Tabel

Dataset3


Beskrivelse ?

leder_1_måling

Størrelse (Antal rækker) ?

90

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
s_2 1) Hvilken titel har du?
s_3 1) Hvilken titel har du? - Andet, (hvad)
s_4 2) Varetager du undervisning på skolen?
s_80 3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) er der afsat til den enkelte didaktiske vejviser, til at varetage funktionen, som didaktisk vejviser?
s_81 3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) er der afsat til den enkelte didaktiske vejviser, til at varetage funktionen, som didaktisk vejviser? - Timer ugentligt:
s_5_1 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Nyder i forvejen stor respekt blandt kollegaer
s_5_2 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Har stærke faglige og pædagogiske kompetencer for og lyst til at anvende deres viden og kompetencer til at styrke kollegers læring og udvikling
s_5_3 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Har allerede en ressourcefunktion på skolen som vejleder, fagformand, teamkoordinator eller lignende
s_5_4 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Er ambitiøse, insisterende og drivende i skolens teamsamarbejde
s_5_5 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Er optagede af at skabe fremtidens folkeskole
s_5_6 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Udtrykte selv ønske om at blive didaktisk vejviser, derfor valgtes hun/han
s_5_7 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Havde ledig tid
s_5_8 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Andet, (hvad):
s_1 4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Andet, (hvad):
s_6 5) Hvor har du modtaget undervisning i ”Læring der ses” – forløbet?
s_7 6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Målstyret læring
s_11 6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Differentiering
s_10 6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Progressionsvurdering
s_9 6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Feedback
s_8 6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Evaluering
s_12 6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Inkluderende undervisningsmiljøer
s_13 7) I hvilken grad mener du, at uddannelsen på UCC og Metropol har været og er en god start i dit arbejde med parametrene i ”Læring der ses” på skolen?
s_14 8) I hvilken grad synes du, at uddannelsesforløbet generelt har styrket dig som leder i forhold til at vejlede de didaktiske vejvisere og lærere/pædagoger i forhold til projekt ”Læring der ses”?
s_15 9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Målstyret læring
s_19 9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Differentiering
s_18 9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Progressionsvurdering
s_17 9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Feedback
s_16 9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Evaluering
s_20 9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Inkluderende undervisningsmiljøer
s_21 10) I hvilken grad har ledelsen på skolen lagt en fælles strategi, der giver særlig fokus på projekt ”Læring der ses” på mellemtrinnet?
s_22 11) I hvilken grad drøftes projekt ”Læring der ses” på skoleledermøderne i kommunen (med områdechefen eller skolechefen)?
s_23 12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Målstyret læring
s_26 12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Differentiering
s_25 12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Progressionsvurdering
s_24 12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Feedback
s_27 12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Evaluering
s_28 12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Inkluderende undervisningsmiljøer
s_29 13) I hvilken grad forventer du, at du vil følge de didaktiske vejviseres arbejde med de seks parametre i ”Læring der ses”?
s_30 14) I hvilken grad forventer du, at deltage i udviklingen af mellemtrin-teamenes arbejde med de seks parametre i ”Læring der ses”?
s_31 15) Forventer du, at du kommer til at observere en eller flere læreres/pædagogers/didaktiske vejviseres undervisning med henblik på efterfølgende feedback til lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere om deres tilrettelæggelse af læringssituationen ud fra de 6 parametre?
s_32 16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Det fremgår af læringsplanerne, hvilke kompetenceområder og mål fra FFM, der danner grundlag for forløbet
s_36 16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Der er sammenhæng mellem målene fra FFM og de konkrete læringsmål for de enkelte forløb
s_35 16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene for det enkelte forløb er sprogligt klare, differentierede og evaluerbare
s_34 16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålet for den konkrete lektion/aktivitet formidles til eleverne i hver læringssituation, og aktiviteten understøtter læringsmålet
s_33 16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene er synlige og kendte af eleven
s_37 16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Kriterierne for målopfyldelse er tydelige for eleverne
s_38 16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan fortælle om, hvad de er i gang med at lære, og de ved, hvornår det er lært
s_39 17) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge de lærernes/pædagogernes/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret målstyret læring via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere?
s_40 18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - I læringssituationen udfordres eleverne i forhold til deres kompetencer og potentialer
s_42 18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Muligheder for forskellige grader af målopfyldelse er tydelige i læringsmål og i de fastsatte kriterier for målopfyldelse
s_41 18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Differentiering sker på læringsmålsniveau, på form/aktiviteter, på materialer, på tid/omfang
s_43 18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene er forståelige og udfordrende for eleverne på forskellige niveauer
s_44 18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Hver elev anvender læringsmålene aktivt i sin læring, og eleverne har konkrete læringsmål
s_45 19) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret differentiering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere?
s_46 20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle læringsforløb har klare delmål (trin, milepæle), og disse er synlige for eleverne
s_49 20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen anvender systematisk data til at vurdere elevprogressionen
s_48 20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen vurderer elevrenes progression undervejs i og som afslutning på hvert forløb
s_47 20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Progressionen i læring italesættes i læringssituationen
s_50 20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne ved, hvad deres udgangspunkt for læringsprocessen er, hvilke skridt de skal igennem, og hvordan de kommer videre
s_51 20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne forstår og kan fortælle om progressionen i egen læring
s_52 21) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret progressionsvurdering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere?
s_53 22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback gives i forhold til læringsmålene og kriterierne for målopfyldelse
s_57 22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback fra lærer/pædagog/didaktisk vejviser til elev, fra elev til elev og fra eleveer til lærer/pædagog/didaktiske vejvisere sker systematisk og der er afsat tid til dette
s_56 22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleven modtager feedback ud fra en vurdering af, hvor eleven er på vej hen, hvordan eleven klarer sig, og hvad næste skridt i elevens læring er
s_55 22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan modtage og anvende feedback fra læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser
s_54 22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give, modtage og anvende feedback til og fra andre elever
s_58 22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give feedback til læreren på, hvordan undervisningsaktiviteter støtter deres læring, og hvor de oplever læringsvanskeligheder
s_59 22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser kan modtage og anvende feedback fra eleverne
s_60 23) I hvilken grad forventer du, at du vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret feedback til eleverne via løbende dialog med og feedback til lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere?
s_61 24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene for læringsforløbet er formuleret på baggrund af viden om elevernes læringsudbytte fra forudgående læringsforløb
s_63 24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Undervisningen er tilrettelagt, så der er tid til løbende dialog om elevernes udbytte af læringsforløbet
s_62 24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af undervisningen
s_64 24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne tager aktivt del i evalueringen af undervisningen
s_65 24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren anvender elevernes tilbagemeldinger til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelse af
s_66 25) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge lærernes/pædagogernes/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret evaluering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere?
s_67 26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser sørger for en tydelig mål – og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever
s_71 26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser tilpasser løbende læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig faglig
s_70 26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser organiserer læringssituationen med en passende variation og differentiering, der tilgodeser elevernes forskellighed (herunder arbejdsform, fysisk rum og organisation)
s_69 26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Dialogen i læringssituationen sker i et respektfyldt, anerkendende og værdsættende sprog
s_68 26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tager aktivt del i læringssituationen
s_72 26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tilbydes deltagelsesmuligheder, der rummer passende læringsudfordringer
s_73 26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever oplever at være en del af klassens fællesskaber
s_74 27) I hvilken grad forventer du, at du som leder vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret inkluderende læringsmiljøer via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere?
s_77 28) Har noget stået i vejen for jeres arbejde med ”Læring der ses”?
s_78 29) Hvis ja, uddyb gerne:
s_82 30) Hvad har i været særligt glade for i projekt "Læring der ses"?
s_79 31) Andre kommentarer:
b_8 Skole nr
b_6 Navn
b_3 Kommune
b_5 Skole navn
stato_1 Samlet status - Ny
stato_2 Samlet status - Distribueret
stato_3 Samlet status - Nogen svar
stato_4 Samlet status - Gennemført
stato_5 Samlet status - Frafaldet
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv