Tabel

spørgeskemaundersøgelse_til_undervisere


Beskrivelse ?

Spørgeskemaundersøgelse til undervisere.

Størrelse (Antal rækker) ?

606

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
sessionid Sessionid fra spørgeskema
brugerid Brugerid fra spørgeskema
email Underviserens email
navn Underviserens navn
dato Dato spørgeskema er besvaret
status Indikator om survey er gennemført
undervist Har du i efteråret 2022 undervist elever som en del af det nationale initiativ om udsatte børns trivsel og læring efter covid-19
køn Angiv venligst dit køn.
alder Angiv venligst din alder.
arberfaring I ca. hvor mange år har du undervist
stilling Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig
lærer Indikator for Lærer til Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig
beskrivstilling Indikator for Anden stillingsbetegnelse skriv til Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig
samarbejde Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende samarbejde mellem skolens ansatte
børnefællesskab Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende udvikling af børnefællesskaber
fagspec Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende et specifikt fag
undv_miljø Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende didaktisk udvikling og undervisningsmiljø
konflikt Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende konflikthåndtering
intet_kompforløb_toaar Indikator for Nej, ingen kompetenceforløb til Har du inden for de seneste to år deltaget i kompetenceudviklingsforløb på mere end 8 timer i alt
andetforløb Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende andet inden for dit fagområde
kompetenceforløb Indikator for, om underviseren deltog i mindst ét kompetenceforløb (1) eller ej (.)
to_ Har du deltaget i tolærerordning som en del af initiativet
makker Har du deltaget i makkerlæring som en del af initiativet
smågr Har du deltaget i små grupper som en del af initiativet
intenst Har du deltaget i intensive læringsforløb som en del af initiativet
andenindsats Har du deltaget i en anden indsats som en del af initiativet
tostation Har du typisk undervist i stationsundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen
toparallel Har du typisk undervist i parallelundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen
toenassistere Har du typisk undervist med én underviser og én assistent som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen
toenobservere Har du typisk undervist med én underviser og én observerer som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen
toteam Har du typisk undervist i teamundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen
toalternativ Har du typisk undervist i alternativ undervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen
toandet Har du typisk undervist i en anden måde som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen
beskriv2L Beskriv gerne hvordan i har undervist med to undervisere
beskrivtolærer Beskriv gerne hvordan i har undervist med to undervisere
tougelek I ca. hvor mange lektioner om ugen har du været en del af tolærerundervisning i forbindelse med indsatsen
toerf Har du erfaring med tolærerundervisning
makmentor Har du typisk undervist med mentorordning på tværs af årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen
makforsk Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fagligt forskellige niveauer på samme årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen
makens Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fagligt ens niveauer på samme årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen
maksocialt Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fokus på det sociale, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen
makandet Har du typisk undervist på en anden måde, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen
beskrivmakker Beskriv gerne hvordan du har undervist med makkerlæring
makugelek I hvor mange lektioner om ugen har du ca. undervist med makkerlæring som en del af indsatsen
makerf Har du erfaring i at undervise med makkerlæring
smågrupper Vælg den typiske måde, hvorpå du har arbejdet med små grupper som en del af indsatsen.
beskrivsmågrupper Beskriv gerne den typiske måde som du har arbejdet med små grupper på.
smågrugelek I ca. hvor mange lektioner om ugen har du undervist i små grupper, som en del af indsatsen
smågrerf Har du erfaring med at undervise i små grupper
intensive Vælg den typiske måde, hvorpå du har arbejdet med intensive læringsforløb, som en del af indsatsen.
beskrivint Beskriv gerne hvordan du typisk har undervist med intensive læringsforløb.
intvar Hvor længe varede det intensive læringsforløb, som du var en del af
beskrivintvar Beskriv gerne længden af det intensive læringsforløb.
interf Har du erfaring i at undervise i intensive læringsforløb
beskrivindsats Beskriv hvilken anden indsats du har arbjedet med.
personlig Har personlige eller familiære problematikker kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
social Har sociale vanskeligheder kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
faglig Har udfordringer ved fagligt efterslæb kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
trivsel Har udfordringer ved trivselsmæssige problematikker kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
fravær Har udfordringer ved skolefravær kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
sproglig Har udfordringer ved sproglige vanskeligheder kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
vedikke Indikator for Ved ikke til Hvilke udfordringer kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
andenproblematik Har andre udfordringer kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod
uro Indikator for "uro" til: Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne
engagement Indikator for "engagement" til: Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne
beskrivudford Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne
primærindsats I hvilken indsats har du brugt flest lektioner om ugen?
kl0 Indikator for "0. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl1 Indikator for "1. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl2 Indikator for "2. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl3 Indikator for "3. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl4 Indikator for "4. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl5 Indikator for "5. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl6 Indikator for "6. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl7 Indikator for "7. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl8 Indikator for "8. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl9 Indikator for "9. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
kl10 Indikator for "10. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen?
indskoling Indikator for indskoling: 0-3kl
mellemtrin Indikator for mellemtrinnet: 4-6kl
udskoling Indikator for udskoling: 7-10kl
tilknyt Hvad er din tilknytning til den klasse eller den gruppe af elever, som du besvarer ud fra?
beskrivtilknyt Beskriv gerne din tilknytning
vælgeindsats I hvilken grad har du været med til at vælge den indsats, som du har arbejdet med i undervisningen?
definer I hvilken grad har du været med til at definere hvordan I skulle arbejde med indsatsen i undervisningen?
planlæg I hvilken grad har du haft tid til at planlægge og forberede indsatsen til klassen?
supervision Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har fået supervision eller kollegial sparring fra ressourcepersoner på skolen til at udvikle og gennemføre indsatsen til klassen/gruppen
sparring Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har fået sparring og inspiration fra kommunens konsulenter, PPR eller andre ressourcepersoner til at udvikle og gennemføre den konkrete undervisning i indsatsen
dialog Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har løbende haft dialoger med ledelsen på skolen i forhold til løbende at udvikle indsatsen
tilfreds Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg er tilfreds med indsatsens resultater i forhold til formålet
webinar Har du deltaget i eller benyttet dig af webinarer om fx co-teaching udbudt af Socialstyrelsen eller læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet?
læstmateriale Har du deltaget i eller benyttet dig af at læse og anvende de skriftlige materialer, der har været udbudt af læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet?
vejledere Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling med de kommunale vejledere eller skolens egne vejledere?
ppr Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling afholdt af PPR-psykologerne i kommunen?
eksternekonsulenter Har du deltaget i eller benyttet dig af fysiske oplæg afholdt af eksterne konsulenter som fx Læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet?
længereforløb Har du deltaget i eller benyttet dig af længere forløb afholdt af eksterne konsulenter eller undervisere fra professionshøjskoler?
ikkenoget Indikator for "ingen kompetenceudvikling i forbindelse med indsatsen"
andetkompetence Indikator for "anden kompetenceudvikling i forbindelse med indsatsen"
kompetenceudvikling_skole Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling internt på skolen?
beskrivkompudvikling Beskriv gerne hvilken anden kompetenceudvikling du har fået
metoder I hvilket omfang har du i løbet af perioden diskuteret undervisning og pædagogiske metoder i indsatsen med kolleger?
udbytte I hvilket omfang har du i løbet af perioden diskuteret udbyttet af indsatsen med kolleger?
inspiration I hvilket omfang har du i løbet af perioden løbende hentet inspiration fra forskning, vejledninger eller særlige ressourcepersoner til at forbedre indsatsen?
evalueret I hvilket omfang har du i løbet af perioden løbende evalueret indsatsens umiddelbare virkninger alene eller med dine kollegaer?
rustet I hvilken grad føler du dig rustet til at undervise, som indsatsen lægger op til?
fraværprimær Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af fravær hos den primære lærer?
fraværsekundær Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af fravær hos den sekundære lærer/ekstra underviser?
udskiftning Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af udskiftning af personale
findefagperson Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at det har været svært at finde en fagperson til opgaven?
fagkomp Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette fagkompetencer?
specialpæd Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette specialpædagogiske kompetencer?
ikkeerf Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette erfaringer med at gennemføre indsatsen?
ikketid Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft tid til at planlægge undervisningen ordenligt?
ledelseikkeprio Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at ledelsen ikke har prioriteret eller understøttet undervisningsforløbet?
organisere Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at ledelsen ikke har været klædt på til at kunne organisere undervisningen?
ikkeudfordret Indikator for "Nej, gennemførsel af indsatsen har ikke været udfordret som sådan"
andreudfordringer Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af andre udfordringer?
elever Indikator for "udfordringer i forbindelse med elever" til: Beskrive gerne udfordringen
logistik Indikator for "anderledes dage og logistiske problemer" til: Beskrive gerne udfordringen
implemudfordring Indikator = (1) hvis minimum én form for implementeringsudfordring
beskrivudfor Beskrive gerne udfordringen
behov I hvilken grad vurderer du, at indsatsen passer til elevernes behov?
motiverende I hvilken grad vurderer du, at indsatsen virker motiverende for elevernes læring?
deltagelse I hvilken grad vurderer du, at indsatsen øger elevernes deltagelse i undervisningen?
elevtrivsel I hvilken grad vurderer du, at indsatsen styrker elevens trivsel?
selvtillid I hvilken grad vurderer du, at indsatsen styrker elevernes selvtillid?
arbformer I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at variere arbejdsformer for at tilgodese forskellige elevers lærings- og undervisningsbehov?
supplerende I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at give supplerende opgaver, der er tilpasset elevernes forskellige behov?
didaktik I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at variere didaktikken, så den er tilpasset elevernes forskellige lærings- og undervisningsbehov?
formål I hvilken grad mener du, at indsatsen har haft et klart didaktiskpædagogisk formål?
fortsætte I hvilken grad ønsker du, at indsatsen forsætter som den har kørt på jeres skole?
beskrivforbed Beskriv gerne forslag til forbedringer til hvordan de gennemførte indsatser kan forbedres
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv