| sessionid |
Sessionid fra spørgeskema |
| brugerid |
Brugerid fra spørgeskema |
| email |
Underviserens email |
| navn |
Underviserens navn |
| dato |
Dato spørgeskema er besvaret |
| status |
Indikator om survey er gennemført |
| undervist |
Har du i efteråret 2022 undervist elever som en del af det nationale initiativ om udsatte børns trivsel og læring efter covid-19 |
| køn |
Angiv venligst dit køn. |
| alder |
Angiv venligst din alder. |
| arberfaring |
I ca. hvor mange år har du undervist |
| stilling |
Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig |
| lærer |
Indikator for Lærer til Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig |
| beskrivstilling |
Indikator for Anden stillingsbetegnelse skriv til Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig |
| samarbejde |
Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende samarbejde mellem skolens ansatte |
| børnefællesskab |
Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende udvikling af børnefællesskaber |
| fagspec |
Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende et specifikt fag |
| undv_miljø |
Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende didaktisk udvikling og undervisningsmiljø |
| konflikt |
Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende konflikthåndtering |
| intet_kompforløb_toaar |
Indikator for Nej, ingen kompetenceforløb til Har du inden for de seneste to år deltaget i kompetenceudviklingsforløb på mere end 8 timer i alt |
| andetforløb |
Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende andet inden for dit fagområde |
| kompetenceforløb |
Indikator for, om underviseren deltog i mindst ét kompetenceforløb (1) eller ej (.) |
| to_ |
Har du deltaget i tolærerordning som en del af initiativet |
| makker |
Har du deltaget i makkerlæring som en del af initiativet |
| smågr |
Har du deltaget i små grupper som en del af initiativet |
| intenst |
Har du deltaget i intensive læringsforløb som en del af initiativet |
| andenindsats |
Har du deltaget i en anden indsats som en del af initiativet |
| tostation |
Har du typisk undervist i stationsundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen |
| toparallel |
Har du typisk undervist i parallelundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen |
| toenassistere |
Har du typisk undervist med én underviser og én assistent som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen |
| toenobservere |
Har du typisk undervist med én underviser og én observerer som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen |
| toteam |
Har du typisk undervist i teamundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen |
| toalternativ |
Har du typisk undervist i alternativ undervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen |
| toandet |
Har du typisk undervist i en anden måde som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen |
| beskriv2L |
Beskriv gerne hvordan i har undervist med to undervisere |
| beskrivtolærer |
Beskriv gerne hvordan i har undervist med to undervisere |
| tougelek |
I ca. hvor mange lektioner om ugen har du været en del af tolærerundervisning i forbindelse med indsatsen |
| toerf |
Har du erfaring med tolærerundervisning |
| makmentor |
Har du typisk undervist med mentorordning på tværs af årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen |
| makforsk |
Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fagligt forskellige niveauer på samme årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen |
| makens |
Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fagligt ens niveauer på samme årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen |
| maksocialt |
Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fokus på det sociale, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen |
| makandet |
Har du typisk undervist på en anden måde, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen |
| beskrivmakker |
Beskriv gerne hvordan du har undervist med makkerlæring |
| makugelek |
I hvor mange lektioner om ugen har du ca. undervist med makkerlæring som en del af indsatsen |
| makerf |
Har du erfaring i at undervise med makkerlæring |
| smågrupper |
Vælg den typiske måde, hvorpå du har arbejdet med små grupper som en del af indsatsen. |
| beskrivsmågrupper |
Beskriv gerne den typiske måde som du har arbejdet med små grupper på. |
| smågrugelek |
I ca. hvor mange lektioner om ugen har du undervist i små grupper, som en del af indsatsen |
| smågrerf |
Har du erfaring med at undervise i små grupper |
| intensive |
Vælg den typiske måde, hvorpå du har arbejdet med intensive læringsforløb, som en del af indsatsen. |
| beskrivint |
Beskriv gerne hvordan du typisk har undervist med intensive læringsforløb. |
| intvar |
Hvor længe varede det intensive læringsforløb, som du var en del af |
| beskrivintvar |
Beskriv gerne længden af det intensive læringsforløb. |
| interf |
Har du erfaring i at undervise i intensive læringsforløb |
| beskrivindsats |
Beskriv hvilken anden indsats du har arbjedet med. |
| personlig |
Har personlige eller familiære problematikker kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| social |
Har sociale vanskeligheder kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| faglig |
Har udfordringer ved fagligt efterslæb kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| trivsel |
Har udfordringer ved trivselsmæssige problematikker kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| fravær |
Har udfordringer ved skolefravær kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| sproglig |
Har udfordringer ved sproglige vanskeligheder kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| vedikke |
Indikator for Ved ikke til Hvilke udfordringer kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| andenproblematik |
Har andre udfordringer kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod |
| uro |
Indikator for "uro" til: Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne |
| engagement |
Indikator for "engagement" til: Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne |
| beskrivudford |
Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne |
| primærindsats |
I hvilken indsats har du brugt flest lektioner om ugen? |
| kl0 |
Indikator for "0. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl1 |
Indikator for "1. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl2 |
Indikator for "2. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl3 |
Indikator for "3. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl4 |
Indikator for "4. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl5 |
Indikator for "5. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl6 |
Indikator for "6. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl7 |
Indikator for "7. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl8 |
Indikator for "8. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl9 |
Indikator for "9. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| kl10 |
Indikator for "10. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? |
| indskoling |
Indikator for indskoling: 0-3kl |
| mellemtrin |
Indikator for mellemtrinnet: 4-6kl |
| udskoling |
Indikator for udskoling: 7-10kl |
| tilknyt |
Hvad er din tilknytning til den klasse eller den gruppe af elever, som du besvarer ud fra? |
| beskrivtilknyt |
Beskriv gerne din tilknytning |
| vælgeindsats |
I hvilken grad har du været med til at vælge den indsats, som du har arbejdet med i undervisningen? |
| definer |
I hvilken grad har du været med til at definere hvordan I skulle arbejde med indsatsen i undervisningen? |
| planlæg |
I hvilken grad har du haft tid til at planlægge og forberede indsatsen til klassen? |
| supervision |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har fået supervision eller kollegial sparring fra ressourcepersoner på skolen til at udvikle og gennemføre indsatsen til klassen/gruppen |
| sparring |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har fået sparring og inspiration fra kommunens konsulenter, PPR eller andre ressourcepersoner til at udvikle og gennemføre den konkrete undervisning i indsatsen |
| dialog |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har løbende haft dialoger med ledelsen på skolen i forhold til løbende at udvikle indsatsen |
| tilfreds |
Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg er tilfreds med indsatsens resultater i forhold til formålet |
| webinar |
Har du deltaget i eller benyttet dig af webinarer om fx co-teaching udbudt af Socialstyrelsen eller læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet? |
| læstmateriale |
Har du deltaget i eller benyttet dig af at læse og anvende de skriftlige materialer, der har været udbudt af læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet? |
| vejledere |
Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling med de kommunale vejledere eller skolens egne vejledere? |
| ppr |
Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling afholdt af PPR-psykologerne i kommunen? |
| eksternekonsulenter |
Har du deltaget i eller benyttet dig af fysiske oplæg afholdt af eksterne konsulenter som fx Læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet? |
| længereforløb |
Har du deltaget i eller benyttet dig af længere forløb afholdt af eksterne konsulenter eller undervisere fra professionshøjskoler? |
| ikkenoget |
Indikator for "ingen kompetenceudvikling i forbindelse med indsatsen" |
| andetkompetence |
Indikator for "anden kompetenceudvikling i forbindelse med indsatsen" |
| kompetenceudvikling_skole |
Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling internt på skolen? |
| beskrivkompudvikling |
Beskriv gerne hvilken anden kompetenceudvikling du har fået |
| metoder |
I hvilket omfang har du i løbet af perioden diskuteret undervisning og pædagogiske metoder i indsatsen med kolleger? |
| udbytte |
I hvilket omfang har du i løbet af perioden diskuteret udbyttet af indsatsen med kolleger? |
| inspiration |
I hvilket omfang har du i løbet af perioden løbende hentet inspiration fra forskning, vejledninger eller særlige ressourcepersoner til at forbedre indsatsen? |
| evalueret |
I hvilket omfang har du i løbet af perioden løbende evalueret indsatsens umiddelbare virkninger alene eller med dine kollegaer? |
| rustet |
I hvilken grad føler du dig rustet til at undervise, som indsatsen lægger op til? |
| fraværprimær |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af fravær hos den primære lærer? |
| fraværsekundær |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af fravær hos den sekundære lærer/ekstra underviser? |
| udskiftning |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af udskiftning af personale |
| findefagperson |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at det har været svært at finde en fagperson til opgaven? |
| fagkomp |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette fagkompetencer? |
| specialpæd |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette specialpædagogiske kompetencer? |
| ikkeerf |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette erfaringer med at gennemføre indsatsen? |
| ikketid |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft tid til at planlægge undervisningen ordenligt? |
| ledelseikkeprio |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at ledelsen ikke har prioriteret eller understøttet undervisningsforløbet? |
| organisere |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at ledelsen ikke har været klædt på til at kunne organisere undervisningen? |
| ikkeudfordret |
Indikator for "Nej, gennemførsel af indsatsen har ikke været udfordret som sådan" |
| andreudfordringer |
Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af andre udfordringer? |
| elever |
Indikator for "udfordringer i forbindelse med elever" til: Beskrive gerne udfordringen |
| logistik |
Indikator for "anderledes dage og logistiske problemer" til: Beskrive gerne udfordringen |
| implemudfordring |
Indikator = (1) hvis minimum én form for implementeringsudfordring |
| beskrivudfor |
Beskrive gerne udfordringen |
| behov |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen passer til elevernes behov? |
| motiverende |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen virker motiverende for elevernes læring? |
| deltagelse |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen øger elevernes deltagelse i undervisningen? |
| elevtrivsel |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen styrker elevens trivsel? |
| selvtillid |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen styrker elevernes selvtillid? |
| arbformer |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at variere arbejdsformer for at tilgodese forskellige elevers lærings- og undervisningsbehov? |
| supplerende |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at give supplerende opgaver, der er tilpasset elevernes forskellige behov? |
| didaktik |
I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at variere didaktikken, så den er tilpasset elevernes forskellige lærings- og undervisningsbehov? |
| formål |
I hvilken grad mener du, at indsatsen har haft et klart didaktiskpædagogisk formål? |
| fortsætte |
I hvilken grad ønsker du, at indsatsen forsætter som den har kørt på jeres skole? |
| beskrivforbed |
Beskriv gerne forslag til forbedringer til hvordan de gennemførte indsatser kan forbedres |
| Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |