Antal søgeresultater 912
Din søgning har givet 912 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune,, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: ejendom, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune,, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: ejendom, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
Skabt af: By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, Velfærdsministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet.
BOSSINF-STB skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte primært til nybyggeri af almene boliger i Danmark. Der SKAL indberettes i systemets skemaer A, B og C, når der søges om ydelsesstøtte eller servicearealtilskud. Systemet sikrer fx, at byggeriet overholder lovmæssige bestemmelser for anskaffelsessummer (dvs. at der bygges inden for et maksimumbeløb), at realkreditbelåningen overholder gældende lov, og at der ikke kan foretages overbelåning. Systemet danner grundlag for, at Kongeriget Danmarks Hypotekbank (1998), Finansstyrelsen (1999-2002, Økonomistyrelsen (2003-2010) kan udbetale ydelsesstøtte og servicearealtilskud.
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.
Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.
Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.
Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.
Skabt af: By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, ALBERTSLUND, ARDEN, ASSENS, BALLERUP, BJERRINGBRO, BLAABJERG, BORNHOLM, BRANDE, BREDEBRO, BRÆDSTRUP, BRØNDERSLEV, BØRKOP, DRAGØR, DRONNINGLUND, EGEBJERG, EGVAD, ESBJERG, FANØ, FARUM, FLADSÅ, FREDERICIA, FREDERIKSBERG, FREDERIKSHAVN, FREDERIKSVÆRK, FUGLEBJERG, GEDVED, GENTOFTE, GIVE, GLADSAXE, GLOSTRUP, GRENAA, GRÅSTEN, GUDME, HADERSLEV, HADSTEN, HADSUND, HALS, HELSINGØR, HERLEV, HERNING, HILLERØD, HIRTSHALS, HJØRRING, HOLBÆK, HOLSTEBRO, HORSENS, HVALSØ, HVIDOVRE, HØJE-TAASTRUP, HØRSHOLM, IKAST, JUELSMINDE, KALUNDBORG, KOLDING, KORSØR, KØBENHAVN, KØGE, LANGEBÆK, LANGÅ, LEMVIG, LYNGBY-TAARBÆK, LØGSTØR, LØKKEN-VRÅ, MARIBO, MARSTAL, MIDDELFART, MORSØ, MØLDRUP, MØN, NAKSKOV, NYBORG, NYKØBING F, NÆSTVED, NØRRE-RANGSTRUP, ODDER, ODENSE, PRÆSTØ, PURHUS, RANDERS, RIBE, RINGE, RINGSTED, ROSKILDE, ROUGSØ, RUDKØBING, RØDBY, RØDOVRE, SAKSKØBING, SALLINGSUND, SILKEBORG, SINDAL, SKANDERBORG, SKJERN, SKÆLSKØR, SKÆRBÆK, SKÆVINGE, SLAGELSE, SPØTTRUP, STENLØSE, STEVNS, STRUER, SUSÅ, SVENDBORG, SØLLERØD, THISTED, TREHØJE, TÅRNBY, ULFBORG-VEMB, VARDE, VEJEN, VEJLE, VIDEBÆK, VINDERUP, VORDINGBORG, ØLGOD, ØRBÆK, AABENRAA, AALBORG, Aarhus, ÅRSLEV, AARUP, AASKOV.
Systemet har til formål, at understøtte administration af Aftalt Boligforbedring, anno 1999, ABF99, der er en tilskudsordning til forbedring af boliger. Ordningen for ABF99, er defineret i loven om Byfornyelse, udarbejdet af By- og Boligministeriet, BBM.
Skabt af: Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rødovre Kommune, Ishøj Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Furesø Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Rudersdal Kommune, Egedal Kommune, Frederikssund Kommune, Greve Kommune, Køge Kommune, Frederiksværk-Hundested Kommune, Roskilde Kommune, Solrød Kommune, Gribskov Kommune, ODSHERRED KOMMUNE, Holbæk Kommune, Faxe Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Slagelse Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Lolland Kommune, Næstved, Guldborgsund Kommune, Vordingborg Kommune, Bornholms Regionskommune, Middelfart Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø kommune, Haderslev Kommune, Billund Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Aabenraa Kommune, Fredericia Kommune, Horsens Kommune, Kolding Kommune, Vejle Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Syddjurs Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Århus Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Hedensted Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Thisted Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Frederikshavn Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Læsø Kommune, Rebild Kommune, Mariagerfjord Kommune, Jammerbugt Kommune, Aalborg Kommune, Hjørring Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.
Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser.
Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale.
BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.
BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.
Skabt af: Bygge- og Boligstyrelsen, By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Socialministerit, Indenrigs- og Socialministeriet, KØBENHAVN KOMMUNE, FREDERIKSBERG KOMMUNE, BALLERUP KOMMUNE, GENTOFTE KOMMUNE, GLADSAXE KOMMUNE, GLOSTRUP KOMMUNE, HVIDOVRE KOMMUNE, HØJE-TAASTRUP KOMMUNE, LYNGBY-TAARBÆK KOMMUNE, RØDOVRE KOMMUNE, SØLLERØD KOMMUNE, TÅRNBY KOMMUNE, VÆRLØSE KOMMUNE, ALLERØD KOMMUNE, BIRKERØD KOMMUNE, FREDERIKSVÆRK KOMMUNE, HELSINGE KOMMUNE, HELSINGØR KOMMUNE, HILLERØD KOMMUNE, HØRSHOLM KOMMUNE, SKÆVINGE KOMMUNE, STENLØSE KOMMUNE, HVALSØ KOMMUNE, KØGE KOMMUNE, ROSKILDE KOMMUNE, HOLBÆK KOMMUNE, HØNG KOMMUNE, KALUNDBORG KOMMUNE, KORSØR KOMMUNE, RINGSTED KOMMUNE, SKÆLSKØR KOMMUNE, SLAGELSE KOMMUNE, SORØ KOMMUNE, FLADSÅ KOMMUNE, HOLMEGAARD KOMMUNE, LANGEBÆK KOMMUNE, MARIBO KOMMUNE, MØN KOMMUNE, NAKSKOV KOMMUNE, NYKØBING F KOMMUNE, NÆSTVED KOMMUNE, RØDBY KOMMUNE, VORDINGBORG KOMMUNE, RØNNE KOMMUNE, GUDME KOMMUNE, MIDDELFART KOMMUNE, NYBORG KOMMUNE, ODENSE KOMMUNE, RUDKØBING KOMMUNE, SVENDBORG KOMMUNE, SYDLANGELAND KOMMUNE, AARUP KOMMUNE, AUGUSTENBORG KOMMUNE, BREDEBRO KOMMUNE, BROAGER KOMMUNE, CHRISTIANSFELD KOMMUNE, GRÅSTEN KOMMUNE, HADERSLEV KOMMUNE, RØDEKRO KOMMUNE, SØNDERBORG KOMMUNE, TØNDER KOMMUNE, VOJENS KOMMUNE, AABENRAA KOMMUNE, BLAABJERG KOMMUNE, BRØRUP KOMMUNE, ESBJERG KOMMUNE, FANØ KOMMUNE, VARDE KOMMUNE, BRÆDSTRUP KOMMUNE, FREDERICIA KOMMUNE, HORSENS KOMMUNE, KOLDING KOMMUNE, VEJLE KOMMUNE, HERNING KOMMUNE, HOLMSLAND KOMMUNE, LEMVIG KOMMUNE, SKJERN KOMMUNE, STRUER KOMMUNE, VIDEBÆK KOMMUNE, VINDERUP KOMMUNE, EBELTOFT KOMMUNE, GJERN KOMMUNE, GRENAA KOMMUNE, MARIAGER KOMMUNE, ODDER KOMMUNE, RANDERS KOMMUNE, SILKEBORG KOMMUNE, SKANDERBORG KOMMUNE, Aarhus KOMMUNE, HVORSLEV KOMMUNE, MØLDRUP KOMMUNE, SKIVE KOMMUNE, THISTED KOMMUNE, VIBORG KOMMUNE, ARDEN KOMMUNE, BROVST KOMMUNE, BRØNDERSLEV KOMMUNE, FJERRITSLEV KOMMUNE, FREDERIKSHAVN KOMMUNE, HADSUND KOMMUNE, HALS KOMMUNE, HIRTSHALS KOMMUNE, HJØRRING KOMMUNE, HOBRO KOMMUNE, LØGSTØR KOMMUNE, LØKKEN-VRÅ KOMMUNE, NIBE KOMMUNE, NØRAGER KOMMUNE, PANDRUP KOMMUNE, SEJLFLOD KOMMUNE, SINDAL KOMMUNE, SKØRPING KOMMUNE, STØVRING KOMMUNE, SÆBY KOMMUNE, AABYBRO KOMMUNE, AALBORG KOMMUNE, AARS KOMMUNE.
Systemerne har til formål at understøtte administration af Privat Byfornyelse og Aftalt Boligforbedring 1998, der er tilskudsordninger til forbedring af boliger. Ordningerne for PBYF1 og PBYF2 er defineret i loven om Privat byfornyelse, udarbejdet af Boligministeriet. Ordningen for ABF98, er defineret i loven om Byfornyelse, udarbejdet af By- og Boligministeriet, BBM.
Ved aflevering i 2024 var 278 sager fortsat levende for PBYF. Ingen bevægelser siden 2010.
38 sager var levende for PBYF2 Ingen bevægelser siden 2010.
18 sager var levende for PBYF3 Ingen bevægelser siden 2004.
Skabt af: BaneDanmark.
Registrere boliger/rum i boligerne langs jernbanestrækninger i Danmark, hvor ejeren har modtaget tilskud til støjisolering samt det modtagne tilskudsbeløb.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
at evaluere virkningen af den såkaldte "omprioriteringslov 2000" for de almene boliger
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: Kirsten Gram Hansen, By og Byg - Statens Byggeforskningsinstitut.
Undersøgelsen ser på miljøadfærden i boliger, blandt teenagere fra forskellige sociale klasser.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Mogens Kjær Jensen.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: Brønderslev-Dronningelund Kommune, Brønderslev Kommune.
At kunne dokumentere, hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til borgerne på følgende områder:
* hjemmepleje
* sygepleje
* træning
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Formålet med undersøgelsen er at bevirke, at der i fremtiden kan udvikles initiativer, der kan hjælpe lejere, som er blevet eller risikerer at blive sat ud af deres bolig.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
At undersøge, om de indholdsmæssige rammer i bestemmelsen om bostøtte efter servicelovens § 85 er tilstrækkelige, og om kommunerne har de rette værktøjer og metode til at sikre, at sindslidende kan bo i egen bolig.
Skabt af: Styrelsen for International Rekrutering og Integration, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter.
Administration af tilskudspuljer
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Skabt af: Finansstyrelsen, Økonomistyrelsen, Statens Administration.
Målet med GLAS på sagsbehnadlingssiden er at opbygge et sammenhængende informationssystem til brug for den daglige sagsstyring/sagsbehandling af lån og beviligede garantier for finansforvaltningens områder vedrørende bolig, erhver oglandbrug.
Skabt af: Boligministeriet.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2017
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2009
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2010
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2011
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2012
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2013
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2014
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2016
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2015
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2006
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2007
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2008
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med statistikken er at give oplysninger til statistiske opgørelser vedrørende befolkningens indkomst- skatte og fradragsforhold.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med statistikken er at give oplysninger til statistiske opgørelser vedrørende befolkningens indkomst- skatte og fradragsforhold.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Hovedformålet med statistikken er at belyse størrelse, sammensætning og fordeling af indkomster for familier med bopæl i Danmark. Statistikken søger at inddrage så mange væsentlige indkomstarter som muligt uden hensyn til, hvordan indkomsterne behandles skattemæssigt.
Skabt af: Henning Olsen, Frede Østergård, Merete Platz.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2018
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2020
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.
Match i 3 tabeller: KTX_BOL_ART, KTX_BOL_ART_BBR, SA_HUS_BAGGRUND_MM_2019
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Sigurd Mikkelsen.
Undersøgelsen havde til formål at indsamle viden om indeklimaet på arbejdspladser og i boliger. De deltagende personer var i alderen 18-59 år ligeligt fordelt på mænd og kvinder, og de var alle danske statsborgere udtrukket via CPR-registret.