Tabel

skl_rigsarkiv


Beskrivelse ?

Datafilen indeholder resultater for "Undersøgelse af kommunernes pædagogisk psykologiske rådgivning (PPR)" til skoleledere.

Størrelse (Antal rækker) ?

966

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
person_ID Person ID
inst_leder_reg_ID Institutionsleder ID
c_HOVEDSKOLE_INST Hovedskole Institutionsnummer
c_Skole Skolenavn
c_INST_TYPE_NAVN Institutionstype - typenavn
c_ENHEDSART Enhedsart (oplysning fra Institutionsregistret)
c_INST_TYPE_NR Institutionstype - nummer
c_CVR_NR CVR nummer
Karakter Karaktergennemsnit
Komunenr Kommunenummer
Antal_elever Antal elever
KOM_TYPE Kommune type
Q1_1 Hvordan er samarbejdet mellem PPR og skolen organiseret? (saet gerne flere krydser) - Faste moeder med PPR paa ledelsesniveau
Q1_2 [...] - Faste moeder med PPR paa teamniveau
Q1_3 [...] - PPR deltager i netvaerksmoeder
Q1_4 [...] - Sparring mellem laerere/paedagoger og PPR
Q1_5 [...] - Underretning fra skole til PPR
Q1_6 [...] - Andet
Q1_o6 [...] - Q1_6 aaben
Q2B_1 Har skolen en eller flere faste kontaktpersoner hos kommunens PPR? Hvis ja med hvilke fagligheder? (saet gerne flere krydser) - PPR-psykolog
Q2B_2 [...] - Paedagogisk konsulent/ Laeringskonsulent
Q2B_3 [...] - Tale-hoerepaedagog / logopaed
Q2B_4 [...] - Fysio- og ergoterapeut
Q2B_5 [...] - Socialraadgiver
Q2B_6 [...] - Andet
Q2B_7 [...] - Nej, skolen har ikke fasttilknyttede kontaktpersoner
Q2B_o6 [...] - Q2B_6 aaben
Q3 Hvor ofte er jeres kontaktpersoner fra PPR tilstede paa skolen?
Q4_1 I hvilken grad er PPR involveret i foelgende aktiviteter? - PPR deltager i forberedende moeder mellem dagtilbud og fritidstilbud/skoler inden skolestart ift. kendte udfordringer hos specifikke boern
Q4_2 [...] - PPR deltager i forberedende moeder mellem dagtilbud og fritidstilbud/skoler inden skolestart mhp. generelle opmaerksomheder i forbindelse med skolestart
Q4_3 [...] -PPR yder vejledning, sparring og supervision af det paedagogiske personale i boernehaveklasserne
Q4_4 [...] - PPR yder vejledning, sparring og supervision af det paedagogiske personale i fritidstilbud
Q4_5 [...] - PPR laver sammen med skolerne prognoser, saa skolerne ved hvor mange elever de modtager med saerlige behov
Q5B_1 Hvordan oplever du tilgaengeligheden af PPR-medarbejderne inden for foelgende fagomraader? - Psykolog
Q5B_2 [...] - Paedagogisk konsulent/ Laeringskonsulent
Q5B_3 [...] - Tale-hoerepaedagog / logopaed
Q5B_4 [...] - Fysio- og ergoterapeut
Q5B_5 [...]
Q6 Hvordan vurderer du samlet set at skolens samarbejde med PPR fungerer?
Q6B_1 Hvordan vurderer du at samarbejdet med PPR fungerer ifht. foelgende aspekter? - Samarbejdsstrukturen (fx moedestrukturen og tilknytning af kontaktperson i PPR)
Q6B_2 [...] - Formelle krav om fx netvaerksmoeder
Q6B_3 [...] - Relationerne mellem medarbejdere paa skolen og hos PPR
Q6B_4 [...] - Relationen mellem skoleledelsen og medarbejderne hos PPR
Q6B_5 [...] - Relationen mellem skoleledelsen og ledelsen hos PPR
Q8_1 Hvilke af foelgende ressourcer har I paa jeres skole ift. at understoette inkluderende laeringsmiljoeer?
Q8_2 [...] - AKT-vejleder/ AKT-laerer
Q8_3 [...] - Inklusionsvejleder / inklusionspaedagog
Q8_4 [...] - Specialpaedagogisk kompetence fra specialklasseraekke paa skolen
Q8_5 [...] - Specialpaedagogisk kompetence fra lokal specialskole
Q8_6 [...] - Skolen har ingen lokale ressourcer der pt. saerskilt arbejder med understoettelse af inkluderende laeringsmiljoeer
Q8_7 [...] - Andet
Q8_o7 [...] - Q8_7 aaben
Q8B_1 I hvilken grad goer foelgende udfordringer sig pt. gaeldende paa jeres skole med hensyn til skolens arbejde med at forebygge mistrivsel og styrke inkluderende laeringsfaellesskaber? - Manglende tid blandt det paedagogiske personale paa skolen
Q8B_2 [...] - Manglende tid blandt lokale ressourcepersoner paa skolen (fx AKT-vejledere, inklusionsvejledere)
Q8B_3 [...] - Utilstraekkelige specialpaedagogiske kompetencer blandt det paedagogiske personale paa skolen
Q8B_4 [...] - PPR inddrages for sent i et forloeb
Q10_1 I hvilken grad vurderer du, at foelgende udfordringer goer sig gaeldende i jeres samarbejde med PPR-psykologer? - Mangel paa tid
Q10_2 [...] - Hyppig udskiftning
Q10_3 [...] - Utilstraekkelige praksisnaere kompetencer
Q10_4 [...] - Utilstraekkelig erfaring
Q10_1_B I hvilken grad vurderer du, at foelgende udfordringer goer sig gaeldende i jeres samarbejde med paedagogiske konsulenter/laeringskonsulenter? - Mangel paa tid
Q10_2_B [...] - Hyppig udskiftning
Q10_3_B [...] - Utilstraekkelige praksisnaere kompetencer
Q10_4_B [...] - Utilstraekkelig erfaring
Q11_1 Hvordan oplever du, at skolens behov for PPR's indsatser og aktiviteter har udviklet sig i loebet af de seneste 3 aar? - Individuel udredning
Q11_2 [...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern
Q11_3 [...] - Raadgivning af foraeldre
Q11_4 [...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.)
Q11_5 [...] - Undervisning af det paedagogiske personale
Q11_6 [...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan
Q11_7 [...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer
Q12B_1 I hvilken grad vurderer du, at foelgende kendetegner udviklingen paa jeres skole i loebet af de seneste tre aar? - Flere elever med uindfriet stoettebehov
Q12B_2 [...] - Stigning i antallet af boern i mistrivsel
Q12B_3 [...] - Stigning i antallet af boern der allerede fra skolestart har udfordringer
Q12B_4 [...] - oeget opmaerksomhed fra laerere og paedagoger paa at handle paa tegn paa mistrivsel
Q12B_5 [...] - oeget opmaerksomhed fra foraeldre paa at handle paa tegn paa mistrivsel
Q13_1 I hvilken grad vurderer du, at PPR kan imoedekomme skolens behov for foelgende indsatser og aktiviteter? - Individuel udredning
Q13_2 [...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern
Q13_3 [...] - Raadgivning af foraeldre
Q13_4 [...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.)
Q13_5 [...] - Undervisning af det paedagogiske personale
Q13_6 [...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan
Q13_7 [...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer
Q15_1 Hvordan vurderer du kvaliteten af PPR's varetagelse af foelgende opgaver? - Anbefalinger i PPV'en (Paedagogisk Psykologisk Vurdering) mht. paedagogisk praksis
Q15_2 [...] - Raadgivning eller sparring om specifikke boern
Q15_3 [...] - Raadgivning eller sparring om udvikling af laeringsmiljoeer fx for at forebygge mistrivsel
Q15_4 [...] - Forloeb sammen med det paedagogiske personale (fx co-teaching)
Q15_5 [...] - Kompetenceudviklingsforloeb maalrettet paedagogiske personale
Q15_6 [...] - Raadgivning af foraeldre
Q15_7 [...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer
Q16_1 Hvordan mener du, at PPR ideelt set boer prioritere ressourcerne paa foelgende opgaver i forhold til den nuvaerende situation? - Individuel udredning
Q16_2 [...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om specifikke boern
Q16_3 [...] - Raadgivning af foraeldre
Q16_4 [...] - Raadgivning, supervision eller sparring af det paedagogiske personale om laeringsmiljoeer (grupper, klasser, aargange mv.)
Q16_5 [...] - Undervisning af det paedagogiske personale
Q16_6 [...] - Bidrag til skoleledelsens udformning af strategi eller handleplan om fx inkluderende laeringsmiljoeer, mellemformer, opkvalificering af specialpaedagogiske kompetencer
Q16_7 [...] - Lettere behandling i formaliserede forloeb maalrettet specifikke boern og unge med psykiske udfordringer
Q16_8 [...] - PPV'er udarbejdet til brug for revisitering
Q16b_1 I hvor hoej grad mener du, at der fremover bliver brug for styrkede kompetencer til foelgende opgaver og aktiviteter i PPR? - Foretage individuelle udredninger
Q16b_2 [...] - Raadgive, supervisere eller sparre med det paedagogiske personale (fx ift. klasseledelse, co-teaching, differentiering)
Q16b_3 [...] - Deltage i gennemfoerelse af forebyggende paedagogiske indsatser i hele klasser eller i mindre grupper
Q16b_4 [...] - Foretage lettere behandling, som er manualbaseret (fx Cool Kids, Mind My Mind)
Q16b_5 [...] - Foretage lettere behandling, som er skraeddersyet til konkrete behov
Q16b_6 [...] - Bidrage med generel viden om inkluderende laeringsmiljoeer, herunder inddragelse af specialpaedagogisk viden
Q16b_7 [...] - Bidrage med specifik viden om tilpasning af laeringsmiljoeer til elever med specifikke diagnoser (fx ADHD/ADD, autisme spektrum forstyrrelser, angst)
Q16b_open [...] Q16_B aaben
Q17_1 Hvordan ville du prioritere anvendelsen af ekstra ressourcer til at styrke skolens arbejde med at forebygge mistrivsel og styrke laeringsfaellesskaber? - Ansaette flere laerere med specialpaedagogiske kompetencer
Q17_2 [...] - Ansaette flere paedagoger med specialpaedagogiske kompetencer
Q17_3 [...] - Specialpaedagogisk efteruddannelse af laerere
Q17_4 [...] - Specialpaedagogisk efteruddannelse af paedagoger
Q17_5 [...] - oeget anvendelse af to-voksenordninger
Q17_6 [...] - At PPR samarbejder direkte med laerere og paedagoger om undervisningen (fx co-teaching eller trivselsforloeb)
Q17_7 [...] - At PPR i hoejere grad bidrager til uformel opkvalificering af laerere og paedagoger (fx gennem lokale kurser)
Q17_8 [...] - Andet
Q17_o8 [...] - Q17_8 aaben
Q19B_1 Hvor lang ventetid er der typisk fra at PPR-psykolog inddrages omkring en bekymring om en elev til at PPR har foerste aktivitet i sagen?
Q19B_2 Hvor lang ventetid er der typisk fra at paedagogisk konsulent/laeringskonsulent inddrages omkring en bekymring om en elev til at PPR har foerste aktivitet i sagen?
Q20 Hvor lang ventetid er der typisk fra foerste aktivitet i sagen til der foreligger en PPV?
Q21_1 Hvordan prioriterer du i situationer, hvor det ikke er muligt at involvere PPR i alle de tilfaelde, hvor der er behov? - Jeg prioriterer de mest akutte tilfaelde af mistrivsel
Q21_2 [...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor jeg vurderer, der kan vaere behov for et andet skoletilbud
Q21_3 [...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor der er flere elever i mistrivsel i samme klasse
Q21_4 [...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor familieressourcerne er svagest
Q21_5 [...] - Jeg prioriterer de tilfaelde, hvor skolen ikke selv har de specifikke kompetencer paa nuvaerende tidspunkt
Q21_6 [...] - Andet
Q21_o6 [...] - Q21_6 aaben
c_inst_nr Institutionsnummer
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv