Formål
?
Formålet med opgaven er, at kortlægge viden
om de udfordringer, der opleves i kommunernes
pædagogiske-psykologiske rådgivning (PPR).
Kortlægningen skal både give viden om det kvantitative omfang af udfordringerne i PPR samt
en dybere kvalitativ forståelse af, hvad
udfordringerne nærmere indebærer og hvilke
bagvedliggende årsager, der ligger til grund for
udfordringerne. Endvidere har opgaven til formål
at kortlægge, hvordan de forskellige kommuner
har formået (eller forsøgt) at løse
udfordringerne. Afslutningsvis skal opgaven
generere viden om de hæmmende og
fremmende faktorer og barrierer for, at de
identificerede udfordringer kan løses.
Indhold
?
To spørgeskemaer var udsendt til hhv. PPR-ledere og skoleledere. Det første spøgeskema var tilsendt PPr-ledere i alle 98 kommuner. Der var 61 respondenter, hvilket svarer til en svarprocent på 62 procent. Det andet spørgeskema var tilsendt 1.904 skoleledere. Der var 966 respondenter (646 folkeskoleledere (67 procent) og 320 fri- og privatskoleledere (33 procent).