Tabel

Dataset4


Beskrivelse ?

leder_2_måling

Størrelse (Antal rækker) ?

91

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
s_83 1) Er du fortsat ledelsesansvarlig for arbejdet med "Læring, der ses"?
s_2 2) Hvilken titel har du?
s_3 2) Hvilken titel har du? - Andet, (hvad)
s_86 4) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt "Læring, der ses"? - Målstyret læring
s_87 4) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt "Læring, der ses"? - Differentiering
s_88 4) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt "Læring, der ses"? - Progressionsvurdering
s_89 4) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt "Læring, der ses"? - Feedback
s_90 4) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt "Læring, der ses"? - Evaluering
s_91 4) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt "Læring, der ses"? - Inkluderende undervisningsmiljøer
s_94 5) Hvad er det mest virksomme, du har gjort som leder for at understøtte arbejdet med "Læring, der ses" på skolen (Nævn én ting):
s_21 6) I hvilken grad har ledelsen på skolen lagt en fælles strategi, der giver særligt fokus på projekt ”Læring, der ses” på mellemtrinnet?
s_22 7) I hvilken grad drøftes projekt ”Læring, der ses” på skoleledermøderne i kommunen (med områdechefen eller skolechefen)?
s_92 8) I hvilken grad har I på skolen skabt en organisering, som understøtter de didaktiske vejvisere og medarbejdernes muligheder for at gennemføre forløb?
s_29 9) I hvilken grad har du fulgt de didaktiske vejviseres arbejde med de seks parametre i ”Læring, der ses”?
s_30 10) I hvilken grad har du deltaget i udviklingen af mellemtrin-teamenes arbejde med de seks parametre i ”Læring, der ses”?
s_31 11) Har du observeret en eller flere læreres/pædagogers/didaktiske vejviseres undervisning med henblik på efterfølgende feedback til lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere om deres tilrettelæggelse af læringssituationen ud fra de seks parametre?
s_95 12) Hvor stor en andel af de pædagogiske medarbejdere på mellemtrinnet har været igennem et vejviserforløb (ca.)?
s_96_1 13) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Målstyret læring
s_96_2 13) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Differentiering
s_96_3 13) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Progressionsvurdering
s_96_4 13) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Feedback
s_96_5 13) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Evaluering
s_96_6 13) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Inkluderende undervisningsmiljøer
s_32 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Det fremgår af læringsplanerne, hvilke kompetenceområder og mål fra Fælles Faglige Mål, der danner grundlag for forløbet.
s_36 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Der er sammenhæng mellem målene fra Fælles Faglige Mål og de konkrete læringsmål for de enkelte forløb.
s_35 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene for det enkelte forløb er sprogligt klare, differentierede og evaluerbare.
s_34 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålet for den konkrete lektion/aktivitet formidles til eleverne i hver læringssituation, og aktiviteten understøtter læringsmålet.
s_33 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene er synlige og kendte af eleven.
s_37 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Kriterierne for målopfyldelse er tydelige for eleverne.
s_38 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan fortælle om, hvad de er i gang med at lære, og de ved, hvornår det er lært.
s_40 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - I læringssituationen udfordres eleverne i forhold til deres kompetencer og potentialer.
s_42 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Muligheder for forskellige grader af målopfyldelse er tydelige i læringsmål og i de fastsatte kriterier for målopfyldelse.
s_41 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Differentiering sker på læringsmålsniveau, på form/aktiviteter, på materialer og på tid/omfang.
s_43 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene er forståelige og udfordrende for eleverne på forskellige niveauer.
s_44 14) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Hver elev anvender læringsmålene aktivt i sin læring, og eleverne har konkrete læringsmål.
s_46 15) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle læringsforløb har klare delmål (trin, milepæle), og disse er synlige for eleverne.
s_49 15) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen anvender systematisk data til at vurdere elevprogressionen.
s_48 15) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen vurderer elevernes progression undervejs i og som afslutning på hvert forløb.
s_47 15) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Progressionen i læring italesættes i læringssituationen.
s_50 15) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne ved, hvad deres udgangspunkt for læringsprocessen er, hvilke skridt de skal igennem, og hvordan de kommer videre.
s_51 15) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne forstår og kan fortælle om progressionen i egen læring.
s_53 16) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback gives i forhold til læringsmålene og kriterierne for målopfyldelse.
s_57 16) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback fra lærer/pædagog/didaktisk vejviser til elev, fra elev til elev og fra elever til lærer/pædagog/didaktisk vejviser sker systematisk, og der er afsat tid til dette.
s_56 16) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleven modtager feedback ud fra en vurdering af, hvor eleven er på vej hen, hvordan eleven klarer sig, og hvad næste skridt i elevens læring er.
s_55 16) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan modtage og anvende feedback fra læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser.
s_54 16) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give, modtage og anvende feedback til og fra andre elever.
s_58 16) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give feedback til læreren på, hvordan undervisningsaktiviteter støtter deres læring, og hvor de oplever læringsvanskeligheder.
s_59 16) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser kan modtage og anvende feedback fra eleverne.
s_61 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene for læringsforløbet er formuleret på baggrund af viden om elevernes læringsudbytte fra forudgående læringsforløb.
s_63 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Undervisningen er tilrettelagt, så der er tid til løbende dialog om elevernes udbytte af læringsforløbet.
s_62 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af undervisningen.
s_64 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne tager aktivt del i evalueringen af undervisningen.
s_65 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren anvender elevernes tilbagemeldinger til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelse af undervisningen.
s_67 18) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser sørger for en tydelig mål- og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever.
s_71 18) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser tilpasser løbende læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig fagligt.
s_70 18) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser organiserer læringssituationen med en passende variation og differentiering, der tilgodeser elevernes forskellighed (herunder arbejdsform, fysisk rum og organisation).
s_69 18) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Dialogen i læringssituationen sker i et respektfyldt, anerkendende og værdsættende sprog.
s_68 18) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tager aktivt del i læringssituationen.
s_72 18) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tilbydes deltagelsesmuligheder, der rummer passende læringsudfordringer.
s_73 18) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever oplever at være en del af klassens fællesskaber.
s_77 19) Har noget stået i vejen for jeres arbejde med ”Læring, der ses”?
s_78 20) Hvis ja, uddyb gerne:
s_82 21) Hvad har du været særligt glad for i projekt "Læring, der ses"?
s_97 22) Hvad er de tre vigtigste forudsætninger for, at næste runde med "Læring, der ses", bliver en succes?
s_79 23) Andre kommentarer:
b_8 Skole nr
b_6 Navn
b_3 Kommune
b_5 Skole navn
stato_1 Samlet status - Ny
stato_2 Samlet status - Distribueret
stato_3 Samlet status - Nogen svar
stato_4 Samlet status - Gennemført
stato_5 Samlet status - Frafaldet
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv