Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
124
2

Årstal ? (1900 - 2023)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 126

Register
Aflevering 20311
Skabt af: Fødevarestyrelsen, Landbrugsstyrelsen, Landmænd, jordbrugere, landnrugskonsulenter og dyrlæger.

Systemet består af et integreret forvaltnings- og kontrolsystem i Fødevareministeriets regi til brug for tilskudsadministration og kontrol på landbrugsområdet.


Register
Aflevering 1119
Skabt af: Danmarks Statistik.

Register
Aflevering 19660
Skabt af: Danmarks Statistik.

Formålet med serviceydelser er at bidrage med ny information om servicesektoren og dens aktivitetsområder. Derudover anvendes serviceydelser i nationalregnskabet samt indgår i den løbende brancherevidering af Det Erhvervsstatistiske Register.


Register
Aflevering 19884
Skabt af: Danmarks Statistik.

Formålet med serviceydelser er at bidrage med ny information om servicesektoren og dens aktivitetsområder. Derudover anvendes serviceydelser i nationalregnskabet samt indgår i den løbende brancherevidering af Det Erhvervsstatistiske Register.


Register
Aflevering 20476
Skabt af: Danmarks Statistik.

Formålet med serviceydelser er at bidrage med ny information om servicesektoren og dens aktivitetsområder. Derudover anvendes serviceydelser i nationalregnskabet samt indgår i den løbende brancherevidering af Det Erhvervsstatistiske Register.


Register
Aflevering 50263
Skabt af: Danmarks Statistik.

Formålet med serviceydelser er at bidrage med ny information om servicesektoren og dens aktivitetsområder. Derudover anvendes serviceydelser i nationalregnskabet samt indgår i den løbende brancherevidering af Det Erhvervsstatistiske Register.


Register
Aflevering 858
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 859
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 719
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen.

Register
Aflevering 11166
Skabt af: Miljøstyrelsen.

Register
Aflevering 857
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 12942
Skabt af: Miljøstyrelsen.

Register
Aflevering 19700
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune,, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: ejendom, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.


Register
Aflevering 10597
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.

Register
Aflevering 11251
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.

Register
Aflevering 11252
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

Register
Aflevering 11758
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

Register
Aflevering 11759
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

Register
Aflevering 11760
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

Register
Aflevering 854
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 847
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 855
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 856
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 844
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 850
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 517
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 848
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 849
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 852
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 843
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 845
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 846
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 851
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 3081
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.

Register
Aflevering 3078
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.

Register
Aflevering 3079
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.

Register
Aflevering 3080
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.

Register
Aflevering 853
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 515
Skabt af: Boligministeriet.

Forskningsdata
Aflevering 36758
Skabt af: Hans Klausen, Eva Støttrup Hansen.

Formålet med undersøgelsen er at belyse sammenhængen mellem dødelighed og kræftforekomst ved arbejde med spildvand.


Register
Aflevering 516
Skabt af: By- og Boligministeriet.

ESDH-system
Aflevering 20765
Skabt af: Rødovre Kommune.

eDoc var Rødovre Kommunes generelle ESDH-system, hvor sager, der ikke hørte hjemme i andre fagsystemer, blev journaliseret. Dette for at sikre opbevaring, genfinding og videndeling.


ESDH-system
Aflevering 20779
Skabt af: Horsens Kommune, Horsens gl. Kommune, Gedved Kommune.

ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 20788
Skabt af: Skævinge Kommune, Hillerød Kommune.

Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 20821
Skabt af: Fanø Kommune.

Digital sagsstyring- og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - digital vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondance - lagring af digitial korrespondance med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovlit i henhold til forvaltningslovgivningen.


ESDH-system
Aflevering 20838
Skabt af: Skive Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune.

KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra gl. Skive Kommunes ESDH-løsning 2003-2006 og PPR-system 1007-2004 og gl. Spøttrup Kommunes socialsystem 1999-2004


ESDH-system
Aflevering 20839
Skabt af: Faaborg Kommune, Ringe Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune.

KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.


ESDH-system
Aflevering 20934
Skabt af: Jammerbugt Kommune.

ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 20937
Skabt af: Fredericia Kommune.

At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager. Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019


ESDH-system
Aflevering 20933
Skabt af: Gl. Varde Kommune, Ny Varde Kommune.

Varde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.


ESDH-system
Aflevering 20931
Skabt af: Hoje-Taastrup Kommune.

Sags- og dokumentaandteringssystem for at kunne gemme og fremsøge sager og dokumenter. Samtidig at kunne opfylde logningskrav.


ESDH-system
Aflevering 21044
Skabt af: Halsnæs Kommune.

SBSYS er et journalsystem, som bruges af alle forvaltninger i Halsnæs kommune til digital sagsstyring og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen. Videndeling på tværs af kommunen


It-system uden dok.
Aflevering 21101
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.

KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data fra Struer Kommune.


It-system uden dok.
Aflevering 21107
Skabt af: Gl. Horsens Kommune, Bræstrup Kommune, Gedved Kommune, Horsens Ny Kommune.

KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.


It-system med dok.
Aflevering 21117
Skabt af: Aalestrup Kommune, Farsø Kommune, Løgstør Kommune, Aars Kommune, Vesthimmerlands Kommune.

KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra Vesthimmerland Kommune.


ESDH-system
Aflevering 21119
Skabt af: Fredericia gl. kommune, Fredericia.

I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.


ESDH-system
Aflevering 21209
Skabt af: Allerød Kommune.

Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 21210
Skabt af: Lejre Kommune.

At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Lejre Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager. Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019


ESDH-system
Aflevering 19505
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.

Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.


It-system med dok.
Aflevering 19507
Skabt af: Viborg Kommune, Viborg Kommune, Bjerringbro Kommune, Karup Kommune, Fjends Kommune, Møldrup Kommune, Tjele Kommune, Aalestrup Kommune.

Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.


ESDH-system
Aflevering 19513
Skabt af: Gørlev Kommune, Kalundborg gl. Kommune, Kalundborg Kommune.

Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.


ESDH-system
Aflevering 19525
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.

Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.


ESDH-system
Aflevering 19410
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.

Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.


ESDH-system
Aflevering 19420
Skabt af: Lejre Kommune.

Journalisering og styring af sagsdata for nemmere genfinding og videndeling.


ESDH-system
Aflevering 19536
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.

Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.


ESDH-system
Aflevering 19599
Skabt af: Fredericia Kommune.

At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.


ESDH-system
Aflevering 19617
Skabt af: Norddjurs Kommune.

Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 19728
Skabt af: Rougsø Kommune.

Generel håndtering af sager og dokumenter samt udvalgsbehandling af informationer og dokumenter registreret i systemet.


ESDH-system
Aflevering 19747
Skabt af: Viborg Kommune.

Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.


It-system med dok.
Aflevering 19831
Skabt af: Klima- og Energiministeriet, Klima-, Energi- og Bygningsministeriet, Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet, Klimarådet.

F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.


ESDH-system
Aflevering 19584
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Svendborg Kommune.

Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 19854
Skabt af: Brøndby Kommune.

Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.


It-system med dok.
Aflevering 19936
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune.

Formålet med anskaffelse af et elektronisk dokumenthåndteringssystem er at skabe et overblik over kommunens journalpligtige sager, der ikke kan føres i dedikeret fagsystem. Systemet sikre at journalisering, journalnotater, samlet overblik og ensartethed i behandling af sager.


ESDH-system
Aflevering 19983
Skabt af: Vissenbjerg Kommune, Assens gl. Kommune, Assens Kommune.

Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.


Uoplyst
Aflevering 20080
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.

KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering


ESDH-system
Aflevering 20085
Skabt af: Struer Kommune, Thyholm Kommune.

SBSYS er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH). SBSYS indeholder moduler, som er afpasset brugerens behov.


ESDH-system
Aflevering 20121
Skabt af: Solrød Kommune.

Solrød Kommunes overordnede mål for indførelsen af ESDH er, at ESDH skal bidrage til at levere en endnu bedre kvalitet overfor borgere m.fl. udkrystalliseret i disse 4 mål: 1. Sikkerhed for at sagerne og sagernes dokumenter til enhver tid er til at finde, er journaliserede og overskuelige § For andre end den, som lige har sagen liggende § For at forskellige teams/afdelinger/institutioner kan dele fælles sager uden at skulle sende mails/kopier frem og tilbage og hver vedligeholde samme sag. 2. Bedre muligheder for at koordinere sager og udøve helhedsorienteret sagsbehandling, da vi vil kunne søge efter og eventuelt sammenkoble beslægtede sager. 3. Bedre muligheder for at effektivisere og leane vores arbejdsgange og opgaveløsning både i den enkelte afdeling/institution og i de koordinerende og tværgående arbejdsgange. Acadre skal derfor udnyttes til at give os nye teknologiske muligheder til at indføre smartere og lettere arbejdsgange og opgaveløsning. 4. Gøre det lettere at opfylde lovgivning og god sagsbehandlingspraksis.


ESDH-system
Aflevering 20144
Skabt af: Hvidovre Kommune.

Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 20267
Skabt af: Miljøministeriet, Miljø- og Fødevareministeriet.

F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.


Ukendt
Aflevering 20295
Skabt af: Vordingborg Kommune.

ESDH system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.


ESDH-system
Aflevering 20318
Skabt af: Morsø Kommune.

Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.


Uoplyst
Aflevering 50348
Skabt af: Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet, Klimarådet.

Elektronisk sagshåndtering hos KEFM departementet og Klimarådet.


ESDH-system
Aflevering 50423
Skabt af: Stevns Kommune, Stevns Kommune.

Registrering af sager og dokumenter i Stevns Kommune.


ESDH-system
Aflevering 50483
Skabt af: Køge Kommune, Køge Kommune.

Kommunens journal- og arkivsystem. Kommunens digitaliserede byggesager


It-system uden dok.
Aflevering 50707
Skabt af: Skævinge Kommune.

Journalsystem uden digitale dokumenter med det formål at håndtere sager og dokumenter i forbindelse med kommunens sagsbehandling


It-system uden dok.
Aflevering 50763
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.

KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager.


ESDH-system
Aflevering 50008
Skabt af: Rudkøbing Kommune, Tranekær Kommune, Sydlangeland Kommune, Langeland Sammenlægningskommune Kommune, Langeland Kommune.

Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling


ESDH-system
Aflevering 50070
Skabt af: Svendborg Kommune.

ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling


Uoplyst
Aflevering 50138
Skabt af: Miljø- og Fødevareministeriet, Miljøministeriet.

F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.


ESDH-system
Aflevering 50143
Skabt af: Kerteminde Gl. Kommune, Langeskov Kommune, Munkebo Kommune, Kerteminde Ny Kommune.

Kerteminde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.


It-system uden dok.
Aflevering 50164
Skabt af: Herning Kommune.

E-journal til registrering af papirsager i Herning Kommune


It-system med dok.
Aflevering 50247
Skabt af: Nævnenes Hus.

Nævnenes Hus’ ESDH-system er anvendt til sagsbehandling og registrering af myndighedens administrative opgaver. Nævnene er inddelt i fire kategorier: Forbruger, Erhverv, Miljø og Energi samt Sundhed.


It-system med dok.
Aflevering 50390
Skabt af: Lemvig Gl. Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Ny Kommune.

Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.


Register
Aflevering 50110
Skabt af: Danmarks Miljøportal, Danske Regioner, Kommunernes Landsforening, Miljø- og Fødevareministeriet, Miljøministeriet.

Formålet med DKjord er at skabe lettere og bedre adgang til jordforureningsdata for professionelle aktører, bedre adgang for interesserede borgere eller interesseorganisationer og et styrket grundlag for virtuel forvaltning på jordforureningsområdet. DKjord muliggør serviceorienteret lagring og distribution af jordforureningsdata via webservices og faciliterer herved præsentationen af ensartede og landsdækkende data på Danmarks Miljøportal


Register
Aflevering 11076
Skabt af: Dansk Institut for Klinisk Epidemiologi, Statens Institut for Folkesundhed.

Register
Aflevering 19025
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte. BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.


Register
Aflevering 12143
Skabt af: Danmarks Statistik.

Register
Aflevering 20432
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.

Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.


Register
Aflevering 20958
Skabt af: Danmarks Statistik.

Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.


Register
Aflevering 20680
Skabt af: Danmarks Statistik.

Formålet med forbrugsundersøgelsen er at belyse de private husstandes samlede økonomiske forhold, såvel indkomster, opsparing som forbrug. Den har karakter af at være både en levevilkårsbelysende statistik og en økonomisk statistik.