Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune.
Formålet er digitalt at kunne håndtere de borgere som er berettiget til genoptræning.
Skabt af: Pandrup Kommune, Jammerbugt Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicinering og handleplaner.
Skabt af: Lemvig Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner
Skabt af: Gl. Holstebro Kommune, Ulfborg-Vemb Kommune, Vinderup Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Brønderslev-Dronningelund Kommune, Brønderslev Kommune.
At kunne dokumentere, hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til borgerne på følgende områder:
* hjemmepleje
* sygepleje
* træning
Skabt af: Galten Kommune, Ry Kommune, Hørning Kommune, Skanderborg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Egvad, Kommune, Ringkøbing Kommune, Skjern Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Sydlangeland Kommune, Tranekær Kommune, Rudkøbing Kommune, Langeland Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Gl. Assens Kommune, Ry Glamsbjerg Kommune, Haarby Kommune, Vissenbjerg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Marstal Kommune, Ærøskøbing Kommune, Ærø Kommune.
Følgende typer af behandling indgår:
På baggrund af henvendelser fra borgere eller kommunens opsøgende arbejde træffer kommunen afgørelse om tildeling af omsorgsydelser. Kommunen koordinerer indsatsen, disponerer kommunens eget personale og ydelser og indgår aftaler med eksterne leverandører eller bevilger tilskud til hjælp, som klienten selv antager. Vedr. udførte omsorgsydelser opgøres timer m.v. til lønberegning og opkrævning hos klienter. Der udføres regnskab, rapporter/statistik, afregnes med kommunen og leverandører og opkræves statsrefusion. I forbindelse med sagsbehandlingen foretages indberetning til edb-registre, og der udarbejdes dokumenter i et tekstbehandlingssystem. Endvidere kan dokumenter scannes og opbevares på edb-medie. Materialet gemmes som dokumentation for den sagsbehandling, der er udført, samt til sagsstyring og sagsopfølgning.
Skabt af: Helle Kommune, Blaabjerg Kommune, Blåvandshuk Kommune, Varde Kommune, Ølgod Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Frederiksværk Kommune, Hundested Kommune, Halsnæs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Thyholm Kommune, Struer Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Grenaa Kommune, Nørre Djurs Kommune, Rougsø Kommune, Sønderhald Kommune, Norddjurs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Sallingsund Kommune, Sundsøre Kommune, Skive Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Brøndby Kommune, Fredensborg Kommune, Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Vallensbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre kommuner Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Ærø Kommune, Favrskov Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Århus Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Jammerbugt Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
S og A-systemet er et effektivt værktøj til styring af forvaltningens personsager. S og A-systemet er i stor udstrækning afhængig af folkeregisterdata, der bl.a. anvendes til folkeregisteradvisering på grundlag af folkeregisterhændelser samt til visning af navn, adresse, civilstand og familiemæssige relationer m.m. på diverse skærmbilleder og printmateriale
Skabt af: Brøndby Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den nationale it-strategi om digitalisering.
Skabt af: Socialministeriet, Velfærdministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet (Indenrigsdelen), Psykolognævnet, Rådet for Social Udsatte.
At registrere departementets sager og dokumenter i journalperioden 2006-2010.