| survey |
Måling |
| andre_projekter |
Deltager jeres skoler på nuværende tidspunkt i andre projekter om teknologiforståelse? (fx i regi af fonde eller kommunale projekter) |
| s_1_4 |
Oplever du generelt, at teknologiforståelse er højt på dagsordenen i jeres kommune? |
| s_1_6 |
Oplever du generelt, at teknologiforståelse er højt på dagsordenen på jeres skole? |
| motivation |
I hvilken grad oplever du, at det pædagogiske personale, som er involveret, er motiverede for at arbejde med forsøget? |
| drevet_af |
Er arbejdet med at udvikle undervisning i forbindelse med forsøget hovedsageligt drevet af: |
| ledelsesopbakning |
I hvilken grad oplever du, at ledelsen bakker op om skolens deltagelse i forsøget? |
| støtte_og_vejledning |
I hvilken grad har du (som ressourceperson) givet støtte og vejledning til det pædagogiske personale i forbindelse med arbejdet med teknologiforståelse i undervisningen? |
| prioritering_af_sparring |
I hvilken grad oplever du, at du har mulighed for at prioritere sparring med det pædagogiske personale, når de efterspørger det? Evt. uddybning: I forhold til at tilrettelægge, gennemføre eller evaluere undervisning i teknologiforståelse? |
| teknisk_udstyr |
I hvilket omfang har I som skole adgang til det tekniske udstyr, der er behov for til at gennemføre undervisning i teknologiforståelse? |
| faster_ammer |
I hvilken grad har I på skolen faste rammer for, hvordan I samarbejder om udviklingen af undervisning i forbindelse med forsøget med teknologiforståelse (fx ugentlige møder, fælles forberedelsestid)? |
| s_ny_5 |
I hvilken grad tilrettelægges undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx i teams, på ugentlige møder mv.? |
| s_ny_7 |
I hvilken grad gennemføres undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx på tværs af årgange samtidigt, via co-teaching? |
| s_ny_8 |
I hvilken grad evalueres undervisningen i teknologiforståelse i fællesskab? Fx på ugentlige teammøder? |
| videnspakke |
I hvilken grad har du og det pædagogiske personale på skolen anvendt videnspakken til at introducere nye medarbejdere til fagligheden? |
| s_4_3 |
I hvilken grad oplever du, at undervisningen i teknologiforståelse spiller sammen med undervisningen i de øvrige fag i folkeskolen? |
| b_1 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Natur/teknologi |
| b_2 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Dansk |
| b_3 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Håndværk og design |
| b_4 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Billedkunst |
| b_5 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Matematik |
| b_6 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Samfundsfag |
| b_7 |
Hvilke fag deltager I i forsøget med? - Fysik og Kemi |
| natur_teknologi |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Natur/teknologi |
| dansk |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Dansk |
| håndværk_og_design |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Håndværk og design |
| billedkunst |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Billedkunst |
| matematik |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Matematik |
| samfundsfag |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Samfundsfag |
| s_5_2 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Årligt læringsseminar i august (alle) |
| s_5_3 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner |
| s_5_4 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - 2-timers planlægningsmøde |
| s_5_5 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet |
| s_5_6 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse |
| s_5_7 |
Hvor stor en andel af de relevante personer tilknyttet forsøget, har deltaget i følgende kompetenceudviklingensaktiviteter, som har været afholdt i sommeren 2019 og til nu: - Regionalt kapacitetsnetværk |
| s_5_10 |
I hvilken grad har I som skole oplevet et udbytte af kompetenceudviklingen indtil nu? |
| s_5_1_1 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Årligt læringsseminar i august (alle - i august 2020) |
| s_5_1_2 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner (i august 2020 og januar 2021) |
| s_5_1_3 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - 2-timers planlægningsmøde på skolen for pædagogisk personale, ressourceperson og fagudvikler fra konsortiet (slut august og starten af januar) |
| s_5_1_4 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet (heldag i november) |
| s_5_1_5 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse (2.-3. oktober) |
| s_5_1_6 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Regionalt kapacitetsnetværk for ressourcepersoner, ledelse og forvaltning (december) |
| s_5_1_7 |
Hvad har I særligt oplevet udbytte af? - Ved ikke |
| s_5_1_8 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Årligt læringsseminar i august (alle - i august 2020) |
| s_5_1_9 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Fagligt netværk for pædagogisk personale og ressourcepersoner (i august 2020 og januar 2021) |
| s_5__10 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - 2-timers planlægningsmøde på skolen for pædagogisk personale, ressourceperson og fagudvikler fra konsortiet (slut august og starten af januar) |
| s_5__11 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Skolebesøg med ledelseskonsulent fra konsortiet (heldag i november) |
| s_5__12 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Udviklingslaboratorium for ressourceperson og ledelse (2.-3. oktober) |
| s_5__13 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Regionalt kapacitetsnetværk for ressourcepersoner, ledelse og forvaltning (december) |
| s_5__14 |
Hvad har I i mindre grad oplevet udbytte af? - Ved ikke |
| delforsøg |
Hvilket delforsøg deltager skolen i? |
| indskoling |
Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Indskoling |
| mellemtrin |
Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Mellemtrin |
| udskoling |
Hvilke klassetrin deltager skolen med? - Udskoling |
| b_1_4a |
Hvad er navnet på skolen? |
| fysik_kemi |
I hvilken grad vurderer du, at det indtil nu har været meningsfuldt at inddrage teknologiforståelse i de eksisterende fag, I deltager i forsøget med? - Fysik/kemi |
| driv_1 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - De udviklede prototyper/forløb |
| driv_2 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Tid til at arbejde med fagligheden i fællesskab |
| driv_3 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Den ledelsesmæssige opbakning |
| driv_4 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Skolens teknologiske kapacitet (adgang til teknologi udstyr, digitale ressourcer, teknisk stabilitet mv.) |
| driv_5 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Arbejdet i professionelle læringsfællesskaber |
| driv_6 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Vores forudgående kompetencer for at undervise i teknologiforståelse |
| driv_7 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Forsøgets kompetenceudviklingsaktiviteter |
| driv_8 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Min motivation og interesse for teknologiforståelse |
| driv_9 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Elevernes motivation og interesse for teknologiforståelse |
| driv_10 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Andet |
| driv_11 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ingenting |
| driv_12 |
Hvad har på nuværende tidspunkt bidraget til, at i lykkes med at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ved ikke |
| driv_13 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Mere tid til fælles forberedelse |
| driv_14 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget viden om teknologiforståelse |
| driv_15 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget vejledning |
| driv_16 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Øget ledelsesmæssig opbakning |
| driv_17 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Bedre adgang til teknisk udstyr |
| driv_18 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Mere kompetenceudvikling |
| driv_19 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Flere undervisningsmaterialer |
| driv_20 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Anderledes prototyper |
| driv_21 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Større motivation og interesse for teknologiforståelse hos eleverne |
| driv_22 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Andet |
| driv_23 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Ingen |
| driv_24 |
Hvilke forhold kunne gøre det lettere for jer at gennemføre forsøget med teknologiforståelse, som tiltænkt? - Ved ikke |
| barr_1 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende tekniske kompetencer hos det pædagogiske personale |
| barr_2 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende pædagogiske kompetencer hos det pædagogiske personale |
| barr_3 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende motivation blandt det pædagogiske personale ift. projektet |
| barr_4 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende ledelsesmæssig opbakning |
| barr_5 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende materialer at tage udgangspunkt i (fx forløbsplaner etc.) |
| barr_6 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende adgang til teknisk udstyr |
| barr_7 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende kompetenceudvikling |
| barr_8 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Prototyperne har været svære at anvende |
| barr_9 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Manglende tid til fælles forberedelse |
| barr_10 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Elevernes manglende motivation og interesse i teknologiforståelse |
| barr_11 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Andet |
| barr_12 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ingen |
| barr_13 |
Hvilke særlige udfordringer har du indtil nu oplevet i forhold til at gennemføre forsøget med teknologiforståelse? - Ved ikke |
| barr_14 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende tekniske kompetencer hos det pædagogiske personale |
| barr_15 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende pædagogiske kompetencer hos det pædagogiske personale |
| barr_16 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende motivation blandt det pædagogiske personale ift. projektet |
| barr_17 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende ledelsesmæssig opbakning |
| barr_18 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende materialer at tage udgangspunkt i (fx forløbsplaner etc.) |
| barr_19 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende adgang til teknisk udstyr |
| barr_20 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende kompetenceudvikling |
| barr_21 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Prototyperne er svære at anvende |
| barr_22 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Manglende tid til fælles forberedelse |
| barr_23 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Elevernes manglende motivation og interesse i teknologiforståelse |
| barr_24 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Andet |
| barr_25 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Ingen |
| barr_26 |
Hvilke udfordringer og barrierer ser du fremadrettet ift. at gennemføre forsøget med teknologiforståelse på jeres skole? - Ved ikke |
| særligt_fokus |
I hvor høj grad vil du sige, at jeres skole tidligere har haft et særligt fokus på at arbejde med elementer af teknologiforståelse? |
| særlige_kompetencer |
I hvor høj grad vil du sige, at jeres skole har særlige kompetencer eller forudsætninger for at deltage i forsøget? |
| Overenstemmelse |
I hvilken grad vurderer du, at det pædagogiske personale har gennemført undervisning i overensstemmelse med prototypernes indhold? |
| Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |