Formål
?
Arbejdsmarkedsportalen understøtter sagsbehandling og styring af beskæftigelsesindsatsen. Portalen er et fælles redskab for de professionelle aktører - på tværs af stat, kommuner, a-kasser og andre aktører.
Kernen i Arbejdsmarkedsportalen er data om forsørgelse og indsats på personniveau. Portalen gør det muligt at registrere sagsoplysninger, herunder til og afmeldinger i forbindelse med ledighed, planlagte og afholdte kontaktsamtalet, match, tilbud og jobplaner. Desuden er der udviklet et særligt modul til kommunikation mellem A-kasser og Jobcentrene.
Indhold
?
Arbejdsmarkedsportalen er data om forsørgelse og indsats på personniveau. Portalen gør det muligt at registrere sagsoplysninger og lave diverse beregninger og udtræk i forhold til fx minimumskontakt, CV-samtaler og bonusafregning for andre aktører.
Der er følgende services i Arbejdsmarkedsportalen:
· Forsørgelseshistorik på personniveau
· Af og tilmeldeoplysninger
· Visitationsværktøj, match og kontaktsamtaleregistrering
· Jobplaner og tilbud inklusiv aktivering
· Tællere til brug for opfølgning på kontaktforløb og aktiveringsindsatsen
· Opfølgning på minimumskrav
· Effekt af aktivering
· Kommunikationsmodul til jobcentres dialog med Andre aktører
· Kommunikationsmodul til jobcentres dialog med A-kasser
· Bonusafregningsmodul til aflønning af Andre aktører og andre udbydere