Skabt af: Center for Patientinddragelse, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.
Formålet med LUP er, at:
• Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer på tværs af landet.
• Følge udviklingen i patienters oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
• Levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patient- og pårørendegrupper.
Skabt af: Region Nordjylland, Center for Patientinddragelse, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland.
Formålet med LUP er at:
Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer.
Give input til arbejdet med kvalitetsforbedringer.
Kunne følge udviklingen i patienternes oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
Skabt af: Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland, Region Hovedstaden, Center for Patientinddragelse, Region Syddanmark.
Formålet med LUP er at:
Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer.
Give input til arbejdet med kvalitetsforbedringer.
Kunne følge udviklingen i patienternes oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
Skabt af: Center for Patientinddragelse, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.
Formålet med LUP er, at understøtte arbejdet med kvalitetsudvikling i klinikken med viden om den patientoplevede kvalitet, der opgøres så ofte og tidstro, at det kan anvendes i det løbende forbedringsarbejde.
Desuden er formålet også, at identificere og sammenligne forskelle og udvikling over tid i den patientoplevede kvalitet nationalt og på tværs af regioner og hospitaler i en årlig rapport.
Skabt af: Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland, Center for Patientinddragelse.
Formålet med LUP er at:
Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer.
Give input til arbejdet med kvalitetsforbedringer.
Kunne følge udviklingen systematisk i patienternes oplevelser og vurderinger over tid.
Skabt af: Center for Patientinddragelse, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Nordjylland, Region Midtjylland.
LUP gennemføres som en årlig landsdækkende spørgeskemaundersøgelse af patienters oplevelser blandt både indlagte og ambulante patienter på landets offentlige sygehuse. LUP gennemføres på vegne af de fem regioner i Danmark. Derudover indgår patienter, der er behandlet på privathospitaler efter reglerne om udvidet frit sygehusvalg, og hvor behandlingen dermed er finansieret af regionerne.
Formålet med LUP er at:
Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer.
Give input til at arbejde med kvalitetsforbedringer.
Kunne følge udviklingen i patienternes oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
Skabt af: Center for Patientinddragelse.
Formålet med LUP er, at:
• Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer på tværs af landet.
• Følge udviklingen i patienters oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
• Levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patientgrupper.
Skabt af: Center for Patientinddragelse, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.
Formålet med LUP er, at:
• Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer på tværs af landet.
• Følge udviklingen i patienters oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
• Levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patientgrupper.
Skabt af: Center for Patientinddragelse, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.
Formålet med LUP er, at:
• Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer på tværs af landet.
• Følge udviklingen i patienters oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
• Levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patientgrupper.
Skabt af: Center for Patientinddragelse.
Formålet med LUP er, at:
• Identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for udvalgte temaer på tværs af landet.
• Følge udviklingen i patienters oplevelser og vurderinger systematisk over tid.
• Levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patientgrupper.