Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
0
3

Årstal ? (2016 - 2019)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 3

Forskningsdata
Aflevering 20882
Skabt af: Katrine Iversen.

Frederiksberg- og Københavns kommuner har iværksat et større udviklingsprojekt ud fra målet om at skabe differentierede og inkluderende læringsmiljøer, som skal sikre læring, inklusion og social udvikling for alle eleverne på de to kommuners skoler, så alle børn lærer så meget, som de kan. Med et inkluderende og differentieret læringsmiljø forstås bl.a., at alle elever tager aktivt del i læringssituationen og at lærer/pædagog løbende tilpasser læringsmiljøet, så alle elever lærer mest muligt og trives.


Forskningsdata
Aflevering 21096
Skabt af: Katrine Iversen.

Formålet med undersøgelsen har været at øge elevernes læring og trivsel ved at udvikle professionelle læringsfællesskaber med følgende karakteristika: -Fælles værdier og vision -Fokus på elevernes læring -Reflekterende dialoger -De-privatisering af praksis -Samarbejde


Forskningsdata
Aflevering 50041
Skabt af: VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Katrine Iversen,, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Hans Skov Kloppenborg, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Mads Thau.

Socialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringSocialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringer på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik er på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik.