‘rollemodeller’, der har delt deres erfaringer med barnet/den unge (fx voksne, der selv har haft forældre med rusmiddelproblemer, eller unge som selv har gået i behandlingstilbuddet)?
s_6_6_ I hvilken grad har der i behandlingsindsatsen til barnet/den unge deltaget ‘rollemodeller’, der har delt deres erfaringer med barnet/den unge (fx voksne, der selv har haft forældre med rusmiddelproblemer, eller unge som selv har gået i behandlingstilbuddet)?_denormaliseret
s_6_7 I hvilken grad har I anvendt generaliseringsstrategier i arbjedet med barnet/den unge (fx. ”jeg ved, at mange børn og unge tænker og bekymrer sig om det samme som dig, eller frygter det du frygter eller oplever”)?
s_6_7_ I hvilken grad har I anvendt generaliseringsstrategier i arbjedet med barnet/den unge (fx. ”jeg ved, at mange børn og unge tænker og bekymrer sig om det samme som dig, eller frygter det du frygter eller oplever”)?_denormaliseret
s_6_kommentar Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Oplevelse af at være del af et fællesskab. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung.
s_7_1 I hvilken grad har I arbejdet med tematikker, der giver barnet/den unge viden om egen situation (fx ved at barnet/den unge opnår viden om rusmiddelmisbrug og de problematikker, som kan følge af dette)?
s_7_1_ I hvilken grad har I arbejdet med tematikker, der giver barnet/den unge viden om egen situation (fx ved at barnet/den unge opnår viden om rusmiddelmisbrug og de problematikker, som kan følge af dette)?_denormaliseret
s_7_2 I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge en forståelse af, at det er rusmidlerne, der er problemet, og det som de gør ved far eller mor, og ikke far eller mor i sig selv, der er problemet?
s_7_2_ I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge en forståelse af, at det er rusmidlerne, der er problemet, og det som de gør ved far eller mor, og ikke far eller mor i sig selv, der er problemet?_denormaliseret
s_7_3 I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge dels med at blive bevidst om egen identitet og egne grænser, og dels med at få dem håndhævet og respekteret?
s_7_3_ I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge dels med at blive bevidst om egen identitet og egne grænser, og dels med at få dem håndhævet og respekteret?_denormaliseret
s_7_4 I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx gennem tegning og billedsprog samt øvrige metoder afhængigt af barnet/den unges alder)?
s_7_4_ I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx gennem tegning og billedsprog samt øvrige metoder afhængigt af barnet/den unges alder)?_denormaliseret
s_7_5 I hvilken grad har I arbejdet med at anerkende barnets/den unges ambivalente følelser og forståelsen for, at barnet/den unge er loyal og nærer kærlighed til sine forældre, selvom forældrene har svigtet?
s_7_5_ I hvilken grad har I arbejdet med at anerkende barnets/den unges ambivalente følelser og forståelsen for, at barnet/den unge er loyal og nærer kærlighed til sine forældre, selvom forældrene har svigtet?_denormaliseret
s_7_6 I hvilken grad har I givet barnets/den unges forældre viden om risiko- og beskyttelsesfaktorer, der er relevante for deres børn ?
s_7_6_ I hvilken grad har I givet barnets/den unges forældre viden om risiko- og beskyttelsesfaktorer, der er relevante for deres børn ?_denormaliseret
s_7_7 I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældrenes overvejelser i forhold til, hvad de kan fortælle og ikke kan fortælle deres børn/unge ?
s_7_7_ I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældrenes overvejelser i forhold til, hvad de kan fortælle og ikke kan fortælle deres børn/unge ?_denormaliseret
s_7_kommentar Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Fokus på forståelse af egen situation. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung.
indsatsID Fremmednøgle til indsats
ydelseID Fremmednøgle til ydelse