Skabt af: Tippen, Varde Kommune.
Oprette noter på børn, der enten var anbragt på døgninstitution eller som var i ambulant tilbud
Skabt af: Faaborg-Midtfyn.
Formålet med it-systemet er et fagsystem, der skal sikre kvalitet og sammenhæng i arbejdet med udsatte børn og unge. Brug af systemet sikrer, at de lovmæssige krav til dokumentation overholdes, og det giver overblik over sagsbehandling og dokumentation på området. Løsningen bygger på den socialfaglige systematik Integrated Children’s System (ICS).
Skabt af: Rebild Kommune Børnecenter Himmerland .
Systemet bruges til at håndtere skriftlig dokumentation, oplysninger om borgere, kalender og dagbogsnotater på en sikker og overskuelig måde.
Skabt af: Aalestrup Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Bofællesskabet Under bøgen, Bofællesskabet Hobrovej, Bofællesskabet Østre Boulevard, Boformen Østermarken, Bofællesskabet Dyrskuevej 1, Ungehuset, Bofællesskaberne Bøgevej 3-5, Bofællesskabet Møllersgård, Bofællesskabet Borgergade 23, Bofællesskabet Kroghen, Bofællesskabet Lucernevangen, Bofællesskabet Rosengaarden, Rosenvænget.
Daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pædagogisk praksis. Dokumentation for misbrugsbehandling. Dokumentation af terapeutisk behandling samt fremmøde. Personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, herunder retningslinjer, procedurebeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Herning Kommune, Agerbo, Toften, Claudisvej, Familiecenter Herning, Familiecenter Nordlys, Familieplejen, Hobitten, Mejeriet, Olufsgade, Tjørringhus.
Dokumentation af behandling af borgere
Skabt af: Kataniely, Strandvænget, Region Syddanmark, Skovhuse. Handicapcenter Nordøstfyn., Bognæs. Handicapcenter Nordøstfyn., Børnehusene, Engbo. Handicapcenter Nordøstfyn., Østerhuse. Handicapcenter Nordøstfyn., Flydedokken. Center for Misbrug og Socialpsykiatri., Kingstrup. Center for hjerneskade., Syrenparken. Center for Misbrug og Socialpsykiatri., Æblehaven. Autismecentret., Østruplund. Specialcentret for unge og voksne., Lilleskov. Handicapcenter Sydøstfyn., Bihuset. Autismecentret., Bøgealle, Midgaardhus. Specialcentret for Unge og Voksne, Låddenhøj. Handicapcenter Storebælt, Grønnebæk/Kompasrosen. Specialcentret for Unge og Voksne, Lilleskov, Annekserne, Handicapcenter Storebælt, Egely. Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Teglgårdskollegiet. Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Teglgårdshuset. Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Midgårdhus, Specialcentret for Unge og Voksne, Dansk Røde Kors Bo og Dagcenter, Center for Senhjerneskade, Autismecenter Region Syddanmark, Holmehøj, Holtegården Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Handicapcenter Sydbo.
Borgeradministrativt system
Skabt af: Horsens Kommune, Specialdøgninstitutionen Ternevej, Ane Staunings Vej, Hanstedholm, Hanstedholm, Kildegade, Bofællesskabet Østergade 120, Bofællesskabet Tingstedet.
Formålet med IT systemet er at samle dokumentation vedrørrende sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføreing, medicinregistrering med videre i forhold til borgere der modtager ydelser indenfor serviceloven og sundhedsloven. Derudover er formålet for IT systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Handicapvirksomheden, Region Hovedstadens Psykiatri.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Socialstyrelsen.
F2 er Socialstyrelsens journaliseringssystem. Socialstyrelsen benytter derudover systemet til sags- og dokumenthåndtering.
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik.
- Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte
medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i
sagsbehandlingen.
- Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser,
sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden
ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Rebild Kommune, Støvring Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune.
SBSYS er Rebild Kommunes primære ESDH-system. Formålet er at have en struktureret håndtering af de af Rebild Kommunes elektroniske sager og dokumenter som ikke håndteres i et af kommunens fagsystemer.
Skabt af: Statsforvaltningen.
Systemet anvendes til intern sagsbehandling af sager inden for personret og familieret men også kommunikation med parterne i sagerne. Derudover anvendes programmet til intern dokumentation for projekter i hele Statsforvaltningen samt danner base for statistik i de sager Statsforvaltningen behandlede i perioden 2013-2019.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Intern sagsadministration. ESDH-system til håndtering af Socialstyrelsens kommunikation og dokumentproduktion.
Håndterer dokumenter for Fagsystemet VIAS.
Håndtering af sekretariatsarbejde for Ældre Forum.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering