Formål
?
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af. Systemets formål er flere. 1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser. 2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed. 3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager. 4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager. 5) Statistisk udtræk Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Indhold
?
DUKH-systemet består af: · Visitering af henvendelser om rådgivning (tids - og aftalestyring) · Telefonisk rådgivning. o Registrering af indholdet i den telefoniske rådgivning (problemstillinger, retssikkerhedsmæssige vurderinger, DUKH’s rådgivning og forskellige statistiske data) · Rådgivningssager. o Elektronisk arkivering, postføring, registrering m.v. i forhold til sager oprettet i tilknytning til rådgivningsforløb. Samt registrering som under den telefoniske rådgivning. · Journalføring. o Journalisering (post, journaloptegnelser m.v.) af administrative og andre sager. · Udtræk af rådgivnings- og sagsmateriale. o Målrettet søgning og bearbejdning af data fra rådgivningsarbejdet (telefonisk rådgivning og rådgivningssager) med henblik på vidensopsamling. o Erfaringsopsamling i forhold til rådgivningsarbejdet (at kunne finde tidligere lignende forløb, udveksle erfaringer mellem rådgivere etc). · Tidsregistrering. o Registrering af normtid, arbejdstid, ferie, særlige feriedage, fravær m.v. Tidsregistrering af DUKHs aktiviteter.