Evaluering af 'Læring, der ses' 2018 (2016-2018)
Alias:
Evaluation of 'Learning that shows' 2018
Formål
?
Frederiksberg- og Københavns kommuner har iværksat et større udviklingsprojekt ud fra målet om at skabe differentierede og inkluderende læringsmiljøer, som skal sikre læring, inklusion og social udvikling for alle eleverne på de to kommuners skoler, så alle børn lærer så meget, som de kan. Med et inkluderende og differentieret læringsmiljø forstås bl.a., at alle elever tager aktivt del i læringssituationen og at lærer/pædagog løbende tilpasser læringsmiljøet, så alle elever lærer mest muligt og trives.
Indhold
?
Der evalueres på kompetenceudviklingsforløbet med ledere og didaktiske vejvisere ved spørgeskemaundersøgelse med alle de skoleledere og didaktiske vejvisere, som har deltaget i uddannelsesforløb efterfulgt af uddybende fokusgruppeinterview med skoleledere og didaktiske vejvisere på seks udvalgte skoler blandt de deltagende skoler i de to kommuner.
I såvel spørgeskemaer som interview undersøges respondenternes erfaringer, holdninger, meninger og konkrete adfærd i forhold til den ønskede praksisudvikling. Det betyder, at der vil blive stillet forskellige typer af spørgsmål for at sikre, at der også kan indhentes valid viden om konkret udøvet praksis på skolerne i forhold til de opstillede mål med kompetenceudviklingen på skolerne.
Dokumentation
?
- Afleveringsbestemmelse
- Bevarings- og kassationsbestemmelser for KORAs Evaluering af ’Læring, der ses’
- Dec 2015 Øget læring og inklusion Frederiksberg Københavns Kommuner
- Revideret design for slutevaluering af LDS
- Bilagsrapport til slutevaluering
- Notat første måling
- Midtvejsnotat
- Rapport - slutevaluering
- Frederiksberg københavn 160817 KAIV HAPE
- Relation mellem datasæt_KI
- 11043 FØLGESEDDEL
- Interviewguide didaktiske vejvisere
- Interviewguide ledere
- Interviewguides LDS 3 FINAL
- Interviewvguide 2 runde - didaktiske vejvisere FINAL
- Interviewvguide 2 runde - ledere FINAL
- Asta Convert Log
- Asta test log
- Konverteringsnotat
Emneord
?
Der er ingen emneord.
Dækker perioden
?
Fra 01-04-2016 til 01-01-2018.
Andre oplysninger
?
- Indeholder digitale dokumenter