Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
6
2

Årstal ? (2011 - 2024)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 8

It-system med dok.
Aflevering 20700
Skabt af: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Systemet er oprettet for at håndtere sager og dokumenter oprettet af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet


It-system med dok.
Aflevering 21042
Skabt af: Børne- og Undervisningsministeriet, Undervisningsministeriet, Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, Styrelsen for IT og Læring, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Dokument og sagshåndtering


Journal
Aflevering 21082
Skabt af: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Systemet er oprettet for at håndtere sager og dokumenter oprettet af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet


It-system med dok.
Aflevering 21083
Skabt af: Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Administration af International Baccalaureate


ESDH-system
Aflevering 21181
Skabt af: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Systemet er oprettet for at håndtere sager og dokumenter oprettet af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet


ESDH-system
Aflevering 50878
Skabt af: Undervisningsministeriet (Børne- og Undervisningsministeriet), Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK).

TIPS er et fagsystem i Notes og har sit navn fra at det bruges til det, der tidligere hed tipsmidlerne – nuværende navn udlodningsmidlerne.


Forskningsdata
Aflevering 50158
Skabt af: Styrelsen for undervisning og kvalitet (STUK), Lasse Hønge Flarup (Vive).

Projektet er evalueringen af VIA University Colleges lodtrækningsbaserede indsats ”Plads til forskellighed – Inkluderende fællesskaber”, som Undervisningsministeriet har igangsat i kraft af satspuljeprojektet ”Mestring af skoledag og hverdagsliv”. Satspuljeprojektet har til formål at skabe systematisk viden om, hvordan læringsmiljøet i de almindelige klasser kan udvikles og blive mere inkluderende læringsfællesskaber. Indsatsen indebærer kort fortalt udvikling og gennemførelse af et opkvalificeringsforløb for resourcepersoner (lærere og pædagoger) i de tilmeldte indsatsklasser og har til formål at udvikle og afprøve en inkluderende, klasserettet metode i indskolingsklasser, hvor to eller flere børn har ADHD, autismespektrumforstyrrelser (ASF) eller lignende vanskeligheder. Med udgangspunkt i en fælles ramme udvikles de pædagogiske indsatser i indsatsklasserne, så den tilpasses den lokale kontekst. Der er ikke tale om én homogen og veldefineret indsats, men en indsats med stor lokal variation i de enkelte klasser. Forskningsprojektet/Evalueringen har til formål at undersøge, i hvilken grad indsatsen lever op til forventningerne med hensyn til implementering, virkning og effekt for eleverne.


Forskningsdata
Aflevering 50336
Skabt af: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Signe Illum Pedersen.

Formålet med evalueringen af forsøget er at skabe viden om 1) det pædagogiske personales oplevelse af forsøget og fagligheden, 2) forsøgsskolernes lokale forudsætninger, rammer og organisering i forhold til at afprøve teknologiforståelse som fag og faglighed, 3) elevernes udvikling i teknologiforståelse og 4) forsøgsskolernes erfaringer med de to forskellige forsøgsmodeller i forsøget. Formålet med forsøget har været at skabe viden om og opbygge erfaringer med, hvordan teknologiforståelse eventuelt kan implementeres i folkeskolens obligatoriske undervisning. Konkret har forsøget bestået af to delforsøg, hvor der er afprøvet to forskellige modeller for arbejdet med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning: Teknologiforståelse som selvstændigt fag og teknologiforståelse integreret i eksisterende fag (dansk, matematik, billedkunst, natur/teknologi, håndværk og design, samfundsfag og fysik/kemi).