Antal søgeresultater 7519
Din søgning har givet 7519 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.
Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.
Match i 20 tabeller: Bygning, EjerskabBygning, NotatBygning, EnergiForbrugBygning, Brugsenhed, ...
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.
Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.
Match i 19 tabeller: Bygning, EjerskabBygning, NotatBygning, EnergiForbrugBygning, EnergiForbrugEnhed, ...
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Match i 18 tabeller: Bygning, Brugsenhed, Opgang, Tekniskanlaeg, Enhed, ...
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.
Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.
Match i 20 tabeller: Bygning, EjerskabBygning, NotatBygning, EnergiForbrugBygning, Brugsenhed, ...
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Match i 20 tabeller: Bygning, EjerskabBygning, NotatBygning, EnergiForbrugBygning, Brugsenhed, ...
Skabt af: Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rødovre Kommune, Ishøj Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Furesø Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Rudersdal Kommune, Egedal Kommune, Frederikssund Kommune, Greve Kommune, Køge Kommune, Frederiksværk-Hundested Kommune, Roskilde Kommune, Solrød Kommune, Gribskov Kommune, ODSHERRED KOMMUNE, Holbæk Kommune, Faxe Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Slagelse Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Lolland Kommune, Næstved, Guldborgsund Kommune, Vordingborg Kommune, Bornholms Regionskommune, Middelfart Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø kommune, Haderslev Kommune, Billund Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Aabenraa Kommune, Fredericia Kommune, Horsens Kommune, Kolding Kommune, Vejle Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Syddjurs Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Århus Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Hedensted Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Thisted Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Frederikshavn Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Læsø Kommune, Rebild Kommune, Mariagerfjord Kommune, Jammerbugt Kommune, Aalborg Kommune, Hjørring Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Match i 20 tabeller: Bygning, EjerskabBygning, NotatBygning, EnergiForbrugBygning, Brugsenhed, ...
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune,, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: ejendom, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
Match i 3 tabeller: Bygning, Enhed, Ejendom
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune,, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: ejendom, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
Match i 3 tabeller: Bygning, Enhed, Ejendom
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Match i 17 tabeller: Bygning, EjerskabBygning, NotatBygning, Brugsenhed, Etage, ...
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Glostrup Kommune, Halsnæs Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Kerteminde Kommune, Lemvig Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Match i 3 tabeller: JS52500T, JS53500T, JS50000T
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Hillerød Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Vesthimmerland Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Brøndby Kommune, Hvidovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Hillerød Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Brøndby Kommune, Hvidovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Hillerød Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Glostrup Kommune, Halsnæs Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Kerteminde Kommune, Lemvig Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Hillerød Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerland Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Hillerød Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerland Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Hillerød Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerland Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Assens Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Horsens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev-Dronninglund, Vesthimmerland.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Assens Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fanø Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Viborg Kommune, Ærø Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Fanø Kommune, Hvidovre Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Samsø Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Ærø Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling
Skabt af: Kulturstyrelsen, Se liste i Kontekstdokumentationen, dokumentID 8, Kulturarvsstyrelsen.
Formålet er at føre et registrer over den bygningshistoriske kulturarv i DK
Baggrund er Lov om bygningsfredning, hvor der står:
§ 20. Kulturministeren indsamler oplysninger og foretager registreringer til brug ved varetagelsen af de i § 1 nævnte formål.
Stk. 2. Kulturministeren udarbejder sammenfattende oversigter over fredningsinteresserne.
Stk. 3. Kulturministeren kan i samarbejde med kommunalbestyrelserne foretage kortlægning og registrering af bygningers og bymiljøers bevaringsværdier til brug for bevaringsplanlægningen i kommunerne.
Stk. 4. Kulturministeren fører en offentligt tilgængelig liste over fredninger efter loven.
Skabt af: Planstyrelsen, Skov- og Naturstyrelsen.
Skabt af: Boligministeriet.
Match i 9 tabeller: S1BYGNIV, S2BYGNIV, S3BYGNIV, S1EJDNIV, S1ENHNIV, ...
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Match i 9 tabeller: S1BYGNIV, S2BYGNIV, S3BYGNIV, S1EJDNIV, S1ENHNIV, ...
Skabt af: Bygge- og Boligstyrelsen, By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Socialministerit, Indenrigs- og Socialministeriet, KØBENHAVN KOMMUNE, FREDERIKSBERG KOMMUNE, BALLERUP KOMMUNE, GENTOFTE KOMMUNE, GLADSAXE KOMMUNE, GLOSTRUP KOMMUNE, HVIDOVRE KOMMUNE, HØJE-TAASTRUP KOMMUNE, LYNGBY-TAARBÆK KOMMUNE, RØDOVRE KOMMUNE, SØLLERØD KOMMUNE, TÅRNBY KOMMUNE, VÆRLØSE KOMMUNE, ALLERØD KOMMUNE, BIRKERØD KOMMUNE, FREDERIKSVÆRK KOMMUNE, HELSINGE KOMMUNE, HELSINGØR KOMMUNE, HILLERØD KOMMUNE, HØRSHOLM KOMMUNE, SKÆVINGE KOMMUNE, STENLØSE KOMMUNE, HVALSØ KOMMUNE, KØGE KOMMUNE, ROSKILDE KOMMUNE, HOLBÆK KOMMUNE, HØNG KOMMUNE, KALUNDBORG KOMMUNE, KORSØR KOMMUNE, RINGSTED KOMMUNE, SKÆLSKØR KOMMUNE, SLAGELSE KOMMUNE, SORØ KOMMUNE, FLADSÅ KOMMUNE, HOLMEGAARD KOMMUNE, LANGEBÆK KOMMUNE, MARIBO KOMMUNE, MØN KOMMUNE, NAKSKOV KOMMUNE, NYKØBING F KOMMUNE, NÆSTVED KOMMUNE, RØDBY KOMMUNE, VORDINGBORG KOMMUNE, RØNNE KOMMUNE, GUDME KOMMUNE, MIDDELFART KOMMUNE, NYBORG KOMMUNE, ODENSE KOMMUNE, RUDKØBING KOMMUNE, SVENDBORG KOMMUNE, SYDLANGELAND KOMMUNE, AARUP KOMMUNE, AUGUSTENBORG KOMMUNE, BREDEBRO KOMMUNE, BROAGER KOMMUNE, CHRISTIANSFELD KOMMUNE, GRÅSTEN KOMMUNE, HADERSLEV KOMMUNE, RØDEKRO KOMMUNE, SØNDERBORG KOMMUNE, TØNDER KOMMUNE, VOJENS KOMMUNE, AABENRAA KOMMUNE, BLAABJERG KOMMUNE, BRØRUP KOMMUNE, ESBJERG KOMMUNE, FANØ KOMMUNE, VARDE KOMMUNE, BRÆDSTRUP KOMMUNE, FREDERICIA KOMMUNE, HORSENS KOMMUNE, KOLDING KOMMUNE, VEJLE KOMMUNE, HERNING KOMMUNE, HOLMSLAND KOMMUNE, LEMVIG KOMMUNE, SKJERN KOMMUNE, STRUER KOMMUNE, VIDEBÆK KOMMUNE, VINDERUP KOMMUNE, EBELTOFT KOMMUNE, GJERN KOMMUNE, GRENAA KOMMUNE, MARIAGER KOMMUNE, ODDER KOMMUNE, RANDERS KOMMUNE, SILKEBORG KOMMUNE, SKANDERBORG KOMMUNE, Aarhus KOMMUNE, HVORSLEV KOMMUNE, MØLDRUP KOMMUNE, SKIVE KOMMUNE, THISTED KOMMUNE, VIBORG KOMMUNE, ARDEN KOMMUNE, BROVST KOMMUNE, BRØNDERSLEV KOMMUNE, FJERRITSLEV KOMMUNE, FREDERIKSHAVN KOMMUNE, HADSUND KOMMUNE, HALS KOMMUNE, HIRTSHALS KOMMUNE, HJØRRING KOMMUNE, HOBRO KOMMUNE, LØGSTØR KOMMUNE, LØKKEN-VRÅ KOMMUNE, NIBE KOMMUNE, NØRAGER KOMMUNE, PANDRUP KOMMUNE, SEJLFLOD KOMMUNE, SINDAL KOMMUNE, SKØRPING KOMMUNE, STØVRING KOMMUNE, SÆBY KOMMUNE, AABYBRO KOMMUNE, AALBORG KOMMUNE, AARS KOMMUNE.
Systemerne har til formål at understøtte administration af Privat Byfornyelse og Aftalt Boligforbedring 1998, der er tilskudsordninger til forbedring af boliger. Ordningerne for PBYF1 og PBYF2 er defineret i loven om Privat byfornyelse, udarbejdet af Boligministeriet. Ordningen for ABF98, er defineret i loven om Byfornyelse, udarbejdet af By- og Boligministeriet, BBM.
Ved aflevering i 2024 var 278 sager fortsat levende for PBYF. Ingen bevægelser siden 2010.
38 sager var levende for PBYF2 Ingen bevægelser siden 2010.
18 sager var levende for PBYF3 Ingen bevægelser siden 2004.
Skabt af: CBS - Copenhagen Business School.
At understøtte CBS’ opgaver med at håndtere løbende vedligehold af bygninger ved brug af modulerne: Helpdesk, Bygningsarkiv, Dokumentation og Assets. Samt vedligeholdelsesplaner ved brug af modulet Budget.
Skabt af: Slots- og Ejendomsstyrelsen.
At skabe overblik over den aktuelle statslige ejendomsportefølje og dens anvendelse. Oplysningerne skal danne grundlag for en effektiv statslig ejendomsforvaltning og en samlet prioritering af anvendelsen af statens ejendomme.
Match i 3 tabeller: SEBygningsklassificeringsKommentar, SEBygning, SEBygningHistorik
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: DTU Campus Service.
At have et samlet dokument/fil arkiv for DTU's bygninger og stille gældende materiale til rådighed for slutbrugere gennem en webbaseret brugergrænseflade.
At understøtte bygningsdrift, byggeprojekter og forvaltning af bygningerne.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeret, Ervhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, Velfærdsministeriet, Social- og Indenrigsministeriet, Ministeriet for By-, Bolig- og Landdistrikter, Bov Kommune, Fakse Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederikshavn Kommune, Glostrup Kommune, Gram Kommune, Helsingør Kommune, Herning Kommune, Hirtshals Kommune, Hjørring Kommune, Hobro Kommune, Hvalsø Kommune, Hvidovre Kommune, Hørsholm Kommune, Ishøj Kommune, Kolding Kommune, Lemvig Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Løkken-Vrå Kommune, Maribo Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Møn Kommune, Nykøbing-Falster Kommune, Nysted Kommune, Næstved Kommune, Odense Kommune, Ringkøbing Kommune, Rudkøbing Kommune, Rønde Kommune, Sakskøbing Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Sundeved Kommune, Suså Kommune, Svendborg Kommune, Søllerød Kommune, Sønderborg Kommune, Tjele Kommune, Tranekær Kommune, Trehøje Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Viborg Kommune, Vojens Kommune, Vordingborg Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aalestrup Kommune, Aarhus Kommune.
Bygningsforbedringsudvalg var en låneordning hvor kommunerne kunne nedsætte et bygningsforbedringsudvalg, der disponerede over en del af kommunens vejledende investeringsramme.
Ejeren kunne sætte arbejdet i gang, når der var indberettet lånetilbud på BFU, og efter afslutning skulle der aflægges regnskab. Der kunne ydes supplerende lånetilbud. Formålet med BFU var at styre forbrug af investeringsramme samt udbetaling af statslig refusion til kommunerne.
Kladde, tilsagnsstatus, regnskabsstatus.
Ordningen blev nedlagt i 2003.
Match i 1 tabel: JB66100T
Skabt af: By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, Velfærdsministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet.
BOSSINF-STB skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte primært til nybyggeri af almene boliger i Danmark. Der SKAL indberettes i systemets skemaer A, B og C, når der søges om ydelsesstøtte eller servicearealtilskud. Systemet sikrer fx, at byggeriet overholder lovmæssige bestemmelser for anskaffelsessummer (dvs. at der bygges inden for et maksimumbeløb), at realkreditbelåningen overholder gældende lov, og at der ikke kan foretages overbelåning. Systemet danner grundlag for, at Kongeriget Danmarks Hypotekbank (1998), Finansstyrelsen (1999-2002, Økonomistyrelsen (2003-2010) kan udbetale ydelsesstøtte og servicearealtilskud.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen.
Skabt af: Geodatastyrelsen, Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur.
GeoDanmark grunddata er de autoritative digitale geodata om Danmarks topografiske forhold. GeoDanmark grunddata dækker hele Danmark (undtagen Færøerne og Grønland) med en kortlægning af by og landskab, som blandt andet kan bruges til at beregne afstande og at angive placeringen af f.eks. bygninger, vindmøller og veje. Data indeholder flere lag med elementer som veje, bygninger, naturområder som skove og vandløb.
Data stilles frit til rådighed og er primært henvendt til anvendelse i stat og kommuner i forbindelse med disses forvaltning af forhold i landskabet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter.
Formålet med OSAK er:
1) At levere landsdækkende standardadressedata til den offentlige informationsserver, OIS som varetages af EBST.
2) At kunne inkludere adressedata i de kortdata som KMS videregiver til sine brugere.
3) At etablere KMS nettjenester som anvender adresser til søgninger mv. herunder især ”Kortforsyningen” og ”AWS”.
4) At kunne inkludere søgefunktionalitet i KMS’ egne internettjenester, f.eks. Kort på Nettet, Matrikelinfo og lignende.
5) At bistå Erhvervs- og Byggestyrelsen med kvalitetskontrol, analyser og informationer om adressebestanden og udviklingen heri.
6) At støtte KMS’ kortproduktion, herunder etablering og vedligeholdelse af vejnavne i Kort 10.
Match i 1 tabel: REFAADRESSE
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Velfærdsministeriet, Beskæftigelsesministeriet, Socialministeriet, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
BOSSINF BYF 2012 skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte til byfornyelse. Der kan ydes støtte til byfornyelse i ejerandelsboligforeninger og private andelsboligforeninger, herunder støtte til opkøb og nedrivning af tomme erhvervsbygninger i mindre byer og forsamlingshuse. I forbindelse med en byfornyelsesbeslutning indberetter en kommune oplysninger om beslutningens art, angivelse af de berørte ejendomme, ombygningens fysiske omfang samt en angivelse af udgifter i forbindelse med beslutningen.
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Velfærdsministeriet, Beskæftigelsesministeriet, Socialministeriet, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
BOSSINF Områdefornyelse skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte til områdefornyelse.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2016, SA_BYKODER_2016
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2017, SA_BYKODER_2017
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2015, SA_BYKODER_2015
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2012, SA_BYKODER_2012
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2013, SA_BYKODER_2013
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2014, SA_BYKODER_2014
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2008, SA_BYKODER_2008
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2007, SA_BYKODER_2007
Skabt af: Ringkøbing Amt, Ringkøbing Kommune, Videbæk Kommune, Holmsland Kommune, Egvad Kommune og Skjern Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
Systemet har siden 2007 været anvendt til registrering af data og planlægning af de lovpligtige tilsyn på kommunens landbrug og virksomheder i henhold til den gældende bekendtgørelse om miljøtilsyn.
Skabt af: Udlændinge- og Integrationsministeriet, Statsforvaltningen Hovedstaden, Statsforvaltningen Midtjylland, Statsforvaltningen Nordjylland, Statsforvaltningen Sjælland, Statsforvaltningen Syddanmark, Integrationsministeriet, Udlændingestyrelsen, Justitsministeriet, Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering, Statsforvaltningen, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Udlændinge- og Integrationsministeriet, Styrelsen for International Rekruttering og Integration.
Registering af personer (kontakter) på udlændingeområdet. Oplysningerne anvendes bl.a.i systemerne IBS og Esther H
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2018, SA_BYKODER_2018
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2020, SA_BYKODER_2020
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2019, SA_BYKODER_2019
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2010, SA_BYKODER_2010
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2011, SA_BYKODER_2011
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2006, SA_BYKODER_2006
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 2 tabeller: SA_HUS_BAGGRUND_MM_2009, SA_BYKODER_2009
Skabt af: Kulturarvsstyrelsen.
Match i 1 tabel: BYGNINVA
Skabt af: Velfærdsministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Udlændinge-, Integrations- ogBoligministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.
BOSSINF-STB skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte primært til nybyggeri af almene boliger i Danmark. Der SKAL indberettes i systemets skemaer A, B og C, når der søges om ydelsesstøtte eller servicearealtilskud. Systemet sikrer fx, at byggeriet overholder lovmæssige bestemmelser for anskaffelsessummer (dvs. at der ikke bygges for dyrt), at realkreditbelåningen overholder gældende lov og at der ikke kan foretages overbelåning. Systemet danner grundlag for, at Udbetaling Danmark kan udbetale ydelsesstøtte og servicearealtilskud.
Skabt af: Svendborg Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Styrelsen for IT og Læring.
At styrke evalueringskulturen i folkeskolen og at have et ensartet værktøj, der kan evaluere elevers faglige kompetencer på tværs af landet.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Systemet bruges til administration af både elektronisk og manuel sagsbehandling vedr. SU-tildeling.
Skabt af: Boligministeriet, Bolig- og Byministeriet, By- og Boligministeriet.
Match i 1 tabel: JA10098N
Skabt af: Forsvarets Bygnings- og Etablissementstjen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Farvandsvæsenet.