Skabt af: Svendebjerggård Krise og Bosted.
Notatpligt, journalføring, dokumentation, samlet overblik over den enkelte borger samt vores pædagogiske, psykologiske og sociale arbejde
Skabt af: Forsorgshjemmet Solvang.
System brugt til jounalføring og dokumentation i sagsforløb for borgere indskrevet på forsorgshjem. Forsyne myndigheder med oplysninger omkring borgere i forhold til videre handleplan for borgeren.
Skabt af: Varde Kommune, Beskæftigelsen, Samstyrken - støtte og vejledning, Samstyrken - Aflastning, Samstyrken - Botilbud, Bo- og Rehabiliteringstilbud Lunden, Center Bøgely, Socialpsykiatrien, Bofællesskab Østbækhjemmet.
Dokumentere den social pædagogiske indsats. Bosted er et fagsystem som er anvendt af udfører tilbuddene.
Skabt af: Viborg Amt, Viborg Kommune, Forsorgscenter Vibohøj, Forsorgscenter Viborg.
Systemet er taget i brug af Viborg Amt. Der foreligger ikke oplysninger om grundlaget for anskaffelsen.
Systemets primære formål har været: Styring af indskrivning, udskrivning, journalisering samt økonomistyring i forbindelse med misbrugeres midlertidige ophold på forsorgshjemmet Vibohøj (Senere Forsorgscenter Viborg).
Skabt af: Norddjurs Kommune, administrationen, Trekanten, botilbud, Skovstjernen, botilbud, Mellemgården, aktivitetstilbud, Nærheden, beskæftigelsestilbud, Ålunden, bofællesskab.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse,
Skabt af: Ringkøbing Amtskommune, Holstrbro Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse
Skabt af: Ringkøbing Amtskommune, Holstrbro Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og dagtilbudsloven inden for stofmisbrugsbehandling. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse
Skabt af: Herlev Kommune, Skovgården, Højsletten, Juvelhuset, Bofællesskaberne, Hørkær, Kagshuset, Socialpsykiatriske tilbud: Krisetelefonen, Socialpsykiatriske tilbud: Aktivitetsteamet.
Formålet har været daglig pædagogisk borgerrelateret dokumentation og intern kommunikation. Dokumentation og opfølgning på planlægning og udførelse af arbejdet med Indsatsmål, udarbejdelse af pædagogiske planer, arkivering af diverse korrespondance, dokumenter og bevillinger, medicin håndtering, indberetning af magtanvendelse samt fakturering. Formålet har desuden været dokumentation af tilbud om socialpædagogisk støtte, boligsocialtarbejde og tilbud om misbrugsbehandling. For misbrugsområdet har formålet været at føre journal både social- og sundhedsfaglig, af behandlingen af borger med rusmiddelproblemer.
Skabt af: Ikast-Brande Kommune, Botilbud Bellisbo, Bofællesskaberne Grundtvigsvej, Bostøtte VUH-SHS, Brande Åcenter, Bøgehusene, Værkstedet Lundgården, Botilbud Marienlund, Dagcentret Regnbuen, Skovbjergparken, Den Blå Cafe - Socialpsykatrisk Center Nord, Socialpsykiatrisk Center Syd, Startboligerne.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Nyborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statisti.
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statistik
Skabt af: Socialstyrelsen.
F2 er Socialstyrelsens journaliseringssystem. Socialstyrelsen benytter derudover systemet til sags- og dokumenthåndtering.