Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
2
0

Årstal ? (1997 - 2019)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 2

It-system med dok.
Aflevering 20559
Skabt af: Gentofte Hospital, Herlev og Gentofte Hospital.

Det overordnede formål med et journalsystem, herunder registrering af ind- og udgående post, intern post samt elektronisk post, er at sikre en systematisk opbevaring og dermed mulighed for hurtig genfinding af informationer hos såvel sygehusdirektion som i alle stabsafdelinger. Formålet er således: • At dele viden på tværs af organisationen. • At understøtte samarbejdet på tværs af organisationen. Formålet med et journalsystem er derfor at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling. Systemet skal derfor som minimum kunne opfylde følgende krav: • Hurtigt finde verserende sager. • Hurtigt finde hvilende sager, som skal genoptages. • Finde sager, som kan benyttes som fortilfælde. • Finde breve som kan benyttes som ”model” / grundlag. • Besvare forespørgsler uden at finde sagerne frem. • Kontrollere, at sagsbehandlingsfrister overholdes. • Kontrollere, at modtagne anmodninger og høringer besvares inden for fastsatte frister. • Sandsynliggøre, at post ikke er modtaget eller afsendt. • Efterkomme anmodning om aktindsigt med den fornødne hurtighed. • Foretage søgning på tværs af journalplanens sagsgrupper. • Nemt udskille sager, der skal bevares. • Nemt at fastslå, hvem der sagsbehandler. Internt er journaliseringen / registreringen således en væsentlig hjælpefunktion for sags-behandlingen. Et effektivt journal- / registreringssystem danner samtidig grundlag for en senere rationel kassation af de arkivalier, der ikke har varig administrativ, retlig, videnskabelig og kulturel værdi.


ESDH-system
Aflevering 21116
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.