Skabt af: Vesthimmerland Kommune, Aars Kommune.
At gøre de administrative og planlægningsmæssige opgaver i hjemmeplejen lettere og hurtigere for dermed at sikre mere tid til de borgere, der har behov for hjælp
Skabt af: Køge Kommune.
At gøre de administrative og planlægningsmæssige opgaver i hjemmeplejen lettere og hurtigere for dermed at sikre mere tid til de borgere, der har behov for hjælp
Skabt af: Allerød Kommune.
At gøre de administrative og planlægningsmæssige opgaver i hjemmeplejen lettere og hurtigere for dermed at sikre mere tid til de borgere, der har behov for hjælp
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Herlev Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Glostrup Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Fredericia Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Nyborg Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Stevns Kommune.
Planlægning og dokumentation af kommunens omsorgsindsats på sundhedsområdet.
Skabt af: Stevns Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Pandrup Kommune, Jammerbugt Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicinering og handleplaner.
Skabt af: Lemvig Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner
Skabt af: Galten Kommune, Ry Kommune, Hørning Kommune, Skanderborg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Egvad, Kommune, Ringkøbing Kommune, Skjern Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Sydlangeland Kommune, Tranekær Kommune, Rudkøbing Kommune, Langeland Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Gl. Assens Kommune, Ry Glamsbjerg Kommune, Haarby Kommune, Vissenbjerg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Gl. Holstebro Kommune, Ulfborg-Vemb Kommune, Vinderup Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Brønderslev-Dronningelund Kommune, Brønderslev Kommune.
At kunne dokumentere, hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til borgerne på følgende områder:
* hjemmepleje
* sygepleje
* træning
Skabt af: Marstal Kommune, Ærøskøbing Kommune, Ærø Kommune.
Følgende typer af behandling indgår:
På baggrund af henvendelser fra borgere eller kommunens opsøgende arbejde træffer kommunen afgørelse om tildeling af omsorgsydelser. Kommunen koordinerer indsatsen, disponerer kommunens eget personale og ydelser og indgår aftaler med eksterne leverandører eller bevilger tilskud til hjælp, som klienten selv antager. Vedr. udførte omsorgsydelser opgøres timer m.v. til lønberegning og opkrævning hos klienter. Der udføres regnskab, rapporter/statistik, afregnes med kommunen og leverandører og opkræves statsrefusion. I forbindelse med sagsbehandlingen foretages indberetning til edb-registre, og der udarbejdes dokumenter i et tekstbehandlingssystem. Endvidere kan dokumenter scannes og opbevares på edb-medie. Materialet gemmes som dokumentation for den sagsbehandling, der er udført, samt til sagsstyring og sagsopfølgning.
Skabt af: Helle Kommune, Blaabjerg Kommune, Blåvandshuk Kommune, Varde Kommune, Ølgod Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Sallingsund Kommune, Sundsøre Kommune, Skive Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Frederiksværk Kommune, Hundested Kommune, Halsnæs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Thyholm Kommune, Struer Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Grenaa Kommune, Nørre Djurs Kommune, Rougsø Kommune, Sønderhald Kommune, Norddjurs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Formålet med Fritvalgsdatabasen er, at:
- Give borgere, kommunale myndigheder, leverandører og andre interessenter let adgang til de offentliggjorte pris- og kvalitetskrav.
- Registrere leverandører, der er godkendt til levering af personlig pleje og praktisk hjælp i de enkelte kommuner.
- Lette adgangen til løbende at følge implementeringen af lovgivningen.
Databasen består af to dele. En indberetningsdel og en søgedel.
Skabt af: Ikast-Brande Kommune.
Når borgere har brug for besøg af det sundhedsfaglige personale, benytter Center for Sundhed & Pleje systemet til planlægning og dokumentation. Som værktøj støtter KMD Care alle arbejdsgange fra visitation til levering af ydelsen ved at dokumentere forløbet, stille information til rådighed og skabe overblik. Center for Sundhed & Pleje benytter systemet til at holde styr på oplysninger om borgere, tildelte ydelser, plejeproblemer og -løsninger, medicinordinationer, planlægning og dokumentation og til sagsbehandling på hjælpemidler, arbejdsredskaber, boligadministration og meget andet.
Skabt af: Brøndby Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den nationale it-strategi om digitalisering.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Intern sagsadministration. ESDH-system til håndtering af Socialstyrelsens kommunikation og dokumentproduktion.
Håndterer dokumenter for Fagsystemet VIAS.
Håndtering af sekretariatsarbejde for Ældre Forum.
Skabt af: Socialministeriet, Velfærdministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet (Indenrigsdelen), Psykolognævnet, Rådet for Social Udsatte.
At registrere departementets sager og dokumenter i journalperioden 2006-2010.