Skabt af: Svendebjerggård Krise og Bosted.
Notatpligt, journalføring, dokumentation, samlet overblik over den enkelte borger samt vores pædagogiske, psykologiske og sociale arbejde
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune, Center Bakkehuset, Center Vest, Center for Socialpsykiatri, ADHD og Autisme, Å-Center Syd, Skelbæk Centret.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og almenboligloven. Derudover danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer både i myndighed og på centrene.
Skabt af: Fredericia Kommune, Kobbelgaarden 1, Kompetencekollegiet, Ny Vej, Proaktiv, Støttecenter for døve - Solglimt, Værestedet Stoppestedet, Opgangsbofællesskabet Frejasvej 7, Opgangsbofællesskabet Friggsvej 7, Opgangsbofællesskabet Nr. Voldgade 104-106, Lejlighederne Jupitervej 31-45, Nova, Bofællesskabet Ullerupdalvej, Bostøtten, HippoCampus, AspBo, Kobbelgaarden 3.
Formålet med at bruge ressourcer på at oprette og drive it-systemet var, at samle dokumentation på borgere i et it-system fremfor at dokumentere i kina-bøger.
Skabt af: Frederiksborg Amts misbrugscenter, Nordsjællands Misbrugscenter, Center for Forsorg og Behandling, 3Kløveren.
Formålet med IT systemet er at samle dokumentation vedrørrende sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføreing, medicinregistrering med videre i forhold til borgere der modtager ydelser indenfor serviceloven og sundhedsloven. Derudover er formålet for IT systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Jammerbugt Kommune, Bofællesskabet Krabben, Bofællesskabet Poppelhuset, Bofællesskabet Solkrogen, Bofællesskabet Sneppen, Bofællesskabet Toftehøj.
Klientsystem.
Dokumentation af livshistorie, notater og handleplaner for socialpsykiatrien og handicapområdet.
Skabt af: Handicap og psykiatriafdelingen, Familie, børn og unge i Faaborg Midtfyn.
Systemet har været anvendt af henholdvis Handicap og psykiatriafdelingen - Bostedet Lunden samt Familie, børn og unge - Børnehusene i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Skabt af: Region Sjælland, Bo og Naboskab Sydlolland, Botilbud Else Hus, Bo- og aflastningstilbud Skelbakken, Den Sikrede Institution Stevnsfortet, Forsorgshjemmet Roskildehjemmet, Glim Refugium, Himmelev - Et behandlingstilbud til børn og unge, Kofoedsminde, Marjatta, Platangårdens Ungdomscenter, Bakkegården, Synscenter Refsnæs.
Daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pædagogisk praksis. Dokumentation af terapeutisk behandling samt fremmøde. Personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, herunder retningslinjer, procedurebeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Pandrup Kommune, Jammerbugt Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicinering og handleplaner.
Skabt af: Blåkærgård, Boligerne Jossiasens Vej, Boligerne Lene Breddahls gade, Boligerne Svalevej, Bygmarken, Bækketoften, Bo- og Aktivitetscenter Elbækvej, Gårdhaven, Granbakken, Den sikrede døgninstitution Grenen, Gudenåkollegiet, Hald Ege, Handi-Ka, Himmelbjerggården, Kollegiet Hinnerup, Holmstrupgård, MultifunC Midtjylland, Mosetoft, Nørholm Kollegiet, Pilebakken, Specialområde Børn og Unge, Bostedet Sct. Mikkel, Sønderparken, Bo- Rehabiliterings- og Aktivitetstilbuddet Tagdækkervej, Botilbud Tangkær.
Bosted System har det formål, at Region Midtjylland opfylder journalbekendtgørelsen for de borgere, der er indskrevet i regionens sociale tilbud. Benyttes også i kommunikationen med kommunerne, som bevilliger borgerne ophold til regionens tilbud. Hver borger har en §141 handleplan efter serviceloven, som kommunal sagsbehandler og borger er ansvarlig for. Samt en pædagogisk handleplan, som udarbejdes mellem medarbejder i socialt tilbud og borger med tilhørende delmål.
Skabt af: Lemvig Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner
Skabt af: Gl. Holstebro Kommune, Ulfborg-Vemb Kommune, Vinderup Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Brønderslev-Dronningelund Kommune, Brønderslev Kommune.
At kunne dokumentere, hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til borgerne på følgende områder:
* hjemmepleje
* sygepleje
* træning
Skabt af: Galten Kommune, Ry Kommune, Hørning Kommune, Skanderborg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Egvad, Kommune, Ringkøbing Kommune, Skjern Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Sydlangeland Kommune, Tranekær Kommune, Rudkøbing Kommune, Langeland Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Gl. Assens Kommune, Ry Glamsbjerg Kommune, Haarby Kommune, Vissenbjerg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Nyborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statisti.
Skabt af: Marstal Kommune, Ærøskøbing Kommune, Ærø Kommune.
Følgende typer af behandling indgår:
På baggrund af henvendelser fra borgere eller kommunens opsøgende arbejde træffer kommunen afgørelse om tildeling af omsorgsydelser. Kommunen koordinerer indsatsen, disponerer kommunens eget personale og ydelser og indgår aftaler med eksterne leverandører eller bevilger tilskud til hjælp, som klienten selv antager. Vedr. udførte omsorgsydelser opgøres timer m.v. til lønberegning og opkrævning hos klienter. Der udføres regnskab, rapporter/statistik, afregnes med kommunen og leverandører og opkræves statsrefusion. I forbindelse med sagsbehandlingen foretages indberetning til edb-registre, og der udarbejdes dokumenter i et tekstbehandlingssystem. Endvidere kan dokumenter scannes og opbevares på edb-medie. Materialet gemmes som dokumentation for den sagsbehandling, der er udført, samt til sagsstyring og sagsopfølgning.
Skabt af: Helle Kommune, Blaabjerg Kommune, Blåvandshuk Kommune, Varde Kommune, Ølgod Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Frederiksværk Kommune, Hundested Kommune, Halsnæs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Thyholm Kommune, Struer Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Grenaa Kommune, Nørre Djurs Kommune, Rougsø Kommune, Sønderhald Kommune, Norddjurs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Sallingsund Kommune, Sundsøre Kommune, Skive Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statistik
Skabt af: Odder Kommune.
Administration og dokumentation af Det specialiserede socialområde = Handicappede og Udsatte Voksne (DHUV)
Skabt af: Ikast-Brande Kommune, Botilbud Bellisbo, Bofællesskaberne Grundtvigsvej, Bostøtte VUH-SHS, Brande Åcenter, Bøgehusene, Værkstedet Lundgården, Botilbud Marienlund, Dagcentret Regnbuen, Skovbjergparken, Den Blå Cafe - Socialpsykatrisk Center Nord, Socialpsykiatrisk Center Syd, Startboligerne.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Region Nordjylland, Bostedet Brovst, Nordjyllands Amt, Sødisbakke, Forsorgshjemmet Aas, Aalborgskolen, Den sikrede Institution Kompasset, Socialpsykiatrisk Boform Visborggaard, Bostedet Visborggaard, Bostedet Hadsund, Boformen Kærvang, Bostedet Kærvang, SocialpsykiatriskBoform Solsiden, Bostedet Solsiden, Socialpsykiatrisk Boform Vestervang, Bostedet Vestervang, Boformen Skovvænget, Bostedet Skovvænget, Bostedet Aars, Boformen Aas, Behandlingscenter Østerskoven, Neurocenter Østerskoven, Rehabiliteringscenter Strandgården, Specialbørnehjemmene, Døvblindecentret, Center for Døvblindhed og Høretab, Aktivitets- og Botilbud - CDH, Undervisning og Behandling - CDH.
Daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pæ-dagogisk praksis. Dokumentation for misbrugs-behandling. Dokumentation af terapeutisk be-handling samt fremmøde. Personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, herunder retningslinjer, procedurebeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Herlev Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndighedssagsbehandlingen I Herlev kommune, på området voksen med særlige behov. Alle borgere der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse er registeret i systemet. Systemet er brugt som dokumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statistik.
Skabt af: Ankestyrelsen.
Håndtering af klagesager fra borgere, kommuner, nævn. Afhængig af lovområde optræder ankestyrelsen som 2. eller 3. instans. Hertil kommer efterbehandling af sager i form af indsigelser fra borger/hjælper, henvendelser fra Folketingets Ombudsmand, eller Retssag. Endvidere også til håndtering af Ankestyrelsens egne administrative forhold.
Skabt af: Assens Kommune.
Siden april 2013 har Assens Kommune brugt InCorp til forvaltning af ydelse jf. Servicelovens paragraffer 82, 83, 84, 85, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 107, 108 samt Almenboliglovens §105, hvor der gives støtte efter servicelovens §85 -.inden for områderne Voksen handicap og Psykiatri/Misbrug/Socialt udsatte.
Skabt af: Herning Kommune, Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Socialministeriet, Velfærdministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet (Indenrigsdelen), Psykolognævnet, Rådet for Social Udsatte.
At registrere departementets sager og dokumenter i journalperioden 2006-2010.
Skabt af: Socialstyrelsen.
F2 er Socialstyrelsens journaliseringssystem. Socialstyrelsen benytter derudover systemet til sags- og dokumenthåndtering.