Antal søgeresultater 851
Din søgning har givet 851 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Nationalmuseet.
Match i 1 tabel: AKTOERER
Skabt af: Undervisningsministeriet (Børne- og Undervisningsministeriet), Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK).
TIPS er et fagsystem i Notes og har sit navn fra at det bruges til det, der tidligere hed tipsmidlerne – nuværende navn udlodningsmidlerne.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Rebild Kommune, Støvring Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune.
SBSYS er Rebild Kommunes primære ESDH-system. Formålet er at have en struktureret håndtering af de af Rebild Kommunes elektroniske sager og dokumenter som ikke håndteres i et af kommunens fagsystemer.
Skabt af: Energistyrelsen.
Skabt af: Julemærkefonden.
Systemet sætter julemærkefonden i stand til at gå fra navn/cpr.nr. til papirjournal, som ligger gemt i journalnummerrækkefølge under år, journalnummer
Skabt af: Socialstyrelsen, Gøye Thorn Svendsen.
Målet med KEEP er at give plejeforældrene gode
redskaber til at skabe et udviklende samspil i familien
og kunne håndtere både adfærdsmæssige og følelsesmæssige problematikker. KEEP er et gruppeforløb med 7–10 pleje- eller netværksfamilier, der over 16 (evt. 18) ugentlige møder gennemgår en række praktiske og forskningsbaserede temaer under ledelse af to uddannede og certificerede gruppeledere.
Under forløbet opsamles fortløbende data omkring udviklingen i familien og familiens stressniveau. Deltagerne evaluerer møderne, og gruppeledernevurderer og reviderer fortløbende dagsorden formøderne på baggrund af den indsamlede data. For at sikre tilstrækkeligt datagrundlag optages møderne på video. Den indsamlede data blev under projektperioden benyttet til at følge både plejeforældrenes og gruppeledernes udviklingen til lokal brug for tilretning af forløbet samt til programejernes fortløbende fidelitetskontrol, altså skete der det der burde ske i forløbene og havde gruppelederne den fornødne kvalitet.
De indsamlede data blev i summative opgørelser benyttet til at undersøge KEEP modellens effekt og virkning for plejebørn og deres familier, samt til undersøgelse af implementeringskvalitet ved transfer af model fra USA til dansk kontekst.
Skabt af: Socialministeriet, Sikringsstyrelsen.
Match i 2 tabeller: NAVNE, AKT
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med systemet er at danne grundlag for Danmarks Statistiks løbende statistik over lægebesøg mv., hvor oplysninger om aktiviteten i praksissektoren kobles med baggrundsoplysninger om sociale forhold. Statistikken har en bred anvendelse.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med systemet er at danne grundlag for Danmarks Statistiks løbende statistik over lægebesøg mv., hvor oplysninger om aktiviteten i praksissektoren kobles med baggrundsoplysninger om sociale forhold. Statistikken har en bred anvendelse.
Skabt af: Det Informationsvidenskabelige Akademi.
Basen benyttes til administration af studerende og planlægning af undervisningen.
Skabt af: Det Informationsvidenskabelige Akademi, Københavns Universitet, Det Informationsvidenskabelige Akademi.
Basen benyttes til administration af studerende og planlægning af undervisningen.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med systemet er at danne grundlag for Danmarks Statistiks løbende statistik over lægebesøg mv., hvor oplysninger om aktiviteten i praksissektoren kobles med baggrundsoplysninger om sociale forhold. Statistikken har en bred anvendelse.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med systemet er at danne grundlag for Danmarks Statistiks løbende statistik over lægebesøg mv., hvor oplysninger om aktiviteten i praksissektoren kobles med baggrundsoplysninger om sociale forhold. Statistikken har en bred anvendelse.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med systemet er at danne grundlag for Danmarks Statistiks løbende statistik over lægebesøg mv., hvor oplysninger om aktiviteten i praksissektoren kobles med baggrundsoplysninger om sociale forhold. Statistikken har en bred anvendelse.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med systemet er at danne grundlag for Danmarks Statistiks løbende statistik over lægebesøg mv., hvor oplysninger om aktiviteten i praksissektoren kobles med baggrundsoplysninger om sociale forhold. Statistikken har en bred anvendelse.
Skabt af: Lægemiddelstyrelsen, Sundhedsstyrelsen.
Sagsbehandlingssystem i Lægemiddelstyrelsen til håndtering af ansøgninger om udleveringstilladelser fra læger, tandlæger og dyrlæger til at de kan behandle deres patienter med ikke-markedsførte lægemidler. Der kan søges om tilladelse til at behandle en enkelt patient/dyrebesætning eller en gruppe af patienter med en nærmere specificeret diagnose/indikation.
Skabt af: Undervisningsministeriets Departement, Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen, Styrelsen for Kvalitet og Undervisning.
Systemet er oprettet for at håndtere personalesager på personniveau for ansatte i Undervisningsministeriets Departement og Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen (KTS), sidstnævnte skiftede navn den 1. april 2015 til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK)
Skabt af: Undervisningsministeriets Departement.
Systemet er oprettet for at håndtere sager og dokumenter oprettet af Personaleafdelingen i Departementet, som også omfattede Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen (KTS), der den 1. april 2015 skiftede navn til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK)
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med systemet er at danne grundlag for Danmarks Statistiks løbende statistik over lægebesøg mv., hvor oplysninger om aktiviteten i praksissektoren kobles med baggrundsoplysninger om sociale forhold. Statistikken har en bred anvendelse.
Skabt af: Lægemiddelstyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Lægemiddelstyrelsen.
Sagsbehandlingssystem i Lægemiddelstyrelsen til håndtering af ansøgninger om udleveringstilladelser fra læger, tandlæger og dyrlæger til at de kan behandle deres patienter med ikke-markedsførte lægemidler. Der kan søges om tilladelse til at behandle en enkelt patient/dyrebesætning eller en gruppe af patienter med en nærmere specificeret diagnose/indikation.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med sygehusbenyttelsesstatistikken er at belyse sammenhængen mellem sociale forhold og indlæggelser på sygehuse. Statistikken blev første gang udarbejdet for året 1990. Siden er der løbende sket udvidelser af indholdet i statistikken, bl.a. er der fra og med året 1994 suppleret med en række nye oplysninger på familieniveau. Fra og med 1999 er statistikken suppleret med oplysninger om herkomst.
Brugere er kommuner, regioner, ministerier, organisationer, private virksomheder og privatpersoner.
Anvendelsesområder er offentlige planlægningsformål, forskning og offentlig debat.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med sygehusbenyttelsesstatistikken er at belyse sammenhængen mellem sociale forhold og indlæggelser på sygehuse. Statistikken blev første gang udarbejdet for året 1990. Siden er der løbende sket udvidelser af indholdet i statistikken, bl.a. er der fra og med året 1994 suppleret med en række nye oplysninger på familieniveau. Fra og med 1999 er statistikken suppleret med oplysninger om herkomst.
Brugere er kommuner, regioner, ministerier, organisationer, private virksomheder og privatpersoner.
Anvendelsesområder er offentlige planlægningsformål, forskning og offentlig debat.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med sygehusbenyttelsesstatistikken er at belyse sammenhængen mellem sociale forhold og indlæggelser på sygehuse. Statistikken blev første gang udarbejdet for året 1990. Siden er der løbende sket udvidelser af indholdet i statistikken, bl.a. er der fra og med året 1994 suppleret med en række nye oplysninger på familieniveau. Fra og med 1999 er statistikken suppleret med oplysninger om herkomst.
Brugere er kommuner, regioner, ministerier, organisationer, private virksomheder og privatpersoner.
Anvendelsesområder er offentlige planlægningsformål, forskning og offentlig debat.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med sygehusbenyttelsesstatistikken er at belyse sammenhængen mellem sociale forhold og indlæggelser på sygehuse. Statistikken blev første gang udarbejdet for året 1990. Siden er der løbende sket udvidelser af indholdet i statistikken, bl.a. er der fra og med året 1994 suppleret med en række nye oplysninger på familieniveau. Fra og med 1999 er statistikken suppleret med oplysninger om herkomst.
Brugere er kommuner, regioner, ministerier, organisationer, private virksomheder og privatpersoner.
Anvendelsesområder er offentlige planlægningsformål, forskning og offentlig debat.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med sygehusbenyttelsesstatistikken er at belyse sammenhængen mellem sociale forhold og indlæggelser på sygehuse. Statistikken blev første gang udarbejdet for året 1990. Siden er der løbende sket udvidelser af indholdet i statistikken, bl.a. er der fra og med året 1994 suppleret med en række nye oplysninger på familieniveau. Fra og med 1999 er statistikken suppleret med oplysninger om herkomst.
Brugere er kommuner, regioner, ministerier, organisationer, private virksomheder og privatpersoner.
Anvendelsesområder er offentlige planlægningsformål, forskning og offentlig debat.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med sygehusbenyttelsesstatistikken er at belyse sammenhængen mellem sociale forhold og indlæggelser på sygehuse. Statistikken blev første gang udarbejdet for året 1990. Siden er der løbende sket udvidelser af indholdet i statistikken, bl.a. er der fra og med året 1994 suppleret med en række nye oplysninger på familieniveau. Fra og med 1999 er statistikken suppleret med oplysninger om herkomst.
Brugere er kommuner, regioner, ministerier, organisationer, private virksomheder og privatpersoner.
Anvendelsesområder er offentlige planlægningsformål, forskning og offentlig debat.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med sygehusbenyttelsesstatistikken er at belyse sammenhængen mellem sociale forhold og indlæggelser på sygehuse. Statistikken blev første gang udarbejdet for året 1990. Siden er der løbende sket udvidelser af indholdet i statistikken, bl.a. er der fra og med året 1994 suppleret med en række nye oplysninger på familieniveau. Fra og med 1999 er statistikken suppleret med oplysninger om herkomst.
Brugere er kommuner, regioner, ministerier, organisationer, private virksomheder og privatpersoner.
Anvendelsesområder er offentlige planlægningsformål, forskning og offentlig debat.
Skabt af: Copenhagen Business School.
Journalisering af sager med dokumenter
Skabt af: Ritt Bjerregaard.
Ikke relevant for private arkivskabere
Skabt af: Udlændinge- og Integrationsministeriet, Statsforvaltningen Hovedstaden, Statsforvaltningen Midtjylland, Statsforvaltningen Nordjylland, Statsforvaltningen Sjælland, Statsforvaltningen Syddanmark, Integrationsministeriet, Udlændingestyrelsen, Justitsministeriet, Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering, Statsforvaltningen, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Udlændinge- og Integrationsministeriet, Styrelsen for International Rekruttering og Integration.
Registering af personer (kontakter) på udlændingeområdet. Oplysningerne anvendes bl.a.i systemerne IBS og Esther H
Skabt af: Det Danske Filminstitut, Filmværkstedet.
Sagsstyringsværktøj med henblik på at registrere ansøgninger, bevillinger og danne skabelon for korrespondance som f.eks afslag, ønske om supplerende materiale og bevillingstilsagn.
Desuden en omfattende interessentdatabase som udover ansøgere indeholder alle, der har være i brevkontakt med Filmværkstedet fra ind- og udland samt andre branchekontakter, Filmværkstedet måtte ønske at kontakte.
Skabt af: Det Danske Filminstitut, Filmværkstedet.
Sagsstyringsværktøj med henblik på at registrere ansøgninger, bevillinger og danne skabelon for korrespondance som f.eks afslag, ønske om supplerende materiale og bevillingstilsagn.
Desuden en omfattende interessentdatabase som udover ansøgere indeholder alle, der har være i brevkontakt med Filmværkstedet fra ind- og udland samt andre branchekontakter, Filmværkstedet måtte ønske at kontakte.
Skabt af: Hans Oluf Hansen, Ásbjørg Abrahamsen, Martin Annfinsson Hansen.
Skabt af: BB-Journal.
Formålet er at journalisere beboere og disses notater, handleplaner o.a.
Skabt af: BB-Journal.
Formålet er at journalisere beboere og disses notater, handleplaner o.a.
Skabt af: BB-Journal.
Formålet er at journalisere beboere og disses notater, handleplaner o.a.
Skabt af: BB-Journal.
Formålet er at journalisere beboere og disses notater, handleplaner o.a.
Skabt af: Aarhus Universitet, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole.
Registrering af alle indskrevne studerende ved Aarhus Universitet
Registrering af deres eksamensresultater
Skabt af: Roskilde Universitet.
Registrering af specialer, udarbejdet ved Roskilde Universitet
Skabt af: Socialministeriet.
Skabt af: Statens Veterinære Institut for Virusforskning.
Skabt af: Danmarks Journalisthøjskole, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Registrering af ansøgere, studerende/kursister, samt resultater fra eksamen og anden studierelevant information.
Skabt af: Geodatastyrelsen, Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur (SDFI).
Systemet er oprettet som register for stednavne og stamoplysninger til brug som værktøj for kortproduktionen.
Data kan have relevans for forskning inden for etymologi og toponymi.
Definitioner:
Stednavn: et stednavn er en vedtagen og fast benævnelse for én bestemt lokalitet.
Stamoplysning: en stamoplysning er det objekt, der på et kort vises med et fællesnavn og/eller med et symbol, der beskriver en bestemt funktion eller egenskab ved objektet.
Skabt af: Skovstyrelsen, Skov- og Naturstyrelsen, Naturstyrelsen.
Formålet er at indsamle og registrere alle egentlige arealfredninger samt dispensationsafgørelser knyttet til disse fredninger, og at stille dette registers indhold til rådighed for såvel myndigheder og andre professionelle brugere såvel som for borgere og interesseorganisationer. Alle fredninger er tillige, i medfør af lov om naturbeskyttelse eller den tidligere lov om naturfredning, tinglyst på de ejendomme, fredningerne vedrører.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Brøndby Kommune, Fredensborg Kommune, Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Vallensbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Ærø Kommune, Favrskov Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Århus Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Jammerbugt Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
S og A-systemet er et effektivt værktøj til styring af forvaltningens personsager. S og A-systemet er i stor udstrækning afhængig af folkeregisterdata, der bl.a. anvendes til folkeregisteradvisering på grundlag af folkeregisterhændelser samt til visning af navn, adresse, civilstand og familiemæssige relationer m.m. på diverse skærmbilleder og printmateriale
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Brøndby Kommune, Fredensborg Kommune, Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Vallensbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre kommuner Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Ærø Kommune, Favrskov Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Århus Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Jammerbugt Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
S og A-systemet er et effektivt værktøj til styring af forvaltningens personsager. S og A-systemet er i stor udstrækning afhængig af folkeregisterdata, der bl.a. anvendes til folkeregisteradvisering på grundlag af folkeregisterhændelser samt til visning af navn, adresse, civilstand og familiemæssige relationer m.m. på diverse skærmbilleder og printmateriale
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, Skatteforvaltningen.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Skabt af: Skatteforvaltningen, Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold.
Skabt af: Skatteforvaltningen, Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold.
Skabt af: Skatteforvaltningen, Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold.
Skabt af: Skatteforvaltningen, Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold.
Skabt af: Erhvervsstyrelsen, Erhvervs- og Selvskabsstyrelsen, Told- og Skattestyrelsen, Skat, Danmarks Statistik.
Det centrale virksomhedsregister (CVR)
CVR er statens stamregister for virksomhedsoplysninger og indeholder oplysninger om alle registrerede virksomheder i Danmark.
Erhvervsstyrelsen ejer CVR, og er ansvarlig for registrering heri, samt vedligeholdelse og udvikling af registret.
Skabt af: Elektricitetsrådet.
Skabt af: Danmarks gasmateriel Prøvning..
Skabt af: Døvefilm Video, Danske Døves Landsforbund.
Film og tv-programmer for døve
Skabt af: Martin T. H. Bork, Saxo Institutet, Københavns Universitet.
Databasen er udarbejdet i forbindelse med Ph.d.-afhandlingen, Fællesskabet efter fællesskabet, 2006.
Skabt af: Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, Arbejdsskadestyrelsen, Sikringsstyrelsen.
Sagsbehandlingssystem for BZ-sager.
Skabt af: Statsministeriet.
Skabt af: Fiskeriministeriet, Fiskeridirektoratet.
Skabt af: Geodætisk Institut, Kort & Matrikelstyrelsen.
Skabt af: Socialministeriet, Sikringsstyrelsen.
Skabt af: Det Centrale Bogholderi, Firmakode 6199, Told- og Skatteregion Maribo, Firmakode 6159, Told- og Skatteregion Sønderborg, Firmakode 6188, Told- og skatteregion Nærum, Firmakode 6106.
Skabt af: Erhvervsstyrelsen.
Systemet indsamler og behandler de oplysninger, som alle danske selskaber mv. eller filialer af udenlandske virksomheder bosat i Danmark er forpligtet til at indberette til Erhvevs- og Selskabsstyrelsen i henhold til selskabsloven.
Skabt af: Arbejdsskadestyrelsen, Sikringsstyrelsen.
Sagsbehandlingssystem (ESDH) for behandling af arbejdsskadesager, private erstatningssager og generelle sager.
Skabt af: Copenhagen Business School.
Dokumentering af de administrative processer på CBS, personalesager og studerendesager
Skabt af: Døvefilm Video.
Skabt af: Hans Christian Johansen.
Skabt af: Arbejdsskadestyrelsen.
Sagsbehandlingssystem (ESDH) for behandling af arbejdsskadesager, private erstatningssager og generelle sager.
Skabt af: Miljøministeriets Vildtforvaltning, Skov- og Naturstyrelsen, Naturstyrelsen, Styrelsen for Vand og Naturforvaltning, Miljøstyrelsen.
Jagtportalen drives for at håndtere stamdata for alle jagttegnsberettigede danske jægere, samt indbetalinger af jagttegnafgift og prøvegebyrer for de ca. 220.000 jagttegnsberettigede personer. Derudover anvendes portalen til indberetning af vildtudbytte, tilmelding til og administration af jagtprøver og skydeprøver, samt administration af og tilmelding til de såkaldte nyjægerjagter m.v.
Skabt af: Den Sociale Ankestyrelse.
Skabt af: Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte (SU-styrelsen), Uddannelsesstyrelsen, Styrelsen for Videregående Uddannelser, Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Administration af tilskud til voksen- og efteruddannelse.
Skabt af: Rigsarkivet.
Formålet med dette studie er at etablere et standardiseret register over døde i perioden 1943-1968. Registret er dannet ved at lægge de årsopdelte dødsårsagsregistre sammen og standardisere variablerne.
Skabt af: Plantedirektoratet.
Skabt af: Torben Beck Jørgensen.
Skabt af: Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.
Skabt af: Kystinspektoratet.
Skabt af: Sikringsstyrelsen, Arbejdsskadestyrelsen.
Skabt af: Skov og Naturstyrelsen, Naturstyrelsen.
Systemet indeholder registre over jagtprøveaspiranter og jagttegnsløsere. Oplysningerne danner grundlag for udskrivning af jagttegn og spørgeskema vedr. vildtudbytte og for udskrivning af indkaldelse til jagtprøven. Oplysningerne anvendes endvidere i statistisk øjemed samt i forbindelse med udsendelse af spørgebreve til visse registrerede persongrupper, som har nedlagt en eller flere nærmere navngivne vildtarter.
Skabt af: Statens Luftfartsvæsen.
Skabt af: Direktoratet for Social Sikring og Bistand.
Skabt af: Storstrøms Amtskommune.
Skabt af: Storstrøms Amtskommune.
Skabt af: Energistyrelsen.
Skabt af: Det Centrale Bogholderi, Firmakode 6199, Told- og Skatteregion Ballerup, Firmakode 6141, Told- og Skatteregion Bornholm, Firmakode 6174, Told- og Skatteregion Esbjerg, Firmakode 6126, Told- og Skatteregion Frederiksberg, Firmakode 6103, Told- og Skatteregion Haderslev, Firmakode 6136, Told- og Skatteregion Helsingør, Firmakode 6137, Told- og Skatteregion Herning, Firmakode 6138, Told- og Skatteregion Hillerød, Firmakode 6143, Told- og Skatteregion Holstebro, Firmakode 6144, Told- og Skatteregion Horsens, Firmakode 6145, Told- og Skatteregion Hvidovre, Firmakode 6142, Told- og Skatteregion Kalundborg, Firmakode 6146, Told- og Skatteregion Korsør, Firmakode 6149, Told- og Skatteregion Køge, Firmakode 6151, Told- og Skatteregion Maribo, Firmakode 6159, Told- og Skatteregion Næstved, Firmakode 6163, Told- og Skatteregion Odense, Firmakode 6164, Told- og Skatteregion Randers, Firmakode 6167, Told- og Skatteregion Svendborg, Firmakode 6186, Told- og Skatteregion Sønderborg, Firmakode 6188, Told- og Skatteregion Thisted, Firmakode 6189, Told- og Skatteregion Vejle, Firmakode 6192, Told- og Skatteregion Viborg, Firmakode 6180, Told- og Skatteregion Ålborg, Firmakode 6197, Told- og Skatteregion Århus, Firmakode 6198, Told- og Skatteregion, Frederikshavn, Firmakode 6129, Told- og Skatteregion, Høje Taastrup, Firmakode 6105, Told- og Skatteregion, København, Firmakode 6102, Told- og skatteregion Nærum, Firmakode 6106, Toldcenter København, Firmakode 6104.
Skabt af: Det Centrale Bogholderi, Firmakode 6199, Told- og Skatteregion Ballerup, Firmakode 6141, Told- og Skatteregion Bornholm, Firmakode 6174, Told- og Skatteregion Esbjerg, Firmakode 6126, Told- og Skatteregion Frederiksberg, Firmakode 6103, Told- og Skatteregion Haderslev, Firmakode 6136, Told- og Skatteregion Helsingør, Firmakode 6137, Told- og Skatteregion Herning, Firmakode 6138, Told- og Skatteregion Hillerød, Firmakode 6143, Told- og Skatteregion Holstebro, Firmakode 6144, Told- og Skatteregion Horsens, Firmakode 6145, Told- og Skatteregion Hvidovre, Firmakode 6142, Told- og Skatteregion Kalundborg, Firmakode 6146, Told- og Skatteregion Korsør, Firmakode 6149, Told- og Skatteregion Køge, Firmakode 6151, Told- og Skatteregion Maribo, Firmakode 6159, Told- og Skatteregion Næstved, Firmakode 6163, Told- og Skatteregion Odense, Firmakode 6164, Told- og Skatteregion Randers, Firmakode 6167, Told- og Skatteregion Svendborg, Firmakode 6186, Told- og Skatteregion Sønderborg, Firmakode 6188, Told- og Skatteregion Thisted, Firmakode 6189, Told- og Skatteregion Vejle, Firmakode 6192, Told- og Skatteregion Viborg, Firmakode 6180, Told- og Skatteregion Ålborg, Firmakode 6197, Told- og Skatteregion Århus, Firmakode 6198, Told- og Skatteregion, Frederikshavn, Firmakode 6129, Told- og Skatteregion, Høje Taastrup, Firmakode 6105, Told- og Skatteregion, København, Firmakode 6102, Told- og skatteregion Nærum, Firmakode 6106, Toldcenter København, Firmakode 6104, ToldSkat Fyn, Firmakode 6173, ToldSkat København, Firmakode 6170, ToldSkat Nordjylland, Firmakode 6175, ToldSkat Nordsjælland-Bornholm, Firmakode 6171, ToldSkat Sydjylland, Firmakode 6178, ToldSkat Sydsjælland, Firmakode 6172, ToldSkat Vestjylland, Firmakode 6177, ToldSkat Østjylland, Firmakode 6176, ToldSkat, Arbejdsudleje+Kulbrinte, Firmakode 6115, ToldSkat, Forskerskat, Firmakode 6116, ToldSkat, International bistand, Firmakode 6114, ToldSkat, Pensionsbeskatning, Firmakode 6113, ToldSkat, Tinglysning/Stempelafgift, Firmakode 6111, ToldSkat, Udbytte, Firmakode 6112.
Skabt af: Det Centrale Bogholderi, Firmakode 6199, Told- og Skatteregion Ballerup, Firmakode 6141, Told- og Skatteregion Bornholm, Firmakode 6174, Told- og Skatteregion Esbjerg, Firmakode 6126, Told- og Skatteregion Frederiksbjerg, Firmakode 6103, Told- og Skatteregion Haderslev, Firmakode 6136, Told- og Skatteregion Helsingør, Firmakode 6137, Told- og Skatteregion Herning, Firmakode 6138, Told- og Skatteregion Hillerød, Firmakode 6143, Told- og Skatteregion Holstebro, Firmakode 6144, Told- og Skatteregion Horsens, Firmakode 6145, Told- og Skatteregion Hvidovre, Firmakode 6142, Told- og Skatteregion Kalundborg, Firmakode 6146, Told- og Skatteregion Korsør, Firmakode 6149, Told- og Skatteregion Køge, Firmakode 6151, Told- og Skatteregion Maribo, Firmakode 6159, Told- og Skatteregion Næstved, Firmakode 6163, Told- og Skatteregion Odense, Firmakode 6164, Told- og Skatteregion Randers, Firmakode 6167, Told- og Skatteregion Svendborg, Firmakode 6186, Told- og Skatteregion Sønderborg, Firmakode 6188, Told- og Skatteregion Thisted, Firmakode 6189, Told- og Skatteregion Vejle, Firmakode 6192, Told- og Skatteregion Viborg, Firmakode 6180, Told- og Skatteregion Ålborg, Firmakode 6197, Told- og Skatteregion Århus, Firmakode 6198, Told- og Skatteregion, Frederikshavn, Firmakode 6129, Told- og Skatteregion, Høje Taastrup, Firmakode 6105, Told- og Skatteregion, København, Firmakode 6102, Told- og skatteregion Nærum, Firmakode 6106, Toldcenter København, Firmakode 6104.