| sessionid | 
                                                Sessionid fra spørgeskema | 
                                            
                                            
                                                | brugerid | 
                                                Brugerid fra spørgeskema | 
                                            
                                            
                                                | email | 
                                                Underviserens email | 
                                            
                                            
                                                | navn | 
                                                Underviserens navn | 
                                            
                                            
                                                | dato | 
                                                Dato spørgeskema er besvaret | 
                                            
                                            
                                                | status | 
                                                Indikator om survey er gennemført | 
                                            
                                            
                                                | undervist | 
                                                Har du i efteråret 2022 undervist elever som en del af det nationale initiativ om udsatte børns trivsel og læring efter covid-19  | 
                                            
                                            
                                                | køn | 
                                                Angiv venligst dit køn. | 
                                            
                                            
                                                | alder | 
                                                Angiv venligst din alder. | 
                                            
                                            
                                                | arberfaring | 
                                                I ca. hvor mange år har du undervist | 
                                            
                                            
                                                | stilling | 
                                                Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig | 
                                            
                                            
                                                | lærer | 
                                                Indikator for Lærer til Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig | 
                                            
                                            
                                                | beskrivstilling | 
                                                Indikator for Anden stillingsbetegnelse skriv til Hvilken stillingsbetegnelse passer bedst på dig | 
                                            
                                            
                                                | samarbejde | 
                                                Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende samarbejde mellem skolens ansatte | 
                                            
                                            
                                                | børnefællesskab | 
                                                Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende udvikling af børnefællesskaber | 
                                            
                                            
                                                | fagspec | 
                                                Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende et specifikt fag | 
                                            
                                            
                                                | undv_miljø | 
                                                Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende didaktisk udvikling og undervisningsmiljø | 
                                            
                                            
                                                | konflikt | 
                                                Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende konflikthåndtering | 
                                            
                                            
                                                | intet_kompforløb_toaar | 
                                                Indikator for Nej, ingen kompetenceforløb til Har du inden for de seneste to år deltaget i kompetenceudviklingsforløb på mere end 8 timer i alt | 
                                            
                                            
                                                | andetforløb | 
                                                Har du inden for de seneste to år deltaget mere end 8 timer i alt i kompetenceudviklingsforløb vedrørende andet inden for dit fagområde | 
                                            
                                            
                                                | kompetenceforløb | 
                                                Indikator for, om underviseren deltog i mindst ét kompetenceforløb (1) eller ej (.) | 
                                            
                                            
                                                | to_ | 
                                                Har du deltaget i tolærerordning som en del af initiativet | 
                                            
                                            
                                                | makker | 
                                                Har du deltaget i makkerlæring som en del af initiativet | 
                                            
                                            
                                                | smågr | 
                                                Har du deltaget i små grupper som en del af initiativet | 
                                            
                                            
                                                | intenst | 
                                                Har du deltaget i intensive læringsforløb som en del af initiativet | 
                                            
                                            
                                                | andenindsats | 
                                                Har du deltaget i en anden indsats som en del af initiativet | 
                                            
                                            
                                                | tostation | 
                                                Har du typisk undervist i stationsundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen | 
                                            
                                            
                                                | toparallel | 
                                                Har du typisk undervist i parallelundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen | 
                                            
                                            
                                                | toenassistere | 
                                                Har du typisk undervist med én underviser og én assistent som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen | 
                                            
                                            
                                                | toenobservere | 
                                                Har du typisk undervist med én underviser og én observerer som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen | 
                                            
                                            
                                                | toteam | 
                                                Har du typisk undervist i teamundervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen | 
                                            
                                            
                                                | toalternativ | 
                                                Har du typisk undervist i alternativ undervisning som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen | 
                                            
                                            
                                                | toandet | 
                                                Har du typisk undervist i en anden måde som en del af indsatsen, når I har været to undervisere i klassen | 
                                            
                                            
                                                | beskriv2L | 
                                                Beskriv gerne hvordan i har undervist med to undervisere | 
                                            
                                            
                                                | beskrivtolærer | 
                                                Beskriv gerne hvordan i har undervist med to undervisere | 
                                            
                                            
                                                | tougelek | 
                                                I ca. hvor mange lektioner om ugen har du været en del af tolærerundervisning i forbindelse med indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | toerf | 
                                                Har du erfaring med tolærerundervisning | 
                                            
                                            
                                                | makmentor | 
                                                Har du typisk undervist med mentorordning på tværs af årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | makforsk | 
                                                Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fagligt forskellige niveauer på samme årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | makens | 
                                                Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fagligt ens niveauer på samme årgange, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | maksocialt | 
                                                Har du typisk undervist med elev til elev-læring med fokus på det sociale, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | makandet | 
                                                Har du typisk undervist på en anden måde, når du har arbejdet med makkerlæring som del af indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | beskrivmakker | 
                                                Beskriv gerne hvordan du har undervist med makkerlæring | 
                                            
                                            
                                                | makugelek | 
                                                I hvor mange lektioner om ugen har du ca. undervist med makkerlæring som en del af indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | makerf | 
                                                Har du erfaring i at undervise med makkerlæring | 
                                            
                                            
                                                | smågrupper | 
                                                Vælg den typiske måde, hvorpå du har arbejdet med små grupper som en del af indsatsen. | 
                                            
                                            
                                                | beskrivsmågrupper | 
                                                Beskriv gerne den typiske måde som du har arbejdet med små grupper på. | 
                                            
                                            
                                                | smågrugelek | 
                                                I ca. hvor mange lektioner om ugen har du undervist i små grupper, som en del af indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | smågrerf | 
                                                Har du erfaring med at undervise i små grupper | 
                                            
                                            
                                                | intensive | 
                                                Vælg den typiske måde, hvorpå du har arbejdet med intensive læringsforløb, som en del af indsatsen. | 
                                            
                                            
                                                | beskrivint | 
                                                Beskriv gerne hvordan du typisk har undervist med intensive læringsforløb. | 
                                            
                                            
                                                | intvar | 
                                                Hvor længe varede det intensive læringsforløb, som du var en del af | 
                                            
                                            
                                                | beskrivintvar | 
                                                Beskriv gerne længden af det intensive læringsforløb. | 
                                            
                                            
                                                | interf | 
                                                Har du erfaring i at undervise i intensive læringsforløb | 
                                            
                                            
                                                | beskrivindsats | 
                                                Beskriv hvilken anden indsats du har arbjedet med. | 
                                            
                                            
                                                | personlig | 
                                                Har personlige eller familiære problematikker kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | social | 
                                                Har sociale vanskeligheder kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | faglig | 
                                                Har udfordringer ved fagligt efterslæb kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | trivsel | 
                                                Har udfordringer ved trivselsmæssige problematikker kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | fravær | 
                                                Har udfordringer ved skolefravær kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | sproglig | 
                                                Har udfordringer ved sproglige vanskeligheder kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | vedikke | 
                                                Indikator for Ved ikke til Hvilke udfordringer kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | andenproblematik | 
                                                Har andre udfordringer kendetegnet de deltagende elever, som indsatsen er rettet imod | 
                                            
                                            
                                                | uro | 
                                                Indikator for "uro" til: Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne | 
                                            
                                            
                                                | engagement | 
                                                Indikator for "engagement" til: Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne | 
                                            
                                            
                                                | beskrivudford | 
                                                Beskriv gerne de udfordringer som kendetegner eleverne | 
                                            
                                            
                                                | primærindsats | 
                                                I hvilken indsats har du brugt flest lektioner om ugen? | 
                                            
                                            
                                                | kl0 | 
                                                Indikator for "0. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl1 | 
                                                Indikator for "1. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl2 | 
                                                Indikator for "2. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl3 | 
                                                Indikator for "3. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl4 | 
                                                Indikator for "4. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl5 | 
                                                Indikator for "5. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl6 | 
                                                Indikator for "6. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl7 | 
                                                Indikator for "7. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl8 | 
                                                Indikator for "8. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl9 | 
                                                Indikator for "9. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | kl10 | 
                                                Indikator for "10. klasse" til: På hvilken årgang har du haft flest lektioner om ugen i forbindelse med indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | indskoling | 
                                                Indikator for indskoling: 0-3kl | 
                                            
                                            
                                                | mellemtrin | 
                                                Indikator for mellemtrinnet: 4-6kl | 
                                            
                                            
                                                | udskoling | 
                                                Indikator for udskoling: 7-10kl | 
                                            
                                            
                                                | tilknyt | 
                                                Hvad er din tilknytning til den klasse eller den gruppe af elever, som du besvarer ud fra? | 
                                            
                                            
                                                | beskrivtilknyt | 
                                                Beskriv gerne din tilknytning | 
                                            
                                            
                                                | vælgeindsats | 
                                                I hvilken grad har du været med til at vælge den indsats, som du har arbejdet med i undervisningen? | 
                                            
                                            
                                                | definer | 
                                                I hvilken grad har du været med til at definere hvordan I skulle arbejde med indsatsen i undervisningen? | 
                                            
                                            
                                                | planlæg | 
                                                I hvilken grad har du haft tid til at planlægge og forberede indsatsen til klassen? | 
                                            
                                            
                                                | supervision | 
                                                Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har fået supervision eller kollegial sparring fra ressourcepersoner på skolen til at udvikle og gennemføre indsatsen til klassen/gruppen | 
                                            
                                            
                                                | sparring | 
                                                Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har fået sparring og inspiration fra kommunens konsulenter, PPR eller andre ressourcepersoner til at udvikle og gennemføre den konkrete undervisning i indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | dialog | 
                                                Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg har løbende haft dialoger med ledelsen på skolen i forhold til løbende at udvikle indsatsen | 
                                            
                                            
                                                | tilfreds | 
                                                Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn?: Jeg er tilfreds med indsatsens resultater i forhold til formålet | 
                                            
                                            
                                                | webinar | 
                                                Har du deltaget i eller benyttet dig af webinarer om fx co-teaching udbudt af Socialstyrelsen eller læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet? | 
                                            
                                            
                                                | læstmateriale | 
                                                Har du deltaget i eller benyttet dig af at læse og anvende de skriftlige materialer, der har været udbudt af læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet? | 
                                            
                                            
                                                | vejledere | 
                                                Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling med de kommunale vejledere eller skolens egne vejledere? | 
                                            
                                            
                                                | ppr | 
                                                Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling afholdt af PPR-psykologerne i kommunen? | 
                                            
                                            
                                                | eksternekonsulenter | 
                                                Har du deltaget i eller benyttet dig af fysiske oplæg afholdt af eksterne konsulenter som fx Læringskonsulenterne fra Styrelsen for Udvikling og Kvalitet? | 
                                            
                                            
                                                | længereforløb | 
                                                Har du deltaget i eller benyttet dig af længere forløb afholdt af eksterne konsulenter eller undervisere fra professionshøjskoler? | 
                                            
                                            
                                                | ikkenoget | 
                                                Indikator for "ingen kompetenceudvikling i forbindelse med indsatsen" | 
                                            
                                            
                                                | andetkompetence | 
                                                Indikator for "anden kompetenceudvikling i forbindelse med indsatsen" | 
                                            
                                            
                                                | kompetenceudvikling_skole | 
                                                Har du deltaget i eller benyttet dig af kompetenceudvikling internt på skolen? | 
                                            
                                            
                                                | beskrivkompudvikling | 
                                                Beskriv gerne hvilken anden kompetenceudvikling du har fået | 
                                            
                                            
                                                | metoder | 
                                                I hvilket omfang har du i løbet af perioden diskuteret undervisning og pædagogiske metoder i indsatsen med kolleger? | 
                                            
                                            
                                                | udbytte | 
                                                I hvilket omfang har du i løbet af perioden diskuteret udbyttet af indsatsen med kolleger? | 
                                            
                                            
                                                | inspiration | 
                                                I hvilket omfang har du i løbet af perioden løbende hentet inspiration fra forskning, vejledninger eller særlige ressourcepersoner til at forbedre indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | evalueret | 
                                                I hvilket omfang har du i løbet af perioden løbende evalueret indsatsens umiddelbare virkninger alene eller med dine kollegaer? | 
                                            
                                            
                                                | rustet | 
                                                I hvilken grad føler du dig rustet til at undervise, som indsatsen lægger op til? | 
                                            
                                            
                                                | fraværprimær | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af fravær hos den primære lærer? | 
                                            
                                            
                                                | fraværsekundær | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af fravær hos den sekundære lærer/ekstra underviser? | 
                                            
                                            
                                                | udskiftning | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af udskiftning af personale | 
                                            
                                            
                                                | findefagperson | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at det har været svært at finde en fagperson til opgaven? | 
                                            
                                            
                                                | fagkomp | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette fagkompetencer? | 
                                            
                                            
                                                | specialpæd | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette specialpædagogiske kompetencer? | 
                                            
                                            
                                                | ikkeerf | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft de rette erfaringer med at gennemføre indsatsen? | 
                                            
                                            
                                                | ikketid | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af ikke at have haft tid til at planlægge undervisningen ordenligt? | 
                                            
                                            
                                                | ledelseikkeprio | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at ledelsen ikke har prioriteret eller understøttet undervisningsforløbet? | 
                                            
                                            
                                                | organisere | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af, at ledelsen ikke har været klædt på til at kunne organisere undervisningen? | 
                                            
                                            
                                                | ikkeudfordret | 
                                                Indikator for "Nej, gennemførsel af indsatsen har ikke været udfordret som sådan" | 
                                            
                                            
                                                | andreudfordringer | 
                                                Har dit arbejde med indsatsen været udfordret af andre udfordringer? | 
                                            
                                            
                                                | elever | 
                                                Indikator for "udfordringer i forbindelse med elever" til: Beskrive gerne udfordringen | 
                                            
                                            
                                                | logistik | 
                                                Indikator for "anderledes dage og logistiske problemer" til: Beskrive gerne udfordringen | 
                                            
                                            
                                                | implemudfordring | 
                                                Indikator = (1) hvis minimum én form for implementeringsudfordring | 
                                            
                                            
                                                | beskrivudfor | 
                                                Beskrive gerne udfordringen | 
                                            
                                            
                                                | behov | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen passer til elevernes behov? | 
                                            
                                            
                                                | motiverende | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen virker motiverende for elevernes læring? | 
                                            
                                            
                                                | deltagelse | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen øger elevernes deltagelse i undervisningen? | 
                                            
                                            
                                                | elevtrivsel | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen styrker elevens trivsel? | 
                                            
                                            
                                                | selvtillid | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen styrker elevernes selvtillid? | 
                                            
                                            
                                                | arbformer | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at variere arbejdsformer for at tilgodese forskellige elevers lærings- og undervisningsbehov? | 
                                            
                                            
                                                | supplerende | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at give supplerende opgaver, der er tilpasset elevernes forskellige behov? | 
                                            
                                            
                                                | didaktik | 
                                                I hvilken grad vurderer du, at indsatsen giver mulighed for at variere didaktikken, så den er tilpasset elevernes forskellige lærings- og undervisningsbehov? | 
                                            
                                            
                                                | formål | 
                                                I hvilken grad mener du, at indsatsen har haft et klart didaktiskpædagogisk formål? | 
                                            
                                            
                                                | fortsætte | 
                                                I hvilken grad ønsker du, at indsatsen forsætter som den har kørt på jeres skole? | 
                                            
                                            
                                                | beskrivforbed | 
                                                Beskriv gerne forslag til forbedringer til hvordan de gennemførte indsatser kan forbedres | 
                                            
                                            
                                                | Løbenummer | 
                                                Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |