KANTSTEN |
Kantstenshøjden er niveauforskellen mellem kantstens top og tilstødende elements overflade. Højden måles i centimeter. Kantsten 2 findes mellem cykestibelægningstype og fortovbelægningsår i tværsnitselementregistret. |
MIDTKANT_HOEJDE |
Kantstenshøjden er niveauforskellen mellem kantstens top og tilstødende elements overflade. Højden måles i centimeter. Denne kansten hører til midterrabat. |
MIDTRABAT_AUTOVAERN |
Feltet er beregnet til at angive typen af autoværn i midterrabat v.h.a. en række forkortelser. |
AUTOVAERN |
Bruges til at angive typen af autoværn nærmest vej ved brug af en række koder. |
CYKELSTI_BTYPE |
Cykelstiens belægningstype angives med en række bogstavskoder. |
FORTOV_BTYPE |
Bruges til at angive fortovets belægningstype v.h.a en række bogstavskoder |
KANTSTEN_HOEJDE |
Kantstenshøjden er niveauforskellen mellem kantstens top og tilstødende elements overflade. Højden måles i centimeter. Kantsten 1 findes mellem kantsten ved midterrabat og autoværn i tværsnitselementregistret. |
AFVANDING |
Bruges til at angive det synlige afvandingssystem udenfor kronekant ved brug af en række forkortelser. |
CYKELSTI_BAAR |
Årstal for udlægningen af cykelstien. Året 1995 skrives som 1995. |
FORTOV_BAAR |
Årstal for udlægningen af fortovet. Året 1995 skrives som 1995. |
YDERAUTOVAERN |
Feltet er beregnet til at angive typen af det yderste autoværn v.h.a. en række forkortelser. |
FRA_DATO |
Dato for seneste ændring |
VEJ_BEST |
Bestyrer af vejen eller vejbestyrelsen. En vejbetyrer kan f.eks. være Vejdirektoratet, et amt eller en kommune. |
VEJ_NR |
Vejens nummer i henhold til det officielle vejregister. |
VEJ_DEL |
Vejens del angiver normalt et nummer mellem 0 og 8, der kan være knyttet til strækninger, hvor vejlængden er forskellig afhængig af køreretning. Som hovedregel anvendes ulige numre for veje, der er ensrettet med kilometreringen og lige numre for veje, der er ensrettet mod kilometreringen. Veje uden ensretning har normalt vejdel 0.
Fra og med sept. 2003 er fleksibiliteten øget, så alle anvendte vejdelsformater kan indgå i VIS. Det betyder bl.a., at det nu er muligt at indberette sideanlægstilslutninger som selvstændige vejdele ved brug af 2 cifre. Vejdelsfeltet er nu blevet på 8 karakterer, så forskellige former af nummerering af kommuneveje også kan bevares ved oprettelse af disse i VIS.
0: Normalt vejforløb
1: Dele af normalt vejforløb (ved delt tracé højre vejside)
2: Dele af normalt vejforløb (ved delt tracé venstre vejside)
3: Rampe frakørsel højre vejside
4: Rampe frakørsel venstre vejside
5: Rampe tilkørsel højre vejside
6: Rampe tilkørsel venstre vejside
7: Parallelbaner med videre, højre vejside
8: Parallelbaner med videre, venstre vejside
11 (+ evt. bogstav): større sideanlæg højre side (typisk motorveje)
12 (+ evt. bogstav): større sideanlæg venstre side (typisk motorveje)
13 til 19: anvendes som 11 og 12, men til fri anvendelse af andre sideanlæg med selvstændig ind- og udkørsel.
21 til 29: kan anvendes til stier i eget tracé, der ønskes inddateret som selvstændige vejdele.
|
FRAKMT |
Kilometrering hvorfra en oplysning er gældende (i forbindelse med ajourføring) eller ønskes (i forbindelse med udtræk). |
TILKMT |
Kilometrering hvortil en oplysning er gældende (i forbindelse med ajourføring) eller ønskes (i forbindelse med udtræk). |
VEJSIDE |
Tværsnitsdata er i VIS opdelt i en vejs højre og venstre vejside. Dvs. at data registreres og udtrækkes med vejsiden som en nødvendig parameter. |