Skabt af: Ikast-Brande Kommune.
Når borgere har brug for besøg af det sundhedsfaglige personale, benytter Center for Sundhed & Pleje systemet til planlægning og dokumentation. Som værktøj støtter KMD Care alle arbejdsgange fra visitation til levering af ydelsen ved at dokumentere forløbet, stille information til rådighed og skabe overblik. Center for Sundhed & Pleje benytter systemet til at holde styr på oplysninger om borgere, tildelte ydelser, plejeproblemer og -løsninger, medicinordinationer, planlægning og dokumentation og til sagsbehandling på hjælpemidler, arbejdsredskaber, boligadministration og meget andet.
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik.
- Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte
medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i
sagsbehandlingen.
- Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser,
sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden
ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Augustenborg Kommune, Aulum-Haderup Kommune, Bjerringbro Kommune, Bogense Kommune, Bov Kommune, Bredebro Kommune, Broager Kommune, Broby Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Egebjerg Kommune, Egvad Kommune, Ejby Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Fjends Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gedved Kommune, Glostrup Kommune, Gråsten Kommune, Gudme Kommune, Gørlev Kommune, Hadsten Kommune, Halsnæs Kommune, Hammel Kommune, Hanstholm Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hinnerup Kommune, Holmsland Kommune, Horsens Kommune, Hundested Kommune, Hvidovre Kommune, Hvorslev Kommune, Højer Kommune, Høje-Tåstrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Karup Kommune, Kerteminde Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Langeskov Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lundtoft Kommune, Løgumkloster Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Munkebo Kommune, Møldrup Kommune, Nordborg Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Nørre Åby Kommune, Nørre-Rangstrup Kommune, Odsherred Kommune, Otterup Kommune, Rebild Kommune, Ringe Kommune, Ringkøbing Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Rudkøbing Kommune, Ryslinge Kommune, Rødekro Kommune, Rødovre Kommune, Skive Kommune, Skovbo Kommune, Skælskør Kommune, Skærbæk Kommune, Skævinge Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stenløse Kommune, Struer Kommune, Sundeved Kommune, Svendborg Kommune, Sydals Kommune, Sydlangeland Kommune, Sydthy Kommune, Søndersø Kommune, Thisted Kommune, Thyholm Kommune, Tinglev Kommune, Tjele Kommune, Tranekær Kommune, Trehøje Kommune, Tønder Kommune, Ullerslev Kommune, Vallensbæk Kommune, Vallø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Videbæk Kommune, Vissenbjerg Kommune, Ærø Kommune, Ørbæk Kommune, Aalestrup Kommune, Årslev Kommune, Aaskov Kommune.
Journal- og notatark har til formål at gøre udsøgning af journal- og notatark samt ajourføring af informationer om sager i journal- eller notatark nemmere.
Målgruppen er medarbejdere i kommunernes socialforvaltning og skatteforvaltning, såvel specialister som kvikskrankemedarbejdere.
Systemet består af to integrerede dele:
Søgedel
Journaldel
Søgedel:
Oversigter over journalark og notatark
Mulighed for at tilknytte knap til at starte andre Windows®-programmer
Mulighed for at tilknytte knap til at starte CICS-transaktionskode på det centrale system.
Journaldel:
Oprettelse og tilføjelse i og sletning af journaler
Oprettelse, rettelse, tilføjelse i og sletning af notater
Udskrivning af dokumenter.
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Systemet er en midlertidigt i forhold til det efterfølgende Captia system.
Skabt af: Region Midtjylland, Forberedelsesudvalget, Region Midtjylland, administrationen, Interreg Nordsø-programmet, Præhospitalet, administrationen, Psykiatri og Social, administrationen, Regionspsykiatrien, Region Midtjylland, Videnskabsetisk Komité, Region Midtjylland, Afdeling for Indkøb, Logistik og Medikoteknik, Regionshospitalet Horsens (Horsens, Bræstrup, Odder), Regionshospitalet Silkeborg (Silkeborg, Hammel Neurocenter, Skanderborg Sundhedshus) , Regionshospitalet Viborg (Viborg, Skive, Kjellerup), Hospitalsenhed Midt (Viborg, Skive, Silkeborg, Hammel Neurocenter), Regionshospitalet Randers (Randers, Grenå), Hospitalsenhed Vest (Herning, Holstebro, Lemvig, Tarm, Ringkøbing), Århus Universitetshospital, Skejby , Århus Universitetshospital, Århus Sygehus (Århus, Samsø), Aarhus Universitetshospital (Aarhus, Samsø), Socialområdet, Specialområde Autisme, Socialområdet, Specialområde Voksne, Socialområdet, Specialområde Børn og Unge, Socialområdet, Specialområde Udviklingshæmmede og ADHD, Socialområdet, Specialområde Kommunikation og Undervisning.
Elektronisk sags- og dokumenthåndteringssag til håndtering af regionens opgaver og anvendt både i regionshuset og i decentrale enheder
Skabt af: Region Hovedstaden.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Sygehus Vest, Sygehus Syd, Psykiatrisk Center, Region Sjælland, Forberedelsesudvalget.
Politiske møder, styring af emne-, personale- og klientsager
Skabt af: Retspsykiatrien, Psykiatrien.
Skabt af: Roskilde Amts Sygehusvæsen, Sygehus Øst, Sygehus Nord, Sygehus Syd, Arbejdsmedicinsk Klinik, Slagelse, Anæstesi, Slagelse, Reumatologi/Rehabilitering, Slagelse, Akutafdelingen, Slagelse, Arbejdsmedicinsk Klinik, Slagelse.
Skabt af: Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse, Indenrigs- og Sundhedsministeriet, Økonomi- og Indenrigsministeriet (Indenrigsministeriedelen), Ministeriet for Sundhed og forebyggelse, Sundheds- og Ældreministeriet, National Sundheds IT, Videns- og Forskningscenter for Alternativ Behandling (VIFAB), Det etiske råd, Den Centrale Videnskabsetiske Komité, Den Nationale Videnskabsetiske Komité, Sekretatiatet for Det Etiske Råd og den Nationale Videnskabsetiske Komité.
ESDH-systemet har to overordnede formål. Dels skal det sikre en effektiv sagsbehandling og dels gøre relevante dele af departementets sager tilgængelige for fremtidig forskning. Journaliseringen er således ikke et mål i sig selv, men bør betragtes som et hjælpemiddel til at sikre, at ovennævnte formål opfyldes. Samtidig er ESDH-systemet et informationssystem (kollektiv hukommelse), der kan sikre vidensdeling i ministeriet.
Skabt af: Handicapvirksomheden, Region Hovedstadens Psykiatri.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Rigshospitalet.
Administrativ sags- og dokumenthåndtering
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Rebild Kommune, Støvring Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune.
SBSYS er Rebild Kommunes primære ESDH-system. Formålet er at have en struktureret håndtering af de af Rebild Kommunes elektroniske sager og dokumenter som ikke håndteres i et af kommunens fagsystemer.
Skabt af: Region Nordjylland.
Skabt af: Perronen, Pedersvænge, Agerbækhuse, ITC/ Fændediget, Lyngtoften, KRB.
opbevarre og sikre daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pædagogisk praksis. Sikre og opbevarre dokumentation for misbrugsbehandling. Sikre og opbevarre dokumentation af terapeutisk behandling samt fremmøde. Sikre og opbevarre personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, hverunder retningslinjer, procedurerbeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Sankt Hans Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Sankt Hans Hospital.
Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan:
- Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes.
- Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen.
- Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
- Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation.
Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.
Skabt af: Bornholms Hospital, Bornholms Amt, Bornholms Regionskommune, Region Hovedstaden.
Reglerne om offentlige myndigheders journaliseringspligt. Behov for overgang fra fysisk journal til digitalt journaliseringssystem
Skabt af: Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af.
Systemets formål er flere.
1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser.
2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed.
3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager.
4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager.
5) Statistisk udtræk
Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Skabt af: Den Uvildige Konsulent på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af. Systemets formål er flere. 1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser. 2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed. 3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager. 4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager. 5) Statistisk udtræk Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse