Antal søgeresultater 115
Din søgning har givet 115 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Karen Wistoft Institut for pædagogisk filosofi, Jens Erik Kristensen Institut for Pædagogik.
Formålet med projektet er at skabe viden om, hvordan kommunerne omsætter lovens krav om at indtænke forebyggelse og sundhedsfremme som et selvstændigt punkt i politikudviklingen, samtidig med at forebyggelse og sundhedsfremme gøres til et integreret punkt i det eksisterende tilbud til børn og unge.
Skabt af: Karen Wistoft, Institut for pædagogisk filosofi.
Projektet retter sig mod udvikling af nye veje inden for forebyggelse og sundhedsfremme. Målet var at udforske, beskrive og systematisere de sundhedspædagogiske kompetencer og redskaber, som sundhedsplejersker behøver med henblik på at facilitere en sund udvikling i et sundt miljø blandt børn og unge.
Skabt af: Karen Wistoft, Institut for pædagogisk filosofi, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole.
Projektet retter sig mod udvikling af nye veje inden for forebyggelse og sundhedsfremme. Målet var at udforske, beskrive og systematisere de sundhedspædagogiske kompetencer og redskaber, som sundhedsplejersker behøver med henblik på at facilitere en sund udvikling i et sundt miljø blandt børn og unge.
Skabt af: Sundhedsstyrelsen.
Registrering af resultater af individuel dosisovervågning for at muliggøre vurdering af risiko for følgevirkninger af ioniserende stråling.
Skabt af: Sundhedsstyrelsen, Statens Serum Institut, Sundhedsdatastyrelsen.
Monitorering og evaluering af effekten af behandling med injcerbar heroin og metadon.
Skabt af: Styrelsen for Patientsikkerhed.
Sikre effektiv og korrekt smitteopsporing af nære kontakter og smittelokationer hos danske borgere smittet med SARS-Covid-19.
Skabt af: Statens Serum Institut.
Undersøgelse hvor frivillige ugentlig besvarede en række spørgsmål med formål at overvåge covidlignende symptomer i hele covid perioden mhp. afrapportering / offentliggørelse på SSI´s egen hjemmeside: tendenser, opadgående/nedadgående pandemi,
symptomer, kontaktflade, testrate og positivprocenten i covidtest, vaccinationsstatus.
Ugentlig rapportering til ECDC - European Center for Disease Control.
Skabt af: Allerød Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Statens Serum Institut.
Overvåge hiv, hepatitis b og syfilis forekomst hos alle gravide i Danmark, med det formål at forhindre at der bliver født børn med én af de tre sygdomme i Danmark.
I perioden 2005-2010 screenes kun for hepatitis B. Fra 2010 screenes også for HIV og syfilis.
Skabt af: Statens Serum Institut.
Formålet med behandlingen er: 1. Opsamling af bakteriologiske og epidemiologiske data fra patienter med mulige infektioner forårsaget af Escherichia spp. og Klebsiella spp. med det formål at undersøge forekomst og betydning af disse infektioner. 2. danne grundlag for forskning i smitteveje, virulensmekanismer og karakterisering af disse bakterier.
Skabt af: Egvad Kommune, Videbæk Kommune, Ringkøbing Kommune, Skjern Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Lejre Kommune, Hvalsø Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Stevns Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Brøndby Kommune.
TM Sund er elektroniske journalsystem specifikt udarbejdtet til den kommunale sundhedspleje. Systemet understøtter sundhedsplejerskernes daglige arbejde ved hjemmebesøg hos spædbørn mellem 0 - 1 år, udføre behovsbesøg hos børn mellen 1 - 5 år og ved skoleundersøgelser når barnet er mellem 6 og 18 år eller når de forlader Folkeskolen. Den elektroniske journal omfatter kvalitetssikrede undersøgelsesskemaer specifikt rette mod en bestemt alder. TM Sund omfatter også forældrejournaler, hvor graviditetsskemaer, trivselsskemaer, alkoholskema kan udføres som screeninger. Generelt udføres screeninger på både børn og forældre med henbrik på at kunne støtte familien efter deres specifikke behov. Alle strukturerede data fra TM Sund udlæses tillige til data bearbejdning i den kvalitetssikrede database Børn sundhed og Børnedatabasen. TM Sund uderstøtter ikke bare sundhedsplejerskernes daglige journalskrivning, men også det overordnede administrative arbejde i sundhedsplejen, hvor modtagelse af fødselsanmeldelser, tilflyttere, fraflyttere, dødsfald m.v. håndteres.
Skabt af: Lene Seibæk, Gynækologisk - Obstretisk Afdeling Y5, Århus Universitetshospital, Skejby.
Formålet med undersøgelsen er at kortlægge helbred og mestring hos danske kvinder, der opereres for ovariecancer samt at undersøge, hvorvidt der er muligt at forbedre de sygdomsramte kvinderes helbred og liv i såvel et personligt som et professionelt perspektiv.
Skabt af: Høje-Taastrup Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Rødovre Kommune.
TM-Sund er et elektronisk journalsystem specifikt udarbejdet til den kommunale sundhedspleje. Systemet understøtter sundhedsplejerskernes daglige arbejde ved hjemmebesøg og behovsbesøg hos spædbørn mellem 0 - 1½ år. Der udføres behovsbesøg hos børn mellem 1½ år og skolealderen. Desuden ved skoleundersøgelser, når barnet er mellem 6 og 18 år eller når de forlader skolen. Den elektroniske journal omfatter kvalitetssikrede undersøgelsesskemaer specifikt rette mod en bestemt alder. TM- Sund omfatter også forældrejournaler. Generelt udføres screeninger på både børn og forældre med henbrik på at kunne støtte familien efter deres specifikke behov (EPDS, Gotland og ADBB). Alle strukturerede data fra TM-Sund udlæses tillige til data bearbejdning i den kvalitetssikrede database "Børns Sundhed" samt til Seruminstituttet. TM- Sund uderstøtter ikke bare sundhedsplejerskernes daglige journalskrivning, men også det overordnede administrative arbejde i Sundhedsplejen (kalender samt modtagelse af fødselsanmeldelser, tilflyttere, fraflyttere, dødsfald m.v.).
Skabt af: Hvidovre Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Møn Kommune, Vordingborg Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Herning Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Skævinge Kommune, Slangerup Kommune, Hillerød Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Faaborg-Midtfyn Kommune.
At digitalisere, systematisere og dokumentere den kommunale sundhedsplejes arbejde. Hertil at give ledende medarbejdere mulighed for at monitorere sundhedsplejens arbejdsfordeling, ressourcer og indsatsområder.
Skabt af: Glostrup kommune.
Solteq Sund er et elektronisk journalsystem specifikt udarbejdet til den kommunale sundhedspleje. Systemet understøtter sundhedsplejerskernes daglige arbejde ved hjemmebesøg hos spæd- og småbørn mellem 0 – 1,5 år, udfører behovsbesøg eller observation/møder i dagtilbud ift. børn mellem ca. 8 mdr. - 5 år og ved skoleundersøgelser når barnet er mellem 5 - 18 år eller når de forlader Folkeskolen. Den elektroniske journal TM Sund understøtter ikke bare sundhedsplejerskernes daglige journalskrivning, men også det overordnede administrative arbejde i sundhedsplejen, hvor modtagelse af fødselsanmeldelser, tilflyttere, fraflyttere, dødsfald m.v. håndteres.
Skabt af: Albertslund Kommune.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker, ergo- og fysioterapeuter i sundhedstjenesten til børn 0-16 år. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af sundhedsplejersker, børneergo- og fysioterapeuter.
Skabt af: Støvring Kommune, Rebild Kommune.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker til børn 0-16 år, samt til samt overvægtsklinikken til børn 3-16 år. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angives af sundhedsplejersker, samt kostvejleder og forebyggelsesmedarbejder.
Skabt af: Vallensbæk Kommune.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker, ergo- og fysioterapeuter i sundhedstjenesten til børn 0-16 år. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af sundhedsplejersker, børneergo- og fysioterapeuter.
Skabt af: Brønderslev Kommune.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker, ergo- og fysioterapeuter i sundhedstjenesten til børn 0-17 år. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af sundhedsplejersker, børneergo- og fysioterapeuter.
Skabt af: Vesthimmerland Kommune, Sundhedsplejen.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker, i sundhedstjenesten til børn 0-16 år. Men der kan ligge informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af både sundhedsplejersker, børneergo- og fysioterapeuter.
Skabt af: Fjends kommune, Tjele kommune, Karup Kommune, Bjerringbro Kommune, Møldrup Kommune, Ålestrup Kommune, Viborg Kommune.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker i Sundhedsplejen i Viborg kommune. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af sundhedsplejersker
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker, ergo- og fysioterapeuter i sundhedstjenesten til børn 0-16 år. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af sundhedsplejersker, børneergo- og fysioterapeuter.
Skabt af: Ærø Kommune.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker, ergo- og fysioterapeuter i sundhedstjenesten til børn 0-16 år. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af sundhedsplejersker, børneergo- og fysioterapeuter.
Skabt af: Region Syddanmark, Privatpraktiserende læger.
Formålet med DAMD KOL er for det første at udvikle og sikre kvaliteten i almen praksis’ behandling af KOL-patientersom en del af det samlede sundhedsvæsen - og for det andet at fremme forskningen, som har betydning for kvaliteten i almen praksis og det samlede sundhedsvæsen.
Skabt af: Region Syddanmark, Privatpraktiserende læger.
Formålet med DAMD Voksendiabetes er for det første at udvikle og sikre kvaliteten i almen praksis’ behandling af patienter med Voksendiabetes som en del af det samlede sundhedsvæsen - og for det andet at fremme forskningen, som har betydning for kvaliteten i almen praksis og det samlede sundhedsvæsen.
Skabt af: Region Syddanmark, Privatpraktiserende læger.
Formålet med DAMD Hjertesvigt er for det første at udvikle og sikre kvaliteten i almen praksis’ behandling af patienter med Hjertesvigt som en del af det samlede sundhedsvæsen - og for det andet at fremme forskningen, som har betydning for kvaliteten i almen praksis og det samlede sundhedsvæsen.
Skabt af: Region Syddanmark, Privatpraktiserende læger.
Formålet med DAMD Depression er for det første at udvikle og sikre kvaliteten i almen praksis’ behandling af patienter med depression som en del af det samlede sundhedsvæsen - og for det andet at fremme forskningen, som har betydning for kvaliteten i almen praksis og det samlede sundhedsvæsen.
Skabt af: Holstebro Kommune, Sundhedsplejen.
Systemet anvendes af sundhedsplejersker og administrativ medarbejder i sundhedstjenesten til børn 0-18 år. Informationer om børn og unges helbredsoplysninger angivet af sundhedsplejersker og administrativ medarbejder
Skabt af: Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.
Forskningsprojektet Aktiv Patientstøtte (APS) løb i perioden fra 2017 – 2019, og blev udviklet i samarbejde mellem regionerne på baggrund af svenske erfaringer. 1 % af danskerne bruger det, der svarer til 30 % af de regionale sundhedsudgifter. I Aktiv Patientstøtte arbejdede man med at reducere det tal ved at tilbyde et forløb på seks til ni måneder, hvor der er fokus på at mestre sin egen sygdom og øge sin livskvalitet
Skabt af: Allerød Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Albertslund Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Glostrup Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Herlev Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Nyborg Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Fredericia Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for serviceloven, og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Stevns Kommune.
Planlægning og dokumentation af kommunens omsorgsindsats på sundhedsområdet.
Skabt af: DTU Fødevareinstituttet.
Formålet med systemet er, at kunne opbevare data om næringsstoffer i fødevarer på det danske marked. Det skal opbevare, beregne og facilitere udvælgelse af data til offentliggørelse og versionering af disse, samt sikre større datatransparens, sådan at kilder/analysemetoder/samples/fødevarer og parametre altid er dokumenteret.
Skabt af: Tine Brink Henriksen.
Formålet med Århus Børns Biobank er at undersøge, om påvirkninger fra vores miljø, kost og gener har indflydelse på graviditet, fødsel og det nyfødte barn.
Skabt af: Stevns Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Solrød Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den nationale it-strategi om digitalisering.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Systemet er en midlertidigt i forhold til det efterfølgende Captia system.
Skabt af: Lejre Kommune.
Journalisering og styring af sagsdata for nemmere genfinding og videndeling.
Skabt af: Region Midtjylland, Forberedelsesudvalget, Region Midtjylland, administrationen, Interreg Nordsø-programmet, Præhospitalet, administrationen, Psykiatri og Social, administrationen, Regionspsykiatrien, Region Midtjylland, Videnskabsetisk Komité, Region Midtjylland, Afdeling for Indkøb, Logistik og Medikoteknik, Regionshospitalet Horsens (Horsens, Bræstrup, Odder), Regionshospitalet Silkeborg (Silkeborg, Hammel Neurocenter, Skanderborg Sundhedshus) , Regionshospitalet Viborg (Viborg, Skive, Kjellerup), Hospitalsenhed Midt (Viborg, Skive, Silkeborg, Hammel Neurocenter), Regionshospitalet Randers (Randers, Grenå), Hospitalsenhed Vest (Herning, Holstebro, Lemvig, Tarm, Ringkøbing), Århus Universitetshospital, Skejby , Århus Universitetshospital, Århus Sygehus (Århus, Samsø), Aarhus Universitetshospital (Aarhus, Samsø), Socialområdet, Specialområde Autisme, Socialområdet, Specialområde Voksne, Socialområdet, Specialområde Børn og Unge, Socialområdet, Specialområde Udviklingshæmmede og ADHD, Socialområdet, Specialområde Kommunikation og Undervisning.
Elektronisk sags- og dokumenthåndteringssag til håndtering af regionens opgaver og anvendt både i regionshuset og i decentrale enheder
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Gørlev Kommune, Kalundborg gl. Kommune, Kalundborg Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Viborg Kommune, Viborg Kommune, Bjerringbro Kommune, Karup Kommune, Fjends Kommune, Møldrup Kommune, Tjele Kommune, Aalestrup Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Svendborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Viborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Skabt af: Direktoratet for Kriminalforsorgen, Kriminalforsorgens Uddannelsescenter, Anstalten for Herstedvester, Institution for Frihedsberøvede Asylansørere, Ellebæk, Statsfængslet i Jyderup, Statsfængslet i Nyborg , Statsfængslet i Ringe, Statsfængslet i Vridsløselille, Statsfængslet Midtjylland, Statsfængslet Møgelkær, Statsfængslet Østjylland, Statsfængslet på Kragskovhede, Statsfængslet på Søbysøgaard, Statsfængslet Renbæk, Statsfængslet ved Horserød, Statsfængslet ved Sønder Omme, Københavns Fængsler, Arrestinspektør for Midt- og Nordjylland, Arrestinspektør for Syd- og Sønderjylland og Fyn, Arrestinspektør for Sjælland, Lolland, Falster og Bornholm, Afdelingen for Samfundstjeneste, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i København, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Midt- og Vestsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Midtjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Nordjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Østjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Nordsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Syd- og Sønderjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Sydøstjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Vestjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Bornholm, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Fyn, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Sydsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Lolland- og Falster, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Vestegnen, Arrestafdelingen i Statsfængslet i Nyborg, Arrestafdelingen i Statsfængslet Østjylland, Arrestafdelingen i Vridsløselille, Arresthuset i Aalborg, Arresthuset i Åbenrå, Arresthuset i Århus, Arresthuset i Assens, Arresthuset i Esbjerg, Arresthuset i Frederikshavn, Arresthuset i Frederikssund , Arresthuset i Haderslev, Arresthuset i Helsingør, Arresthuset i Herning, Arresthuset i Hillerød, Arresthuset i Hjørring, Arresthuset i Hobro, Arresthuset i Holbæk, Arresthuset i Holstebro, Arresthuset i Kalundborg, Arresthuset i Køge, Arresthuset i Kolding, Arresthuset i Maribo, Arresthuset i Næstved, Arresthuset i Nakskov, Arresthuset i Nykøbing Falster, Arresthuset i Nykøbing Mors, Arresthuset i Odense, Arresthuset i Randers, Arresthuset i Ringkøbing, Arresthuset i Ringsted, Arresthuset i Rønne, Arresthuset i Roskilde, Arresthuset i Silkeborg, Arresthuset i Slagelse, Arresthuset i Sønderborg, Arresthuset i Svendborg, Arresthuset i Tønder, Arresthuset i Vejle, Arresthuset i Viborg, Københavns Fængsler, Kontraktpensionen Fyn, Pensionen Brøndbyhus, Pensionen Engelsborg, Pensionen Kastanienborg, Pensionen Lyng, Pensionen Lysholmgård, Pensionen på Fanø, Pensionen Skejby.
Det overordnede mål for anvendelse af Captia er at opnå sikker myndighedsdrift gennem dokumentation af Kriminalforsorgens virke.
Brugen af Captia skal højne videndeling på tværs i organisationen, skabe overblik og sikre en høj kvalitet i dokumentationen.
Fokus på ensartede og enkle arbejdsgange skaber basis for effektivisering. En effektiviseringsgevinst der skal bruges til det fremadrettede arbejde.
Captia giver ledere mulighed for en enklere styring af sagsgangen samt adgang til en specifik og brugerdefineret rapportering og opsamling på arbejdet i de enkelte enheder.
Captia håndterer fortrinsvis den generelle sagsbehandling.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Rougsø Kommune.
Generel håndtering af sager og dokumenter samt udvalgsbehandling af informationer og dokumenter registreret i systemet.
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune.
Formålet med anskaffelse af et elektronisk dokumenthåndteringssystem er at skabe et overblik over kommunens journalpligtige sager, der ikke kan føres i dedikeret fagsystem. Systemet sikre at journalisering, journalnotater, samlet overblik og ensartethed i behandling af sager.
Skabt af: Vissenbjerg Kommune, Assens gl. Kommune, Assens Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Vordingborg Kommune.
ESDH system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Rødovre Kommune.
Formålet med at have KMD sag er skabe et overbliksbillede over en borgers tilknyt til kommunen på de områder, som KMD sag dækker. Endvidere Indeholder KMDsag journalnotater fra sagsbehandlere. Andre dokumenter opbevares i ESDH.
KMD Sag anvendes af Social- og Sundhedsforvaltningen samt Borgerservice/Fællesforvaltningen.
Skabt af: Ikast-Brande Kommune.
Når borgere har brug for besøg af det sundhedsfaglige personale, benytter Center for Sundhed & Pleje systemet til planlægning og dokumentation. Som værktøj støtter KMD Care alle arbejdsgange fra visitation til levering af ydelsen ved at dokumentere forløbet, stille information til rådighed og skabe overblik. Center for Sundhed & Pleje benytter systemet til at holde styr på oplysninger om borgere, tildelte ydelser, plejeproblemer og -løsninger, medicinordinationer, planlægning og dokumentation og til sagsbehandling på hjælpemidler, arbejdsredskaber, boligadministration og meget andet.
Skabt af: Fanø Kommune.
Digital sagsstyring- og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - digital vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondance - lagring af digitial korrespondance med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovlit i henhold til forvaltningslovgivningen.
Skabt af: Skive Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra gl. Skive Kommunes ESDH-løsning 2003-2006 og PPR-system 1007-2004 og gl. Spøttrup Kommunes socialsystem 1999-2004
Skabt af: Faaborg Kommune, Ringe Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Horsens Kommune, Horsens gl. Kommune, Gedved Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Rødovre Kommune.
eDoc var Rødovre Kommunes generelle ESDH-system, hvor sager, der ikke hørte hjemme i andre fagsystemer, blev journaliseret. Dette for at sikre opbevaring, genfinding og videndeling.
Skabt af: Skævinge Kommune, Hillerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Halsnæs Kommune.
SBSYS er et journalsystem, som bruges af alle forvaltninger i Halsnæs kommune til digital sagsstyring og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen. Videndeling på tværs af kommunen
Skabt af: Hoje-Taastrup Kommune.
Sags- og dokumentaandteringssystem for at kunne gemme og fremsøge sager og dokumenter. Samtidig at kunne opfylde logningskrav.
Skabt af: Gl. Varde Kommune, Ny Varde Kommune.
Varde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Jammerbugt Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Brøndby Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse, Indenrigs- og Sundhedsministeriet, Økonomi- og Indenrigsministeriet (Indenrigsministeriedelen), Ministeriet for Sundhed og forebyggelse, Sundheds- og Ældreministeriet, National Sundheds IT, Videns- og Forskningscenter for Alternativ Behandling (VIFAB), Det etiske råd, Den Centrale Videnskabsetiske Komité, Den Nationale Videnskabsetiske Komité, Sekretatiatet for Det Etiske Råd og den Nationale Videnskabsetiske Komité.
ESDH-systemet har to overordnede formål. Dels skal det sikre en effektiv sagsbehandling og dels gøre relevante dele af departementets sager tilgængelige for fremtidig forskning. Journaliseringen er således ikke et mål i sig selv, men bør betragtes som et hjælpemiddel til at sikre, at ovennævnte formål opfyldes. Samtidig er ESDH-systemet et informationssystem (kollektiv hukommelse), der kan sikre vidensdeling i ministeriet.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Struer Kommune, Thyholm Kommune.
SBSYS er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH). SBSYS indeholder moduler, som er afpasset brugerens behov.
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Solrød Kommune.
Solrød Kommunes overordnede mål for indførelsen af ESDH er, at ESDH skal bidrage til at levere en endnu bedre kvalitet overfor borgere m.fl. udkrystalliseret i disse 4 mål:
1. Sikkerhed for at sagerne og sagernes dokumenter til enhver tid er til at finde, er journaliserede og overskuelige
§ For andre end den, som lige har sagen liggende
§ For at forskellige teams/afdelinger/institutioner kan dele fælles sager uden at skulle sende mails/kopier frem og tilbage og hver vedligeholde samme sag.
2. Bedre muligheder for at koordinere sager og udøve helhedsorienteret sagsbehandling, da vi vil kunne søge efter og eventuelt sammenkoble beslægtede sager.
3. Bedre muligheder for at effektivisere og leane vores arbejdsgange og opgaveløsning både i den enkelte afdeling/institution og i de koordinerende og tværgående arbejdsgange. Acadre skal derfor udnyttes til at give os nye teknologiske muligheder til at indføre smartere og lettere arbejdsgange og opgaveløsning.
4. Gøre det lettere at opfylde lovgivning og god sagsbehandlingspraksis.
Skabt af: Albertslund Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Gl. Horsens Kommune, Bræstrup Kommune, Gedved Kommune, Horsens Ny Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik.
- Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte
medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i
sagsbehandlingen.
- Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser,
sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden
ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.
Skabt af: Aalestrup Kommune, Farsø Kommune, Løgstør Kommune, Aars Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra Vesthimmerland Kommune.
Skabt af: Fredericia gl. kommune, Fredericia.
I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data fra Struer Kommune.
Skabt af: Allerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Lejre Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Lejre Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Rudkøbing Kommune, Tranekær Kommune, Sydlangeland Kommune, Langeland Sammenlægningskommune Kommune, Langeland Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling
Skabt af: Svendborg Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Kerteminde Gl. Kommune, Langeskov Kommune, Munkebo Kommune, Kerteminde Ny Kommune.
Kerteminde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.