Skabt af: Arbejdsdirektoratet, Arbejdsskadestyrelsen, Pensionsstyrelsen.
Registrering og genfinding af sager og dokumenter vedrørende arbejdsmarkledsrelaterede ydelser, herurnder administrationen af arbejdsløshedsdagpenge, efterløn, kontanthjælp, barselsdagpenge og sygedagpenge. Administrationen er relateret til opgaver, som vedrører kommuner og arbejdsløshedskasser.
Skabt af: Beskæftigelsesministeriets AdministrationsCenter, Økonomistyrelsen, Statens Administration.
Formålet med FO-systemet er at understøtte administrationen af præmieopkrævningen i to forsikringsordninger for sygedagpenge for private arbejdsgivere (A-ordningen) og selvstændige erhvervsdrivende (F-ordningen). Systemet håndterer indmeldelser, udmeldelser, ændringer og udelukkelser og understøtter præmieberegninger, opkrævning, rykker og tilbagebetaling. Systemet administrerer præmieindtægter fra ca. 100.000 private borgere og virksomheder (hovedkonto 17.31.55). Udbetaling af sygedagpenge til de forsikrede foretages af kommunerne.
Skabt af: Arbejdsmarkedsstyrelsen, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.
Jf. lovbekendtgørelse nr. 225 af 20. marts 2018 indberetter a-kasser udbetalinger af arbejdsmarkedsydelse. RAM ("Register for Arbejdsmarkedet") er et fagsystem i Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, der indeholder indberetninger fra arbejdsløshedskasserne vedr. udbetaling af dagpenge, feriedagpenge, efterløn og beskæftigelsesindsats mv. Formålet med RAM er at danne grundlag for udarbejdelse af statistikker, analyser mv. om arbejdsmarkedet og ændringer i forhold vedrørende arbejdsmarkedet.
Skabt af: Arbejdsmarkedets Feriefond.
IIntern sagsadministration og varetagelse af ressortområde
Skabt af: Den Sociale Sikringsstyrelse, Pensionsstyrelsen.
Sags- og dokumenthåndteringssystem for Pensionsstyrelsen
Skabt af: Langeland Kommune, Sydlangeland Kommune, Tranekær Kommune, Rudkøbing Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering.
Skabt af: Arbejdsmiljørådet, Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland, Beskæftigelsesregion Midtjylland, Beskæftigelsesregion Nordjylland, Beskæftigelsesregion Syddanmark, Beskæftigelsesministeriets HR, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.
Formålet med systemet er at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling. Systemet vil bl.a. kunne
bidrage til at løse følgende opgaver:
- sikre at alt sags relevant materiale registreres og lagres elektronisk
- hurtigt at finde verserende sager
- hurtigt at finde afsluttet / aktiv sager, som skal genoptages
- finde sager, som kan benyttes som fortilfælde
- finde breve, som kan benyttes som paradigma
- besvare forespørgsler uden at finde sagerne frem
- kontrollere, at sagsbehandlingsfrister overholdes
- kontrollere, at modtagne anmodninger og høringer besvares inden for fastsatte frister
- sandsynliggøre, at post ikke er modtaget eller afsendt
- at udarbejde lister og statistikker til brug ved sagsstyring, dokumentation m.v.
- efterkomme anmodning om aktindsigt med den fornødne hurtighed
- foretage søgning på tværs af Facetplanen
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Beskæftigelsesministeriet, Ankenævnet for ATP, Arbejdsmiljørådet, Beskæftigelsesministeriets HR-afdeling (personalesager), Beskæftigelsesministeriets HR-afdeling (generelle sager).
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: HIllerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: Hillerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af.
Systemets formål er flere.
1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser.
2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed.
3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager.
4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager.
5) Statistisk udtræk
Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Skabt af: Den Uvildige Konsulent på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af. Systemets formål er flere. 1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser. 2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed. 3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager. 4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager. 5) Statistisk udtræk Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Skabt af: Midtdjurs Kommune, Rønde Kommune, Ebeltoft Kommune, Rosenholm Kommune, Syddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling