Tabel

matematik_5_10kl_slutmåling


Beskrivelse ?

Spørgeskema til elever i 5.-9. klasse omhandlende matematikundervisningen – slutmåling.

Størrelse (Antal rækker) ?

1741

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
sessionid Sessionid fra spørgeskema
brugerid Brugerid fra spørgeskema
dato Dato spørgeskema er besvaret
deltager Din lærer har fortalt dig og din klasse om denne undersøgelse. Undersøgelsen handler om, hvor glad du er for at gå i skole, og hvordan du deltager i undervisningen. Vi håber, at du vil svare på spørgsmålene.
fornavn Hvad er dit fornavn?
unilogin Hvad er dit Unilogin?
klasse Hvilken klasse går du i?
skole Hvad hedder din skole?
glad_skole Jeg er glad for min skole.
livstilfredshed Forestil dig en stige. Trin 10 betyder det bedst mulige liv for dig og trin 0 betyder det værst tænkelige liv for dig. Hvor på stigen synes du selv, at du er for tiden?
gennemførelse Hvor tit kan du klare det, du sætter dig for? Det kan være alt muligt, eksempelvis at dykke ned til bunden i svømmehallen eller lære en bestemt dans.
problemløsning Hvor tit kan du finde en løsning på problemer, bare du prøver hårdt nok?
koncentration Hvis jeg bliver forstyrret i timerne, kan jeg hurtigt koncentrere mig igen.
faglighed Her skal du svare på nogle spørgsmål, om hvordan du ser dig selv i skolen. Jeg synes at jeg klarer mig godt fagligt.
arbejdsom Her skal du svare på nogle spørgsmål, om hvordan du ser dig selv i skolen. Jeg synes at jeg bliver ved med at arbejde, indtil opgaverne er klaret.
doven Her skal du svare på nogle spørgsmål, om hvordan du ser dig selv i skolen. Jeg synes at jeg er doven.
kreativ Her skal du svare på nogle spørgsmål, om hvordan du ser dig selv i skolen. Jeg synes at jeg er kreativ og opfindsom.
flittig Her skal du svare på nogle spørgsmål, om hvordan du ser dig selv i skolen. Jeg synes at jeg gør mere end hvad der forventes af mig i timerne.
ideer Her skal du svare på nogle spørgsmål, om hvordan du ser dig selv i skolen. Jeg synes at jeg sjældent kommer med nye ideer.
forstyrret_larm Jeg bliver forstyrret af larm i matematik-timerne.
deltager_gruppearbejde Jeg deltager, når vi arbejder i grupper i matematik.
håndsoprækning Jeg rækker fingeren op og svarer på lærernes spørgsmål, når vi har matematik.
stiller_spørgsmål Jeg stiller spørgsmål, hvis der er noget jeg ikke forstår i matematik.
hører_efter Jeg hører efter, hvad mine lærere siger i matematik-timerne.
laererne_interesse Nu kommer der nogle spørgsmål om, hvordan du har det med den eller de lærere, som du har i matematik. Lærerne viser interesse for min læring.
laererne_posfeedback Nu kommer der nogle spørgsmål om, hvordan du har det med den eller de lærere, som du har i matematik. Lærerne fortæller mig, hvad jeg gør godt.
laererne_hjaelp Nu kommer der nogle spørgsmål om, hvordan du har det med den eller de lærere, som du har i matematik. Lærerne giver ekstra hjælp, hvis jeg behøver det.
laererne_forbedring Nu kommer der nogle spørgsmål om, hvordan du har det med den eller de lærere, som du har i matematik.Lærerne fortæller mig, hvor jeg kan forbedre mig.
laererne_opghjælp Nu kommer der nogle spørgsmål om, hvordan du har det med den eller de lærere, som du har i matematik. Lærerne hjælper mig med mine opgaver, hvis jeg har brug for det.
laererne_endnubedre Nu kommer der nogle spørgsmål om, hvordan du har det med den eller de lærere, som du har i matematik.Lærerne fortæller mig, hvordan jeg kan blive endnu bedre til faget.
tovoksne Tænk på de sidste 2 uger: Har I haft 2 voksne på samme tid i matematik-timerne?
tovoksne_lærermere Synes du, at du lærer mere, når I har to voksne i timerne, end når I har én?
tovoksne_hjælp Hvad synes du om at have 2 voksne i matematik-timerne? Jeg synes at lærerne har mere tid til at give mig hjælp.
tovoksne_larm Jeg synes at jeg bliver mindre forstyrret af larm
tovoksne_feedback Hvad synes du om at have 2 voksne i matematik-timerne? Jeg synes at lærerne har mere tid til at fortælle mig, hvad jeg har gjort godt eller hvad jeg skalgøre bedre næste gang.
tovoksne_ingenforskel Hvad synes du om at have 2 voksne i matematik-timerne? Jeg synes at det ikke har gjort nogen forskel for mig at have 2 voksne i matematik-timerne.
ekstra_undv Tænk på de sidste 2 uger: Har du fået ekstra undervisning efter skole af nogle voksne fra skolen?
ekstra_undv_lærermere Synes du, at du lærer mere, når du får ekstra undervisning efter skole?
ekstra_undv_hjælp Hvad synes du om at have undervisning efter skole? Jeg synes at lærerne har mere tid til at give mig hjælp
ekstra_undv_larm Hvad synes du om at have undervisning efter skole? Jeg synes at jeg bliver mindre forstyrret af larm
ekstra_undv_feedback Hvad synes du om at have undervisning efter skole? Jeg synes at lærerne har mere tid til at fortælle mig, hvad jeg har gjort godt eller hvad jeg skal gøre bedre næste gang.
ekstra_undv_ingenforskel Hvad synes du om at have undervisning efter skole? Jeg synes at det ikke har gjort nogen forskel for mig at have 2 voksne i matematik-timerne.
dansk Indikator for, om spørgeskema er besvaret om dansk (1) eller matematik (0)
q6a Klassevariabel manuelt renset
instnr Institutionsnummer
skole_renset Skolenavn manuelt renset
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv