person_ID |
Person ID |
inst_leder_reg_ID |
Institutionsleder ID |
c_HOVEDSKOLE_INST |
Hovedskole Institutionsnummer |
c_Skole |
Skolenavn |
c_INST_TYPE_NAVN |
Institutionstype - typenavn |
c_ENHEDSART |
Enhedsart (oplysning fra Institutionsregistret) |
c_INST_TYPE_NR |
Institutionstype - nummer |
c_CVR_NR |
CVR nummer |
Karakter |
Karaktergennemsnit |
Komunenr |
Kommunenummer |
Antal_elever |
Antal elever |
KOM_TYPE |
Kommune type |
Q1_1 |
Hvordan er samarbejdet mellem PPR og skolen organiseret? (saet gerne flere krydser) - Faste moeder med PPR paa ledelsesniveau |
Q1_2 |
[...] - Faste moeder med PPR paa teamniveau |
Q1_3 |
[...] - PPR deltager i netvaerksmoeder |
Q1_4 |
[...] - Sparring mellem laerere/paedagoger og PPR |
Q1_5 |
[...] - Underretning fra skole til PPR |
Q1_6 |
[...] - Andet |
Q1_o6 |
[...] - Q1_6 aaben |
Q2B_1 |
Har skolen en eller flere faste kontaktpersoner hos kommunens PPR? Hvis ja med hvilke fagligheder? (saet gerne flere krydser) - PPR-psykolog |
Q2B_2 |
[...] - Paedagogisk konsulent/ Laeringskonsulent |
Q2B_3 |
[...] - Tale-hoerepaedagog / logopaed |
Q2B_4 |
[...] - Fysio- og ergoterapeut |
Q2B_5 |
[...] - Socialraadgiver |
Q2B_6 |
[...] - Andet |
Q2B_7 |
[...] - Nej, skolen har ikke fasttilknyttede kontaktpersoner |
Q2B_o6 |
[...] - Q2B_6 aaben |
Q3 |
Hvor ofte er jeres kontaktpersoner fra PPR tilstede paa skolen? |
Q4_1 |
I hvilken grad er PPR involveret i foelgende aktiviteter? - PPR deltager i forberedende moeder mellem dagtilbud og fritidstilbud/skoler inden skolestart ift. kendte udfordringer hos specifikke boern |
Q4_2 |
[...] - PPR deltager i forberedende moeder mellem dagtilbud og fritidstilbud/skoler inden skolestart mhp. generelle opmaerksomheder i forbindelse med skolestart |
Q4_3 |
[...] -PPR yder vejledning, sparring og supervision af det paedagogiske personale i boernehaveklasserne |
Q4_4 |
[...] - PPR yder vejledning, sparring og supervision af det paedagogiske personale i fritidstilbud |
Q4_5 |
[...] - PPR laver sammen med skolerne prognoser, saa skolerne ved hvor mange elever de modtager med saerlige behov |
Q5B_1 |
Hvordan oplever du tilgaengeligheden af PPR-medarbejderne inden for foelgende fagomraader? - Psykolog |
Q5B_2 |
[...] - Paedagogisk konsulent/ Laeringskonsulent |
Q5B_3 |
[...] - Tale-hoerepaedagog / logopaed |
Q5B_4 |
[...] - Fysio- og ergoterapeut |
Q5B_5 |
[...] |
Q6 |
Hvordan vurderer du samlet set at skolens samarbejde med PPR fungerer? |
Q6B_1 |
Hvordan vurderer du at samarbejdet med PPR fungerer ifht. foelgende aspekter? - Samarbejdsstrukturen (fx moedestrukturen og tilknytning af kontaktperson i PPR) |
Q6B_2 |
[...] - Formelle krav om fx netvaerksmoeder |
Q6B_3 |
[...] - Relationerne mellem medarbejdere paa skolen og hos PPR |
Q6B_4 |
[...] - Relationen mellem skoleledelsen og medarbejderne hos PPR |
Q6B_5 |
[...] - Relationen mellem skoleledelsen og ledelsen hos PPR |
Q8_1 |
Hvilke af foelgende ressourcer har I paa jeres skole ift. at understoette inkluderende laeringsmiljoeer? |
Q8_2 |
[...] - AKT-vejleder/ AKT-laerer |
Q8_3 |
[...] - Inklusionsvejleder / inklusionspaedagog |
Q8_4 |
[...] - Specialpaedagogisk kompetence fra specialklasseraekke paa skolen |
Q8_5 |
[...] - Specialpaedagogisk kompetence fra lokal specialskole |
Q8_6 |
[...] - Skolen har ingen lokale ressourcer der pt. saerskilt arbejder med understoettelse af inkluderende laeringsmiljoeer |
Q8_7 |
[...] - Andet |
Q8_o7 |
[...] - Q8_7 aaben |
Q8B_1 |
I hvilken grad goer foelgende udfordringer sig pt. gaeldende paa jeres skole med hensyn til skolens arbejde med at forebygge mistrivsel og styrke inkluderende laeringsfaellesskaber? - Manglende tid blandt det paedagogiske personale paa skolen |
Q8B_2 |
[...] - Manglende tid blandt lokale ressourcepersoner paa skolen (fx AKT-vejledere, inklusionsvejledere) |
Q8B_3 |
[...] - Utilstraekkelige specialpaedagogiske kompetencer blandt det paedagogiske personale paa skolen |
Q8B_4 |
[...] - PPR inddrages for sent i et forloeb |
Q10_1 |
I hvilken grad vurderer du, at foelgende udfordringer goer sig gaeldende i jeres samarbejde med PPR-psykologer? - Mangel paa tid |
Q10_2 |
[...] - Hyppig udskiftning |
Q10_3 |
[...] - Utilstraekkelige praksisnaere kompetencer |
Q10_4 |
[...] - Utilstraekkelig erfaring |
Q10_1_B |
I hvilken grad vurderer du, at foelgende udfordringer goer sig gaeldende i jeres samarbejde med paedagogiske konsulenter/laeringskonsulenter? - Mangel paa tid |
Q10_2_B |
[...] - Hyppig udskiftning |
Q10_3_B |
[...] - Utilstraekkelige praksisnaere kompetencer |
Q10_4_B |
[...] - Utilstraekkelig erfaring |
Q11_1 |
Hvordan oplever du, at skolens behov for PPR's indsatser og aktiviteter har udviklet sig i loebet af de seneste 3 aar? - Individuel udredning |
Q11_2 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q11_3 |
[...] - Raadgivning af foraeldre |
Q11_4 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q11_5 |
[...] - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q11_6 |
[...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan |
Q11_7 |
[...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q12B_1 |
I hvilken grad vurderer du, at foelgende kendetegner udviklingen paa jeres skole i loebet af de seneste tre aar? - Flere elever med uindfriet stoettebehov |
Q12B_2 |
[...] - Stigning i antallet af boern i mistrivsel |
Q12B_3 |
[...] - Stigning i antallet af boern der allerede fra skolestart har udfordringer |
Q12B_4 |
[...] - oeget opmaerksomhed fra laerere og paedagoger paa at handle paa tegn paa mistrivsel |
Q12B_5 |
[...] - oeget opmaerksomhed fra foraeldre paa at handle paa tegn paa mistrivsel |
Q13_1 |
I hvilken grad vurderer du, at PPR kan imoedekomme skolens behov for foelgende indsatser og aktiviteter? - Individuel udredning |
Q13_2 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q13_3 |
[...] - Raadgivning af foraeldre |
Q13_4 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q13_5 |
[...] - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q13_6 |
[...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan |
Q13_7 |
[...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q15_1 |
Hvordan vurderer du kvaliteten af PPR's varetagelse af foelgende opgaver? - Anbefalinger i PPV'en (Paedagogisk Psykologisk Vurdering) mht. paedagogisk praksis |
Q15_2 |
[...] - Raadgivning eller sparring om specifikke boern |
Q15_3 |
[...] - Raadgivning eller sparring om udvikling af laeringsmiljoeer fx for at forebygge mistrivsel |
Q15_4 |
[...] - Forloeb sammen med det paedagogiske personale (fx co-teaching) |
Q15_5 |
[...] - Kompetenceudviklingsforloeb maalrettet paedagogiske personale |
Q15_6 |
[...] - Raadgivning af foraeldre |
Q15_7 |
[...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer |
Q16_1 |
Hvordan mener du, at PPR ideelt set boer prioritere ressourcerne paa foelgende opgaver i forhold til den nuvaerende situation? - Individuel udredning |
Q16_2 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern |
Q16_3 |
[...] - Raadgivning af foraeldre |
Q16_4 |
[...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.) |
Q16_5 |
[...] - Undervisning af det paedagogiske personale |
Q16_6 |
[...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer |
Q16_7 |
[...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer |
Q16_8 |
[...] - PPV'er udarbejdet til brug for revisitering |
Q16b_1 |
I hvor hoej grad mener du, at der fremover bliver brug for styrkede kompetencer til foelgende opgaver og aktiviteter i PPR? - Foretage individuelle udredninger |
Q16b_2 |
[...] - Raadgive, supervisere eller sparre med det paedagogiske personale (fx ift. klasseledelse, co-teaching, differentiering) |
Q16b_3 |
[...] - Deltage i gennemfoerelse af forebyggende paedagogiske indsatser i hele klasser eller i mindre grupper |
Q16b_4 |
[...] - Foretage lettere behandling, som er manualbaseret (fx Cool Kids, Mind My Mind) |
Q16b_5 |
[...] - Foretage lettere behandling, som er skraeddersyet til konkrete behov |
Q16b_6 |
[...] - Bidrage med generel viden om inkluderende laeringsmiljoeer, herunder inddragelse af specialpaedagogisk viden |
Q16b_7 |
[...] - Bidrage med specifik viden om tilpasning af laeringsmiljoeer til elever med specifikke diagnoser (fx ADHD/ADD, autisme spektrum forstyrrelser, angst) |
Q16b_open |
[...] Q16_B aaben |
Q17_1 |
Hvordan ville du prioritere anvendelsen af ekstra ressourcer til at styrke skolens arbejde med at forebygge mistrivsel og styrke laeringsfaellesskaber? - Ansaette flere laerere med specialpaedagogiske kompetencer |
Q17_2 |
[...] - Ansaette flere paedagoger med specialpaedagogiske kompetencer |
Q17_3 |
[...] - Specialpaedagogisk efteruddannelse af laerere |
Q17_4 |
[...] - Specialpaedagogisk efteruddannelse af paedagoger |
Q17_5 |
[...] - oeget anvendelse af to-voksenordninger |
Q17_6 |
[...] - At PPR samarbejder direkte med laerere og paedagoger om undervisningen (fx co-teaching eller trivselsforloeb) |
Q17_7 |
[...] - At PPR i hoejere grad bidrager til uformel opkvalificering af laerere og paedagoger (fx gennem lokale kurser) |
Q17_8 |
[...] - Andet |
Q17_o8 |
[...] - Q17_8 aaben |
Q19B_1 |
Hvor lang ventetid er der typisk fra at PPR-psykolog inddrages omkring en bekymring om en elev til at PPR har foerste aktivitet i sagen? |
Q19B_2 |
Hvor lang ventetid er der typisk fra at paedagogisk konsulent/laeringskonsulent inddrages omkring en bekymring om en elev til at PPR har foerste aktivitet i sagen? |
Q20 |
Hvor lang ventetid er der typisk fra foerste aktivitet i sagen til der foreligger en PPV? |
Q21_1 |
Hvordan prioriterer du i situationer, hvor det ikke er muligt at involvere PPR i alle de tilfaelde, hvor der er behov? - Jeg prioriterer de mest akutte tilfaelde af mistrivsel |
Q21_2 |
[...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor jeg vurderer, der kan vaere behov for et andet skoletilbud |
Q21_3 |
[...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor der er flere elever i mistrivsel i samme klasse |
Q21_4 |
[...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor familieressourcerne er svagest |
Q21_5 |
[...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor skolen ikke selv har de specifikke kompetencer paa nuvaerende tidspunkt |
Q21_6 |
[...] - Andet |
Q21_o6 |
[...] - Q21_6 aaben |
c_inst_nr |
Institutionsnummer |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |