Tabel

Dataset1


Beskrivelse ?

Didaktiske_Vejvisere_1_måling

Størrelse (Antal rækker) ?

225

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
s_1 1) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du?
s_2 1) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du? Anden baggrund, (hvilken)?
s_3 2) Hvilke funktioner varetager du – udover den didaktiske vejviser funktion?
s_4 2) Hvilke funktioner varetager du – udover den didaktiske vejviser funktion? Anden funktion, (hvilken):
s_78 3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid, er afsat til funktionen som didaktisk vejviser?
s_79 3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid, er afsat til funktionen som didaktisk vejviser? Timer ugentligt:
s_5 4) Hvor har du modtaget undervisning i ”Læring der ses” – forløbet?
s_6 5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Målstyret læring
s_9 5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Differentiering
s_8 5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Progressionsvurdering
s_7 5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Feedback
s_10 5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Evaluering
s_11 5) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): Inkluderende undervisningsmiljøer
s_12 6) I hvilken grad mener du, at uddannelsen på UCC og Metropol har været og er en god start i dit arbejde med parametrene i ”Læring der ses” på skolen?
s_13 7) I hvilken grad oplever du, at uddannelsesforløbet generelt har styrket dine kompetencer i at fungere som didaktisk vejviser for lærere og pædagoger i forhold til projekt ”Læring der ses”?
s_14 8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Målstyret læring
s_19 8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Differentiering
s_18 8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Progressionsvurdering
s_17 8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Feedback
s_16 8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Evaluering
s_15 8) I hvilken grad synes du, at du som vejleder i er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: Inkluderende undervisningsmiljøer
s_20 9) I hvilken grad har ledelsen på skolen har lagt en strategi, der giver fokus på projekt ”Læring der ses”, som ramme for de didaktiske vejvisernes arbejde?
s_21 10) I hvilken grad mener du, at skoleledelsen er en støtte for jer som didaktiske vejvisere?
s_22 11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Målstyret læring
s_27 11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Differentiering
s_26 11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Progressionsvurdering
s_25 11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Feedback
s_24 11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Evaluering
s_23 11) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejviseres side: Inkluderende undervisningsmiljøer
s_28 12) I hvilken grad forventer du, at du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogernes arbejde med de seks parametre i ”Læring der ses”?
s_29 13) Forventer du, at du kommer til at observere en eller flere kollegaers undervisning med henblik på efterfølgende feedback til lærerne/pædagogerne om deres tilrettelæggelse af læringssituationen ud fra de 6 parametre?
s_30 14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Det fremgår af læringsplanerne, hvilke kompetenceområder og mål fra FFM, der danner grundlag for forløbet. Færdighedsog vidensmålparrene holdes parvist sammen
s_77 14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Der er sammenhæng mellem målene fra FFM og de konkrete læringsmål for de enkelte forløb
s_35 14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læringsmålene for det enkelte forløb er sprogligt klare, differentierede og evaluerbare
s_34 14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læringsmålet for den konkrete lektion/aktivitet formidles til eleverne i hver læringssituation, og aktiviteten understøtter læringsmålet
s_33 14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Målene er synlige og kendte af eleven
s_32 14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Kriterierne for målopfyldelse er tydelige for eleverne
s_31 14) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan fortælle om, hvad de er i gang med at lære, og de ved, hvornår det er lært
s_36 15) I hvilken grad forventer du, at du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogernes arbejde med parameteret målstyret læring via løbende dialog med lærerne/pædagogerne?
s_37 16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: I læringssituationen udfordres eleverne i forhold til deres kompetencer og potentialer
s_41 16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Muligheder for forskellige grader af målopfyldelse er tydelige i læringsmål og i de fastsatte kriterier for målopfyldelse
s_40 16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Differentiering sker på læringsmålsniveau, på form/aktiviteter, på materialer, på tid/omfang
s_39 16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læringsmålene er forståelige og udfordrende for eleverne på forskellige niveauer
s_38 16) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Hver elev anvender læringsmålene aktivt i sin læring, og eleverne har konkrete læringsmål
s_42 17) I hvilken grad forventer du som didaktisk vejviser at du vil følgelærernes/pædagogerne arbejde med parameteret differentiering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne?
s_43 18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle læringsforløb har klare delmål (trin, milepæle), og disse er synlige for eleverne
s_48 18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen anvender systematisk data til at vurdere elevprogressionen
s_47 18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen vurderer elevrenes progression undervejs i og som afslutning på hvert forløb
s_46 18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Progressionen i læring italesættes i læringssituationen
s_45 18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne ved, hvad deres udgangspunkt for læringsprocessen er, hvilke skridt de skal igennem, og hvordan de kommer videre
s_44 18) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne forstår og kan fortælle om progressionen i egen læring
s_49 19) I hvilken grad forventer du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret progressionsvurdering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne?
s_50 20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Feedback gives i forhold til læringsmålene og kriterierne for målopfyldelse
s_56 20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Feedback fra lærer/pædagog til elev, fra elev til elev og fra elever til lærer/pædagog sker systematisk og der er afsat tid til dette
s_55 20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleven modtager feedback ud fra en vurdering af, hvor eleven er på vej hen, hvordan eleven klarer sig, og hvad næste skridt i elevens læring er
s_54 20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan modtage og anvende feedback fra læreren/pædagogen
s_53 20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan give, modtage og anvende feedback til og fra andre elever
s_52 20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne kan give feedback til læreren på, hvordan undervisningsaktiviteter støtter deres læring, og hvor de oplever læringsvanskeligheder
s_51 20) I hvilken grad mener du at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen kan modtage og anvende feedback fra eleverne
s_57 21) I hvilken grad forventer du, at du vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret feedback til eleverne via løbende dialog med og feedback til lærerne/pædagogerne?
s_58 22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Målene for læringsforløbet er formuleret på baggrund af viden om elevernes læringsudbytte fra forudgående læringsforløb
s_62 22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Undervisningen er tilrettelagt, så der er tid til løbende dialog om elevernes udbytte af læringsforløbet
s_61 22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af undervisningen
s_60 22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Eleverne tager aktivt del i evalueringen af undervisningen
s_59 22) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren anvender elevernes tilbagemeldinger til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelse af undervisningen
s_63 23) I hvilken grad forventer du, at de som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret evaluering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne?
s_64 24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen sørger for en tydelig mål – og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever
s_70 24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen tilpasser løbende læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig faglig
s_69 24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Læreren/pædagogen organiserer læringssituationen med en passende variation og differentiering, der tilgodeser elevernes forskellighed (herunder arbejdsform, fysisk rum og organisation)
s_68 24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Dialogen i læringssituationen sker i et respektfyldt, anerkendende og værdsættende sprog
s_67 24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle elever tager aktivt del i læringssituationen
s_66 24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle elever tilbydes deltagelsesmuligheder, der rummer passende læringsudfordringer
s_65 24) I hvilken grad mener du at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: Alle elever oplever at være en del af klassens fællesskaber
s_71 25) I hvilken grad forventer at du som didaktisk vejviser vil følge lærernes/pædagogerne arbejde med parameteret inkluderende læringsmiljøer via løbende dialog med lærerne/pædagogerne?
s_74 26) Har noget stået i vejen for jeres arbejde med ”Læring der ses”?
s_75 27) Hvis ja, uddyb gerne:
s_80 28) Hvad har i været særligt glade for i projekt 'Læring der ses'?
s_76 29) Øvrige kommentarer:
b_1 Kommune
b_9 Skole navn
b_2 Skole nr
b_6 Navn
b_10 Klassetrin
stato_1 Samlet status Ny
stato_2 Samlet status Distribueret
stato_3 Samlet status Nogen svar
stato_4 Samlet status Gennemført
stato_5 Samlet status Frafaldet
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv