Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
4
0

Årstal ? (1968 - 2016)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 4

Register
Aflevering 19392
Skabt af: CPR-kontoret, Danske sogne, se kontekstdokument 26.

Det Centrale Personregister (CPR) er den danske stats personregistrering af alle danske statsborgere (og udlændinge med opholdstilladelse). Registret indeholder personnumre, som er entydige nøgler, der gør det muligt at sammenholde og ajourføre personoplysninger på tværs af en lang række både offentlige og private it-systemer. CPR er unikt for Danmark. Formålet med CPR-systemet er at være den centrale leverandør af almindelige personoplysninger til den offentlig og private sektor med henblik på at skabe grundlaget for en effektiv og sammenhængende offentlig sektor. For Den Nye Kirkebog (DNK) gælder det, at siden 2004 er hovedparten af civilregistreringen sket digitalt. Folkekirkens personregisterførere foretager fødselsregistrering, navngivning og navneændring samt registrering af dødsfald direkte i CPR-registret. I Sønderjylland er digital registrering taget i brug 1. maj 2007. I de andre trossamfund, der fører ministerialbog, sker registreringen endnu via håndførte protokoller, hvorfra oplysningerne overføres til CPR.


ESDH-system
Aflevering 19404
Skabt af: Gudenåkollegiet.

Formålet med at indføre SBSYS er at SBSYS anvendes som grundlag for den daglige sagsbehandling herunder: at understøtte god forvaltningspraksis og overholde lovgivning at effektivisere arbejdsgange og videndeling at registrere og eventuelt scanne alle relevante dokumenter at alle relevante dokumenter er tilknyttet en sag at alle som udgangspunkt før adgang til alt, kun begrænses af absolut nødvendige sikkerhedsrestriktioner at sikre mulighed for sags- og dokumentflow i organisationen at give mulighed for adgang til sager og dokumenter fra hjemmearbejdspladser m.m. Gudenåkollegiet hørte i perioden 4.11.2005-31.12.2006 under Vejle Amt. I perioden 1.1.2007 til 30.6.2012 hørte Gudenåkollegiet under Region Midtjylland.


Journal
Aflevering 19041
Skabt af: Socialministeriet, Velfærdministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet (Indenrigsdelen), Psykolognævnet, Rådet for Social Udsatte.

At registrere departementets sager og dokumenter i journalperioden 2006-2010.


ESDH-system
Aflevering 19856
Skabt af: Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse, Indenrigs- og Sundhedsministeriet, Økonomi- og Indenrigsministeriet (Indenrigsministeriedelen), Ministeriet for Sundhed og forebyggelse, Sundheds- og Ældreministeriet, National Sundheds IT, Videns- og Forskningscenter for Alternativ Behandling (VIFAB), Det etiske råd, Den Centrale Videnskabsetiske Komité, Den Nationale Videnskabsetiske Komité, Sekretatiatet for Det Etiske Råd og den Nationale Videnskabsetiske Komité.

ESDH-systemet har to overordnede formål. Dels skal det sikre en effektiv sagsbehandling og dels gøre relevante dele af departementets sager tilgængelige for fremtidig forskning. Journaliseringen er således ikke et mål i sig selv, men bør betragtes som et hjælpemiddel til at sikre, at ovennævnte formål opfyldes. Samtidig er ESDH-systemet et informationssystem (kollektiv hukommelse), der kan sikre vidensdeling i ministeriet.