Q3 |
Hvilken type plejefamilie er du/I godkendt som? |
Q4_1 |
Hvilken ydelsestype er du/I godkendt til? (Det er muligt at vælge flere svar) Fuldtidsplejefamilie (døgnanbringelse) |
Q4_2 |
Hvilken ydelsestype er du/I godkendt til? (Det er muligt at vælge flere svar) Aflastningsfamilie |
Q4_3 |
Hvilken ydelsestype er du/I godkendt til? (Det er muligt at vælge flere svar) Ved ikke |
Q5 |
Hvilken af nedenstående kategorier kendetegner dig/jer, der besvarer dette spørgeskema? |
Q5_X |
Andet, notér venligst: |
Q6 |
Hvornår ansøgte du/I om at blive plejefamilie? |
Q7_1 |
Har du/I fået et (nyt) barn i anbringelse og/eller aflastning d. 1. juli 2019 eller derefter? Barn i fuldtidspleje |
Q7_2 |
Har du/I fået et (nyt) barn i anbringelse og/eller aflastning d. 1. juli 2019 eller derefter? Barn i aflastning |
Q8_1 |
Hvor mange plejebørn har du/I boende pr. dags dato? Børn i fuldtidspleje |
Q8_2 |
Hvor mange plejebørn har du/I boende pr. dags dato? Børn i aflastning |
Q8_3 |
Hvor mange plejebørn har du/I boende pr. dags dato? Unge i efterværn |
Q9 |
Hvor mange måneder i 2020 har der været ét eller flere børn anbragt/i aflastning hos dig/jer? (Fx hvis du har et barn anbragt/i aflastning i perioden januar til april og et andet barn anbragt i perioden marts til oktober, så har du haft børn anbragt i 10 måneder i løbet 2020) |
Q10 |
Hvilket socialtilsyn er du/I godkendt af? |
Q11 |
I hvilket socialtilsyn har du/I modtaget undervisning (grundkursus) som en del af godkendelsesforløbet? |
Q13_1 |
De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Har du/I deltaget i grundkursus i at være plejefamilie? |
Q13_2 |
De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Foretog socialtilsynet et mentaliseringsinterview med dig/jer i forbindelse med et af besøgene i dit/jeres hjem? (Interview omkring dine tilknytningserfaringer, relationer til egne børn og partner, plejeforældreskabet mv.) |
Q13_3 |
De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Foretog socialtilsynet observationer af jer som familie i forbindelse med et af besøgene i dit/jeres hjem? (Observationer ift. familiedynamik, samspil, relationer, kommunikation og refleksioner) |
Q13_4 |
De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Foretog socialtilsynet en afdækning af hjemmeboende børns perspektiver i forbindelse med et af besøgene i dit/jeres hjem? (Hvis du ikke har børn/hjemmeboende børn, skal du krydse af i feltet ”ikke relevant”) |
Q13_5 |
De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Afholdte socialtilsynet, inden afgørelsen om godkendelse som plejefamilie, en afsluttende samtale med dig/jer, hvor socialtilsynets konklusioner på godkendelsesprocessen og overvejelser om plejefamilietype blev drøftet? |
Q14 |
Har du/I haft to besøg af socialtilsynet i dit/jeres hjem, hvor det første besøg blev aflagt før påbegyndelse af grundkurset og det andet besøg blev aflagt efter, at du/I havde gennemført de første to kursusdage i grundkurset? |
Q15_1 |
I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Grundkurset i at være plejefamilie |
Q15_2 |
I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Mentaliseringsinterviewet (Interview omkring dine tilknytningserfaringer, relationer til egne børn og partner, plejeforældreskabet mv.) |
Q15_3 |
I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Socialtilsynets observationer af jeres familiedynamik, samspil, relationer, kommunikation og refleksioner |
Q15_4 |
I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Socialtilsynets afdækning af hjemmeboende børns perspektiver |
Q15_5 |
I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Refleksionsperioderne imellem grundkursus og besøg af socialtilsynet |
Q15_6 |
I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Den afsluttende samtale med dig/jer, hvor socialtilsynets konklusioner på godkendelsesprocessen og overvejelser om plejefamilietype blev drøftet |
Q17 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Det, at grundkurset er delt over to undervisningsmoduler, øger muligheden for at reflektere undervejs i godkendelsesprocessen. (Refleksioner kan eksempelvis vedrøre forandringer for egne børn, parforhold, livsforhold, match mellem plejebarn og plejefamilie, ønsket om at være plejefamilie i det hele taget mv.) |
Q18_1 |
Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det var en fordel, at man via grundkurset kunne få afklaret og uddybet ting undervejs i godkendelsesprocessen |
Q18_2 |
Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det var en fordel, da det gav en rød tråd igennem godkendelsesprocessen |
Q18_3 |
Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det gav et negativt pres, da man skulle lære samtidig med, at det blev vurderet, om man kunne godkendes som plejefamilie |
Q18_4 |
Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det betød, at jeg/vi var bekymrede for at stille spørgsmål på kurset af frygt for, at det ville påvirke udfaldet ift. vores godkendelse som plejefamilie |
Q18_5 |
Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det havde ingen betydning |
Q18_6 |
Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke |
Q18_7 |
Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst: |
Q18_X |
Andet, notér venligst: |
Q19_1 |
Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Plejefamiliens opgave med at drage omsorg for et plejebarns særlige behov og udvikling |
Q19_2 |
Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Børns udvikling og betydningen af omsorgssvigt |
Q19_3 |
Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Samarbejde med plejebarnets netværk og relationer |
Q19_4 |
Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Samarbejde med offentlige myndigheder og fagpersoner |
Q19_5 |
Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke |
Q19_6 |
Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst: |
Q19_X |
Andet, notér venligst: |
Q20 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Grundkurset har rustet mig/os til at varetage opgaven som plejefamilie |
Q21 |
Har du/I været på grundkursus i at være plejefamilie i forbindelse med godkendelsen som netværksplejefamilie? (Grundkursus er et kursus i at være plejefamilie svarende til en varighed af minimum fire hele kursusdage) |
Q22 |
Hvornår deltog du/I på grundkursus i forbindelse med godkendelsen som netværksplejefamilie? |
Q23 |
Angiv hvor længe barnet var i pleje hos dig/jer, før du/I deltog på et grundkursus. (Afrund til nærmeste hele måned) |
Q24 |
I hvilken grad oplever du/I, at grundkurset har rustet dig/jer til at varetage rollen som netværksplejefamilie? |
Q25 |
Hvorfor har du/I ikke været på grundkursus i forbindelse med godkendelsen som netværksplejefamilie? |
Q25_X |
Andet, uddyb: |
Q27_1 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Godkendelsesforløbet fungerede som helhed godt |
Q27_2 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Godkendelsesforløbet bidrog samlet set til, at jeg/vi fik reflekteret over egne ressourcer og begrænsninger i forhold til at drage omsorg om et plejebarns udvikling og eventuelle særlige behov |
Q27_3 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Godkendelsesprocessen har medvirket til, at jeg/vi er bevidste om, hvorvidt mine/vores kompetencer matcher et plejebarns støttebehov |
Q28 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Mine/vores kompetencer matcher eller overstiger plejebarnets støttebehov. (Hvis du/I har flere børn i pleje/aflastning lav da en samlet vurdering) |
Q30 |
Har du/I modtaget intensiv støtte i begyndelsen af anbringelsen af plejebarnet?(Intensiv støtte er ekstra støtte efter servicelovens § 66, stk. 1-4, der som udgangspunkt er igangsat i løbet af det første halve år af hver ny anbringelse. Dette kan f.eks. være i form af Socialstyrelsens tæt støttede opstartsforløb (TSOP) eller et andet intensivt forløb) |
Q31 |
Hvilken form for intensiv støtte modtog eller modtager du/I? (Kommunerne skal give intensiv støtte i forbindelse med anbringelse af nyt barn eller ung i en familie og kan gøre det efter forskellige koncepter, som fx KEEP eller Socialstyrelsens tæt støttede opstartsforløb for plejefamilier (TSOP). Hvis du/I er i tvivl om, hvilken form for intensiv støtte du/I modtog, sæt da kryds i det felt, der passer bedst.) |
Q31_X |
Andet, beskriv venligst: |
Q32 |
Beskriv venligst, hvilken anden type intensiv støtte, som du/I modtager i kombination med TSOP: |
Q33 |
Hvis I er to plejeforældre, modtog I da begge den intensive støtte i begyndelsen af en ny anbringelse? |
Q34_1 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte var forståelig og kunne omsættes i vores hverdag |
Q34_2 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte var målrettet vores familie og plejebarns konkrete behov |
Q34_3 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte havde et passende omfang |
Q34_4 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte hjalp os som plejefamilie godt fra start med det barn, vi fik i pleje |
Q37 |
Har du/I siden 1. juli 2019 fået supervision, herunder rådgivning og vejledning fra kommunen? (Hvis du/I har børn i pleje fra forskellige anbringende kommuner, vælg da det svar, som passer bedst til jeres situation) |
Q38_1 |
Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Individuel supervision med person fra kommunen, fx familieplejekonsulenten |
Q38_2 |
Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Individuel supervision med ekstern person, fx en psykolog eller supervisor |
Q38_3 |
Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Gruppesupervision med andre plejefamilier i kommunen |
Q38_4 |
Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Faglige netværksmøder med flere plejefamilier samt tilknytning af plejefamiliekonsulent og netværksfacilitator |
Q38_5 |
Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Ved ikke |
Q38_6 |
Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst: |
Q38_X |
Andet, notér venligst: |
Q39_1 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Supervisionen (herunder rådgivning og vejledning) har været målrettet min/vores opgave som plejefamilie |
Q39_2 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Supervisionen er udbytterig for mig/os som plejefamilie |
Q39_3 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Jeg/vi har modtaget supervision i det omfang, jeg/vi har haft behov for |
Q41 |
Har du/I modtaget efteruddannelse siden 1. juli 2019? |
Q43_1 |
Hvor mange hele kursusdage har du/I modtaget i forbindelse med efteruddannelse i 2020? (Bemærk, hvis du/I har fået et nyt barn i pleje i 2020, og derved har modtaget kurser i forbindelse med den intensive støtte i begyndelsen af anbringelsen, så skal dette ikke tælles med) |
Q43_2 |
Hvor mange hele kursusdage har du/I modtaget i forbindelse med efteruddannelse i 2020? (Bemærk, hvis du/I har fået et nyt barn i pleje i 2020, og derved har modtaget kurser i forbindelse med den intensive støtte i begyndelsen af anbringelsen, så skal dette ikke tælles med) |
Q44 |
Hvad er grunden til, at plejeforældre 1 ikke har deltaget i 2 hele kursusdage i 2020? (Du/I har som plejeforældre ret til at modtage efteruddannelse svarende til minimum 2 hele kursusdage årligt) |
Q44_X |
Andet, uddyb: |
Q45 |
Hvad er grunden til, at plejeforældre 2 ikke har deltaget i 2 hele kursusdage i 2020? (Du/I har som plejeforældre ret til at modtage efteruddannelse svarende til minimum 2 hele kursusdage årligt) |
Q45_X |
Andet, uddyb: |
Q46_1 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Særlige udfordringer for børn og familier med særlige behov |
Q46_2 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Viden og indsigt i diagnoser, fx autisme, ADHD og tilknytningsforstyrrelser |
Q46_3 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Udvikling af resiliens (evne til at håndtere stress og kriser på en positiv måde) |
Q46_4 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Barnets oplevelse af at være anbragt |
Q46_5 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Omsorgssvigt, krop og traumer |
Q46_6 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Arbejdet med efterværn |
Q46_7 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Neuropædagogik (omhandler hjernens funktion ift. barnets indlæringsevne, udvikling af sociale kompetencer mm.) |
Q46_8 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Misbrugsproblemer |
Q46_9 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke |
Q46_10 |
Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst: |
Q46_X |
Andet, notér venligst: |
Q47_1 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Særlige udfordringer for børn og familier med særlige behov |
Q47_2 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Viden og indsigt i diagnoser, fx autisme, ADHD og tilknytningsforstyrrelser |
Q47_3 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Udvikling af resiliens (evne til at håndtere stress og kriser på en positiv måde) |
Q47_4 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Barnets oplevelse af at være anbragt |
Q47_5 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Omsorgssvigt, krop og traumer |
Q47_6 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Arbejdet med efterværn |
Q47_7 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Neuropædagogik (omhandler hjernens funktion ift. barnets indlæringsevne, udvikling af sociale kompetencer mm.) |
Q47_8 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Misbrugsproblemer |
Q47_9 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke |
Q47_10 |
Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst: |
Q47_X |
Andet, notér venligst: |
Q48_1 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Efteruddannelsen har været målrettet min/vores opgave som plejefamilie |
Q48_2 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Efteruddannelsen har været udbytterig for mig/os som plejefamilie |
Q48_3 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Jeg/vi har deltaget i efteruddannelse i det omfang, som jeg/vi har haft behov for |
Q50 |
Har du siden 1. juli 2019 modtaget supplerende støtte? |
Q51 |
Beskriv gerne hvilken form for støtte, du/I har modtaget: |
Q52_1 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn? (Lav én samlet vurdering, hvis du/I har børn i pleje fra forskellige anbringende kommuner) Den anbringende kommune har i tilstrækkelig grad iværksat supplerende støtte til mit/vores plejebarn under opholdet |
Q52_2 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn? (Lav én samlet vurdering, hvis du/I har børn i pleje fra forskellige anbringende kommuner) Vi har modtaget støtte ved konkrete opståede behov (fx udfordringer med det anbragte barn) fra den anbringende kommune |
Q54_1 |
Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Gennemsnitsmodellen |
Q54_2 |
Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Vederlagsmodellen |
Q54_3 |
Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Livsfasemodellen |
Q54_4 |
Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Ved ikke |
Q54_5 |
Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Anden, notér venligst: |
Q54_X |
Anden, notér venligst: |
Q55 |
Hvordan vil du/I vurdere honoreringsmodellen, som benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? |
Q56 |
I hvilken grad er du/I enige i følgende: Processen for tildeling af vederlaget fungerer hensigtsmæssigt ? |
Q57 |
Hvis du/I har yderligere kommentarer vedrørende erfaringer med tildeling af vederlag, kan du skrive dem herunder: |
Q59 |
Har du/I fået dækket øvrige omkostninger baseret på den nye model for udgiftsdækning (uden forevisning af dokumentation)? |
Q60 |
Hvordan vil du/I vurdere den nye model for udgiftsdækning? |
Q61 |
I hvilken grad oplever du/I, at den nye model for udgiftsdækning op til 20.000 kr. gør det lettere at få dækket omkostningerne forbundet med jeres plejebarn? |
Q62 |
Hvis du/I har yderligere kommentarer vedrørende erfaringer med udgiftsdækning som netværksplejefamilie, kan du skrive dem herunder: |
Q64 |
Har du/I oplevet sammenbrud i en anbringelse? |
Q65 |
Hvornår har du/I oplevet sammenbrud? |
Q66 |
Hvornår i anbringelsen skete sammenbruddet? (Hvis du/I har oplevet flere sammenbrud, basér da dit svar på seneste sammenbrud.) |
Q67_1 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnet havde for store adfærdsmæssige problemer og/eller antisocial adfærd. |
Q67_2 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnet var til fare for en eller flere personer i plejefamilien (fx pga. fysisk eller psykisk vold). |
Q67_3 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnet ønskede ikke at være i plejefamilien. |
Q67_4 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnets forældremyndighed ønskede ikke, at barnet skulle være anbragt i vores plejefamilie |
Q67_5 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Interne forhold i vores familie (fx. sygdom eller skilsmisse) gjorde, at vi ikke kunne/ikke ønskede at varetage rollen som plejefamilie. |
Q67_6 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Det at have plejebørn blev for stor en konsekvens for vores egne børn. |
Q67_7 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Vi følte ikke, at vi kunne varetage plejeopgaven for plejebarnet. |
Q67_8 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Den økonomiske støtte fra kommunen var ikke tilstrækkelig |
Q67_9 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Støtten (ikke økonomisk) fra kommunen var ikke tilstrækkelig. |
Q67_10 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Forhold vedrørende plejebarnet/den unges netværk. |
Q67_11 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Ved ikke |
Q67_12 |
Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Andet, beskriv venligst: |
Q67_X |
Andet, beskriv venligst: |
Q68 |
Fik du/I støtte fra kommunen i forhold til håndtering af de vanskeligheder, du/I oplevede forud for sammenbruddet? |
Q69 |
Uddyb gerne, hvorfor du/I ikke fik støtte fra kommunen forud for sammenbruddet: |
Q70 |
Oplevede du at støtten fra kommunen var tilstrækkelig i forhold til håndtering af de vanskeligheder, du/I oplevede forud for sammenbruddet? |
Q71 |
Uddyb gerne, hvorfor støtten ikke var tilstrækkelig: |
Q72 |
Afslutning. Hvis du har yderligere kommentarer til spørgeskemaet, så er du velkommen til at uddybe dette her: |
Q73 |
Må Socialstyrelsen kontakte dig med henblik på et uddybende interview om dine erfaringer som plejefamilie? |
Q74_1 |
Angiv venligst, hvordan Socialstyrelsen må kontakte dig: Mail: |
Q74_2 |
Angiv venligst, hvordan Socialstyrelsen må kontakte dig: Telefon: |
Q74_3 |
Angiv venligst, hvordan Socialstyrelsen må kontakte dig: Hvilket tidspunkt på dagen passer det bedst, at vi kontakter dig: |
CPR |
CPR |
TYPE |
TYPE |