Skabt af: Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse, Indenrigs- og Sundhedsministeriet, Økonomi- og Indenrigsministeriet (Indenrigsministeriedelen), Ministeriet for Sundhed og forebyggelse, Sundheds- og Ældreministeriet, National Sundheds IT, Videns- og Forskningscenter for Alternativ Behandling (VIFAB), Det etiske råd, Den Centrale Videnskabsetiske Komité, Den Nationale Videnskabsetiske Komité, Sekretatiatet for Det Etiske Råd og den Nationale Videnskabsetiske Komité.
ESDH-systemet har to overordnede formål. Dels skal det sikre en effektiv sagsbehandling og dels gøre relevante dele af departementets sager tilgængelige for fremtidig forskning. Journaliseringen er således ikke et mål i sig selv, men bør betragtes som et hjælpemiddel til at sikre, at ovennævnte formål opfyldes. Samtidig er ESDH-systemet et informationssystem (kollektiv hukommelse), der kan sikre vidensdeling i ministeriet.
Skabt af: Sankt Hans Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Sankt Hans Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.