Formål
?
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af.
Systemets formål er flere.
1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser.
2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed.
3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager.
4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager.
5) Statistisk udtræk
Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Indhold
?
DUKH-systemet består af:
· Visitering af henvendelser om rådgivning (tids - og aftalestyring)
· Telefonisk rådgivning.
o Registrering af indholdet i den telefoniske rådgivning (problemstillinger, retssikkerhedsmæssige vurderinger, DUKH’s rådgivning og forskellige statistiske data)
· Rådgivningssager.
o Elektronisk arkivering, postføring, registrering m.v. i forhold til sager oprettet i tilknytning til rådgivningsforløb. Samt registrering som under den telefoniske rådgivning.
· Journalføring.
o Journalisering (post, journaloptegnelser m.v.) af administrative og andre sager.
· Udtræk af rådgivnings- og sagsmateriale.
o Målrettet søgning og bearbejdning af data fra rådgivningsarbejdet (telefonisk rådgivning og rådgivningssager) med henblik på vidensopsamling.
o Erfaringsopsamling i forhold til rådgivningsarbejdet (at kunne finde tidligere lignende forløb, udveksle erfaringer mellem rådgivere etc).
· Tidsregistrering.
o Registrering af normtid, arbejdstid, ferie, særlige feriedage, fravær m.v.
Tidsregistrering af DUKHs aktiviteter.