Tabel

Plejefamilie_survey


Beskrivelse ?

Spørgeskemaundersøgelse for plejefamilier, der indeholder data, som er indsamlet i perioden 01.06.2021 til 27.08.2021. Undersøgelsen baserer sig på en række nye lovændringer på plejefamilieområdet, der trådte i kraft d. 1. juli 2019 som en del af udmøntningen af satspuljeinitiativet fra 2018 ”Mere kvalitet i plejefamilier – en bedre opvækst for det anbragte barn”. Det blev politisk besluttet, at Socialstyrelsen skulle følge op på implementeringen af lovændringerne, og hvordan lovændringerne er udmøntet i praksis. Formålet med spørgeskemaet er at afdække plejefamiliernes erfaringer med initiativerne. Vi har blandt andet spurgt ind til godkendelsesforløb og matching, intensiv støtte, supervision og efteruddannelse, vilkår og vederlag og sammenbrud i anbringelsen.

Størrelse (Antal rækker) ?

3177

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
Q3 Hvilken type plejefamilie er du/I godkendt som?
Q4_1 Hvilken ydelsestype er du/I godkendt til? (Det er muligt at vælge flere svar) Fuldtidsplejefamilie (døgnanbringelse)
Q4_2 Hvilken ydelsestype er du/I godkendt til? (Det er muligt at vælge flere svar) Aflastningsfamilie
Q4_3 Hvilken ydelsestype er du/I godkendt til? (Det er muligt at vælge flere svar) Ved ikke
Q5 Hvilken af nedenstående kategorier kendetegner dig/jer, der besvarer dette spørgeskema?
Q5_X Andet, notér venligst:
Q6 Hvornår ansøgte du/I om at blive plejefamilie?
Q7_1 Har du/I fået et (nyt) barn i anbringelse og/eller aflastning d. 1. juli 2019 eller derefter? Barn i fuldtidspleje
Q7_2 Har du/I fået et (nyt) barn i anbringelse og/eller aflastning d. 1. juli 2019 eller derefter? Barn i aflastning
Q8_1 Hvor mange plejebørn har du/I boende pr. dags dato? Børn i fuldtidspleje
Q8_2 Hvor mange plejebørn har du/I boende pr. dags dato? Børn i aflastning
Q8_3 Hvor mange plejebørn har du/I boende pr. dags dato? Unge i efterværn
Q9 Hvor mange måneder i 2020 har der været ét eller flere børn anbragt/i aflastning hos dig/jer? (Fx hvis du har et barn anbragt/i aflastning i perioden januar til april og et andet barn anbragt i perioden marts til oktober, så har du haft børn anbragt i 10 måneder i løbet 2020)
Q10 Hvilket socialtilsyn er du/I godkendt af?
Q11 I hvilket socialtilsyn har du/I modtaget undervisning (grundkursus) som en del af godkendelsesforløbet?
Q13_1 De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Har du/I deltaget i grundkursus i at være plejefamilie?
Q13_2 De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Foretog socialtilsynet et mentaliseringsinterview med dig/jer i forbindelse med et af besøgene i dit/jeres hjem? (Interview omkring dine tilknytningserfaringer, relationer til egne børn og partner, plejeforældreskabet mv.)
Q13_3 De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Foretog socialtilsynet observationer af jer som familie i forbindelse med et af besøgene i dit/jeres hjem? (Observationer ift. familiedynamik, samspil, relationer, kommunikation og refleksioner)
Q13_4 De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Foretog socialtilsynet en afdækning af hjemmeboende børns perspektiver i forbindelse med et af besøgene i dit/jeres hjem? (Hvis du ikke har børn/hjemmeboende børn, skal du krydse af i feltet ”ikke relevant”)
Q13_5 De følgende spørgsmål omhandler elementer, som er knyttet til godkendelsesforløbet. Afholdte socialtilsynet, inden afgørelsen om godkendelse som plejefamilie, en afsluttende samtale med dig/jer, hvor socialtilsynets konklusioner på godkendelsesprocessen og overvejelser om plejefamilietype blev drøftet?
Q14 Har du/I haft to besøg af socialtilsynet i dit/jeres hjem, hvor det første besøg blev aflagt før påbegyndelse af grundkurset og det andet besøg blev aflagt efter, at du/I havde gennemført de første to kursusdage i grundkurset?
Q15_1 I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Grundkurset i at være plejefamilie
Q15_2 I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Mentaliseringsinterviewet (Interview omkring dine tilknytningserfaringer, relationer til egne børn og partner, plejeforældreskabet mv.)
Q15_3 I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Socialtilsynets observationer af jeres familiedynamik, samspil, relationer, kommunikation og refleksioner
Q15_4 I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Socialtilsynets afdækning af hjemmeboende børns perspektiver
Q15_5 I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Refleksionsperioderne imellem grundkursus og besøg af socialtilsynet
Q15_6 I hvilken grad oplever du/I, at de forskellige elementer i godkendelseskonceptet har bidraget til at ruste dig/jer til at være plejefamilie? (Hvis socialtilsynet eksempelvis ikke foretog et metaliseringsinterview eller hvis du/I ikke har hjemmeboende børn, skal du/I krydse af i kategorien ”ikke relevant/ikke foretaget”) Den afsluttende samtale med dig/jer, hvor socialtilsynets konklusioner på godkendelsesprocessen og overvejelser om plejefamilietype blev drøftet
Q17 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Det, at grundkurset er delt over to undervisningsmoduler, øger muligheden for at reflektere undervejs i godkendelsesprocessen. (Refleksioner kan eksempelvis vedrøre forandringer for egne børn, parforhold, livsforhold, match mellem plejebarn og plejefamilie, ønsket om at være plejefamilie i det hele taget mv.)
Q18_1 Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det var en fordel, at man via grundkurset kunne få afklaret og uddybet ting undervejs i godkendelsesprocessen
Q18_2 Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det var en fordel, da det gav en rød tråd igennem godkendelsesprocessen
Q18_3 Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det gav et negativt pres, da man skulle lære samtidig med, at det blev vurderet, om man kunne godkendes som plejefamilie
Q18_4 Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det betød, at jeg/vi var bekymrede for at stille spørgsmål på kurset af frygt for, at det ville påvirke udfaldet ift. vores godkendelse som plejefamilie
Q18_5 Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Det havde ingen betydning
Q18_6 Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke
Q18_7 Hvilken betydning havde det for dit/jeres udbytte af grundkurset, at det var socialtilsynet, der afholdt grundkurset og således både stod for undervisningen og godkendelsen? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst:
Q18_X Andet, notér venligst:
Q19_1 Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Plejefamiliens opgave med at drage omsorg for et plejebarns særlige behov og udvikling
Q19_2 Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Børns udvikling og betydningen af omsorgssvigt
Q19_3 Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Samarbejde med plejebarnets netværk og relationer
Q19_4 Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Samarbejde med offentlige myndigheder og fagpersoner
Q19_5 Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke
Q19_6 Hvilke temaer blev behandlet på grundkurset? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst:
Q19_X Andet, notér venligst:
Q20 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Grundkurset har rustet mig/os til at varetage opgaven som plejefamilie
Q21 Har du/I været på grundkursus i at være plejefamilie i forbindelse med godkendelsen som netværksplejefamilie? (Grundkursus er et kursus i at være plejefamilie svarende til en varighed af minimum fire hele kursusdage)
Q22 Hvornår deltog du/I på grundkursus i forbindelse med godkendelsen som netværksplejefamilie?
Q23 Angiv hvor længe barnet var i pleje hos dig/jer, før du/I deltog på et grundkursus. (Afrund til nærmeste hele måned)
Q24 I hvilken grad oplever du/I, at grundkurset har rustet dig/jer til at varetage rollen som netværksplejefamilie?
Q25 Hvorfor har du/I ikke været på grundkursus i forbindelse med godkendelsen som netværksplejefamilie?
Q25_X Andet, uddyb:
Q27_1 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Godkendelsesforløbet fungerede som helhed godt
Q27_2 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Godkendelsesforløbet bidrog samlet set til, at jeg/vi fik reflekteret over egne ressourcer og begrænsninger i forhold til at drage omsorg om et plejebarns udvikling og eventuelle særlige behov
Q27_3 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Godkendelsesprocessen har medvirket til, at jeg/vi er bevidste om, hvorvidt mine/vores kompetencer matcher et plejebarns støttebehov
Q28 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Mine/vores kompetencer matcher eller overstiger plejebarnets støttebehov. (Hvis du/I har flere børn i pleje/aflastning lav da en samlet vurdering)
Q30 Har du/I modtaget intensiv støtte i begyndelsen af anbringelsen af plejebarnet?(Intensiv støtte er ekstra støtte efter servicelovens § 66, stk. 1-4, der som udgangspunkt er igangsat i løbet af det første halve år af hver ny anbringelse. Dette kan f.eks. være i form af Socialstyrelsens tæt støttede opstartsforløb (TSOP) eller et andet intensivt forløb)
Q31 Hvilken form for intensiv støtte modtog eller modtager du/I? (Kommunerne skal give intensiv støtte i forbindelse med anbringelse af nyt barn eller ung i en familie og kan gøre det efter forskellige koncepter, som fx KEEP eller Socialstyrelsens tæt støttede opstartsforløb for plejefamilier (TSOP). Hvis du/I er i tvivl om, hvilken form for intensiv støtte du/I modtog, sæt da kryds i det felt, der passer bedst.)
Q31_X Andet, beskriv venligst:
Q32 Beskriv venligst, hvilken anden type intensiv støtte, som du/I modtager i kombination med TSOP:
Q33 Hvis I er to plejeforældre, modtog I da begge den intensive støtte i begyndelsen af en ny anbringelse?
Q34_1 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte var forståelig og kunne omsættes i vores hverdag
Q34_2 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte var målrettet vores familie og plejebarns konkrete behov
Q34_3 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte havde et passende omfang
Q34_4 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Den intensive støtte hjalp os som plejefamilie godt fra start med det barn, vi fik i pleje
Q37 Har du/I siden 1. juli 2019 fået supervision, herunder rådgivning og vejledning fra kommunen? (Hvis du/I har børn i pleje fra forskellige anbringende kommuner, vælg da det svar, som passer bedst til jeres situation)
Q38_1 Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Individuel supervision med person fra kommunen, fx familieplejekonsulenten
Q38_2 Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Individuel supervision med ekstern person, fx en psykolog eller supervisor
Q38_3 Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Gruppesupervision med andre plejefamilier i kommunen
Q38_4 Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Faglige netværksmøder med flere plejefamilier samt tilknytning af plejefamiliekonsulent og netværksfacilitator
Q38_5 Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Ved ikke
Q38_6 Hvilken type supervision har du/I modtaget? (Sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst:
Q38_X Andet, notér venligst:
Q39_1 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Supervisionen (herunder rådgivning og vejledning) har været målrettet min/vores opgave som plejefamilie
Q39_2 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Supervisionen er udbytterig for mig/os som plejefamilie
Q39_3 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Jeg/vi har modtaget supervision i det omfang, jeg/vi har haft behov for
Q41 Har du/I modtaget efteruddannelse siden 1. juli 2019?
Q43_1 Hvor mange hele kursusdage har du/I modtaget i forbindelse med efteruddannelse i 2020? (Bemærk, hvis du/I har fået et nyt barn i pleje i 2020, og derved har modtaget kurser i forbindelse med den intensive støtte i begyndelsen af anbringelsen, så skal dette ikke tælles med)
Q43_2 Hvor mange hele kursusdage har du/I modtaget i forbindelse med efteruddannelse i 2020? (Bemærk, hvis du/I har fået et nyt barn i pleje i 2020, og derved har modtaget kurser i forbindelse med den intensive støtte i begyndelsen af anbringelsen, så skal dette ikke tælles med)
Q44 Hvad er grunden til, at plejeforældre 1 ikke har deltaget i 2 hele kursusdage i 2020? (Du/I har som plejeforældre ret til at modtage efteruddannelse svarende til minimum 2 hele kursusdage årligt)
Q44_X Andet, uddyb:
Q45 Hvad er grunden til, at plejeforældre 2 ikke har deltaget i 2 hele kursusdage i 2020? (Du/I har som plejeforældre ret til at modtage efteruddannelse svarende til minimum 2 hele kursusdage årligt)
Q45_X Andet, uddyb:
Q46_1 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Særlige udfordringer for børn og familier med særlige behov
Q46_2 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Viden og indsigt i diagnoser, fx autisme, ADHD og tilknytningsforstyrrelser
Q46_3 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Udvikling af resiliens (evne til at håndtere stress og kriser på en positiv måde)
Q46_4 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Barnets oplevelse af at være anbragt
Q46_5 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Omsorgssvigt, krop og traumer
Q46_6 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Arbejdet med efterværn
Q46_7 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Neuropædagogik (omhandler hjernens funktion ift. barnets indlæringsevne, udvikling af sociale kompetencer mm.)
Q46_8 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Misbrugsproblemer
Q46_9 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke
Q46_10 Hvilke emner blev behandlet på efteruddannelsen, som du/I har deltaget i? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst:
Q46_X Andet, notér venligst:
Q47_1 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Særlige udfordringer for børn og familier med særlige behov
Q47_2 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Viden og indsigt i diagnoser, fx autisme, ADHD og tilknytningsforstyrrelser
Q47_3 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Udvikling af resiliens (evne til at håndtere stress og kriser på en positiv måde)
Q47_4 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Barnets oplevelse af at være anbragt
Q47_5 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Omsorgssvigt, krop og traumer
Q47_6 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Arbejdet med efterværn
Q47_7 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Neuropædagogik (omhandler hjernens funktion ift. barnets indlæringsevne, udvikling af sociale kompetencer mm.)
Q47_8 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Misbrugsproblemer
Q47_9 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Ved ikke
Q47_10 Hvilke emner, vurderer du/I med afsæt i din/jeres plejeopgaver, er de mest væsentlige at behandle i forbindelse med efteruddannelse? (sæt gerne flere krydser). Andet, notér venligst:
Q47_X Andet, notér venligst:
Q48_1 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Efteruddannelsen har været målrettet min/vores opgave som plejefamilie
Q48_2 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Efteruddannelsen har været udbytterig for mig/os som plejefamilie
Q48_3 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn: Jeg/vi har deltaget i efteruddannelse i det omfang, som jeg/vi har haft behov for
Q50 Har du siden 1. juli 2019 modtaget supplerende støtte?
Q51 Beskriv gerne hvilken form for støtte, du/I har modtaget:
Q52_1 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn? (Lav én samlet vurdering, hvis du/I har børn i pleje fra forskellige anbringende kommuner) Den anbringende kommune har i tilstrækkelig grad iværksat supplerende støtte til mit/vores plejebarn under opholdet
Q52_2 I hvilken grad er du/I enige i følgende udsagn? (Lav én samlet vurdering, hvis du/I har børn i pleje fra forskellige anbringende kommuner) Vi har modtaget støtte ved konkrete opståede behov (fx udfordringer med det anbragte barn) fra den anbringende kommune
Q54_1 Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Gennemsnitsmodellen
Q54_2 Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Vederlagsmodellen
Q54_3 Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Livsfasemodellen
Q54_4 Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Ved ikke
Q54_5 Hvilken honoreringsmodel benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer? (Hvis der benyttes flere forskellige modeller, sæt da flere krydser). Anden, notér venligst:
Q54_X Anden, notér venligst:
Q55 Hvordan vil du/I vurdere honoreringsmodellen, som benyttes ved tildeling af vederlag til dig/jer?
Q56 I hvilken grad er du/I enige i følgende: Processen for tildeling af vederlaget fungerer hensigtsmæssigt ?
Q57 Hvis du/I har yderligere kommentarer vedrørende erfaringer med tildeling af vederlag, kan du skrive dem herunder:
Q59 Har du/I fået dækket øvrige omkostninger baseret på den nye model for udgiftsdækning (uden forevisning af dokumentation)?
Q60 Hvordan vil du/I vurdere den nye model for udgiftsdækning?
Q61 I hvilken grad oplever du/I, at den nye model for udgiftsdækning op til 20.000 kr. gør det lettere at få dækket omkostningerne forbundet med jeres plejebarn?
Q62 Hvis du/I har yderligere kommentarer vedrørende erfaringer med udgiftsdækning som netværksplejefamilie, kan du skrive dem herunder:
Q64 Har du/I oplevet sammenbrud i en anbringelse?
Q65 Hvornår har du/I oplevet sammenbrud?
Q66 Hvornår i anbringelsen skete sammenbruddet? (Hvis du/I har oplevet flere sammenbrud, basér da dit svar på seneste sammenbrud.)
Q67_1 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnet havde for store adfærdsmæssige problemer og/eller antisocial adfærd.
Q67_2 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnet var til fare for en eller flere personer i plejefamilien (fx pga. fysisk eller psykisk vold).
Q67_3 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnet ønskede ikke at være i plejefamilien.
Q67_4 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Plejebarnets forældremyndighed ønskede ikke, at barnet skulle være anbragt i vores plejefamilie
Q67_5 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Interne forhold i vores familie (fx. sygdom eller skilsmisse) gjorde, at vi ikke kunne/ikke ønskede at varetage rollen som plejefamilie.
Q67_6 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Det at have plejebørn blev for stor en konsekvens for vores egne børn.
Q67_7 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Vi følte ikke, at vi kunne varetage plejeopgaven for plejebarnet.
Q67_8 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Den økonomiske støtte fra kommunen var ikke tilstrækkelig
Q67_9 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Støtten (ikke økonomisk) fra kommunen var ikke tilstrækkelig.
Q67_10 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Forhold vedrørende plejebarnet/den unges netværk.
Q67_11 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Ved ikke
Q67_12 Hvad var de væsentligste årsager til sammenbruddet? (sæt op til 3 krydser). Andet, beskriv venligst:
Q67_X Andet, beskriv venligst:
Q68 Fik du/I støtte fra kommunen i forhold til håndtering af de vanskeligheder, du/I oplevede forud for sammenbruddet?
Q69 Uddyb gerne, hvorfor du/I ikke fik støtte fra kommunen forud for sammenbruddet:
Q70 Oplevede du at støtten fra kommunen var tilstrækkelig i forhold til håndtering af de vanskeligheder, du/I oplevede forud for sammenbruddet?
Q71 Uddyb gerne, hvorfor støtten ikke var tilstrækkelig:
Q72 Afslutning. Hvis du har yderligere kommentarer til spørgeskemaet, så er du velkommen til at uddybe dette her:
Q73 Må Socialstyrelsen kontakte dig med henblik på et uddybende interview om dine erfaringer som plejefamilie?
Q74_1 Angiv venligst, hvordan Socialstyrelsen må kontakte dig: Mail:
Q74_2 Angiv venligst, hvordan Socialstyrelsen må kontakte dig: Telefon:
Q74_3 Angiv venligst, hvordan Socialstyrelsen må kontakte dig: Hvilket tidspunkt på dagen passer det bedst, at vi kontakter dig:
CPR CPR
TYPE TYPE