inst_type_nr |
Institutionstype - nummer |
CVR_NR |
CVR nummer |
person_ID |
Person ID |
inst_leder_ID |
Institutionsleder ID |
inst_nr |
Institutionsnummer PPR-enhed |
INST_NAVN |
Institutionsnavn |
c_INST_TYPE_NAVN |
Institutionstype - typenavn |
c_INST_TYPE_GRUPPE |
Institutionstype - gruppe |
kommune |
Kommunenavn |
c_kommune_nr |
Kommunenummer |
KOM_TYPE |
Kommune type |
soc_indeks |
Sociooekonomisk indeks |
soc_kat |
Sociooekonomisk indeks - gruppering |
c_REGION_NAVN |
Region |
Q0 |
Hvad er din faglige baggrund? |
Q0_o7 |
[...] - Q0 aaben |
Q0b |
Hvad er din anciennitet i stillingen som PPR-leder (eller tilsvarende funktion) i hele aar? |
Q0b_o1 |
[...] - Q0b aaben |
Q1 |
Er PPR en selvstaendig enhed i kommunen (dvs. med egen leder og eget budget)? |
Q2_1 |
Hvor er PPR forankret organisatorisk i jeres kommune? (saet gerne flere krydser) - Skoleomraadet |
Q2_2 |
[...] - Dagtilbudsomraadet |
Q2_3 |
[...] - Familieomraadet |
Q2_4 |
[...] - Socialomraadet |
Q2_5 |
[...] - Sundhedsomraadet |
Q2_6 |
[...] - Tvaergaaende paa tvaers af boerne- og ungeomraadet |
Q2_7 |
[...] - Anden organisering - beskriv gerne hvilken: |
Q2_o7 |
[...] - Q2_7 aaben |
Q3_1 |
Hvordan fordeler PPR-medarbejdernes tid sig mellem arbejde med foelgende maalgrupper i gennemsnit over et aar? [...] - Boern i foerskolealderen, dvs. i dagtilbud eller hjemmepasset |
Q3_2 |
[...] - Boern i folkeskolen (herunder folkeskoler med specialklasseraekker) |
Q3_3 |
[...] - Boern paa specialskoler |
Q3_4 |
[...] - Boern paa interne skoler i dagbehandlingstilbud og paa anbringelsesstedet |
Q3_5 |
[...] - Boern paa fri- og privatskoler |
Q3_6 |
[...] - Unge paa 10. klassecentre/-skoler |
Q3_7 |
[...] - Unge paa efterskoler |
Q3_8 |
[...] - Unge under 18 aar i ungdomsuddannelser (fx EGU, STU, FGU, praktik eller under lov om aktiv beskaeftigelse) eller uden for uddannelse og arbejde |
Q4_1_B |
Hvor mange ansatte, opgjort i aarsvaerk, er d.d. ansat i kommunens PPR med foelgende faglige baggrund? - Psykologer |
Q4_2_B |
[...] - Paedagogiske konsulenter / laeringskonsulenter |
Q4_3_B |
[...] - Tale-hoerepaedagoger/logopaeder |
Q4_4_B |
[...] - Fysio- og ergoterapeuter |
Q4_5_B |
[...] - Socialraadgivere |
Q4_6_B |
[...] - Sundhedspersonale, herunder sundhedsplejersker |
Q4_7_B |
[...] - UU-vejledere |
Q4_8_B |
[...] - Administrativt personale |
Q4_9_B |
[...] - Andre___ |
Q4_10_B |
[...] - Andre___ |
Q4_11_B |
[...] - Andre___ |
Q4_open_9 |
[...] - Q4_9_B aaben |
Q4_open_10 |
[...] - Q4_10_B aaben |
Q4_open_11 |
[...] - Q4_11_B aaben |
Q4b |
Hvor mange aarsvaerk har PPR tilkoebt udover PPR's grundbudget til fx projektansaettelser, politisk besluttede indsatser mv.? Angiv venligst antal i kalenderaaret 2021 |
Q4b_o1 |
[...] - Q4b aaben |
Q5_1 |
Hvordan er samarbejdet mellem PPR og folkeskolerne typisk organiseret? - Faste moeder med tilknyttede skoler paa ledelsesniveau |
Q5_2 |
[...] - Faste moeder med tilknyttede skoler paa medarbejderniveau |
Q5_3 |
[...] - Fast tilstedevaerelse af en PPR-medarbejder (fx en fast ugedag) |
Q5_4 |
[...] - Moeder aftales efter behov |
Q5_5 |
[...] - Andet: |
Q5_o5 |
[...] - Q5_5 aaben |
Q5b_1 |
Hvordan er samarbejdet mellem PPR og fri- og privatskolerne typisk organiseret? - Faste moeder med tilknyttede skoler paa ledelsesniveau |
Q5b_2 |
[...] - Faste moeder med tilknyttede skoler paa medarbejderniveau |
Q5b_3 |
[...] - Fast tilstedevaerelse af en PPR-medarbejder (fx en fast ugedag) |
Q5b_4 |
[...] - Moeder aftales efter behov |
Q5b_5 |
[...] - Andet: |
Q5b_o5 |
[...] - Q5b_5 aaben |
Q7_1_A |
Hvordan fordeler medarbejdernes tid sig mellem foelgende opgavetyper i gennemsnit over et aar? (Angiv dit bedste skoen i procent, saa hver kolonne summerer til 100 %) - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Individuel udredning |
Q7_2_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q7_3_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Raadgivning af foraeldre |
Q7_4_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q7_5_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q7_6_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer |
Q7_7_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q7_8_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Administrativt arbejde og interne moeder |
Q7_9_A |
[...] - Alle PPR-medarbejdere (inkl. psykologer) - Deltagelse i opkvalificering og efteruddannelse for PPR-medarbejdere |
Q7_1_B |
Hvordan fordeler medarbejdernes tid sig mellem foelgende opgavetyper i gennemsnit over et aar? (Angiv dit bedste skoen i procent, saa hver kolonne summerer til 100 %) - PPR-psykologer - Individuel udredning |
Q7_2_B |
[...] - PPR-psykologer - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q7_3_B |
[...] - PPR-psykologer - Raadgivning af foraeldre |
Q7_4_B |
[...] - PPR-psykologer - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q7_5_B |
[...] - PPR-psykologer - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q7_6_B |
[...] - PPR-psykologer - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer |
Q7_7_B |
[...] - PPR-psykologer - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q7_8_B |
[...] - PPR-psykologer - Administrativt arbejde og interne moeder |
Q7_9_B |
[...] - PPR-psykologer - Deltagelse i opkvalificering og efteruddannelse for PPR-medarbejdere |
Q8_1 |
I hvilken grad vurderer du, dvs. ud fra et PPR-lederperspektiv, at PPR kan imoedekomme skolernes behov for foelgende indsatser og aktiviteter? - Individuel udredning |
Q8_2 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q8_3 |
[...] - Raadgivning af foraeldre |
Q8_4 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q8_5 |
[...] - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q8_6 |
[...] - Moeder med skoleledere om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer |
Q8_7 |
[...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q9B_1 |
I hvilken grad goer foelgende udfordringer sig pt. gaeldende i kommunens PPR? - Mangel paa tid hos medarbejdere i PPR |
Q9B_2 |
[...] - Hyppig udskiftning af medarbejdere i PPR |
Q9B_3 |
[...] - Utilstraekkelige praksisnaere kompetencer hos PPR (dvs. kompetencer til at understoette at viden kan bringes i spil i den paedagogiske praksis) |
Q9B_4 |
[...] - Utilstraekkelig erfaring blandt medarbejdere i PPR |
Q9B_5 |
[...] - PPR inddrages for sent i et forloeb |
Q9B_6 |
[...] - Manglende tid blandt det paedagogiske personale paa skolerne |
Q9B_7 |
[...] - Manglende tid blandt lokale ressourcepersoner paa skolerne (ex AKT-vejledere, inklusionsvejledere) |
Q9B_8 |
[...] - Utilstraekkelige specialpaedagogiske kompetencer blandt det paedagogiske personale paa skolerne |
Q10_1 |
Hvordan oplever du, at skolernes behov for PPR's indsatser og aktiviteter paa grundskoleomraadet har udviklet sig i loebet af de seneste 3 aar? - Individuel udredning |
Q10_2 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q10_3 |
[...] - Raadgivning af foraeldre |
Q10_4 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q10_5 |
[...] - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q10_6 |
[...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer |
Q10_7 |
[...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q11B_1 |
I hvilken grad, vurderer du, at foelgende kendetegner udviklingen paa skolerne i jeres kommune i loebet af de seneste tre aar? - Flere elever med uindfriet stoettebehov |
Q11B_2 |
[...] - Stigning i antallet af boern i mistrivsel |
Q11B_3 |
[...] - Stigning i antallet af boern, der allerede fra skolestart har udfordringer |
Q11B_4 |
[...] - oeget opmaerksomhed fra det paedagogiske personale paa at handle paa tegn paa mistrivsel |
Q11B_5 |
[...] - oeget opmaerksomhed fra foraeldre paa at handle paa tegn paa mistrivsel |
Q12_1 |
I hvilken grad har I i PPR i loebet af de seneste 3 aar gjort foelgende? - Vi har forenklet udarbejdelsen af de enkelte PPV'er |
Q12_2 |
[...] - Vi har forenklet processen ifbm udarbejdelse af PPV'er til brug for revisiteringer |
Q12_3 |
[...] - Vi bruger kortere tid paa indstillinger til psykiatrien |
Q12_4 |
[...] - Vi effektiviserer samarbejdet med skolerne fx ift. forberedelse og afvikling af moeder, reducerer transporttid, mv. |
Q12_5 |
[...] - Vi opprioriterer det forebyggende arbejde paa skolerne |
Q12_6 |
[...] - Vi maa acceptere laengere ventetider |
Q12_7 |
[...] - Vi har udvidet opgaveportefoeljen (med fx lettere behandlingstilbud) |
Q12_8 |
[...] - Vi har forenklet opgaveportefoeljen (fx begraenset oplaeg for paedagogisk personale, reduceret moededeltagelse eller lign.) |
Q12_9 |
[...] - Vi har oeget fokus paa et kommunalt strategisk samarbejde omkring PPR-indsatsen |
Q12_open |
[...] - Q12 aaben |
Q13_1 |
Hvordan mener du, at PPR ideelt set boer prioritere ressourcerne paa foelgende opgaver i forhold til jeres nuvaerende situation? - Individuel udredning |
Q13_2 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q13_3 |
[...] - Raadgivning af foraeldre |
Q13_4 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q13_5 |
[...] - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q13_6 |
[...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer |
Q13_7 |
[...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q13_8 |
[...] - PPV'er udarbejdet til brug for revisiteringer |
Q14_1 |
I hvilken grad er PPR involveret i arbejdet med elevernes skolestart [] ? - PPR deltager i forberedende moeder mellem dagtilbud og fritidstilbud/skoler inden skolestart ift. kendte udfordringer hos specifikke boern |
Q14_2 |
[...] - PPR deltager i forberedende moeder mellem dagtilbud og fritidstilbud/skoler inden skolestart mhp. generelle opmaerksomheder i forbindelse med skolestart |
Q14_3 |
[...] - PPR yder vejledning, sparring og supervision af det paedagogiske personale i dagtilbud |
Q14_4 |
[...] - PPR yder vejledning, sparring og supervision af det paedagogiske personale i boernehaveklasserne |
Q14_5 |
[...] - PPR yder vejledning, sparring og supervision af det paedagogiske personale i skolefritidsordningerne (SFO) |
Q14_6 |
[...] - PPR laver sammen med skolerne prognoser, saa skolerne ved hvor mange elever, de modtager med saerlige behov |
Q14_7 |
[...] - PPR bidrager til sagsforberedelsen ifm. sager om udsaettelse af undervisningspligtens indtraeden |
Q15_1_A |
Hvor mange PPV'er udarbejdes der i gennemsnit over et aar? - Antal PPV'er i skoleaaret 2021/22 |
Q15_2_A |
[...] - Antal PPV'er i skoleaaret 2018/19 |
Q15_1_B |
Hvor mange PPV'er udarbejdes der i gennemsnit over et aar? - Antal PPV'er i skoleaaret 2021/22 |
Q15_2_B |
[...] - Antal PPV'er i skoleaaret 2021/22 |
Q15b |
Er din besvarelse paa ovenstaaende spoergsmaal baseret paa registrering eller skoen? |
Q16_1 |
Antal PPV'er vedr. elever i grundskolen (dvs. i folkeskolen el-ler paa fri-og privat-skoler) i loebet af et aar - Anbefaling om stoette i mindre end 9 timer/ugen paa barnets skole |
Q16_2 |
[...] - Anbefaling om specialundervisning eller specialpaedagogisk bistand i mere end 9 timer/ugen paa bar-nets skole |
Q16_3 |
[...] - Anbefaling om specialklasse eller specialskole |
Q16_4 |
[...] - Anbefalinger til skolen om tilpasning af laeringsmiljoeet (og ingen af ovenstaaende) |
Q16_5 |
[...] - Andet |
Q16_6 |
[...] - Andet |
Q16_7 |
[...] - Andet |
Q16_8 |
[...] - Andet |
Q16B_open_5 |
[...] - Q16_5 aaben |
Q16B_open_6 |
[...] - Q16_6 aaben |
Q16B_open_7 |
[...] - Q16_7 aaben |
Q16B_open_8 |
[...] - Q16_8 aaben |
Q15skoen |
Er din besvarelse paa ovenstaaende spoergsmaal baseret paa registrering eller skoen? |
Q19B_1 |
Hvor lang ventetid er der typisk fra at PPR inddrages omkring en bekymring om en elev til at PPR har foerste aktivitet i sagen? [...] - PPR-psykologer |
Q19B_2 |
Hvor lang ventetid er der typisk fra at PPR inddrages omkring en bekymring om en elev til at PPR har foerste aktivitet i sagen? [...] - Paedagogiske konsulenter/laeringskonsulenter |
Q20 |
I de tilfaelde hvor der udarbejdes en PPV, hvor lang ventetid er der typisk fra foerste aktivitet i sagen til der foreligger en PPV? Med foerste aktivitet menes fx en observation, moede med foraeldre, test af barnet osv. Du bedes give dit bedste skoen. |
Q21_1 |
Antal ubesatte stillinger (>3 mdr) - Psykologer |
Q21_2 |
[...] - Paedagogiske konsulenter / laeringskonsulenter |
Q21_3 |
[...] - Tale-hoerepaedagoger / logopaeder |
Q21_4 |
[...] - Fysio- og ergoterapeuter |
Q21_5 |
[...] - Socialraadgivere |
Q21_6 |
[...] - Andre |
Q21_7 |
[...] - Andre |
Q21_8 |
[...] - Andre |
Q21_open_6 |
[...] - Q21_6 aaben |
Q21_open_7 |
[...] - Q21_7 aaben |
Q21_open_8 |
[...] - Q21_8 aaben |
Q21b_1 |
I hvor hoej grad mener du, at der fremover bliver brug for styrkede kompetencer til foelgende opgaver og aktiviteter i PPR? - Foretage individuelle udrednin-ger |
Q21b_2 |
[...] - Raadgive, supervisere eller sparre med det paedagogiske personale (fx ift. klasseledelse, co-teaching, differentiering) |
Q21b_3 |
[...] - Deltage i gennemfoerelse af fore-byggende paedagogiske indsat-ser i hele klasser eller i mindre grupper |
Q21b_4 |
[...] - Foretage lettere behandling, som er manualbaseret (fx Cool kids, Mind my mind) |
Q21b_5 |
[...] - Foretage lettere behandling, som er skraeddersyet til kon-krete behov |
Q21b_6 |
[...] - Bidrage med generel viden om inkluderende laeringsmiljoeer, herunder inddragelse af speci-alpaedagogisk viden |
Q21b_7 |
[...] - Bidrage med specifik viden om tilpasning af laeringsmiljoeer til elever med specifikke diagno-ser (fx ADHD/ADD, autisme spektrum forstyrrelser, angst) |
Q21b_open |
[...] - Q21b aaben |
Q22_1 |
Hvordan er mulighederne for at rekruttere nye medarbejdere - Psykologer |
Q22_2 |
[...] - Paedagogiske konsulenter / laeringskonsulenter |
Q22_3 |
[...] - Tale-hoerepaedagoger / logopaeder |
Q22_4 |
[...] - Fysio- og ergoterapeuter |
Q22_5 |
[...] - Socialraadgivere |
Q23_1 |
Hvordan vurderer du mulighederne for at tilbyde jeres medarbejdere efter- og videreuddannelse - Psykologer |
Q23_2 |
[...] - Paedagogiske konsulenter / Laeringskonsulenter |
Q24_1_1 |
Du har angivet, at mulighederne for at tilbyde jeres medarbejdere efter- og videreuddannelse af relevans for deres arbejde i PPR er mindre gode eller slet ikke gode. Hvad er de vaesentligste aarsager til dette? - Ikke tid til efter-/videreuddannelse |
Q24_1_2 |
[...] - Der er ikke oekonomi til efter-/videreuddannelse |
Q24_1_3 |
[...] - Der mangler relevante kurser |
Q24_1_4 |
[...] - Andet |
Q24_2_1 |
Hvad er de vaesentligste aarsager til, at mulighederne for efter-/videreuddannelse for paedagogiske konsulenter/laeringskonsulenter er mindre gode eller slet ikke gode? - Der er ikke tid til efter-/videreuddannelse |
Q24_2_2 |
[...] - Der er ikke oekonomi til efter-/videreuddannelse |
Q24_2_3 |
[...] - Der mangler relevante kurser |
Q24_2_4 |
[...] - Andet |
Q25B_1 |
[] en psykologfaglig overbygningsuddannelse til laerere og paedagoger [] Hvad er efter din vurdering vigtigt, at saadanne indeholder []: - Kompetencer til at varetage paedagogisk psykologisk raadgivning af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q25B_2 |
[...] - Kompetencer til at varetage paedagogisk psykologisk raad-givning af det paedagogiske personale om udvikling af in-kluderende laeringsmiljoeer |
Q25B_3 |
[...] - Kompetencer til at varetage in-dividuel udredning i form af PPV'er |
Q25B_4 |
[...] - Kompetencer til at teste indivi-duelle boern (fx kognitive tests) |
Q25B_5 |
[...] - Kompetencer til at varetage let-tere behandling |
Q25B_6 |
[...] - Foretage lettere behandling, som er skraeddersyet til kon-krete behov |
Q25B_open_2 |
[...] - Q25B aaben |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |