Tabel

Bilag_13_Ressourcepersoner_unicode


Beskrivelse ?

Data stammer fra et telefoninterview rettet mod ressourcepersoner er gennemført i 2019, 2020 og 2021 blandt alle ressourcepersoner i forsøget. Ressourcepersonerne besvarede her en række lukkede spørgsmål på en fempunkts Likert-skala (fra ”Slet ikke” til ”I meget høj grad”), dels havde de mulighed for efterfølgende at uddybe deres svar kvalitativt. Formålet med telefoninterviewsne blandt ressourcepersoner var dels at undersøge skolernes arbejde med at afprøve teknologiforståelse som fag og faglighed i praksis, dels at afdække variationer i skolernes kapacitet, fidelitet, organisatoriske rammer og implementering

Størrelse (Antal rækker) ?

128

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
survey Måling
andre_projekter Deltager jeres skoler på nuværende tidspunkt i andre projekter om teknologiforståelse? (fx i regi af fonde eller kommunale projekter)
s_1_4 Oplever du generelt, at teknologiforståelse er højt på dagsordenen i jeres kommune?
s_1_6 Oplever du generelt, at teknologiforståelse er højt på dagsordenen på jeres skole?
motivation I hvilken grad oplever du, at det pædagogiske personale, som er involveret, er motiverede for at arbejde med forsøget?
drevet_af Er arbejdet med at udvikle undervisning i forbindelse med forsøget hovedsageligt drevet af:
ledelsesopbakning I hvilken grad oplever du, at ledelsen bakker op om skolens deltagelse i forsøget?
støtte_og_vejledning I hvilken grad har du (som ressourceperson) givet støtte og vejledning til det pædagogiske personale i forbindelse med arbejdet med teknologiforståelse i undervisningen?
prioritering_af_sparring I hvilken grad oplever du, at du har mulighed for at prioritere sparring med det pædagogiske personale, når de efterspørger det? Evt. uddybning: I forhold til at tilrettelægge, gennemføre eller evaluere undervisning i teknologiforståelse?
teknisk_udstyr I hvilket omfang har I som skole adgang til det tekniske udstyr, der er behov for til at gennemføre undervisning i teknologiforståelse?
faster_ammer I hvilken grad har I på skolen faste rammer for, hvordan I samarbejder om udviklingen af undervisning i forbindelse med forsøget med teknologiforståelse (fx ugentlige møder, fælles forberedelsestid)?
s_ny_5 I hvilken grad tilrettelægges undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx i teams, på ugentlige møder mv.?
s_ny_7 I hvilken grad gennemføres undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx på tværs af årgange samtidigt, via co-teaching?
s_ny_8 I hvilken grad evalueres undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx på ugentlige teammøder?
videnspakke I hvilken grad har du og det pædagogiske personale på skolen anvendt videnspakken til at introducere nye medarbejdere til fagligheden?
s_4_3 I hvilken grad oplever du, at undervisningen i teknologiforståelse spiller sammen med undervisningen i de øvrige fag i folkeskolen?
b_1 Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Natur/teknologi
b_2 Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Dansk
b_3 Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Håndværk og design
b_4 Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Billedkunst
b_5 Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Matematik
b_6 Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Samfundsfag
b_7 Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Fysik og Kemi
natur_teknologi I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Natur/teknologi
dansk I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Dansk
håndværk_og_design I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Håndværk og design
billedkunst I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Billedkunst
matematik I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Matematik
samfundsfag I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Samfundsfag
s_5_2 Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Årligt læringsseminar i august (alle)
s_5_3 Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner
s_5_4 Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - 2-timers planlægningsmøde
s_5_5 Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet
s_5_6 Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse
s_5_7 Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Regionalt kapacitetsnetværk
s_5_10 I hvilken grad har I som skole oplevet et udbytte af kompetenceudviklingen indtil nu?
s_5_1_1 Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Årligt læringsseminar i august (alle - i august 2020)
s_5_1_2 Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner (i august 2020 og januar 2021)
s_5_1_3 Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - 2-timers planlægningsmøde på skolen for pædagogisk personale, ressourceperson og fagudvikler fra konsortiet (slut august og starten af januar)
s_5_1_4 Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet (heldag i november)
s_5_1_5 Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse (2.-3. oktober)
s_5_1_6 Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Regionalt kapacitetsnetværk for ressourcepersoner, ledelse og forvaltning (december)
s_5_1_7 Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Ved ikke
s_5_1_8 Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Årligt læringsseminar i august (alle - i august 2020)
s_5_1_9 Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner (i august 2020 og januar 2021)
s_5__10 Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - 2-timers planlægningsmøde på skolen for pædagogisk personale, ressourceperson og fagudvikler fra konsortiet (slut august og starten af januar)
s_5__11 Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet (heldag i november)
s_5__12 Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse (2.-3. oktober)
s_5__13 Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Regionalt kapacitetsnetværk for ressourcepersoner, ledelse og forvaltning (december)
s_5__14 Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Ved ikke
delforsøg Hvilket delforsøg deltager skolen i?
indskoling Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Indskoling
mellemtrin Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Mellemtrin
udskoling Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Udskoling
b_1_4a Hvad er navnet på skolen?
fysik_kemi I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Fysik/kemi
driv_1 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - De udviklede prototyper/forløb
driv_2 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Tid til at arbejde med fagligheden i fællesskab
driv_3 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Den ledelsesmæssige opbakning
driv_4 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Skolens teknologiske kapacitet (adgang til teknologi udstyr, digitale ressourcer, teknisk stabilitet mv.)
driv_5 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Arbejdet i professionelle læringsfællesskaber
driv_6 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Vores forudgående kompetencer for at undervise i teknologiforståelse
driv_7 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Forsøgets kompetenceudviklingsaktiviteter
driv_8 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Min motivation og interesse for teknologiforståelse
driv_9 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Elevernes motivation og interesse for teknologiforståelse
driv_10 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Andet
driv_11 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ingenting
driv_12 Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ved ikke
driv_13 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Mere tid til fælles forberedelse
driv_14 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget viden om teknologiforståelse
driv_15 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget vejledning
driv_16 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget ledelsesmæssig opbakning
driv_17 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Bedre adgang til teknisk udstyr
driv_18 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Mere kompetenceudvikling
driv_19 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Flere undervisningsmaterialer
driv_20 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Anderledes prototyper
driv_21 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Større motivation og interesse for teknologiforståelse hos eleverne
driv_22 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Andet
driv_23 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Ingen
driv_24 Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Ved ikke
barr_1 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende tekniske kompetencer hos det pædagogiske personale
barr_2 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende pædagogiske kompetencer hos det pædagogiske personale
barr_3 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende motivation blandt det pædagogiske personale ift. projektet
barr_4 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende ledelsesmæssig opbakning
barr_5 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende materialer at tage udgangspunkt i (fx forløbsplaner etc.)
barr_6 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende adgang til teknisk udstyr
barr_7 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende kompetenceudvikling
barr_8 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Prototyperne har været svære at anvende
barr_9 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende tid til fælles forberedelse
barr_10 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Elevernes manglende motivation og interesse i teknologiforståelse
barr_11 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Andet
barr_12 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ingen
barr_13 Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ved ikke
barr_14 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende tekniske kompetencer hos det pædagogiske personale
barr_15 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende pædagogiske kompetencer hos det pædagogiske personale
barr_16 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende motivation blandt det pædagogiske personale ift. projektet
barr_17 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende ledelsesmæssig opbakning
barr_18 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende materialer at tage udgangspunkt i (fx forløbsplaner etc.)
barr_19 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende adgang til teknisk udstyr
barr_20 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende kompetenceudvikling
barr_21 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Prototyperne er svære at anvende
barr_22 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende tid til fælles forberedelse
barr_23 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Elevernes manglende motivation og interesse i teknologiforståelse
barr_24 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Andet
barr_25 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Ingen
barr_26 Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Ved ikke
særligt_fokus I hvor høj grad vil du sige, at jeres skole tidligere har haft et særligt fokus på at arbejde med elementer af teknologiforståelse?
særlige_kompetencer I hvor høj grad vil du sige, at jeres skole har særlige kompetencer eller forudsætninger for at deltage i forsøget?
Overenstemmelse I hvilken grad vurderer du, at det pædagogiske personale har gennemført undervisning i overensstemmelse med prototypernes indhold?
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv