s_1 |
1) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du? |
s_2 |
1) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du? Anden baggrund, (hvilken)? |
s_3 |
2) Hvilke funktioner varetager du – udover den didaktiske vejviser funktion? |
s_4 |
2) Hvilke funktioner varetager du – udover den didaktiske vejviser funktion? Anden funktion, (hvilken): |
s_78 |
3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid, er afsat til funktionen som didaktisk vejviser? |
s_79 |
3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid, er afsat til funktionen som didaktisk vejviser? Timer ugentligt: |
s_5 |
4) Hvor har du modtaget undervisning i ”Læring der ses” – forløbet? |
s_6 |
5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Målstyret læring |
s_9 |
5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Differentiering |
s_8 |
5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Progressionsvurdering |
s_7 |
5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Feedback |
s_10 |
5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Evaluering |
s_11 |
5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Inkluderende undervisningsmiljøer |
s_12 |
6) I hvilken grad mener du, at uddannelsen på UCC og Metropol har været og er en god start i dit arbejde med parametrene i ”Læring der ses” på skolen? |
s_13 |
7) I hvilken grad oplever du, at uddannelsesforløbet generelt har styrket dine kompetencer i at fungere som didaktisk vejviser for lærere og pædagoger i forhold til projekt ”Læring der ses”? |
s_14 |
8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Målstyret læring |
s_19 |
8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Differentiering |
s_18 |
8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Progressionsvurdering |
s_17 |
8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Feedback |
s_16 |
8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Evaluering |
s_15 |
8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Inkluderende undervisningsmiljøer |
s_20 |
9) I hvilken grad har ledelsen på skolen har lagt en strategi, der giver fokus på projekt ”Læring der ses”, som ramme for de didaktiske vejvisernes arbejde? |
s_21 |
10) I hvilken grad mener du, at skoleledelsen er en støtte for jer som didaktiske vejvisere? |
s_22 |
11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Målstyret læring |
s_27 |
11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Differentiering |
s_26 |
11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Progressionsvurdering |
s_25 |
11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Feedback |
s_24 |
11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Evaluering |
s_23 |
11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Inkluderende undervisningsmiljøer |
s_28 |
12) I hvilken grad forventer du, at du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogernes arbejde med de seks parametre i ”Læring der ses”? |
s_29 |
13) Forventer du, at du kommer til at observere en eller flere kollegaers undervisning med henblik på efterfølgende feedback til lærerne/pædagogerne om deres tilrettelæggelse af læringssituationen ud fra de 6 parametre? |
s_30 |
14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Det fremgår af læringsplanerne, hvilke kompetenceområder og mål fra FFM, der danner grundlag for forløbet. Færdighedsog vidensmålparrene holdes parvist sammen |
s_77 |
14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Der er sammenhæng mellem målene fra FFM og de konkrete læringsmål for de enkelte forløb |
s_35 |
14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læringsmålene for det enkelte forløb er sprogligt klare, differentierede og evaluerbare |
s_34 |
14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læringsmålet for den konkrete lektion/aktivitet formidles til eleverne i hver læringssituation, og aktiviteten understøtter læringsmålet |
s_33 |
14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Målene er synlige og kendte af eleven |
s_32 |
14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Kriterierne for målopfyldelse er tydelige for eleverne |
s_31 |
14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan fortælle om, hvad de er i gang med at lære, og de ved, hvornår det er lært |
s_36 |
15) I hvilken grad forventer du, at du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogernes arbejde med parameteret målstyret læring via løbende dialog med lærerne/pædagogerne? |
s_37 |
16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: I læringssituationen udfordres eleverne i forhold til deres kompetencer og potentialer |
s_41 |
16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Muligheder for forskellige grader af målopfyldelse er tydelige i læringsmål og i de fastsatte kriterier for målopfyldelse |
s_40 |
16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Differentiering sker på læringsmålsniveau, på form/aktiviteter, på materialer, på tid/omfang |
s_39 |
16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læringsmålene er forståelige og udfordrende for eleverne på forskellige niveauer |
s_38 |
16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Hver elev anvender læringsmålene aktivt i sin læring, og eleverne har konkrete læringsmål |
s_42 |
17) I hvilken grad forventer du som didaktisk vejviser at du vil følgelærernes/pædagogerne arbejde med parameteret differentiering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne? |
s_43 |
18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle læringsforløb har klare delmål (trin, milepæle), og disse er synlige for eleverne |
s_48 |
18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen anvender systematisk data til at vurdere elevprogressionen |
s_47 |
18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen vurderer elevrenes progression undervejs i og som afslutning på hvert forløb |
s_46 |
18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Progressionen i læring italesættes i læringssituationen |
s_45 |
18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne ved, hvad deres udgangspunkt for læringsprocessen er, hvilke skridt de skal igennem, og hvordan de kommer videre |
s_44 |
18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne forstår og kan fortælle om progressionen i egen læring |
s_49 |
19) I hvilken grad forventer du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret progressionsvurdering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne? |
s_50 |
20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Feedback gives i forhold til læringsmålene og kriterierne for målopfyldelse |
s_56 |
20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Feedback fra lærer/pædagog til elev, fra elev til elev og fra elever til lærer/pædagog sker systematisk og der er afsat tid til dette |
s_55 |
20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleven modtager feedback ud fra en vurdering af, hvor eleven er på vej hen, hvordan eleven klarer sig, og hvad næste skridt i elevens læring er |
s_54 |
20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan modtage og anvende feedback fra læreren/pædagogen |
s_53 |
20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan give, modtage og anvende feedback til og fra andre elever |
s_52 |
20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan give feedback til læreren på, hvordan undervisningsaktiviteter støtter deres læring, og hvor de oplever læringsvanskeligheder |
s_51 |
20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen kan modtage og anvende feedback fra eleverne |
s_57 |
21) I hvilken grad forventer du, at du vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret feedback til eleverne via løbende dialog med og feedback til lærerne/pædagogerne? |
s_58 |
22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Målene for læringsforløbet er formuleret på baggrund af viden om elevernes læringsudbytte fra forudgående læringsforløb |
s_62 |
22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Undervisningen er tilrettelagt, så der er tid til løbende dialog om elevernes udbytte af læringsforløbet |
s_61 |
22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af undervisningen |
s_60 |
22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne tager aktivt del i evalueringen af undervisningen |
s_59 |
22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren anvender elevernes tilbagemeldinger til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelse af undervisningen |
s_63 |
23) I hvilken grad forventer du, at de som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret evaluering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne? |
s_64 |
24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen sørger for en tydelig mål – og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever |
s_70 |
24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen tilpasser løbende læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig faglig |
s_69 |
24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen organiserer læringssituationen med en passende variation og differentiering, der tilgodeser elevernes forskellighed (herunder arbejdsform, fysisk rum og organisation) |
s_68 |
24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Dialogen i læringssituationen sker i et respektfyldt, anerkendende og værdsættende sprog |
s_67 |
24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle elever tager aktivt del i læringssituationen |
s_66 |
24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle elever tilbydes deltagelsesmuligheder, der rummer passende læringsudfordringer |
s_65 |
24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle elever oplever at være en del af klassens fællesskaber |
s_71 |
25) I hvilken grad forventer at du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret inkluderende læringsmiljøer via løbende dialog med lærerne/pædagogerne? |
s_74 |
26) Har noget stået i vejen for jeres arbejde med ”Læring der ses”? |
s_75 |
27) Hvis ja, uddyb gerne: |
s_80 |
28) Hvad har i været særligt glade for i projekt 'Læring der ses'? |
s_76 |
29) Øvrige kommentarer: |
b_1 |
Kommune |
b_9 |
Skole navn |
b_2 |
Skole nr |
b_6 |
Navn |
b_10 |
Klassetrin |
stato_1 |
Samlet status Ny |
stato_2 |
Samlet status Distribueret |
stato_3 |
Samlet status Nogen svar |
stato_4 |
Samlet status Gennemført |
stato_5 |
Samlet status Frafaldet |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |