entityID |
entityID (Primærnøgle) |
dato |
Registreringsdato |
kerneelementer_resourcer_udvikling |
Kerneelementer / Fokus på ressourcer, udvikling og handlemuligheder |
kerneelementer_barnet_i_centrum |
Kerneelementer / Barnet i centrum |
kerneelementer_leg |
Kerneelementer / Leg og øvelser |
kerneelementer_netvaerk |
Kerneelementer / Fokus på netværk |
kerneelementer_trygge_rammer |
Kerneelementer / Tillid og tryghed i rammer og relationer |
kerneelementer_faellesskab |
Kerneelementer / Oplevelse af at være en del af et fællesskab |
kerneelementer_forstaa_egen |
Kerneelementer / Fokus på forståelse af egen situation |
s_1_1 |
I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at italesætte ressourcer, styrker og værdier hos sig selv ? |
s_1_1_ |
I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at italesætte ressourcer, styrker og værdier hos sig selv ?_denormaliseret |
s_1_2 |
I hvilken grad har I, i arbejdet med barnet/den unge, fokuseret på de ting, som barnet/den unge kan og er god til (fx gennem spejling af, hvad behandleren ser, at barnet/den unge er god til)? |
s_1_2_ |
I hvilken grad har I, i arbejdet med barnet/den unge, fokuseret på de ting, som barnet/den unge kan og er god til (fx gennem spejling af, hvad behandleren ser, at barnet/den unge er god til)?_denormaliseret |
s_1_3 |
I hvor høj grad har I arbejdet med initiativer (fx samarbejdsøvelser), der sætter fokus på barnet/den unges sociale kompetencer ? |
s_1_3_ |
I hvor høj grad har I arbejdet med initiativer (fx samarbejdsøvelser), der sætter fokus på barnet/den unges sociale kompetencer ?_denormaliseret |
s_1_4 |
I hvilken grad har I arbejdet med at synliggøre barnet/den unges succeser og fremskridt ? |
s_1_4_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at synliggøre barnet/den unges succeser og fremskridt ?_denormaliseret |
s_1_5 |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge konkrete redskaber og handlemuligheder til at løse de udfordringer, de har i dagligdagen (fx i skolen, med venner)? |
s_1_5_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge konkrete redskaber og handlemuligheder til at løse de udfordringer, de har i dagligdagen (fx i skolen, med venner)?_denormaliseret |
s_1_6 |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge redskaber og handlestrategier til at håndtere de udfordringer, de oplever i familien (fx gennem rollespil, værktøjskasse etc.)? |
s_1_6_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge redskaber og handlestrategier til at håndtere de udfordringer, de oplever i familien (fx gennem rollespil, værktøjskasse etc.)?_denormaliseret |
s_1_kommentar |
Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Fokus på ressourcer, udvikling og handlemuligheder. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung. |
s_2_1 |
I hvilken grad har I arbejdet med, at få barnet/den unge til at italesætte sine interesser og behov i forbindelse med behandlingsindsatsen? |
s_2_1_ |
I hvilken grad har I arbejdet med, at få barnet/den unge til at italesætte sine interesser og behov i forbindelse med behandlingsindsatsen?_denormaliseret |
s_2_2 |
I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper børn og unge til at sætte ord på eget liv, følelser og drømme? |
s_2_2_ |
I hvor høj grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der hjælper børn og unge til at sætte ord på eget liv, følelser og drømme?_denormaliseret |
s_2_3 |
I hvilken grad har I undervejs i indsatsen arbejdet fokuseret på områder/forhold, der opleves særligt svære for barnet/den unge, og som der skal arbejdes med i behandlingsindsatsen? |
s_2_3_ |
I hvilken grad har I undervejs i indsatsen arbejdet fokuseret på områder/forhold, der opleves særligt svære for barnet/den unge, og som der skal arbejdes med i behandlingsindsatsen?_denormaliseret |
s_2_5 |
I hvilken grad har I planlagt og afholdt aktiviteter med udgangspunkt i barnet/den unges behov og interesser (fx boldspil, madlavning)? |
s_2_5_ |
I hvilken grad har I planlagt og afholdt aktiviteter med udgangspunkt i barnet/den unges behov og interesser (fx boldspil, madlavning)?_denormaliseret |
s_2_kommentar |
Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Barnet i centrum. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung. |
s_3_1 |
I hvilken grad har I arbejdet med barnet/den unges sociale kompetencer udenfor behandlingstilbuddet (fx gennem udflugter og ferieture i nærmiljøet)? |
s_3_1_ |
I hvilken grad har I arbejdet med barnet/den unges sociale kompetencer udenfor behandlingstilbuddet (fx gennem udflugter og ferieture i nærmiljøet)?_denormaliseret |
s_3_2 |
I hvilken grad har I støttet barnet/den unge i atmestre udfordringer i dagligdagen gennem lege, øvelser eller aktiviteter (fx ved at nå til tops på en klatrevæg, selv tage med bussen mv.)? |
s_3_2_ |
I hvilken grad har I støttet barnet/den unge i atmestre udfordringer i dagligdagen gennem lege, øvelser eller aktiviteter (fx ved at nå til tops på en klatrevæg, selv tage med bussen mv.)?_denormaliseret |
s_3_3 |
I hvilken grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der får barnet/den unge til at tænke over og tale om egne følelser ? |
s_3_3_ |
I hvilken grad har I arbejdet med øvelser eller lignende, der får barnet/den unge til at tænke over og tale om egne følelser ?_denormaliseret |
s_3_4 |
I hvilken grad har indsatsen indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter, hvor der er fokus på at skabe positivt samvær og give barnet/den unge gode oplevelser med andre børn/unge ? |
s_3_4_ |
I hvilken grad har indsatsen indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter, hvor der er fokus på at skabe positivt samvær og give barnet/den unge gode oplevelser med andre børn/unge ?_denormaliseret |
s_3_5 |
I hvilken grad har I arbejdet med lege, øvelser eller aktiviteter i fællesskab med andre, hvor barnet/den unge øver at samarbejde, vente på tur, aflæse andre og etablere god interaktion ? |
s_3_5_ |
I hvilken grad har I arbejdet med lege, øvelser eller aktiviteter i fællesskab med andre, hvor barnet/den unge øver at samarbejde, vente på tur, aflæse andre og etablere god interaktion ?_denormaliseret |
s_3_kommentar |
Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Leg og øvelser. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung. |
s_4_1 |
I hvilken grad har I arbejdet med at identificere personer i barnets/den unges netværk (også professionelt netværk), som de kan finde støtte hos (fx gennem netværkskort eller lignende)? |
s_4_1_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at identificere personer i barnets/den unges netværk (også professionelt netværk), som de kan finde støtte hos (fx gennem netværkskort eller lignende)?_denormaliseret |
s_4_2 |
I hvilken grad har I arbejdet med at udvide barnets/den unges netværk (også professionelt netværk)? |
s_4_2_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at udvide barnets/den unges netværk (også professionelt netværk)?_denormaliseret |
s_4_3 |
I hvilken grad har I via indsatsen haft fokus på barnet/den unges sociale relationer med familie, venner og/eller kærester? |
s_4_3_ |
I hvilken grad har I via indsatsen haft fokus på barnet/den unges sociale relationer med familie, venner og/eller kærester?_denormaliseret |
s_4_4 |
I hvilken grad har I arbejdet med at hjælpe børn og unge ift. at inddrage forældrene i barnets/den unges tanker, følelser og behov for støtte? |
s_4_4_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at hjælpe børn og unge ift. at inddrage forældrene i barnets/den unges tanker, følelser og behov for støtte?_denormaliseret |
s_4_5 |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at håndtere udvalgte hverdagssituationer (fx redskaber til at tale med barnet/den unge om familiens vilkår)? |
s_4_5_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at håndtere udvalgte hverdagssituationer (fx redskaber til at tale med barnet/den unge om familiens vilkår)?_denormaliseret |
s_4_6 |
I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældreness erkendelsesproces i forhold til forældreadfærdens betydning for barnet/den unges trivsel (fx ved at tale med forældrene om, hvordan de ved at have en bestemt adfærd kan indvirke hhv. positivt og negativt på deres barns udvikling)? |
s_4_6_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældreness erkendelsesproces i forhold til forældreadfærdens betydning for barnet/den unges trivsel (fx ved at tale med forældrene om, hvordan de ved at have en bestemt adfærd kan indvirke hhv. positivt og negativt på deres barns udvikling)?_denormaliseret |
s_4_7 |
I hvilken grad har I arbejdet med at facilitere samtale mellem barnet/den unge og relevante familiemedlemmer med henblik på at give familien indsigt i, hvordan barnet/den unge har det ? |
s_4_7_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at facilitere samtale mellem barnet/den unge og relevante familiemedlemmer med henblik på at give familien indsigt i, hvordan barnet/den unge har det ?_denormaliseret |
s_4_8 |
I hvor høj grad har I givet barnet/den unge rådgivning i forhold til andre støttemuligheder end dem I kan tilbyde (fx andre indsatser, der kan hjælpe dem), hvis de har haft behov for anden type støtte? |
s_4_8_ |
I hvor høj grad har I givet barnet/den unge rådgivning i forhold til andre støttemuligheder end dem I kan tilbyde (fx andre indsatser, der kan hjælpe dem), hvis de har haft behov for anden type støtte?_denormaliseret |
s_4_kommentar |
Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Fokus på netværk. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung. |
s_5_1 |
I hvilken grad har I talt med barnet/den unge (og/eller forældrene) om formålet med og indholdet af behandlingsindsatsen som helhed ? |
s_5_1_ |
I hvilken grad har I talt med barnet/den unge (og/eller forældrene) om formålet med og indholdet af behandlingsindsatsen som helhed ?_denormaliseret |
s_5_2 |
I hvilken grad har I afstemt forventninger til forløbet og på den baggrund planlagt det fremtidige forløb med barnet/den unge (fx skrevet deres fælles ’mission’ for forløbet, talt om mulige bekymringer med barnet/den unge og forældrene)? |
s_5_2_ |
I hvilken grad har I afstemt forventninger til forløbet og på den baggrund planlagt det fremtidige forløb med barnet/den unge (fx skrevet deres fælles ’mission’ for forløbet, talt om mulige bekymringer med barnet/den unge og forældrene)?_denormaliseret |
s_5_3 |
I hvilken grad har I arbejdet med at skabe forudsigelige rammer for barnet/den unge fra gang til gang i behandlingsindsatsen (fx at det er de samme behandlere, der varetager gruppesamtalerne, at nye børn/unge i behandlingstilbuddet præsenteres etc.)? |
s_5_3_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at skabe forudsigelige rammer for barnet/den unge fra gang til gang i behandlingsindsatsen (fx at det er de samme behandlere, der varetager gruppesamtalerne, at nye børn/unge i behandlingstilbuddet præsenteres etc.)?_denormaliseret |
s_5_4 |
I hvilken grad har I arbejdet med at etablere en tillidsfuld relation mellem barnet/den unge og behandleren/behandlerne (fx ved at etablere ’regler’ for relationen, aftale tavshedspligt mv.)? |
s_5_4_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at etablere en tillidsfuld relation mellem barnet/den unge og behandleren/behandlerne (fx ved at etablere ’regler’ for relationen, aftale tavshedspligt mv.)?_denormaliseret |
s_5_5 |
I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte en positiv og anerkendende kultur for barnet/den unge i behandlingstilbuddet (fx ved at lære børnene/de unge om regler om, at man ikke griner af hinanden i gruppesamtaler, at man lytter til hinanden etc.)? |
s_5_5_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte en positiv og anerkendende kultur for barnet/den unge i behandlingstilbuddet (fx ved at lære børnene/de unge om regler om, at man ikke griner af hinanden i gruppesamtaler, at man lytter til hinanden etc.)?_denormaliseret |
s_5_6 |
I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at finde ro og slappe af ? |
s_5_6_ |
I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, der hjælper barnet/den unge til at finde ro og slappe af ?_denormaliseret |
s_5_7 |
I hvilken grad har arbejdet med barnet/den unge indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter , hvor der er fokus på at give en barnet/den unge tillid til de andre børn/unge i behandlingstilbuddet ? |
s_5_7_ |
I hvilken grad har arbejdet med barnet/den unge indeholdt lege, øvelser eller aktiviteter , hvor der er fokus på at give en barnet/den unge tillid til de andre børn/unge i behandlingstilbuddet ?_denormaliseret |
s_5_8 |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at skabe tillid og tryghed hos barnet/den unge (fx ved at give forældrene redskaber til at håndtere svære situationer i hverdagen)? |
s_5_8_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnets/den unges forældre redskaber til at skabe tillid og tryghed hos barnet/den unge (fx ved at give forældrene redskaber til at håndtere svære situationer i hverdagen)?_denormaliseret |
s_5_kommentar |
Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Tillid og tryghed i rammer og relationer. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung. |
s_6_1 |
I hvilken grad har barnet/den unge indgået i sociale sammenhænge i behandlingsindsatsen (fx gennem uformelle sociale aktiviteter som boldspil/fællesspisning osv. eller mere formaliserede sociale fællesskaber som fx et gruppeforløb) |
s_6_1_ |
I hvilken grad har barnet/den unge indgået i sociale sammenhænge i behandlingsindsatsen (fx gennem uformelle sociale aktiviteter som boldspil/fællesspisning osv. eller mere formaliserede sociale fællesskaber som fx et gruppeforløb)_denormaliseret |
s_6_2 |
I hvilken grad har barnet/den unge haft mulighed for at fortælle om sin egen historie og de ting, der opleves som hhv. svært eller godt (fx i gruppesamtaler, i aktiviteter med andre børn/unge)? |
s_6_2_ |
I hvilken grad har barnet/den unge haft mulighed for at fortælle om sin egen historie og de ting, der opleves som hhv. svært eller godt (fx i gruppesamtaler, i aktiviteter med andre børn/unge)?_denormaliseret |
s_6_3 |
I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx ved at dele erfaringer med andre og spejle sig i hinanden i en gruppesamtale)? |
s_6_3_ |
I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx ved at dele erfaringer med andre og spejle sig i hinanden i en gruppesamtale)?_denormaliseret |
s_6_4 |
I hvor høj grad har I arbejdet med aktiviteter, der har til formål at få barnet/den unge til at italesætte sine bekymringer og glæder over for andre (fx over for andre børn/unge i samme situation, eller forældre/omsorgspersoner)? |
s_6_4_ |
I hvor høj grad har I arbejdet med aktiviteter, der har til formål at få barnet/den unge til at italesætte sine bekymringer og glæder over for andre (fx over for andre børn/unge i samme situation, eller forældre/omsorgspersoner)?_denormaliseret |
s_6_5 |
I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge til at spejle sig i bekymringer, som andre udtrykker ? |
s_6_5_ |
I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge til at spejle sig i bekymringer, som andre udtrykker ?_denormaliseret |
s_6_6 |
I hvilken grad har der i behandlingsindsatsen til barnet/den unge deltaget ‘rollemodeller’, der har delt deres erfaringer med barnet/den unge (fx voksne, der selv har haft forældre med rusmiddelproblemer, eller unge som selv har gået i behandlingstilbuddet)? |
s_6_6_ |
I hvilken grad har der i behandlingsindsatsen til barnet/den unge deltaget ‘rollemodeller’, der har delt deres erfaringer med barnet/den unge (fx voksne, der selv har haft forældre med rusmiddelproblemer, eller unge som selv har gået i behandlingstilbuddet)?_denormaliseret |
s_6_7 |
I hvilken grad har I anvendt generaliseringsstrategier i arbjedet med barnet/den unge (fx. ”jeg ved, at mange børn og unge tænker og bekymrer sig om det samme som dig, eller frygter det du frygter eller oplever”)? |
s_6_7_ |
I hvilken grad har I anvendt generaliseringsstrategier i arbjedet med barnet/den unge (fx. ”jeg ved, at mange børn og unge tænker og bekymrer sig om det samme som dig, eller frygter det du frygter eller oplever”)?_denormaliseret |
s_6_kommentar |
Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Oplevelse af at være del af et fællesskab. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung. |
s_7_1 |
I hvilken grad har I arbejdet med tematikker, der giver barnet/den unge viden om egen situation (fx ved at barnet/den unge opnår viden om rusmiddelmisbrug og de problematikker, som kan følge af dette)? |
s_7_1_ |
I hvilken grad har I arbejdet med tematikker, der giver barnet/den unge viden om egen situation (fx ved at barnet/den unge opnår viden om rusmiddelmisbrug og de problematikker, som kan følge af dette)?_denormaliseret |
s_7_2 |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge en forståelse af, at det er rusmidlerne, der er problemet, og det som de gør ved far eller mor, og ikke far eller mor i sig selv, der er problemet? |
s_7_2_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at give barnet/den unge en forståelse af, at det er rusmidlerne, der er problemet, og det som de gør ved far eller mor, og ikke far eller mor i sig selv, der er problemet?_denormaliseret |
s_7_3 |
I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge dels med at blive bevidst om egen identitet og egne grænser, og dels med at få dem håndhævet og respekteret? |
s_7_3_ |
I hvilken grad har I arbejdet med aktiviteter, der hjælper barnet/den unge dels med at blive bevidst om egen identitet og egne grænser, og dels med at få dem håndhævet og respekteret?_denormaliseret |
s_7_4 |
I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx gennem tegning og billedsprog samt øvrige metoder afhængigt af barnet/den unges alder)? |
s_7_4_ |
I hvilken grad har I arbejdet med metoder eller lignende, som hjælper barnet/den unge til at sætte ord på egne følelser og oplevelser (fx gennem tegning og billedsprog samt øvrige metoder afhængigt af barnet/den unges alder)?_denormaliseret |
s_7_5 |
I hvilken grad har I arbejdet med at anerkende barnets/den unges ambivalente følelser og forståelsen for, at barnet/den unge er loyal og nærer kærlighed til sine forældre, selvom forældrene har svigtet? |
s_7_5_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at anerkende barnets/den unges ambivalente følelser og forståelsen for, at barnet/den unge er loyal og nærer kærlighed til sine forældre, selvom forældrene har svigtet?_denormaliseret |
s_7_6 |
I hvilken grad har I givet barnets/den unges forældre viden om risiko- og beskyttelsesfaktorer, der er relevante for deres børn ? |
s_7_6_ |
I hvilken grad har I givet barnets/den unges forældre viden om risiko- og beskyttelsesfaktorer, der er relevante for deres børn ?_denormaliseret |
s_7_7 |
I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældrenes overvejelser i forhold til, hvad de kan fortælle og ikke kan fortælle deres børn/unge ? |
s_7_7_ |
I hvilken grad har I arbejdet med at understøtte forældrenes overvejelser i forhold til, hvad de kan fortælle og ikke kan fortælle deres børn/unge ?_denormaliseret |
s_7_kommentar |
Her kan du uddybe din besvarelse om jeres arbejde med barnet/den unge i forhold til Fokus på forståelse af egen situation. Besvarelsen er primært tænkt som en mulighed for, at du – evt. sammen med dine kollegaer eller andre - kan reflektere over, hvordan du/I omsætter kerneelementet i dit/jeres arbejde med det enkelte barn/ung. |
indsatsID |
Fremmednøgle til indsats |
ydelseID |
Fremmednøgle til ydelse |