Formål
?
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Indhold
?
Personer, hvis personlige forhold - herunder sociale, økonomiske, ejerskabsmæssige, familemæssige, helbredsmæssige, strafferetlige, fagforeningsmæssige, og/eller religiøse - indgår i en sagsbehandling - herunder byggesagsbehandling - i en eller flere af kommunens administrative enheder. Personer, der klager til/over kommunen over sagsbehandling el. lign. Personer, der søger aktindsigt og/eller adgang til kommunens data, sager og informationer og lignende. Personer, der på anden vis indgår som parter i kommunens sager. Andre oplysninger som behandles: Navne, adresser, numre fra Det Centrale Personregister.