s_81 |
1) Er du fortsat didaktisk vejviser i forbindelse med arbejdet med "Læring, der ses"? |
s_1 |
2) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du? |
s_2 |
2) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du? - Anden baggrund, (hvilken)? |
s_3_1 |
3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Ingen anden funktion |
s_3_2 |
3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Undervisning |
s_3_3 |
3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Læsevejleder/matematikvejleder e.l. |
s_3_4 |
3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - AKT-funktion |
s_3_5 |
3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - SFO |
s_3_6 |
3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Anden funktion, (hvilken): |
s_4 |
3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Anden funktion, (hvilken): |
s_78 |
4) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid er afsat til funktionen som didaktisk vejviser? |
s_79 |
4) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid er afsat til funktionen som didaktisk vejviser? - Timer ugentligt (skriv antal timer): |
s_14 |
5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Målstyret læring |
s_19 |
5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Differentiering |
s_18 |
5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Progressionsvurdering |
s_17 |
5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Feedback |
s_16 |
5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Evaluering |
s_15 |
5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Inkluderende undervisningsmiljøer |
s_82 |
6) Hvad er det mest virksomme ledelsen har gjort for at understøtte arbejdet med "Læring, der ses" på skolen (Nævn én ting): |
s_20 |
7) I hvilken grad har ledelsen på skolen lagt en strategi, der giver fokus på projekt ”Læring, der ses”, som ramme for de didaktiske vejviseres arbejde? |
s_21 |
8) I hvilken grad mener du, at skoleledelsen er en støtte for jer som didaktiske vejvisere? |
s_83 |
9) I hvilken grad har I på skolen skabt en organisering, som understøtter dine og medarbejdernes muligheder for at gennemføre forløb? |
s_28 |
10) I hvilken grad har du som didaktisk vejviser fulgt lærernes/pædagogernes arbejde med de seks parametre i ”Læring, der ses”? |
s_84 |
11) Hvor mange forløb har du kørt? |
s_85 |
12) Hvor mange pædagogiske medarbejdere har du haft et vejviserforløb sammen med? |
s_86 |
13) I hvilken grad bidrager forløbene til faglig og pædagogisk udvikling af medarbejderne på mellemtrinnet? |
s_87 |
14) Hvad er det vigtigste medarbejderne får ud af forløbene (fx refleksion over egen praksis, konkrete værktøjer, sparring, feedback etc.)? |
s_88 |
15) Hvad er det mest virksomme, du gør i forløbene ift. at sikre, at medarbejderne får et positivt udbytte? |
s_89_1 |
16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Målstyret læring |
s_89_2 |
16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Differentiering |
s_89_3 |
16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Progressionsvurdering |
s_89_4 |
16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Feedback |
s_89_5 |
16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Evaluering |
s_89_6 |
16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Inkluderende læringsmiljøer |
s_30 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Det fremgår af læringsplanerne, hvilke kompetenceområder og mål fra Fælles Faglige Mål der danner grundlag for forløbet. |
s_102 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Færdigheds- og vidensmålparrene holdes parvist sammen. |
s_77 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Der er sammenhæng mellem målene fra Fælles Faglige Mål og de konkrete læringsmål for de enkelte forløb. |
s_35 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene for det enkelte forløb er sprogligt klare, differentierede og evaluerbare. |
s_34 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålet for den konkrete lektion/aktivitet formidles til eleverne i hver læringssituation, og aktiviteten understøtter læringsmålet. |
s_33 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene er synlige og kendte af eleven. |
s_32 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Kriterierne for målopfyldelse er tydelige for eleverne. |
s_31 |
17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan fortælle om, hvad de er i gang med at lære, og de ved, hvornår det er lært. |
s_90 |
18) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med målstyret læring i din egen undervisning af eleverne? |
s_91 |
19) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med målstyret læring i din egen undervisning af eleverne? |
s_37 |
20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - I læringssituationen udfordres eleverne i forhold til deres kompetencer og potentialer. |
s_41 |
20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Muligheder for forskellige grader af målopfyldelse er tydelige i læringsmål og i de fastsatte kriterier for målopfyldelse. |
s_40 |
20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Differentiering sker på læringsmålsniveau, på form/aktiviteter, på materialer og på tid/omfang. |
s_39 |
20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene er forståelige og udfordrende for eleverne på forskellige niveauer. |
s_38 |
20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Hver elev anvender læringsmålene aktivt i sin læring, og eleverne har konkrete læringsmål. |
s_92 |
21) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med differentiering i din egen undervisning af eleverne? |
s_93 |
22) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med differentiering i din egen undervisning af eleverne? |
s_43 |
23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle læringsforløb har klare delmål (trin, milepæle), og disse er synlige for eleverne. |
s_48 |
23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen anvender systematisk data til at vurdere elevprogressionen. |
s_47 |
23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen vurderer elevernes progression undervejs i og som afslutning på hvert forløb. |
s_46 |
23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Progressionen i læring italesættes i læringssituationen. |
s_45 |
23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne ved, hvad deres udgangspunkt for læringsprocessen er, hvilke skridt de skal igennem, og hvordan de kommer videre. |
s_44 |
23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne forstår og kan fortælle om progressionen i egen læring. |
s_94 |
24) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med progressionsvurdering i din egen undervisning af eleverne? |
s_95 |
25) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med progressionsvurdering i din egen undervisning af eleverne? |
s_50 |
26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback gives i forhold til læringsmålene og kriterierne for målopfyldelse. |
s_56 |
26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback fra lærer/pædagog til elev, fra elev til elev og fra elever til lærer/pædagog sker systematisk, og der er afsat tid til dette. |
s_55 |
26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleven modtager feedback ud fra en vurdering af, hvor eleven er på vej hen, hvordan eleven klarer sig, og hvad næste skridt i elevens læring er. |
s_54 |
26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan modtage og anvende feedback fra læreren/pædagogen. |
s_53 |
26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give, modtage og anvende feedback til og fra andre elever. |
s_52 |
26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give feedback til læreren på, hvordan undervisningsaktiviteter støtter deres læring, og hvor de oplever læringsvanskeligheder. |
s_51 |
26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen kan modtage og anvende feedback fra eleverne. |
s_96 |
27) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med feedback i din egen undervisning af eleverne? |
s_97 |
28) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med feedback i din egen undervisning af eleverne? |
s_58 |
29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene for læringsforløbet er formuleret på baggrund af viden om elevernes læringsudbytte fra forudgående læringsforløb. |
s_62 |
29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Undervisningen er tilrettelagt, så der er tid til løbende dialog om elevernes udbytte af læringsforløbet. |
s_61 |
29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af undervisningen. |
s_60 |
29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne tager aktivt del i evalueringen af undervisningen. |
s_59 |
29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren anvender elevernes tilbagemeldinger til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelse af undervisningen. |
s_98 |
30) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med evaluering i din egen undervisning af eleverne? |
s_99 |
31) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med evaluering i din egen undervisning af eleverne? |
s_64 |
32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen sørger for en tydelig mål- og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever. |
s_70 |
32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen tilpasser løbende læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig fagligt. |
s_69 |
32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen organiserer læringssituationen med en passende variation og differentiering, der tilgodeser elevernes forskellighed (herunder arbejdsform, fysisk rum og organisation). |
s_68 |
32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Dialogen i læringssituationen sker i et respektfyldt, anerkendende og værdsættende sprog. |
s_67 |
32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tager aktivt del i læringssituationen. |
s_66 |
32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tilbydes deltagelsesmuligheder, der rummer passende læringsudfordringer. |
s_65 |
32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever oplever at være en del af klassens fællesskaber. |
s_100 |
33) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med inkluderende læringsmiljøer i din egen undervisning af eleverne? |
s_101 |
34) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med inkluderende læringsmiljøer i din egen undervisning af eleverne? |
s_74 |
35) Har noget stået i vejen for dit arbejde med ”Læring, der ses”? |
s_75 |
36) Hvad har du været særligt glad for i projekt "Læring, der ses"? |
s_80 |
37) Hvad er de tre vigtigste forudsætninger for, at næste runde med arbejdet med "Læring, der ses", bliver en succes? |
s_76 |
38) Øvrige kommentarer: |
b_1 |
Kommune |
b_9 |
Skole navn |
b_2 |
Skole nr |
b_6 |
Navn |
b_10 |
Klassetrin |
stato_1 |
Samlet status - Ny |
stato_2 |
Samlet status - Distribueret |
stato_3 |
Samlet status - Nogen svar |
stato_4 |
Samlet status - Gennemført |
stato_5 |
Samlet status - Frafaldet |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |