Antal søgeresultater 8785
Din søgning har givet 8785 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd og Bjørn Christian Viinholt Nielsen.
Projektet "Børn, der krænker andre børn" har til formål at forebygge seksuelle overgreb mod børn. Dette skal ske ved at styrke indsatsen i forhold til børn og unge, der udviser seksuelt bekymrende adfærd og/eller har krænket andre børn. Projektet indgår som del af den samlede indsats (Overgrebspakken), der er rettet mod beskyttelse af børn mod overgreb.
Match i 1 tabel: data20890
Skabt af: Danmarks Statistik.
Register for anbringelser og forebyggende foranstaltninger for børn og unge
Match i 3 tabeller: STAT_ARKIV_ANBR_2015, STAT_ARKIV_FORB_2015, KTX_AST_ANSTED_KLAS
Skabt af: Faaborg-Midtfyn.
Formålet med it-systemet er et fagsystem, der skal sikre kvalitet og sammenhæng i arbejdet med udsatte børn og unge. Brug af systemet sikrer, at de lovmæssige krav til dokumentation overholdes, og det giver overblik over sagsbehandling og dokumentation på området. Løsningen bygger på den socialfaglige systematik Integrated Children’s System (ICS).
Match i 3 tabeller: AktivitetHistoriskeData1, AktivitetHistoriskeData2, AktivitetHistoriskeData3
Skabt af: Medierådet for børn og unge.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Register for anbringelser og forebyggende foranstaltninger for børn og unge
Match i 2 tabeller: STAT_ARKIV_ANBR_2010, STAT_ARKIV_FORB_2010
Skabt af: Statens Filmcensur, Medierådet for børn og unge.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Værktøj til styring af indmeldte børn i dagtilbud/SFO og beregning af forældrebetaling for Pladsanvisningen, herunder diverse tilskud.
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Rie Mandrup Poulsen.
Social- og Boligstyrelsen har i samarbejde med fire kommuner (Holstebro, Ringsted, Varde og Svendborg Kommune) i perioden 2021-2023 udviklet Indsats til unge med selvskade eller spiseforstyrrelse. Samarbejdet er sket som led i et initiativ under Udviklings- og Investeringsprogrammet for 2021. Formålet med initiativet har været at udvikle en indsats, som gennem faglige pejlemærker og anvisninger for praksis kan bruges i arbejdet med unge i målgruppen. Slutevalueringen har til formål at tilvejebringe vidensgrundlaget for en vurdering af, hvorvidt det er relevant at udbrede indsatsen i større skala, herunder at kvalificere indsatsguiden. Slutevalueringen er baseret på metoder og datakilder af både kvalitativ og kvantitativ karakter. I evalueringen undersøger vi, om:
• Indsatsens forventede målgruppe matcher den faktiske målgruppe
• Indsatsen er implementerbar i praksis Indsatsen viser lovende resultater
• Projektkommunerne ønsker at forankre indsatsen
• Indsatsens omkostninger er realistiske
Evalueringen giver ikke viden om indsatsens effekt, hvilket evt. kan undersøges ved et efterfølgende afprøvningsinitiativ, jf. Ministeriets Strategi for Udvikling af den Sociale Indsats (SUSI 2.0).
Indsatsens primære målgruppe er unge i alderen 12 til 29 år med mild til moderat selvskade og/eller spiseforstyrrelse. Indsatsens sekundære målgruppe er forældre og netværk omkring de unge. Formålet med indsatsen er, at de unge får bedre trivsel og mestringsevne og stabiliserer eller reducerer deres selvskade og/eller spiseforstyrrelse. Indsatsen skal forebygge, at de unge har brug for behandling i regional psykiatri, og derudover skal den understøtte, at de unge fastholder eller genetablerer et hverdagsliv med sociale fællesskaber, skole, uddannelse og arbejde.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Formålet med vidensopsamlingen er at følge op på erfaringerne med den landsdækkende indsats for børn og unge med seksuelt bekymrende og krænkende adfærd. Den specialiserede udrednings- og behandlingsindsats bliver oprettet som et initiativ under overgrebspakken (satspuljen 2013-2016). I 2020 har Socialstyrelsen haft til opgave at udarbejde denne vidensopsamling om målgruppen og den specialiserede indsats.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: STAT_ARKIV_ANB_HAEND_2016
Skabt af: Køge Kommune.
Pladsanvisningssystem til dagtilbudsområdet
Skabt af: Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Stevns Kommune , Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune , Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Høje-Taastrup Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune , Nyborg Kommune , Odder Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Stevns Kommune , Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Ikast-Brande Kommune, Kalundborg Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Christoffer Rasch.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser. Undersøgelsen er en opfølgning på samme undersøgelse i 2020.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet
Skabt af: VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Katrine Iversen,, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Hans Skov Kloppenborg, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Mads Thau.
Socialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringSocialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringer på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik er på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik.
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
"De fem regioner og Danske regioner gennemfører årlige undersøgelser af patienters
oplevelse i psykiatrien. Forældre til patienter i børne- og ungdomspsykiatrien
spørges ligeledes hvert år, mens pårørende til voksne patienter bliver
spurgt hvert tredje år. Undersøgelserne omfatter sengeafsnit og ambulant
psykiatri indenfor både voksenpsykiatrien og børne- og ungdomspsykiatrien.
Der er fire patient- og fire pårørendeundersøgelser.
Specielt for året 2013
• I 2013 deltager der ikke pårørende til patienter i voksenpsykiatrien. Når rapporten referer til pårørendeundersøgelsen, medregnes forældre som pårørende.
Formålet er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri.
Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for
udvalgte temaer
• levere resultater på lokalt plan, som kan afdække områder, hvor der er
brug for kvalitetsforbedringer
• følge udviklingen over tid
• give beslutningstagere mulighed for at sammenligne områder.
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørende oplevede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvalitetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monitorere politiske tiltag."
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
"De fem regioner og Danske regioner gennemfører årlige undersøgelser af patienters
oplevelse i psykiatrien. Forældre til patienter i børne- og ungdomspsykiatrien
spørges ligeledes hvert år, mens pårørende til voksne patienter bliver
spurgt hvert tredje år. Undersøgelserne omfatter sengeafsnit og ambulant
psykiatri indenfor både voksenpsykiatrien og børne- og ungdomspsykiatrien.
Specielt for året 2014
• Indlagte patienter på specialiserede retspsykiatriske afsnit er omfattet af undersøgelsen for første gang i 2014
• I 2014 deltager der ikke pårørende til patienter i voksenpsykiatrien. Når rapporten referer til pårørendeundersøgelsen, medregnes forældre som pårørende.
Formålet er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri.
Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for
udvalgte temaer
• levere resultater på lokalt plan, som kan afdække områder, hvor der er
brug for kvalitetsforbedringer
• følge udviklingen over tid
• give beslutningstagere mulighed for at sammenligne områder.
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørende oplevede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvalitetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monitorere politiske tiltag."
Match i 1 tabel: bu_amb_pt_Samlet_2014
Skabt af: Herning Kommune.
Værktøj til styring af indmeldte børn i dagtilbud/SFO og beregning af forældrebetaling for Pladsanvisningen, herunder diverse tilskud.
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
De fem regioner og Danske regioner gennemfører årlige undersøgelser af patienters
oplevelse i psykiatrien. Forældre til patienter i børne- og ungdomspsykiatrien
spørges ligeledes hvert år, mens pårørende til voksne patienter bliver
spurgt hvert tredje år. Senest i 2015. Undersøgelserne omfatter sengeafsnit og ambulant
psykiatri indenfor både voksenpsykiatrien og børne- og ungdomspsykiatrien.
Der er fem patient- og fire pårørendeundersøgelser.
Undersøgelsen er i 2016 gennemført blandt
• Indlagte og ambulante patienter i henholdsvis B&U- og voksenpsykiatrien
• Forældre til patienter i B&U-psykiatrien
• Indlagte patienter i retspsykiatrien
Formålet er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri.
Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for
udvalgte temaer
• levere resultater på lokalt plan, som kan afdække områder, hvor der er
brug for kvalitetsforbedringer
• følge udviklingen over tid
• give beslutningstagere mulighed for at sammenligne områder.
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørende oplevede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvalitetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monitorere politiske tiltag.
Skabt af: Assens Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens kommune, Fredericia kommune, Faaborg-Midtfyn kommune, Kalundborg kommune, Morsø kommune, Norddjurs kommune, Nyborg kommune, Samsø kommune, Skanderborg kommune, Skive kommune, Solrød kommune, Varde kommune, Vesthimmerland kommune, Viborg kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger, både over for børn og unge samt voksne, og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde.
Skabt af: Assens Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Langeland Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nyborg Kommune , Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Fredericia Kommune , Faaborg-Midtfyn Kommune , Hillerød Kommune , Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune , Kalundborg Kommune , Morsø Kommune , Norddjurs Kommune, Nyborg Kommune , Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Skive Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
KMD Børn og Voksne anvendes til afregninger for foranstaltninger både over for børn og unge samt voksne og er dermed med til at understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Ankestyrelsen.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 3 tabeller: TVANGPAR, BUAFG, ANBRING1
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
"De fem regioner og Danske regioner gennemfører årlige undersøgelser af patienters
oplevelse i psykiatrien. Forældre til patienter i børne- og ungdomspsykiatrien
spørges ligeledes hvert år, mens pårørende til voksne patienter bliver
spurgt hvert tredje år. Undersøgelserne omfatter sengeafsnit og ambulant
psykiatri indenfor både voksenpsykiatrien og børne- og ungdomspsykiatrien.
Undersøgelsen er i 2015 gennemført blandt
• Indlagte og ambulante patienter i henholdsvis B&U- og voksenpsykiatrien
• Forældre til patienter i B&U-psykiatrien
• Indlagte patienter i retspsykiatrien
• Pårørende til indlagte og ambulante i voksenpsykiatrien
Formålet er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri.
Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for
udvalgte temaer
• levere resultater på lokalt plan, som kan afdække områder, hvor der er
brug for kvalitetsforbedringer
• følge udviklingen over tid
• give beslutningstagere mulighed for at sammenligne områder.
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørende oplevede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvalitetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monitorere politiske tiltag."
Match i 2 tabeller: bu_amb_pt_Samlet_2015, bu_dd_pt_Samlet_2015
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
"De fem regioner og Danske regioner gennemfører årlige undersøgelser af patienters
oplevelse i psykiatrien. Forældre til patienter i børne- og ungdomspsykiatrien
spørges ligeledes hvert år, mens pårørende til voksne patienter bliver
spurgt hvert tredje år. Undersøgelserne omfatter sengeafsnit og ambulant
psykiatri indenfor både voksenpsykiatrien og børne- og ungdomspsykiatrien.
Der er fem patient- og fire pårørendeundersøgelser.
Som led i udviklingen af undersøgelsen er der en række ændringer i spørgeskemaerne
til undersøgelsen i 2017. Ændringerne består i, at
• formulering af spørgsmål på tværs af delundersøgelser er ensrettet
• udvalg af eksisterende spørgsmål er erstattet med nye spørgsmål
• svarskala er ændret fra en fire-punkt til en fem-punkt svarskala.
• der er dannet en fælles kerne af spørgsmål i LUP Psykiatri og LUP
(somatik).
Ændringerne bevirker, at resultaterne fra og med 2017 ikke kan sammenlignes
med resultater fra tidligere undersøgelser.
Formålet er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri.
Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for
udvalgte temaer
• levere resultater på lokalt plan, som kan afdække områder, hvor der er
brug for kvalitetsforbedringer
• følge udviklingen over tid
• give beslutningstagere mulighed for at sammenligne områder.
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørende oplevede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvalitetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monitorere politiske tiltag."
Match i 2 tabeller: BU_AMB_PT_2017, BU_DD_PT_2017
Skabt af: Tale- og Hoereinstituttet, Boern og Unge Centeret, Rehabilitering, Institut for Kommunikation og Handicap.
Formaalet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til klienter, der har kommunikationshandicap, herunder tale-/hoere-problemer og erhvervet hjerneskade. Ligeledes borgere med behov for handicapteknologiske hjalpemidler. Borgere foedt med laebe/ganespalte samt boern med varige fysiske og psykiske funktionsnedsaettelser.
Skabt af: Syddansk Universitet, Statens Institut for Folkesundhed, Susan Ishøy Michelsen.
SPARCLE var et forskningsprojekt, der udsprang af det europæiske samarbejde mellem en række parese registre med et ønske om at undersøge, hvordan børn og unge med cerebralparese trives, og i hvor høj grad deres trivsel er afhængig af deres omgivelser. Formålet med SPARCLE var således At undersøge livskvalitet, deltagelse og omgivelser for børn og unge med cerebralparese i ni forskellige centre i Europa, herunder Danmark.
At identificere de fysiske, sociale og holdningsmæssige omgivelser, der giver den bedst mulige livskvalitet og sociale deltagelse i samfundslivet for børn og unge med cerebral parese
At identificere forhold i barndom og ungdom af betydning for livskvalitet og deltagelse i samfundslivet blandt unge med cerebral parese.
Match i 1 tabel: sparcle_danmark
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
Formålet med LUP Psykiatri er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri. Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters og pårørendes oplevel-ser inden for udvalgte temaer
• levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patient- og pårørendegrupper
• følge udviklingen over tid
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørendeop-levede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvali-tetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monito-rere politiske tiltag.
Match i 4 tabeller: BU_DD_PT_Samlet_2019, BU_AMB_PT_Samlet_2019, BU_DD_FOR_Samlet_2019, BU_AMB_FOR_Samlet_2019
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med statistikken om forebyggende foranstaltninger til udsatte børn og unge er at belyse hjælpeforanstaltninger ydet til børn og unge i henhold til den gældende lovgivning om særlig støtte til børn og unge.
Skabt af: Socialstyrelsen, Rambøll.
Evalueringen skal belyse, hvorvidt institutionerne medderes særlige beføjelser lever op til formålet om at kunnefastholde de unge i et positivt pædagogisk behandlingsbeløb - dermed formålet med indførelsen afinstitutionstypen.
Endvidere er formålet at opnå viden om denneinstitutionstype, institutionernes målgrupper, indholdet afden pædagogiske behandling på institutionerne samtindsatsens resultater i forhold til de unge samt eventuelleudfordringer.
Evalueringen skal således belyse følgendeundersøgelsesspørgsmål:
A.
Er der skabt institutioner med specialiseredepædagogiske behandlingsforløb efter lovens hensigtog for den i loven nævnte målgruppe, og hvadkendetegner denne institutionstype?
B.
Hvad kendetegner målgruppen for denneinstitutionstype, og hvad er de anbringendekommuners overvejelser herom i forhold til valg afinstitutionstype?
C.
Hvordan er de intensive pædagogiskebehandlingsforløb tilrettelagt, herunder personaletskvalifikationer og kompetencer for indsatserne?
D.
Hvilke resultater ses for gruppen af børn og unge,som har været anbragt på delvis lukkededøgninstitutioner, på kort og mellemlangt sigt?
Evalueringen af de fem delvis lukkede døgninstitutionerskal indeholde alle relevante elementer, der er væsentligefor at vurdere, hvilken rolle og betydning institutionstypenudgør som anbringende og behandlende foranstaltning iforhold til unge med svære adfærdsmæssigeproblemstillinger.
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
"De fem regioner og Danske regioner gennemfører årlige undersøgelser af patienters
oplevelse i psykiatrien. Forældre til patienter i børne- og ungdomspsykiatrien
spørges ligeledes hvert år, mens pårørende til voksne patienter bliver
spurgt hvert tredje år. Undersøgelserne omfatter sengeafsnit og ambulant
psykiatri indenfor både voksenpsykiatrien og børne- og ungdomspsykiatrien.
Formålet er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri.
Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters oplevelser inden for
udvalgte temaer
• levere resultater på lokalt plan, som kan afdække områder, hvor der er
brug for kvalitetsforbedringer
• følge udviklingen over tid
• give beslutningstagere mulighed for at sammenligne områder.
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørende oplevede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvalitetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monitorere politiske tiltag."
Skabt af: Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Systemet bruges til administration af både elektronisk og manuel sagsbehandling vedr. SU-tildeling.
Skabt af: Medierådet for Børn og unge.
Skabt af: Scialstyrelsen er dataejer. VIVE og VIA University College har gennemført dataindsamlingen og evalueringen på vegne af Socialstyrelsen. Christoffer Scavenius fra VIVE er primærforsker..
Formålet med projektet er at styrke anbragte børn og unges mentaliseringsevne. Det sker ved at afprøve de to mentaliseringsbaserede indsatser, Mentaliseringsguiden og Robusthedsprogrammet, på 14 anbringelsessteder. I afprøvningen undersøges udviklingen i de anbragte børn og unges mentaliseringsevne, og der genereres viden om de to indsatsers faglige potentiale. Der skal også genereres viden om, hvordan indsatserne kan drives og implementeres på relevante regionale, kommunale og/eller private anbringelsestilbud.
Skabt af: Socialstyrelsen, Deloitte Consulting, Grydehøj, Stinne.
Formålet med initiativet var at nedbringe mistrivsel blandt sårbare og udsatte børn og unge, så færre får behov for en specialiseret
indsats og evt. medicinering.
Skabt af: Socialstyrelsen, Rambøll.
Det overordnede formål med evaluering af
voksenansvarsloven er at belyse, hvorledes de rammer,
som loven sætter for plejefamilier og personales adgang
til, som led i varetagelsen af den daglige omsorg, at anvende magt og foretage andre indgreb i anbragte børnog unges selvbestemmelsesret samt sikre de anbragtebørn og unges retssikkerhed, anvendes i praksis.
Evalueringen skal således belyse følgendeundersøgelsesspørgsmål:
A.
Har voksenansvarsloven givet de fagprofessionelle ide anbringende kommuner og påanbringelsessteder samt plejefamilier en sådanklarhed over ansvar og handlemuligheder, at dehandler i overensstemmelse med lovens indhold ogintentioner?
B.
Har de fagprofessionelle i de anbringendekommuner og på anbringelsessteder medvoksenansvarsloven fået de nødvendige redskabertil at drage omsorg for og beskytte anbragte børnog unge?
Match i 1 tabel: aabne_ledere
Skabt af: Region Midt, Region Nord, Region Sjælland, Region Syd, Region Hovedstaden Simone Witzel.
Formålet med LUP Psykiatri er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri. Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters og pårørendes oplevel-ser inden for udvalgte temaer
• levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patient- og pårørendegrupper
• følge udviklingen over tid
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørendeop-levede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvali-tetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monito-rere politiske tiltag.
Match i 2 tabeller: BU_AMB_PT_Samlet_2018, BU_DD_PT_Samlet_2018
Skabt af: Socialstyrelsen.
Tilbudsportalen skal bidrage med et overblik over tilbud og udviklingen på det specialiserede socialområde.
Tilbudsportalen er et kommunalt, regionalt og nationalt, samt socialfagligt og økonomisk styringsværktøj, hvor formålet er:
· at styrke overblikket og forbedre planlægningsgrundlaget for tilbud,
· at styrke grundlaget for valg af konkrete tilbud til den enkelte borger,
· at skabe en generel åbenhed og gennemskuelighed i de tilbud, der er registreret i portalen,
· at skabe sammenlignelighed mellem tilbuddene, herunder mellem offentlige og private tilbud, og udgifterne til tilbuddene, og
· at sikre en lige konkurrence mellem private og offentlige leverandører.
Skabt af: Region Midtjylland, Region Nordjylland, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Hovedstaden, Simone Witzel.
Formålet med LUP Psykiatri er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri. Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters og pårørendes oplevel-ser inden for udvalgte temaer
• levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patient- og pårørendegrupper
• følge udviklingen over tid
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørendeop-levede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvali-tetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monito-rere politiske tiltag.
Match i 4 tabeller: BU_DD_PT_Samlet_2023, BU_AMB_PT_Samlet_2023, BU_AMB_FOR_Samlet_2023, BU_DD_FOR_Samlet_2023
Skabt af: Vive, Mette Lausten.
Et longitudinalt studie med formålet at give basale repræsentative informationer om familieforholdene og opvæksten for danske børn. Der er tilfældigt udvalgt 6.011 børn bosiddende i Danmark, og som er født i 1995.
Skabt af: Aalborg Universitetshospital, Region Nordjylland, Aarhus Universitetshospital, Region Midtjylland, Odense Universitetshospital, Region Syddanmark, Næstved Sygehus, Region Sjælland, Hvidovre Hospital, Region Hovedstaden.
Formålet med databasen er at skabe et landsdækkende datagrundlag til brug for kvalitetssikring og forskning omkring indsatsen for sårbare gravide og deres børn.
Databasen indeholder sundhedsfaglige, psykologfaglige og socialfaglige data om sårbare gravide, deres partnere og børn frem til skolestartsalderen. Databasen er forløbsopdelt i en graviditetsdel og en børnedel.
Skabt af: Arbejds- og Miljømedicinsk Afdeling, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Luise Mølenberg Begtrup.
Projektets overordnede formål var at undersøge, om undervisning af ledere i Aktiv Gravidpolitik, hvor arbejdet forsøges tilpasset den gravides behov, nedsætter det graviditetsrelaterede fravær.
Delformål
Derudover ønskede vi at undersøge
1) i hvilken grad man ved undervisning af ledere får implementeret Aktiv Gravidpolitik på arbejdspladsen.
2) om en Aktiv Gravidpolitik medfører større tryghed og tilfredshed blandt de gravide medarbejdere, og om effekten er størst blandt medarbejdere, der har meget stående/gående arbejde, hyppige løft, mange nattevagter og lav indflydelse.
3) om indførelse af Aktiv Gravidpolitik på en arbejdsplads er effektiv i forhold til omkostningerne.
På grund af lav responsrate på spørgeskemaer og deraf mindre datamængde end forventet, var vi ikke i stand til at undersøge hele delformål 2.
Skabt af: Socialstyrelsen, Jeanette Birch Lauridsen.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet
Skabt af: Handicap og psykiatriafdelingen, Familie, børn og unge i Faaborg Midtfyn.
Systemet har været anvendt af henholdvis Handicap og psykiatriafdelingen - Bostedet Lunden samt Familie, børn og unge - Børnehusene i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Skabt af: Statens Øjenklinik, John F. Kennedy Instituttet, Kennedy Instituttet-Statens Øjenklinik, KISØ,, Rigshospitalets Øjenklinik - Glostrup.
Systemet anvendt i hele afleveringsperioden til elektronisk understøttelse af arbejdsgange i arkivskabernes patientbehandling
Match i 1 tabel: SO_PATIENTDATA
Skabt af: Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland, Region Hovedstaden.
Formålet med LUP Psykiatri er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri. Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters og pårørendes oplevel-ser inden for udvalgte temaer
• levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patient- og pårørendegrupper
• følge udviklingen over tid
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørendeop-levede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvali-tetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monito-rere politiske tiltag.
Skabt af: Region Midtjylland, Region Nordjylland, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Hovedstaden, Simone Witzel.
Formålet med LUP Psykiatri er at få viden om den brugeroplevede kvalitet i den regionale psykiatri. Undersøgelserne er organiseret, så det er muligt at
• identificere og sammenligne forskelle i patienters og pårørendes oplevel-ser inden for udvalgte temaer
• levere data til arbejdet med kvalitetsforbedringer, herunder målrettede oplysninger for de enkelte patient- og pårørendegrupper
• følge udviklingen over tid
Resultaterne bliver opgjort på landsplan og for de enkelte regioner, afdelinger og ambulatorier/afsnit. De pågældende organisatoriske enheder kan dermed bruge resultaterne fra LUP Psykiatri til at få et overblik over patienternes og de pårørendes oplevelser over tid og udpege, hvilke indsatsområder der er behov for at arbejde videre med for at forbedre den patient- og pårørendeop-levede kvalitet. LUP Psykiatri er således et redskab til at arbejde med kvali-tetsforbedringer på nationalt niveau samt på regions-/hospitals-, afdeling- og afsnitsniveau. LUP Psykiatri giver endvidere mulighed for løbende at monito-rere politiske tiltag.
Match i 4 tabeller: BU_DD_PT_Samlet_2022, BU_AMB_PT_Samlet_2022, BU_AMB_FOR_Samlet_2022, BU_DD_FOR_Samlet_2022
Skabt af: Claus Syberg Henriksen.
Skabt af: Claus Syberg Henriksen.
Skabt af: VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, Anne-Dorthe Hestbæk.
Projektet undersøger børn og unges trivsel i Lejre og Helsingør Kommuner. Formålet med trivselsundersøgelsen er overordnet at danne grundlag for at vurdere det generelle trivselsniveau
blandt børn og unge i Lejre og Helsingør
Kommune. Trivselsundersøgelsen er gennemført som en spørgeskemaundersøgelse blandt elever på 5. til 8. klassetrin og er en årlig måling af børns trivsel både i skolen og i deres fritid. Trivselsundersøgelsen blev gennemført første gang i 2017 og sidste gang i 2022. Trivselsundersøgelsen for perioden 2020-2022
foretages i forlængelse af de trivselsundersøgelser, der er blevet gennemført i perioden 2017-2019 som led i collective impact-initiativet +DIG.
Match i 13 tabeller: Data_2017_5_6_klasse_Lejre_Helsingør, Data_2021_5_6_klasse_Lejre, Data_2021_7_8_klasse_Lejre, Data_2022_5_6_klasse_Lejre, Data_2022_7_8_klasse_Lejre, ...
Skabt af: Udlændinge- og Integrationsministeriet, Statsforvaltningen Hovedstaden, Statsforvaltningen Midtjylland, Statsforvaltningen Nordjylland, Statsforvaltningen Sjælland, Statsforvaltningen Syddanmark, Integrationsministeriet, Udlændingestyrelsen, Justitsministeriet, Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering, Statsforvaltningen, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Udlændinge- og Integrationsministeriet, Styrelsen for International Rekruttering og Integration.
Registering af personer (kontakter) på udlændingeområdet. Oplysningerne anvendes bl.a.i systemerne IBS og Esther H
Skabt af: Styrelsen for IT og Læring.
At styrke evalueringskulturen i folkeskolen og at have et ensartet værktøj, der kan evaluere elevers faglige kompetencer på tværs af landet.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med statistikken Børnepasning før skolestart i de kommunale og selvejende institutioner samt institutionslignende puljeordninger er at belyse omfanget af og ressourceforbruget til børnepasning i dagtilbud for børn under skolealderen til brug for sammenligning mellem kommunerne.
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Socialstyrelsen, BolettePedersen.
Det overordnede formål med projektet var at belyse, hvordan to evidensbaserede programmer R&R2-ADHD og YBP fungerer i en dansk kontekst som afsæt for en beslutning om evt. videre udbredelse af programmet
Skabt af: Brønderslev Kommune.
KMD Sag benyttes sagsstyring og sagsbehandling på personsagsområdet.
Elementerne i KMD Sag er:
- Personoverblik, hvor der gives et samlet overblik for en person (sager, familierelationer mv.)
- Advis, hvor sagsbehandleren kan udtrække adviser fra bestemte typer hændelser, fx folkeregisterhændelser og hændelser på sager
- Sager, hvor sagsbehandleren kan styre den enkelte sag, lave notater på sagen, anføre parter, erindringer mv. samt klassificere sagen via KLE
- Journalnotat, hvor sagsbehandleren kan skrive journal på sagen og derigennem dokumentere sagsbehandlingen
Langt størstedelen af sagerne i KMD Sag oprettet automatisk fra et fagsystem (KMD Aktiv, KMD Sygedagpenge mv.). Disse sager styres fra fagsystemet, men er synlige i KMD Sag af hensyn til Personoverblik og advis.
I begrænset omfang (og i begrænsede perioder) er der oprettet sager direkte i KMD Sag - dvs. ”brugerstyrede/manuelle sager”. Det drejer sig om følgende sagstyper:
- 25.02.09 Lån til betaling af ejendomsskatter (sagerne blev oprettet fra 2007-12, da der på daværende tidspunkt ikke fandtes et fagsystem til at håndterer sagstypen)
- 27.18.00 Særlige tilbud til børn og unge i almindelighed (disse sager er oprettet som en kopi af tilsvarende sager i DUBU af hensyn til advisering og personoverblik i KMD Sag)
- 27.24.00 Særlige støtte til børn og unge i almindelighed (disse sager er oprettet som en kopi af tilsvarende sager i DUBU af hensyn til advisering og personoverblik i KMD Sag)
- 27.30.04 Plejefamilier og kommunale plejefamilier, godkendelse mv. (disse sager er oprettet som en kopi af tilsvarende sager i DUBU af hensyn til advisering og personoverblik i KMD Sag)
- 28.18.04 Tilskud til privat pasning (oprettet som en kopi af tilsvarende sager i KMD Institution frem til maj 2015, hvorefter sagerne udelukkende er oprettet i fagsystemet KMD Institution, hvorfra ager automatisk overføres til KMD Sag)
Endelig er der fra 2007 og frem oprettet en større mængde ”omsorgs-sager”. Disse sager anvendes sammen med systemet KMD Sygehusophold og benyttes udelukkende til advisering omkring sygehusindlæggelser/udskrivninger. Sager indeholder ikke andre oplysninger.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 4 tabeller: kaedtot, iptot, traftot, turtot
Skabt af: Ribe Amt.
Match i 2 tabeller: FRITIDST, STOETTEB
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Danmarks Statistik, Told- og Skattestyrelsen, Arbejdstilsynet.
Skabt af: Statens Luftfartsvæsen, Trafikstyrelsen, Trafik- og Byggestyrelsen, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, Trafikstyrelsen.
Formålet med databasen/ luftfartsstatistikken er at samle og offentliggøre data vedr. passagerer, fragt, operationer, regularitet til og fra danske lufthavne (Dog kun passagerer, fragt og operationer for mindre flyvepladser).
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Danmarks Statistik, Told- og Skattestyrelsen, Arbejdstilsynet.
Skabt af: Hanne Lise Rasmussen.
Formålet med undersøgelsen er at klarlægge status på det psykiske arbejdsmiljø i Børn og Unge afdelingen i Århus kommune.
Skabt af: Undervisningsministeriet, Styrelsen for It og Læring.
Netprøver.dk digitaliserer den samlede proces for prøveafvikling på de gymnasiale uddannelser – lige fra opgavesættet gøres tilgængeligt for eleverne, til eleverne afleverer besvarelsen, til besvarelsen plagiatkontrolleres og censorerne afgiver bedømmelse, og til karakteren overføres til skolernes administrative systemer, som danner eksamensbeviserne. Netprøver.dk benyttes ved afvikling af de centralt stillede skriftlige prøver, studieretningsprojekter og de større skriftlige prøver på de gymnasiale uddannelser.
Med Netprøver.dk sikres det, at prøveafviklingen foregår på en ensartet, kontrolleret måde på tværs af institutionerne og deres lokale it-setup, hvilket er vigtigt eftersom afvikling af prøver er en forretningskritisk proces for uddannelsessektoren og for Undervisningsministeriet.
Netprøver.dk har samtidigt fjernet tidligere tiders papirbaserede, manuelle arbejdsgange og store udgifter til forsendelse.
Skabt af: OUH og Rigshospitalet, Martin Kobborg.
Ud fra observationer i klinikken er indtrykket, at børnene bliver diagnosticeret sent i forløbet i forhold til tidligere, hvilket gør, at et større antal går direkte til operation frem for forsøg på reponering ved indhældning.
Da tiden er en vigtig faktor ved mistanke om invagination, er en hurtig diagnose essentiel for at kunne tilbyde ikke operativ behandling. Derfor ønskes tidsintervallet fra symptomdebut til diagnose og behandling belyst for at kunne identificere eventuelle ”Doctors- og patients-delays”.
Derudover vil vi undersøge succesraten for reponering af invagination ved indhældning samt komplikationerne til indhældning og kirurgi i forbindelse med behandlingen af invagination, samt belyse årsager til ikke succesfuld indhældning (anatomiske, patologiske osv.).
Undersøgelsen skal være med til at klarlægge, om der over de sidste 20 år i Danmark er sket en ændring i den måde, som børn med invagination diagnosticeres og behandles på, og eventuelle årsager.
Skabt af: Plantedirektoratet, NaturErhvervstyrelsen, Landbrugs- og Fiskeristyrelsen.
Systemets formål er at understøtte styrelsens administration, kontrol, sagsbehandling og videndeling i forbindelse med kontrol af tilskudsordninger, certificering og andre ordninger på jordbrugsområdet.
Skabt af: Assens Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Assens Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Allerød, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Glostrup, Halsnæs, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Køge, Langeland, Lejre, Lemvig, Morsø, Norddjurs, Nordfyn, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Rødovre, Samsø, Skanderborg, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Svendborg, Vallensbæk, Varde, Vesthimmerland, Viborg, Vordingborg, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Allerød, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Glostrup, Halsnæs, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Køge, Langeland, Lejre, Lemvig, Morsø, Norddjurs, Nordfyn, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Rødovre, Samsø, Skanderborg, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Svendborg, Vallensbæk, Varde, Vesthimmerland, Viborg, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Langeland, Lejre, Morsø, Norddjurs, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Rødovre, Skanderborg, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Svendborg, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Assens, Brøndby, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Herning, Hillerød, Holstebro, Horsens, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Langeland, Lejre, Morsø, Norddjurs, Nyborg, Odder, Rebild, Ringkøbing-Skjern, Skive, Solrød, Stevns, Struer, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Assens, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Hvidovre, Ikast-Brande, Kalundborg, Langeland, Morsø, Norddjurs, Rebild, Solrød, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund, Assens, Brønderslev, Fanø, Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Hillerød, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ikast-Brande, Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Langeland, Morsø, Norddjurs, Nyborg, Odder, Rebild, Solrød, Stevns, Struer, Vallensbæk, Vesthimmerland, Ærø.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Fredericia, Faaborg-Midtfyn, Herlev, Kalundborg, Vesthimmerland.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Hillerød Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Fredericia Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Morsø Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Hillerød Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Fredericia Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Morsø Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Albertslund Kommune, Albertslund Kommune (gl), Allerød Kommune, Allerød Kommune (gl), Assens Kommune, Brøndby Kommune, Brøndby Kommune (gl), Brønderslev-Dronninglund Kommune, Fanø Kommune, Fanø Kommune (gl), Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Fredericia Kommune (gl), Faaborg-Midtfyn Kommune, Glostrup Kommune, Glostrup Kommune (gl), Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Herlev Kommune (gl), Herning Kommune, Herning Kommune (gl), Hillerød Kommune, Hillerød Kommune (gl), Holstebro Kommune, Holstebro Kommune (gl), Horsens Kommune, Horsens Kommune (gl), Høje-Tåstrup Kommune, Høje-Tåstrup Kommune (gl), Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lemvig Kommune (gl), Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Morsø Kommune (gl), Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odder Kommune (gl), Odsherred Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Ringsted Kommune (gl), Rødovre Kommune, Rødovre Kommune (gl), Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Skive Kommune (gl), Solrød Kommune, Solrød Kommune (gl), Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Struer Kommune (gl), Svendborg Kommune, Svendborg Kommune (gl), Vallensbæk Kommune, Vallensbæk Kommune (gl), Varde Kommune, Varde Kommune (gl), Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Viborg Kommune (gl), Vordingborg Kommune, Ærø kommune.
KMD Institution muliggør den kommunale forvaltning af institutionsområdet for børn (Dagpleje, Vuggestuer, Børnehaver og Fritidshjem).
Skabt af: Danmarks Statistik.
Statistikken belyser aktiviteterne i kommunale myndigheders anbringelser (§§ 52, 58, 75 og 76 i lov om social service, § 74a i straffeloven, § 78 i lov om fuldbyrdelse af straf mv., § 765 i retsplejeloven og §§ 36 i udlændingeloven og §14 i lov om bekæmpelse af ungdomskriminalitet). Statistikken anvendes til at redegøre for omfanget af anbringelser af børn og unge uden for eget hjem. Statistikken er sammenlignelig fra 2011 og frem.
Skabt af: Foldbjergcenteret, Nordjyllands Amt, Misbrugscenteret, Region Nordjylland.
It-systemet har haft 3 formål: (1) Systematisk indsamling og overførsel af statistiske oplysninger til brug for Sundhedsstyrelsen. (2) Effektivisering af det administrative arbejde i forbindelse med behandling for stofmisbrug og alkoholmisbrug. Herunder at registrere fornøden dokumentation samt at give datagrundlag for samarbejde mellem flere medarbejdere. (3) tilvejebringelse af ledelsesinformation vedr. arbejdsområdet.
Skabt af: Kulturarvsstyrelsen.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Det primære formål med undersøgelsen er at se på centrale risici og beskyttelsesfaktorer i barndommen for anbragte og om slægt, netværks og det nære miljøs betydning.
Skabt af: Justitsministeriets Forskningsenhed.
Formålet med offerundersøgelsen er at belyse befolkningens udsathed for kriminalitet, anmeldelsestilbøjelighed samt bekymring for personligt at blive udsat for kriminalitet og for kriminalitet i samfundet.
Skabt af: Skov- og Naturstyrelsen, Naturstyrelsen, Styrelsen for Vand- og Naturforvaltning, Miljøstyrelsen.
System til håndtering af sagsbehandling, støtteberegning og udbetaling af sager vedrørende tilskud til skov herunder beregning af EU-støtte af den pågældene støtte.
Skabt af: Trafikstyrelsen, Trafik- og Byggestyrelsen, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, Trafikstyrelsen.
Hændelsesdatabase for Jernbane er et egenudviklet fagsystem, der har til formål at understøtte indsamling og statistisk bearbejdning af oplysninger om hændelser på den danske jernbane. Aggregerede statistikker publiceres i årlige sikkerhedsrapporter, og data anvendes desuden som en del af en risikobaseret tilsynsplanlægning.
Match i 1 tabel: tblOperatorList
Skabt af: Socialstyrelsen.
En række danske kommuner leverer den evidensbaserede programserie Parent Management Training Oregon (PMTO) til børn og forældre. Socialstyrelsen understøtter dette arbejde bl.a. ved at stille et datasystem til rådighed for kommunerne. Datasystemet giver mulighed for at indsamle data om PMTO i kommunen samt hente rapporter om indsatsen. Formålet med datasystemet er at kvalificere indsatsen i PMTO i Danmark gennem en bedre viden om effekten af indsatsen. I organisationen kan denne viden anvendes både af de medarbejdere der leverer indsatsen, og på organisatorisk niveau af den administrative og politiske ledelse. På nationalt niveau er et samlet overblik over data om indsatsen inden for Parent Management Training Oregon et vigtigt grundlag for løbende forskning i programmet og for monitorering af programmets effekt i Danmark.
Datasystemet giver som udgangspunkt organisationer, der arbejder med PMTO, mulighed for at benytte det validerede testredskab Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) til at følge effekten af indsatsen i organisationen. SDQ har til formål at måle barnets trivsel og funktionsniveau. SDQ anvendes ofte i forskning i PMTO. I PMTO datasystemet kan organisationer indberette SDQ-målinger på børn ?? xxxxxxxxx
Skabt af: Center for Rusmiddelforskning, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.
Formålet med databasen var, at etablere en landsdækkende statistik over stofmisbrugere i døgnbehandling til forskningsmæssig brug
Match i 1 tabel: danris_alkohol
Skabt af: Justitsministeriets Forskningskontor, Maria Libak Pedersen.
Formålet med offerundersøgelsen er at belysebefolknings udsathed for kriminalitet,anmeldelsestilbøjelighed samt bekymring for personligt at blive udsat for kriminalitet og forkriminalitet i samfundet.
Skabt af: Undervisningsministeriet (Børne- og Undervisningsministeriet), Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK).
TIPS er et fagsystem i Notes og har sit navn fra at det bruges til det, der tidligere hed tipsmidlerne – nuværende navn udlodningsmidlerne.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, Karen Lisbeth Sejrup van Deurs.
Det primære formål var at indsamle data til www.uddannelseszoom.dk samt at indsamle Læringsbarometer til brug for uddannelsesinstitutionernes genfastsættelse af
grundtilskud.
Match i 1 tabel: DIM_2020_UFM_rigsarkivet
Skabt af: Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, Sofie Jaspers.
Formålet med erfaringsopsamlingen er at undersøge, om virksomheder, der har modtaget oplysning, information og vejledning fra Arbejdstilsynet om seksuel chikane og andre krænkende handlinger, føler sig inspirerede og motiverede til at arbejde med forebyggelse og håndtering af disse temaer.
Skabt af: VIVE.
Tæt på Familien er en omfattende omstilling af indsatsen for udsatte unge, som Københavns Kommune satte i gang i 2015