Antal søgeresultater 159
Din søgning har givet 159 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Fremtidens Dagtilbud er et udviklingsprogram, som er blevet udviklet og afprøvet i dagtilbud for 0-6-årige børn i perioden 2014-2016. Udviklingsprogrammet blev igangsat af Børne- og Socialministeriet med det formål at udvikle og afprøve indsatser og redskaber i den pædagogiske praksis, der kan bidrage til at styrke børns trivsel, udvikling og læring. Programmet skal understøtte, at børnene møder passende udfordringer i inkluderende fællesskaber i dagtilbuddene og derigennem bidrage til at mindske betydningen af den negative sociale arv, så alle børn får det bedste springbræt til at klare sig i skolen og senere i livet. Sideløbende med at programmet er blevet afprøvet i dagtilbuddene, er der iværksat følgeforskning, som skal tilvejebringe solid viden om programmets pædagogiske indsatser.
Match i 5 tabeller: medarbejder_maaling, kontekst_leder, leder_maaling, kontekst_medarbejder, foraeldresamarbejde
Skabt af: Bjørn Viinholt Nielsen.
Formålet med undersøgelsen er at vurdere udbud af fleksible dagtilbud. Derudover bliver brugen af eksisterende tilbud undersøgt, og hvilke redskaber kommuner og dagtilbud anvender til at vurdere behovet for pasning. Undersøgelsen er foretaget ved hjælp af spørgeskemaer, og der er derudover udført en række interviews blandt udvalgte kommuner.
Skabt af: Socialstyrelsen, Deloitte Consulting, Grydehøj, Stinne.
Formålet med initiativet var at nedbringe mistrivsel blandt sårbare og udsatte børn og unge, så færre får behov for en specialiseret
indsats og evt. medicinering.
Match i 3 tabeller: Data_medarbejder, Data_PPR, Data_samarbejdsparter
Skabt af: Faaborg-Midtfyn.
Formålet med it-systemet er et fagsystem, der skal sikre kvalitet og sammenhæng i arbejdet med udsatte børn og unge. Brug af systemet sikrer, at de lovmæssige krav til dokumentation overholdes, og det giver overblik over sagsbehandling og dokumentation på området. Løsningen bygger på den socialfaglige systematik Integrated Children’s System (ICS).
Match i 5 tabeller: PersonHistoriskeData, AktivitetHistoriskeData2, Bhu, Bfu, BfuFaelles
Skabt af: Køge Kommune.
Pladsanvisningssystem til dagtilbudsområdet
Skabt af: Ankestyrelsen.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: ANBRING1
Skabt af: Danmarks Statistik.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: STAT_ARKIV_ANB_HAEND_2016
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Værktøj til styring af indmeldte børn i dagtilbud/SFO og beregning af forældrebetaling for Pladsanvisningen, herunder diverse tilskud.
Skabt af: Herning Kommune.
Værktøj til styring af indmeldte børn i dagtilbud/SFO og beregning af forældrebetaling for Pladsanvisningen, herunder diverse tilskud.
Skabt af: VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Som led i projekt Inklusionspanelet er der i perioden 2014-2016 gennemført interview med 21 elever, der er tilbageført fra specialtilbud og er inkluderet i et almentilbud. Formålet har været at ”høre elevernes stemme” i forbindelse med inklusionen. Der er ikke foretaget interview med skolernes ledelse, lærere, pædagoger eller med elevernes forældre, og i undersøgelsen indgår derfor udelukkende elevernes egne subjektive oplevelser. Interviewene udgør et supplement til de øvrige kvantitative og kvalitative undersøgelser i projektet.
Skabt af: Albertslund Kommune, Albertslund Kommune (gl), Allerød Kommune, Allerød Kommune (gl), Assens Kommune, Brøndby Kommune, Brøndby Kommune (gl), Brønderslev-Dronninglund Kommune, Fanø Kommune, Fanø Kommune (gl), Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Fredericia Kommune (gl), Faaborg-Midtfyn Kommune, Glostrup Kommune, Glostrup Kommune (gl), Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Herlev Kommune (gl), Herning Kommune, Herning Kommune (gl), Hillerød Kommune, Hillerød Kommune (gl), Holstebro Kommune, Holstebro Kommune (gl), Horsens Kommune, Horsens Kommune (gl), Høje-Tåstrup Kommune, Høje-Tåstrup Kommune (gl), Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lemvig Kommune (gl), Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Morsø Kommune (gl), Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odder Kommune (gl), Odsherred Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Ringsted Kommune (gl), Rødovre Kommune, Rødovre Kommune (gl), Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Skive Kommune (gl), Solrød Kommune, Solrød Kommune (gl), Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Struer Kommune (gl), Svendborg Kommune, Svendborg Kommune (gl), Vallensbæk Kommune, Vallensbæk Kommune (gl), Varde Kommune, Varde Kommune (gl), Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Viborg Kommune (gl), Vordingborg Kommune, Ærø kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Hillerød Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Fredericia Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Morsø Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Hillerød Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Fredericia Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Morsø Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Assens Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Assens Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Hillerød Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Fredericia Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Morsø Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Brøndby Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Hillerød Kommune, Halsnæs Kommune, Køge Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Stevns Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Bogense Kommune, Langeland Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Fredericia Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Skive Kommune, Morsø Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Brøndby Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Hillerød Kommune, Halsnæs Kommune, Køge Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Stevns Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Bogense Kommune, Langeland Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Fredericia Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Skive Kommune, Morsø Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Børne- og Undervisningsministeriet, Undervisningsministeriet, Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, Styrelsen for IT og Læring, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Dokument og sagshåndtering
Skabt af: Social- og Integrationsministeriet, Psykolognævnet, Indenrigs- og Socialministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Danmarks Evalueringsinstitut (EVA).
ESDH-system for Danmarks Evalueringsinstitut.
Skabt af: Albertslund, Allerød, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Glostrup, Halsnæs, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Køge, Langeland, Lejre, Lemvig, Morsø, Norddjurs, Nordfyn, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Rødovre, Samsø, Skanderborg, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Svendborg, Vallensbæk, Varde, Vesthimmerland, Viborg, Vordingborg, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Allerød, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Glostrup, Halsnæs, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Køge, Langeland, Lejre, Lemvig, Morsø, Norddjurs, Nordfyn, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Rødovre, Samsø, Skanderborg, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Svendborg, Vallensbæk, Varde, Vesthimmerland, Viborg, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Langeland, Lejre, Morsø, Norddjurs, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Rødovre, Skanderborg, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Svendborg, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Langeland, Lejre, Morsø, Norddjurs, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: HIllerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: Hillerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: Assens, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Hvidovre, Ikast-Brande, Kalundborg, Langeland, Morsø, Norddjurs, Rebild, Solrød, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Assens, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Hillerød, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Langeland, Morsø, Norddjurs, Nyborg, Odder, Rebild, Solrød, Stevns, Struer, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Kalundborg, Vesthimmerland.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Svendborg Kommune.
Systemet er brugt til dokumentation i Myndighedsarbejdet på socialrådgiver niveau.
Anvendt af Svendborg Kommunes socialrådgivere.
Skabt af: Viborg Kommune.
IDIS er et styringsredskab til registrering af børn i dagpleje, daginstitutioner, SFO og klubber. IDIS indeholder oplysninger vedrørende opkrævning af forældrebetaling, beregning af hel eller delvis økonomisk friplads, søskendetilskud, statistikker, oversigter, prognoser, rapporter, morgenvagt i dagplejen, registrering af dagplejeres fravær, åbningstider m.v.
Skabt af: Viborg Kommune, Bjerringbro Kommune, Fjends Kommune, Karup Kommune, Møldrup Kommune, Tjele Kommune.
IDIS er et styringsredskab til registrering af børn i dagpleje, daginstitutioner, SFO og klubber. IDIS indeholder oplysninger vedrørende opkrævning af forældrebetaling, beregning af hel eller delvis økonomisk friplads, søskendetilskud, statistikker, oversigter, prognoser, rapporter, morgenvagt i dagplejen, registrering af dagplejeres fravær, åbningstider m.v.
Skabt af: Randers Kommune.
Skabt af: Langeland Kommune, Hjørnet: Socialpsykiatri Bo og værested, Bofællesskabet: Brungårdsvænget, Duevej, Støttecentrene: Hinnebakkevej og Duevej, Bofællesskabet Hovedgaden, Ude kørende hjemmevejleder teams, Værkstedsgården: Dagtilbud.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation mv. i forhold til borgere der indskrives på de sociale tilbud.
Skabt af: Styrelsen for Patientsikkerhed.
Sikre effektiv og korrekt smitteopsporing af nære kontakter og smittelokationer hos danske borgere smittet med SARS-Covid-19.
Match i 2 tabeller: dbo_InfectedLocations, dbo_NareKontakter_Lokationer
Skabt af: VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Katrine Iversen,, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Hans Skov Kloppenborg, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Mads Thau.
Socialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringSocialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringer på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik er på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik.
Skabt af: Jammerbugt Kommune.
Person- og sagsoverblik, samt advisering på sager eller folkeregister. Der er data fra 2003. Det er ikke kendt, hvor data stammer fra.
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Glostrup kommune.
Solteq Sund er et elektronisk journalsystem specifikt udarbejdet til den kommunale sundhedspleje. Systemet understøtter sundhedsplejerskernes daglige arbejde ved hjemmebesøg hos spæd- og småbørn mellem 0 – 1,5 år, udfører behovsbesøg eller observation/møder i dagtilbud ift. børn mellem ca. 8 mdr. - 5 år og ved skoleundersøgelser når barnet er mellem 5 - 18 år eller når de forlader Folkeskolen. Den elektroniske journal TM Sund understøtter ikke bare sundhedsplejerskernes daglige journalskrivning, men også det overordnede administrative arbejde i sundhedsplejen, hvor modtagelse af fødselsanmeldelser, tilflyttere, fraflyttere, dødsfald m.v. håndteres.
Skabt af: Odder Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Sorø Kommune.
Tabulex' programmer benyttes til folkeskolernes og skoleforvaltningens behov. TEA er elevadministrationsystemet, som samler alle relevante data om de enkelte elever fra deres indskrivning til børnehaveklasse, til de går ud med et eksamensbevis i hånden.
Skabt af: Brøndby Kommune, Albertslund Kommune, Hvidovre Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Middelfart Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Langeland Kommune, Varde Kommune, Aabenraa Kommune, Fredericia Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Norddjurs Kommune, Ikast-Brande Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
Tabulex' programmer benyttes til folkeskolernes og skoleforvaltningens behov. TEA er elevadministrationsystemet, som samler alle relevante data om de enkelte elever fra deres indskrivning til børnehaveklasse, til de går ud med et eksamensbevis i hånden.
Skabt af: Social- og Indenrigsministeriet (I), Børne- og Socialministeriet, Social- og Indenrigsministeriet (II), Rådet for Socialt udsatte.
Systemet har 2 overordnede formål. Det skal dels sikre en effektiv sagsbehandling og skal dels gøre relevante dele af departementets sager tilgængelige for fremtidig forskning.
Skabt af: Socialstyrelsen, Ældreforum.
Systemets formål er at understøtte en effektiv og rationel sagsbehandling og sagsstyring, sikre dokumentation af sagsforløbene samt effektiv kommunikation.
Skabt af: Kerteminde Gl. Kommune, Langeskov Kommune, Munkebo Kommune, Kerteminde Ny Kommune.
Kerteminde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Danmarks Evalueringsinstitut.
Systemet har været brugt til at journalisere Danmarks Evalueringsinstituts sagsarbejde.
Skabt af: Danmarks Evalueringsinstitut.
Oparbejdelse af baggrundsmateriale for akkrediteringsrapporter og journalisering af de fire årlige rapporter. Fungere samtidig som vidensbase til erfaringsudveksling.
Skabt af: Socialstyrelsen, Rambøll.
Det overordnede formål med evaluering af
voksenansvarsloven er at belyse, hvorledes de rammer,
som loven sætter for plejefamilier og personales adgang
til, som led i varetagelsen af den daglige omsorg, at anvende magt og foretage andre indgreb i anbragte børnog unges selvbestemmelsesret samt sikre de anbragtebørn og unges retssikkerhed, anvendes i praksis.
Evalueringen skal således belyse følgendeundersøgelsesspørgsmål:
A.
Har voksenansvarsloven givet de fagprofessionelle ide anbringende kommuner og påanbringelsessteder samt plejefamilier en sådanklarhed over ansvar og handlemuligheder, at dehandler i overensstemmelse med lovens indhold ogintentioner?
B.
Har de fagprofessionelle i de anbringendekommuner og på anbringelsessteder medvoksenansvarsloven fået de nødvendige redskabertil at drage omsorg for og beskytte anbragte børnog unge?
Match i 2 tabeller: aabne_ledere, aabne_medarbejdere
Skabt af: Faaborg-Midtfyn Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Tilbudsportalen skal bidrage med et overblik over tilbud og udviklingen på det specialiserede socialområde.
Tilbudsportalen er et kommunalt, regionalt og nationalt, samt socialfagligt og økonomisk styringsværktøj, hvor formålet er:
· at styrke overblikket og forbedre planlægningsgrundlaget for tilbud,
· at styrke grundlaget for valg af konkrete tilbud til den enkelte borger,
· at skabe en generel åbenhed og gennemskuelighed i de tilbud, der er registreret i portalen,
· at skabe sammenlignelighed mellem tilbuddene, herunder mellem offentlige og private tilbud, og udgifterne til tilbuddene, og
· at sikre en lige konkurrence mellem private og offentlige leverandører.
Skabt af: Svendborg Kommune, Bofællesskabet Søndergade, Botilbud Høje Bøgevej, Botilbud Skovsbovej, Botilbud Vestereng, Café Aroma, Forsorgscenter Sydfyn, Grønnemoseværkstederne, Handicapcenter Sydøstfyn, Sydbo, Kursuscenter Impuls, Støttecenter Anemonen, Støttecenter Bryggerlunden, Støttecenter Gl. Skårupvej, Støttecenter Kærvej, Støttecenter Lyøvej, Støttecenter Skovbrynet, Støttecenter Skovsbovej, Støttecenter Solsikkevej, Støttecenter Storkehaven.
Systematisk og elektronisk dokumentation i Bosted i forhold til den daglige arbejde i udførerleddet.
Skabt af: VASUafdeling Nord - Horsens, Horsens Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer
Skabt af: Nordfyns Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer
Skabt af: Socialministeriet, Velfærdministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet (Indenrigsdelen), Psykolognævnet, Rådet for Social Udsatte.
At registrere departementets sager og dokumenter i journalperioden 2006-2010.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Blåkærgård, Boligerne Jossiasens Vej, Boligerne Lene Breddahls gade, Boligerne Svalevej, Bygmarken, Bækketoften, Bo- og Aktivitetscenter Elbækvej, Gårdhaven, Granbakken, Den sikrede døgninstitution Grenen, Gudenåkollegiet, Hald Ege, Handi-Ka, Himmelbjerggården, Kollegiet Hinnerup, Holmstrupgård, MultifunC Midtjylland, Mosetoft, Nørholm Kollegiet, Pilebakken, Specialområde Børn og Unge, Bostedet Sct. Mikkel, Sønderparken, Bo- Rehabiliterings- og Aktivitetstilbuddet Tagdækkervej, Botilbud Tangkær.
Bosted System har det formål, at Region Midtjylland opfylder journalbekendtgørelsen for de borgere, der er indskrevet i regionens sociale tilbud. Benyttes også i kommunikationen med kommunerne, som bevilliger borgerne ophold til regionens tilbud. Hver borger har en §141 handleplan efter serviceloven, som kommunal sagsbehandler og borger er ansvarlig for. Samt en pædagogisk handleplan, som udarbejdes mellem medarbejder i socialt tilbud og borger med tilhørende delmål.
Skabt af: Herning Kommune, Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Region Hovedstaden, Københavns Amtskommune, AKUcenter, Boligerne Brøndbyøstervej, Den Sociale Virksomhed, Boligerne Gl. Lyngevej, Klintegården, Lionslund, Lunden-Gnisten, Rosenfeldthusene, Skibbyhøj, Skovgården, Specialbørnehaven i Frederikssund, 3kløveren, Bredegaard, Børneungecentret, Center for Forsorg og Behandling Solvang, Center for Forsorg og Behandling, Hulegården, Jonstrupvang, Kamager, Lunden, Lyngdal, Nødebogård, Orion, Røde Kors Herberg for Kvindere, Rønnegård, Psykiatrisk Center Sct. Hans, Solgaven, Svendebjerggård, Sølager, Geelsgårdskolen.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføring, medicinregistrering m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven, folkeskoleloven og lov om specialundervisning. Derudover er formålet for it-systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Brøndby Kommune, Bofællesskabet Albjergparken, Bofællesskabet Lundedammen, Bofællesskabet Tranumparken, Boligerne Brøndbyøstervej, Lionslund, Job og aktivitetscenter Vestegnen.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Glostrup.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Holstebro Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for ser-viceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Dan-marks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Stevns Kommune , Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Ikast-Brande Kommune, Kalundborg Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nyborg Kommune , Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nyborg Kommune , Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens kommune, Fredericia kommune, Faaborg-Midtfyn kommune, Kalundborg kommune, Morsø kommune, Norddjurs kommune, Nyborg kommune, Samsø kommune, Skanderborg kommune, Skive kommune, Solrød kommune, Varde kommune, Vesthimmerland kommune, Viborg kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger, både over for børn og unge samt voksne, og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde.
Skabt af: Skive Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra gl. Skive Kommunes ESDH-løsning 2003-2006 og PPR-system 1007-2004 og gl. Spøttrup Kommunes socialsystem 1999-2004
Skabt af: Danmarks Evalueringsinstitut.
Håndtering af Sager og dokumenter i forbindelse med instituttets daglige arbejdsopgaver
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Christoffer Rasch.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser. Undersøgelsen er en opfølgning på samme undersøgelse i 2020.
Match i 2 tabeller: Kommuneundersøgelsen_på_voksenområdet, Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet
Skabt af: Vive, Mette Lausten.
Et longitudinalt studie med formålet at give basale repræsentative informationer om familieforholdene og opvæksten for danske børn. Der er tilfældigt udvalgt 6.011 børn bosiddende i Danmark, og som er født i 1995.
Match i 2 tabeller: bfu07_register, bfu03_register
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune.
Person- og sagsoverblik, samt advisering på sager eller folkeregister. Der er data fra 2003. Det er ikke kendt, hvor data stammer fra
Skabt af: Rebild Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune, Støvring Kommune.
Formålet med KMD Sag har i Rebild Kommune været at kunne modtage adviser på sager der er arbejdet med i fagsystemerne. I familieafdelingen har man anvendt systemet til journalnotater på alle børnesagerne, som så er blevet printet og lagt i den fysiske sag ved sagsafslutning, da man overgik til SBSYS printede man journalerne og lagde dem ind i SBSYS.
Skabt af: Holstebro Gl. Kommune, Ulfborg-Vemb Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro ny Kommune.
Person- og sagsoverblik, samt advisering på sager eller folkeregister. Der er data fra 2003. Det er ikke kendt, hvor data stammer fra.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering.
Skabt af: Herning Kommune.
Systemet har haft til formål at samle information om sager og ydelser på tværs af en række fagområder. Systemet gav sagsbehandlere et person- og sagsoverblik på borgeren, med mulighed for oprettelse af journalnotateter samt få advisering på sager ifm. opdateringer i fagsystemer eller ved folkeregisterhændelser.
Skabt af: Norddjurs Kommune, Grenaa Kommune, Nørre Djurs Kommune, Rougsø Kommune, Sønderhald Kommune.
Systemet har haft til formål at samle information om sager og ydelser på tværs af en række fagområder. Systemet gav sagsbehandlere et person- og sagsoverblik på borgeren, med mulighed for oprettelse af journalnotateter samt få advisering på sager ifm. opdateringer i fagsystemer eller ved folkeregisterhændelser.
Skabt af: Horsens Kommune.
Person- og sagsoverblik, samt advisering på sager eller folkeregister. Der er data fra 2003. Det er ikke kendt, hvor data stammer fra.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Systemet har haft til formål at samle information om sager og ydelser på tværs af en række fagområder. Systemet gav sagsbehandlere et person- og sagsoverblik på borgeren, med mulighed for oprettelse af journalnotateter samt få advisering på sager ifm. opdateringer i fagsystemer eller ved folkeregisterhændelser.
Skabt af: Køge Kommune, Skovbo Kommune.
Systemet har haft til formål at samle information om sager og ydelser på tværs af en række fagområder. Systemet gav sagsbehandlere et person- og sagsoverblik på borgeren, med mulighed for oprettelse af journalnotateter samt få advisering på sager ifm. opdateringer i fagsystemer eller ved folkeregisterhændelser.
Skabt af: Ikast-Brande Kommune.
Systemet har haft til formål at samle information om sager og ydelser på tværs af en række fagområder. Systemet gav sagsbehandlere et person- og sagsoverblik på borgeren, med mulighed for oprettelse af journalnotateter samt få advisering på sager ifm. opdateringer i fagsystemer eller ved folkeregisterhændelser.
Skabt af: Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af.
Systemets formål er flere.
1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser.
2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed.
3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager.
4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager.
5) Statistisk udtræk
Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Skabt af: DUKH - Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet.
Er DUKHs elektroniske
sagsbehandlings – og
dokumentationssystem.
Registrering og dokumentation af
rådgivning og sagsbehandling,
samt journalsystem for
administrative sager
Skabt af: Socialstyrelsen, Jeanette Birch Lauridsen.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet
Skabt af: Den Uvildige Konsulent på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af. Systemets formål er flere. 1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser. 2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed. 3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager. 4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager. 5) Statistisk udtræk Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Brøndby Kommune, Fredensborg Kommune, Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Vallensbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre kommuner Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Ærø Kommune, Favrskov Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Århus Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Jammerbugt Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
S og A-systemet er et effektivt værktøj til styring af forvaltningens personsager. S og A-systemet er i stor udstrækning afhængig af folkeregisterdata, der bl.a. anvendes til folkeregisteradvisering på grundlag af folkeregisterhændelser samt til visning af navn, adresse, civilstand og familiemæssige relationer m.m. på diverse skærmbilleder og printmateriale
Skabt af: Rødovre Kommune.
Formålet med at have KMD sag er skabe et overbliksbillede over en borgers tilknyt til kommunen på de områder, som KMD sag dækker. Endvidere Indeholder KMDsag journalnotater fra sagsbehandlere. Andre dokumenter opbevares i ESDH.
KMD Sag anvendes af Social- og Sundhedsforvaltningen samt Borgerservice/Fællesforvaltningen.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Augustenborg Kommune, Aulum-Haderup Kommune, Bjerringbro Kommune, Bogense Kommune, Bov Kommune, Bredebro Kommune, Broager Kommune, Broby Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Egebjerg Kommune, Egvad Kommune, Ejby Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Fjends Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gedved Kommune, Glostrup Kommune, Gråsten Kommune, Gudme Kommune, Gørlev Kommune, Hadsten Kommune, Halsnæs Kommune, Hammel Kommune, Hanstholm Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hinnerup Kommune, Holmsland Kommune, Horsens Kommune, Hundested Kommune, Hvidovre Kommune, Hvorslev Kommune, Højer Kommune, Høje-Tåstrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Karup Kommune, Kerteminde Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Langeskov Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lundtoft Kommune, Løgumkloster Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Munkebo Kommune, Møldrup Kommune, Nordborg Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Nørre Åby Kommune, Nørre-Rangstrup Kommune, Odsherred Kommune, Otterup Kommune, Rebild Kommune, Ringe Kommune, Ringkøbing Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Rudkøbing Kommune, Ryslinge Kommune, Rødekro Kommune, Rødovre Kommune, Skive Kommune, Skovbo Kommune, Skælskør Kommune, Skærbæk Kommune, Skævinge Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stenløse Kommune, Struer Kommune, Sundeved Kommune, Svendborg Kommune, Sydals Kommune, Sydlangeland Kommune, Sydthy Kommune, Søndersø Kommune, Thisted Kommune, Thyholm Kommune, Tinglev Kommune, Tjele Kommune, Tranekær Kommune, Trehøje Kommune, Tønder Kommune, Ullerslev Kommune, Vallensbæk Kommune, Vallø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Videbæk Kommune, Vissenbjerg Kommune, Ærø Kommune, Ørbæk Kommune, Aalestrup Kommune, Årslev Kommune, Aaskov Kommune.
Journal- og notatark har til formål at gøre udsøgning af journal- og notatark samt ajourføring af informationer om sager i journal- eller notatark nemmere.
Målgruppen er medarbejdere i kommunernes socialforvaltning og skatteforvaltning, såvel specialister som kvikskrankemedarbejdere.
Systemet består af to integrerede dele:
Søgedel
Journaldel
Søgedel:
Oversigter over journalark og notatark
Mulighed for at tilknytte knap til at starte andre Windows®-programmer
Mulighed for at tilknytte knap til at starte CICS-transaktionskode på det centrale system.
Journaldel:
Oprettelse og tilføjelse i og sletning af journaler
Oprettelse, rettelse, tilføjelse i og sletning af notater
Udskrivning af dokumenter.