survey |
Måling |
andre_projekter |
Deltager jeres skoler på nuværende tidspunkt i andre projekter om teknologiforståelse? (fx i regi af fonde eller kommunale projekter) |
s_1_4 |
Oplever du generelt, at teknologiforståelse er højt på dagsordenen i jeres kommune? |
s_1_6 |
Oplever du generelt, at teknologiforståelse er højt på dagsordenen på jeres skole? |
motivation |
I hvilken grad oplever du, at det pædagogiske personale, som er involveret, er motiverede for at arbejde med forsøget? |
drevet_af |
Er arbejdet med at udvikle undervisning i forbindelse med forsøget hovedsageligt drevet af: |
ledelsesopbakning |
I hvilken grad oplever du, at ledelsen bakker op om skolens deltagelse i forsøget? |
støtte_og_vejledning |
I hvilken grad har du (som ressourceperson) givet støtte og vejledning til det pædagogiske personale i forbindelse med arbejdet med teknologiforståelse i undervisningen? |
prioritering_af_sparring |
I hvilken grad oplever du, at du har mulighed for at prioritere sparring med det pædagogiske personale, når de efterspørger det? Evt. uddybning: I forhold til at tilrettelægge, gennemføre eller evaluere undervisning i teknologiforståelse? |
teknisk_udstyr |
I hvilket omfang har I som skole adgang til det tekniske udstyr, der er behov for til at gennemføre undervisning i teknologiforståelse? |
faster_ammer |
I hvilken grad har I på skolen faste rammer for, hvordan I samarbejder om udviklingen af undervisning i forbindelse med forsøget med teknologiforståelse (fx ugentlige møder, fælles forberedelsestid)? |
s_ny_5 |
I hvilken grad tilrettelægges undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx i teams, på ugentlige møder mv.? |
s_ny_7 |
I hvilken grad gennemføres undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx på tværs af årgange samtidigt, via co-teaching? |
s_ny_8 |
I hvilken grad evalueres undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx på ugentlige teammøder? |
videnspakke |
I hvilken grad har du og det pædagogiske personale på skolen anvendt videnspakken til at introducere nye medarbejdere til fagligheden? |
s_4_3 |
I hvilken grad oplever du, at undervisningen i teknologiforståelse spiller sammen med undervisningen i de øvrige fag i folkeskolen? |
b_1 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Natur/teknologi |
b_2 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Dansk |
b_3 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Håndværk og design |
b_4 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Billedkunst |
b_5 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Matematik |
b_6 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Samfundsfag |
b_7 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Fysik og Kemi |
natur_teknologi |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Natur/teknologi |
dansk |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Dansk |
håndværk_og_design |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Håndværk og design |
billedkunst |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Billedkunst |
matematik |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Matematik |
samfundsfag |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Samfundsfag |
s_5_2 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Årligt læringsseminar i august (alle) |
s_5_3 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner |
s_5_4 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - 2-timers planlægningsmøde |
s_5_5 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet |
s_5_6 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse |
s_5_7 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Regionalt kapacitetsnetværk |
s_5_10 |
I hvilken grad har I som skole oplevet et udbytte af kompetenceudviklingen indtil nu? |
s_5_1_1 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Årligt læringsseminar i august (alle - i august 2020) |
s_5_1_2 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner (i august 2020 og januar 2021) |
s_5_1_3 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - 2-timers planlægningsmøde på skolen for pædagogisk personale, ressourceperson og fagudvikler fra konsortiet (slut august og starten af januar) |
s_5_1_4 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet (heldag i november) |
s_5_1_5 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse (2.-3. oktober) |
s_5_1_6 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Regionalt kapacitetsnetværk for ressourcepersoner, ledelse og forvaltning (december) |
s_5_1_7 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Ved ikke |
s_5_1_8 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Årligt læringsseminar i august (alle - i august 2020) |
s_5_1_9 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner (i august 2020 og januar 2021) |
s_5__10 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - 2-timers planlægningsmøde på skolen for pædagogisk personale, ressourceperson og fagudvikler fra konsortiet (slut august og starten af januar) |
s_5__11 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet (heldag i november) |
s_5__12 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse (2.-3. oktober) |
s_5__13 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Regionalt kapacitetsnetværk for ressourcepersoner, ledelse og forvaltning (december) |
s_5__14 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Ved ikke |
delforsøg |
Hvilket delforsøg deltager skolen i? |
indskoling |
Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Indskoling |
mellemtrin |
Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Mellemtrin |
udskoling |
Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Udskoling |
b_1_4a |
Hvad er navnet på skolen? |
fysik_kemi |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Fysik/kemi |
driv_1 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - De udviklede prototyper/forløb |
driv_2 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Tid til at arbejde med fagligheden i fællesskab |
driv_3 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Den ledelsesmæssige opbakning |
driv_4 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Skolens teknologiske kapacitet (adgang til teknologi udstyr, digitale ressourcer, teknisk stabilitet mv.) |
driv_5 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Arbejdet i professionelle læringsfællesskaber |
driv_6 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Vores forudgående kompetencer for at undervise i teknologiforståelse |
driv_7 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Forsøgets kompetenceudviklingsaktiviteter |
driv_8 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Min motivation og interesse for teknologiforståelse |
driv_9 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Elevernes motivation og interesse for teknologiforståelse |
driv_10 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Andet |
driv_11 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ingenting |
driv_12 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ved ikke |
driv_13 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Mere tid til fælles forberedelse |
driv_14 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget viden om teknologiforståelse |
driv_15 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget vejledning |
driv_16 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget ledelsesmæssig opbakning |
driv_17 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Bedre adgang til teknisk udstyr |
driv_18 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Mere kompetenceudvikling |
driv_19 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Flere undervisningsmaterialer |
driv_20 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Anderledes prototyper |
driv_21 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Større motivation og interesse for teknologiforståelse hos eleverne |
driv_22 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Andet |
driv_23 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Ingen |
driv_24 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Ved ikke |
barr_1 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende tekniske kompetencer hos det pædagogiske personale |
barr_2 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende pædagogiske kompetencer hos det pædagogiske personale |
barr_3 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende motivation blandt det pædagogiske personale ift. projektet |
barr_4 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende ledelsesmæssig opbakning |
barr_5 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende materialer at tage udgangspunkt i (fx forløbsplaner etc.) |
barr_6 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende adgang til teknisk udstyr |
barr_7 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende kompetenceudvikling |
barr_8 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Prototyperne har været svære at anvende |
barr_9 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende tid til fælles forberedelse |
barr_10 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Elevernes manglende motivation og interesse i teknologiforståelse |
barr_11 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Andet |
barr_12 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ingen |
barr_13 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ved ikke |
barr_14 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende tekniske kompetencer hos det pædagogiske personale |
barr_15 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende pædagogiske kompetencer hos det pædagogiske personale |
barr_16 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende motivation blandt det pædagogiske personale ift. projektet |
barr_17 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende ledelsesmæssig opbakning |
barr_18 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende materialer at tage udgangspunkt i (fx forløbsplaner etc.) |
barr_19 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende adgang til teknisk udstyr |
barr_20 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende kompetenceudvikling |
barr_21 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Prototyperne er svære at anvende |
barr_22 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende tid til fælles forberedelse |
barr_23 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Elevernes manglende motivation og interesse i teknologiforståelse |
barr_24 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Andet |
barr_25 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Ingen |
barr_26 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Ved ikke |
særligt_fokus |
I hvor høj grad vil du sige, at jeres skole tidligere har haft et særligt fokus på at arbejde med elementer af teknologiforståelse? |
særlige_kompetencer |
I hvor høj grad vil du sige, at jeres skole har særlige kompetencer eller forudsætninger for at deltage i forsøget? |
Overenstemmelse |
I hvilken grad vurderer du, at det pædagogiske personale har gennemført undervisning i overensstemmelse med prototypernes indhold? |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |