Tabel

Dataset2


Beskrivelse ?

Didaktiske_vejvisere_2_måling

Størrelse (Antal rækker) ?

244

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
s_81 1) Er du fortsat didaktisk vejviser i forbindelse med arbejdet med "Læring, der ses"?
s_1 2) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du?
s_2 2) Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du? - Anden baggrund, (hvilken)?
s_3_1 3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Ingen anden funktion
s_3_2 3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Undervisning
s_3_3 3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Læsevejleder/matematikvejleder e.l.
s_3_4 3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - AKT-funktion
s_3_5 3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - SFO
s_3_6 3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Anden funktion, (hvilken):
s_4 3) Hvilke funktioner varetager du – ud over den didaktiske vejviserfunktion? - Anden funktion, (hvilken):
s_78 4) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid er afsat til funktionen som didaktisk vejviser?
s_79 4) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) af din arbejdstid er afsat til funktionen som didaktisk vejviser? - Timer ugentligt (skriv antal timer):
s_14 5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Målstyret læring
s_19 5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Differentiering
s_18 5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Progressionsvurdering
s_17 5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Feedback
s_16 5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Evaluering
s_15 5) I hvilken grad synes du, at du som vejleder er rustet til at støtte lærere/pædagoger i arbejdet med projektets enkelte parametre: - Inkluderende undervisningsmiljøer
s_82 6) Hvad er det mest virksomme ledelsen har gjort for at understøtte arbejdet med "Læring, der ses" på skolen (Nævn én ting):
s_20 7) I hvilken grad har ledelsen på skolen lagt en strategi, der giver fokus på projekt ”Læring, der ses”, som ramme for de didaktiske vejviseres arbejde?
s_21 8) I hvilken grad mener du, at skoleledelsen er en støtte for jer som didaktiske vejvisere?
s_83 9) I hvilken grad har I på skolen skabt en organisering, som understøtter dine og medarbejdernes muligheder for at gennemføre forløb?
s_28 10) I hvilken grad har du som didaktisk vejviser fulgt lærernes/pædagogernes arbejde med de seks parametre i ”Læring, der ses”?
s_84 11) Hvor mange forløb har du kørt?
s_85 12) Hvor mange pædagogiske medarbejdere har du haft et vejviserforløb sammen med?
s_86 13) I hvilken grad bidrager forløbene til faglig og pædagogisk udvikling af medarbejderne på mellemtrinnet?
s_87 14) Hvad er det vigtigste medarbejderne får ud af forløbene (fx refleksion over egen praksis, konkrete værktøjer, sparring, feedback etc.)?
s_88 15) Hvad er det mest virksomme, du gør i forløbene ift. at sikre, at medarbejderne får et positivt udbytte?
s_89_1 16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Målstyret læring
s_89_2 16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Differentiering
s_89_3 16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Progressionsvurdering
s_89_4 16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Feedback
s_89_5 16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Evaluering
s_89_6 16) Hvilke af de seks parametre har I arbejdet med på jeres skole? (sæt flere kryds) - Inkluderende læringsmiljøer
s_30 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Det fremgår af læringsplanerne, hvilke kompetenceområder og mål fra Fælles Faglige Mål der danner grundlag for forløbet.
s_102 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Færdigheds- og vidensmålparrene holdes parvist sammen.
s_77 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Der er sammenhæng mellem målene fra Fælles Faglige Mål og de konkrete læringsmål for de enkelte forløb.
s_35 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene for det enkelte forløb er sprogligt klare, differentierede og evaluerbare.
s_34 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålet for den konkrete lektion/aktivitet formidles til eleverne i hver læringssituation, og aktiviteten understøtter læringsmålet.
s_33 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene er synlige og kendte af eleven.
s_32 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Kriterierne for målopfyldelse er tydelige for eleverne.
s_31 17) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan fortælle om, hvad de er i gang med at lære, og de ved, hvornår det er lært.
s_90 18) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med målstyret læring i din egen undervisning af eleverne?
s_91 19) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med målstyret læring i din egen undervisning af eleverne?
s_37 20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - I læringssituationen udfordres eleverne i forhold til deres kompetencer og potentialer.
s_41 20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Muligheder for forskellige grader af målopfyldelse er tydelige i læringsmål og i de fastsatte kriterier for målopfyldelse.
s_40 20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Differentiering sker på læringsmålsniveau, på form/aktiviteter, på materialer og på tid/omfang.
s_39 20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene er forståelige og udfordrende for eleverne på forskellige niveauer.
s_38 20) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Hver elev anvender læringsmålene aktivt i sin læring, og eleverne har konkrete læringsmål.
s_92 21) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med differentiering i din egen undervisning af eleverne?
s_93 22) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med differentiering i din egen undervisning af eleverne?
s_43 23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle læringsforløb har klare delmål (trin, milepæle), og disse er synlige for eleverne.
s_48 23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen anvender systematisk data til at vurdere elevprogressionen.
s_47 23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen vurderer elevernes progression undervejs i og som afslutning på hvert forløb.
s_46 23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Progressionen i læring italesættes i læringssituationen.
s_45 23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne ved, hvad deres udgangspunkt for læringsprocessen er, hvilke skridt de skal igennem, og hvordan de kommer videre.
s_44 23) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne forstår og kan fortælle om progressionen i egen læring.
s_94 24) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med progressionsvurdering i din egen undervisning af eleverne?
s_95 25) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med progressionsvurdering i din egen undervisning af eleverne?
s_50 26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback gives i forhold til læringsmålene og kriterierne for målopfyldelse.
s_56 26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback fra lærer/pædagog til elev, fra elev til elev og fra elever til lærer/pædagog sker systematisk, og der er afsat tid til dette.
s_55 26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleven modtager feedback ud fra en vurdering af, hvor eleven er på vej hen, hvordan eleven klarer sig, og hvad næste skridt i elevens læring er.
s_54 26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan modtage og anvende feedback fra læreren/pædagogen.
s_53 26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give, modtage og anvende feedback til og fra andre elever.
s_52 26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give feedback til læreren på, hvordan undervisningsaktiviteter støtter deres læring, og hvor de oplever læringsvanskeligheder.
s_51 26) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen kan modtage og anvende feedback fra eleverne.
s_96 27) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med feedback i din egen undervisning af eleverne?
s_97 28) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med feedback i din egen undervisning af eleverne?
s_58 29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene for læringsforløbet er formuleret på baggrund af viden om elevernes læringsudbytte fra forudgående læringsforløb.
s_62 29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Undervisningen er tilrettelagt, så der er tid til løbende dialog om elevernes udbytte af læringsforløbet.
s_61 29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af undervisningen.
s_60 29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne tager aktivt del i evalueringen af undervisningen.
s_59 29) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren anvender elevernes tilbagemeldinger til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelse af undervisningen.
s_98 30) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med evaluering i din egen undervisning af eleverne?
s_99 31) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med evaluering i din egen undervisning af eleverne?
s_64 32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen sørger for en tydelig mål- og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever.
s_70 32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen tilpasser løbende læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig fagligt.
s_69 32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen organiserer læringssituationen med en passende variation og differentiering, der tilgodeser elevernes forskellighed (herunder arbejdsform, fysisk rum og organisation).
s_68 32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Dialogen i læringssituationen sker i et respektfyldt, anerkendende og værdsættende sprog.
s_67 32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tager aktivt del i læringssituationen.
s_66 32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tilbydes deltagelsesmuligheder, der rummer passende læringsudfordringer.
s_65 32) I hvilken grad mener du, at I på 4.-6. klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever oplever at være en del af klassens fællesskaber.
s_100 33) Har du inden for de seneste to år ændret praksis i dit arbejde med inkluderende læringsmiljøer i din egen undervisning af eleverne?
s_101 34) Er du inden for de seneste to år blevet bedre til at arbejde med inkluderende læringsmiljøer i din egen undervisning af eleverne?
s_74 35) Har noget stået i vejen for dit arbejde med ”Læring, der ses”?
s_75 36) Hvad har du været særligt glad for i projekt "Læring, der ses"?
s_80 37) Hvad er de tre vigtigste forudsætninger for, at næste runde med arbejdet med "Læring, der ses", bliver en succes?
s_76 38) Øvrige kommentarer:
b_1 Kommune
b_9 Skole navn
b_2 Skole nr
b_6 Navn
b_10 Klassetrin
stato_1 Samlet status - Ny
stato_2 Samlet status - Distribueret
stato_3 Samlet status - Nogen svar
stato_4 Samlet status - Gennemført
stato_5 Samlet status - Frafaldet
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv