Antal søgeresultater 654
Din søgning har givet 654 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Roskilde Amts Sygehusvæsen, Sygehus Øst, Sygehus Nord, Sygehus Syd, Arbejdsmedicinsk Klinik, Slagelse, Anæstesi, Slagelse, Reumatologi/Rehabilitering, Slagelse, Akutafdelingen, Slagelse, Arbejdsmedicinsk Klinik, Slagelse.
Skabt af: Sygehus Vest, Sygehus Syd, Psykiatrisk Center, Region Sjælland, Forberedelsesudvalget.
Politiske møder, styring af emne-, personale- og klientsager
Skabt af: Retspsykiatrien, Psykiatrien.
Skabt af: Økonomistyrelsen, Statens Administration, Moderniseringsstyrelsen.
Formålet med systemet har været at registrere, journalisere og understøtte sagsbehandlingen i Økonomistyrelsen, Statens Administration og Moderniseringsstyrelsen
Skabt af: Bornholms Hospital, Bornholms Amt, Bornholms Regionskommune, Region Hovedstaden.
Reglerne om offentlige myndigheders journaliseringspligt. Behov for overgang fra fysisk journal til digitalt journaliseringssystem
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen, Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Formålet med OPUS er at administrere midler til iværksætterstøtte fra Den Europæiske Socialfond. Den Europæiske Socialfond stiller risikovillig EU-kapital til rådighed for nyskabende projekter på arbejdsmarkedet i EU’s medlemslande. Støtten er inddelt i programmer, som følger EU’s 7-årige budgetperiode. I Danmark er Mål 3-programmet om kompetence, udvikling og flere jobs det største af socialfondsprogrammerne med et budget på 2,8 mia. kr. i budgetperioden 2000-2006.
EBST er forvaltningsmyndighed for Socialfonden i Danmark. Midlerne er fordelt på en central pulje administreret af EBST og regionale puljer administreret af hhv. amterne, Bornholms Regionskommune samt København og Frederiksberg kommuner.
Match i 1 tabel: kodetabeldeltagerAnsættelseslængde
Skabt af: Arbejdsmiljøinstituttet.
Skabt af: Erik Riiskjær, Jørn Flohr Nielsen.
Skabt af: Peter Rasmussen, Søren Holck.
Skabt af: Arbejdsmiljøinstituttet.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: SKAT.
Salgs- og Vurderingssystemet (SVUR) blev oprettet som et kopiregister af vurderingsdelen (VUR) af det fælleskommunale ejendomsstamregister (ESR på KMD) - primært for at lette den statslige administration af lov om vurdering af fast ejendom, men også at stille vurderingsoplysninger til rådighed ved administration af anden lovgivning i staten. I 2003 overtog SKAT vurderingsopgaven, således også VUR, der anvendes til indberetning af vurderingsrelevante oplysninger til beregning af de enkelte ansættelser på alle ejendomme. Men man bibeholdt samtidig kopiregistret SVUR til indberetning og behandling af salgsoplysninger og udførelsen af statistiske opgaver vedrørende salg af fast ejendom, herunder beregning af forslag til ansættelser i forbindelse med de toårlige vurderinger af ejerboliger m.fl.
Skabt af: SKAT.
Salgs- og Vurderingssystemet (SVUR) blev oprettet som et kopiregister af vurderingsdelen (VUR) af det fælleskommunale ejendomsstamregister (ESR på KMD) - primært for at lette den statslige administration af lov om vurdering af fast ejendom, men også at stille vurderingsoplysninger til rådighed ved administration af anden lovgivning i staten. I 2003 overtog SKAT vurderingsopgaven, således også VUR, der anvendes til indberetning af vurderingsrelevante oplysninger til beregning af de enkelte ansættelser på alle ejendomme. Men man bibeholdt samtidig kopiregistret SVUR til indberetning og behandling af salgsoplysninger og udførelsen af statistiske opgaver vedrørende salg af fast ejendom, herunder beregning af forslag til ansættelser i forbindelse med de toårlige vurderinger af ejerboliger m.fl.
Skabt af: Psykiatrisk Center København, Merete Nordentoft.
Objective: To compare the effects of five years of specialised early intervention (SEI) treatment for first episode schizophrenia spectrum disorder with the standard two years of SEI plus three years of treatment as usual.
Design: Randomised, superiority, parallel group trial with blinded outcome assessment. Randomisation was centralised and computerised with concealed randomisation sequence carried out at an external site. Setting: Participants were recruited from six
OPUS teams in Denmark between 2009 and 2012. OPUS teams provide SEI treatment to all patients diagnosed with a schizophrenia spectrum disorder in Denmark. Participants 400 participants (51% women) with a mean age of
25.6 (standard deviation 4.3) were randomised to five years of SEI (experimental intervention; n=197) or to two years of SEI plus three years of treatment as usual (control; n=203). Interventions OPUS treatment consists of three
core elements-modified assertive community treatment, family involvement, and social skill training-with a patientcase manager ratio of no more than 12:1. For participants randomised to five years of OPUS treatment, the treatment was
largely unchanged. Participants randomised to the control group were mostly referred to community health centres after two years of SEI treatment. Main outcomes:Follow-up assessments were conducted five years after start of OPUS
treatment. Primary outcome was negative symptoms measured on the scale for assessment of negative symptoms (avolition-apathy, anhedonia, alogia, and affective blunting). Secondary outcomes were remission of both negative and psychotic symptoms, psychotic
symptoms, suicidal ideation, substance abuse, compliance with medical treatment, adherence with treatment, client satisfaction, days in hospital care, and labour market affiliation. Results Levels of negative symptoms did not
differ between the intervention group and control group (1.72 v 1.81 points; estimated mean difference-0.10 (95% confidence interval 0.33 to 0.13), P=0.39). Participants receiving five years of OPUS treatment were more likely to remain in
contact with specialised mental health services (90.4% v 55.6%, P < 0.001), had higher client satisfaction (estimated mean difference 2.57 points (95% confidence interval 1.36 to 3.79), P< 0.001), and had a stronger working alliance(estimated mean difference 5.56 points (95%confidence interval 2.30 to 8.82), P=0.001) thanthe control group.
Conclusions: This trial tests SEI treatment for upto five years for patients with first episodeschizophrenia spectrum disorder; previous trialshave found treatment effects for programmeslasting from one to three years. The prolongedSEI treatment had few effects, which could bedue to the high level of treatment provided tocontrol participants and the late start ofspecialised treatment.
Match i 1 tabel: OPUSIItilrigsarkivetklarcpr_4
Skabt af: Ankestyrelsen.
Indberetning af statistik om kommunale afgørelser om social pension (førtidspennsion).
Match i 1 tabel: "førtidspensionssag"
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Peter B. Andersen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND010, FOND009, FOND012, FOND011
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Inger Schaumburg.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 3 tabeller: FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527494, U5275E94, U5275O94
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527495, U5275E95, U5275O95
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527493, U5275E93, U5275O93
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527498, U5275E98, U5275O98
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527499, U5275E99, U5275O99
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527400, U5275E00, U5275O00
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527401, U5275E01, U5275O01
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527496, U5275E96, U5275O96
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527497, U5275E97, U5275O97
Skabt af: Merethe Sundby-Sørensen.
Skabt af: Københavns Universitet, Det Farmaceutiske Fakultet, Det Biovidenskabelige Fakultet, Øresundsuniversitetet, Kommissionen for den Arnamagnæanske Samling, Niels Bohr Arkivet, Skolen for Klinikasssistenter. SKT, Biotech Research and Innovation Center - BRIC.
Journalisering af sager med dokumenter
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 4 tabeller: FOND012, FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 3 tabeller: FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: U527492, U5275E92, U5275O92
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Match i 3 tabeller: FOND011, FOND010, FOND009
Skabt af: Lisbeth Paludan, Peter Laursen, Bo Netterstrøm.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527484, U527584
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527485, U527585
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527486, U527586
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527487, U527587
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527488, U527588
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527489, U527589
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527490, U527590
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Match i 2 tabeller: U527491, U527591
Skabt af: Arbejdsmiljøinstituttet.
Skabt af: Lejre Kommune.
Journalisering og styring af sagsdata for nemmere genfinding og videndeling.
Skabt af: Carl Nørregaard, Inge Mærkedahl, Hans Dankert, David Bunnage, Elisabeth Grüner.
Undersøgelsen har til formål at tilvejebringe oplysninger til en statistisk og videnskabelig belysning af bedriftssundhedstjenesteordningens opgaver, omkostninger, nyttevirkning, bemandingsaspekter og samarbejdsrelationer, der skal danne grundlag for den
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Formålet med undersøgelsen er, at belyse beskæftigelsesforholdene for forskellige befolkningsgrupper.
Skabt af: 3S.
SelskabsSkatteSystem er et system til indtastning af selvangivelsesoplysninger og beregning af skat for selskaber, fonde og foreninger, rateberegning og udskrivning af acontorater, ændringer af indkomster, registrering af diverse statistikoplysninger, fordeling af kommuneandele, administration af selskabers angivelse af udloddet udbytte og indberetning af modtagere af udloddet udbytte for selskaber m.fl. som ikke foretager udbytteudlodning gennem den danske Værdipapircentral
Match i 2 tabeller: DB2_LIGNINGSDATA, DB2_ADMINISTRATION
Skabt af: 3S.
SelskabsSkatteSystem er et system til indtastning af selvangivelsesoplysninger og beregning af skat for selskaber, fonde og foreninger, rateberegning og udskrivning af acontorater, ændringer af indkomster, registrering af diverse statistikoplysninger, fordeling af kommuneandele, administration af selskabers angivelse af udloddet udbytte og indberetning af modtagere af udloddet udbytte for selskaber m.fl. som ikke foretager udbytteudlodning gennem den danske Værdipapircentral
Match i 2 tabeller: DB2_LIGNINGSDATA, DB2_ADMINISTRATION
Skabt af: 3S.
SelskabsSkatteSystem er et system til indtastning af selvangivelsesoplysninger og beregning af skat for selskaber, fonde og foreninger, rateberegning og udskrivning af acontorater, ændringer af indkomster, registrering af diverse statistikoplysninger, fordeling af kommuneandele, administration af selskabers angivelse af udloddet udbytte og indberetning af modtagere af udloddet udbytte for selskaber m.fl. som ikke foretager udbytteudlodning gennem den danske Værdipapircentral
Match i 2 tabeller: DB2_LIGNINGSDATA, DB2_ADMINISTRATION
Skabt af: Peter Hansen, Peter Foverskov.
Skabt af: Arbejdsmiljøinstituttet.
Match i 2 tabeller: OPFLG, SKRSPG
Skabt af: Arbejdsdirektoratet.
Match i 1 tabel: RADIGHED
Skabt af: SKAT.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: SKAT.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: SKAT.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: SKAT.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: SKAT.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: SKAT.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: Skatteforvaltningen.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: Skatteforvaltningen.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: Skatteforvaltningen.
Formålet med PAL10 systemet for de pågældende årgange, er at administrerer indberetning af PAL-oplysninger for et specifikt indkomstår.
Dette sker på baggrund af indberetninger af angivelser og korrektioner , som foretages af penge- og pensionsinstitutterne.
Indberetning af de pågældende blanketter, kan ligeledes foretages af Skatteforvaltningen. Det er dog alene Skatteforvaltningen der kan indberette kendelser og skønsmæssige ansættelser.
Indberetningerne sker via grænseflade i NTSE og opdateres via web-service i PAL-backend.
Der kan i et kalenderår indberettes til et indkomstår, som svarer til forrige kalenderår.
Indberetningsblanketternes indhold varierer i forhold til virksomhedens forretningsområde i Erhvervssystemet. Der kan indberettes flere blankettyper pr. indkomstår til én virksomhed.
Skabt af: Forsvarets Rekrutering, Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: SAMREC91
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: SAMREC92
Skabt af: Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø NFA.
Arbejdstilsynet har i et strategisk partnerskab med en kommune igangsat et pilotprojekt for at styrke arbejdsmiljøindsatsen i kommunens ældrepleje. Formålet med projektet er at implementere arbejdsmiljøtiltag, der har fokus på at styrke de ansattes samarbejde med borgere og pårørende. Disse tiltag skal i sidste ende øge trivslen og motivationen blandt kommunens medarbejdere i plejegrupperne. Ydermere er formålet med pilotprojektet at få erfaring med, hvordan arbejdsmiljøtiltag kan spredes på tværs af organisationens arbejdspladser via MED-systemet.
Nærværende evalueringsprojekt har til hensigt at dokumentere denne spredning på tværs af organisationens plejegrupper i kommunen. Evalueringen har både fokus på proces og effekt.
Match i 1 tabel: ob1_ob2_koblet
Skabt af: Merethe Sundby-Sørensen.
Skabt af: Indenrigs- og Sundhedsministeriet, Forsvarets Værnepligt og Rekruttering, Forsvarsministeriets Personalestyrelse.
FDSYS anvendes ved afholdelse af session, der i dag hedder Forsvarets Dag.
Skabt af: Arbejdsmiljøinstituttet/Arb. medicinske klinikker.
Skabt af: Peter Mindegaard.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.