s_2 |
1) Hvilken titel har du? |
s_3 |
1) Hvilken titel har du? - Andet, (hvad) |
s_4 |
2) Varetager du undervisning på skolen? |
s_80 |
3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) er der afsat til den enkelte didaktiske vejviser, til at varetage funktionen, som didaktisk vejviser? |
s_81 |
3) Hvor mange timer ugentligt (i gennemsnit) er der afsat til den enkelte didaktiske vejviser, til at varetage funktionen, som didaktisk vejviser? - Timer ugentligt: |
s_5_1 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Nyder i forvejen stor respekt blandt kollegaer |
s_5_2 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Har stærke faglige og pædagogiske kompetencer for og lyst til at anvende deres viden og kompetencer til at styrke kollegers læring og udvikling |
s_5_3 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Har allerede en ressourcefunktion på skolen som vejleder, fagformand, teamkoordinator eller lignende |
s_5_4 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Er ambitiøse, insisterende og drivende i skolens teamsamarbejde |
s_5_5 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Er optagede af at skabe fremtidens folkeskole |
s_5_6 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Udtrykte selv ønske om at blive didaktisk vejviser, derfor valgtes hun/han |
s_5_7 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Havde ledig tid |
s_5_8 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Andet, (hvad): |
s_1 |
4) Hvilke kriterier har I anvendt på skolen i jeres udpegning af didaktiske vejvisere? - Andet, (hvad): |
s_6 |
5) Hvor har du modtaget undervisning i ”Læring der ses” – forløbet? |
s_7 |
6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Målstyret læring |
s_11 |
6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Differentiering |
s_10 |
6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Progressionsvurdering |
s_9 |
6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Feedback |
s_8 |
6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Evaluering |
s_12 |
6) I hvilken grad arbejdede I på skolen før uddannelsesforløbet på UCC og Metropol med følgende i 4-6 klasse (dvs. i skoleåret 2014/15): - Inkluderende undervisningsmiljøer |
s_13 |
7) I hvilken grad mener du, at uddannelsen på UCC og Metropol har været og er en god start i dit arbejde med parametrene i ”Læring der ses” på skolen? |
s_14 |
8) I hvilken grad synes du, at uddannelsesforløbet generelt har styrket dig som leder i forhold til at vejlede de didaktiske vejvisere og lærere/pædagoger i forhold til projekt ”Læring der ses”? |
s_15 |
9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Målstyret læring |
s_19 |
9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Differentiering |
s_18 |
9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Progressionsvurdering |
s_17 |
9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Feedback |
s_16 |
9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Evaluering |
s_20 |
9) I hvilken grad synes du, at du som leder er rustet til, at skabe lokal handlekompetence i forhold til de enkelte parametre i projekt ”Læring der ses”: - Inkluderende undervisningsmiljøer |
s_21 |
10) I hvilken grad har ledelsen på skolen lagt en fælles strategi, der giver særlig fokus på projekt ”Læring der ses” på mellemtrinnet? |
s_22 |
11) I hvilken grad drøftes projekt ”Læring der ses” på skoleledermøderne i kommunen (med områdechefen eller skolechefen)? |
s_23 |
12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Målstyret læring |
s_26 |
12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Differentiering |
s_25 |
12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Progressionsvurdering |
s_24 |
12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Feedback |
s_27 |
12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Evaluering |
s_28 |
12) Inden for hvilke områder forventer du, at lærere og pædagoger især vil få brug for sparring og vejledning fra de didaktiske vejvisere: - Inkluderende undervisningsmiljøer |
s_29 |
13) I hvilken grad forventer du, at du vil følge de didaktiske vejviseres arbejde med de seks parametre i ”Læring der ses”? |
s_30 |
14) I hvilken grad forventer du, at deltage i udviklingen af mellemtrin-teamenes arbejde med de seks parametre i ”Læring der ses”? |
s_31 |
15) Forventer du, at du kommer til at observere en eller flere læreres/pædagogers/didaktiske vejviseres undervisning med henblik på efterfølgende feedback til lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere om deres tilrettelæggelse af læringssituationen ud fra de 6 parametre? |
s_32 |
16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Det fremgår af læringsplanerne, hvilke kompetenceområder og mål fra FFM, der danner grundlag for forløbet |
s_36 |
16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Der er sammenhæng mellem målene fra FFM og de konkrete læringsmål for de enkelte forløb |
s_35 |
16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene for det enkelte forløb er sprogligt klare, differentierede og evaluerbare |
s_34 |
16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålet for den konkrete lektion/aktivitet formidles til eleverne i hver læringssituation, og aktiviteten understøtter læringsmålet |
s_33 |
16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene er synlige og kendte af eleven |
s_37 |
16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Kriterierne for målopfyldelse er tydelige for eleverne |
s_38 |
16) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan fortælle om, hvad de er i gang med at lære, og de ved, hvornår det er lært |
s_39 |
17) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge de lærernes/pædagogernes/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret målstyret læring via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere? |
s_40 |
18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - I læringssituationen udfordres eleverne i forhold til deres kompetencer og potentialer |
s_42 |
18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Muligheder for forskellige grader af målopfyldelse er tydelige i læringsmål og i de fastsatte kriterier for målopfyldelse |
s_41 |
18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Differentiering sker på læringsmålsniveau, på form/aktiviteter, på materialer, på tid/omfang |
s_43 |
18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læringsmålene er forståelige og udfordrende for eleverne på forskellige niveauer |
s_44 |
18) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Hver elev anvender læringsmålene aktivt i sin læring, og eleverne har konkrete læringsmål |
s_45 |
19) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret differentiering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere? |
s_46 |
20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle læringsforløb har klare delmål (trin, milepæle), og disse er synlige for eleverne |
s_49 |
20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen anvender systematisk data til at vurdere elevprogressionen |
s_48 |
20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen vurderer elevrenes progression undervejs i og som afslutning på hvert forløb |
s_47 |
20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Progressionen i læring italesættes i læringssituationen |
s_50 |
20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne ved, hvad deres udgangspunkt for læringsprocessen er, hvilke skridt de skal igennem, og hvordan de kommer videre |
s_51 |
20) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne forstår og kan fortælle om progressionen i egen læring |
s_52 |
21) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret progressionsvurdering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere? |
s_53 |
22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback gives i forhold til læringsmålene og kriterierne for målopfyldelse |
s_57 |
22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Feedback fra lærer/pædagog/didaktisk vejviser til elev, fra elev til elev og fra eleveer til lærer/pædagog/didaktiske vejvisere sker systematisk og der er afsat tid til dette |
s_56 |
22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleven modtager feedback ud fra en vurdering af, hvor eleven er på vej hen, hvordan eleven klarer sig, og hvad næste skridt i elevens læring er |
s_55 |
22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan modtage og anvende feedback fra læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser |
s_54 |
22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give, modtage og anvende feedback til og fra andre elever |
s_58 |
22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne kan give feedback til læreren på, hvordan undervisningsaktiviteter støtter deres læring, og hvor de oplever læringsvanskeligheder |
s_59 |
22) I hvilken grad mener du, at lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser kan modtage og anvende feedback fra eleverne |
s_60 |
23) I hvilken grad forventer du, at du vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret feedback til eleverne via løbende dialog med og feedback til lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere? |
s_61 |
24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Målene for læringsforløbet er formuleret på baggrund af viden om elevernes læringsudbytte fra forudgående læringsforløb |
s_63 |
24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Undervisningen er tilrettelagt, så der er tid til løbende dialog om elevernes udbytte af læringsforløbet |
s_62 |
24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser anvender egne og kollegaers refleksioner over elevernes læring til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelsen af undervisningen |
s_64 |
24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Eleverne tager aktivt del i evalueringen af undervisningen |
s_65 |
24) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren anvender elevernes tilbagemeldinger til løbende at justere egen praksis og tilrettelæggelse af |
s_66 |
25) I hvilken grad forventer du som leder, at du vil følge lærernes/pædagogernes/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret evaluering via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere? |
s_67 |
26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser sørger for en tydelig mål – og rammesætning for læringssituationen, som omfatter alle elever |
s_71 |
26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser tilpasser løbende læringsmiljøet, således at alle elever trives og udvikler sig faglig |
s_70 |
26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Læreren/pædagogen/den didaktiske vejviser organiserer læringssituationen med en passende variation og differentiering, der tilgodeser elevernes forskellighed (herunder arbejdsform, fysisk rum og organisation) |
s_69 |
26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Dialogen i læringssituationen sker i et respektfyldt, anerkendende og værdsættende sprog |
s_68 |
26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tager aktivt del i læringssituationen |
s_72 |
26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever tilbydes deltagelsesmuligheder, der rummer passende læringsudfordringer |
s_73 |
26) I hvilken grad mener du, at I på 4-6 klassetrin i dag arbejder med følgende indikatorer: - Alle elever oplever at være en del af klassens fællesskaber |
s_74 |
27) I hvilken grad forventer du, at du som leder vil følge lærernes/pædagogerne/de didaktiske vejviseres arbejde med parameteret inkluderende læringsmiljøer via løbende dialog med lærerne/pædagogerne/de didaktiske vejvisere? |
s_77 |
28) Har noget stået i vejen for jeres arbejde med ”Læring der ses”? |
s_78 |
29) Hvis ja, uddyb gerne: |
s_82 |
30) Hvad har i været særligt glade for i projekt "Læring der ses"? |
s_79 |
31) Andre kommentarer: |
b_8 |
Skole nr |
b_6 |
Navn |
b_3 |
Kommune |
b_5 |
Skole navn |
stato_1 |
Samlet status - Ny |
stato_2 |
Samlet status - Distribueret |
stato_3 |
Samlet status - Nogen svar |
stato_4 |
Samlet status - Gennemført |
stato_5 |
Samlet status - Frafaldet |
Løbenummer |
Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv |