Skabt af: Farums Arkiver & Museer.
Formålet med undersøgelsen er at indsamle viden om personer, der har haft arbejdsophold i Danmark, der har fået indfødsret og udviste personer.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Epinion P/S.
Formålet med undersøgelsen er at belyse befolkningens aktuelle kulturvaner samt ændringer heri over tid fra 1964 til 2012 (nærværende undersøgelse er gennemført blandt voksne i 2012), herunder ændringer i aktivitets- og forbrugsmønstre som følge af nye tilbud, medier og aktiviteter. Dette skal ske med henblik på at afdække relevante, aktuelle kulturfaglige og kulturpolitiske problemstillinger, der kan indgå som grundlag for kulturpolitiske og faglige overvejelser samt til brug for forskning og befolkningens almene orientering.
Skabt af: Epinion P/S.
Formålet med undersøgelsen er at belyse befolkningens aktuelle kulturvaner samt ændringer heri over tid fra 1964 til 2012 (nærværende undersøgelse er gennemført blandt voksne nydanskere i 2012), herunder ændringer i aktivitets- og forbrugsmønstre som følge af nye tilbud, medier og aktiviteter. Dette skal ske med henblik på at afdække relevante, aktuelle kulturfaglige og kulturpolitiske problemstillinger, der kan indgå som grundlag for kulturpolitiske og faglige overvejelser samt til brug for forskning og befolkningens almene orientering.
Skabt af: Kulturstyrelsen, Bornholms Museum, Horsens Museum, Holstebro museum, Kroppedal Museum, Københavns Museum, Moesgård Museum, Morslands Historiske Museum, Museet for Thy og Vester Hanherred, Museet for Varde By og Omegn, Museet på Koldinghus, Museet på Sønderskov, Museum Salling, Museum Lolland-Falster, Museum Midtjylland, Folkemuseet i Hillerød, Holbo Herreds Kulturhistoriske Center, Hørsholm Egns Museum, Museum Sydøstdanmark, Næstved Museum, Køge Museum, Museerne Vordingborg, Museum Sønderjylland, Holbæk Museum, Kalundborg Museum, Odsherreds Kulturhistoriske Museum, Sydvestsjællands Museum, Museum Østjylland, Nordjyllands Historiske Museum, Odense Bys Museer, Ringkøbing-Skjern Museum, Roskilde Museum, Museet Færgegården, Silkeborg Kulturhistoriske Museum, Skanderborg Museum, Svendborg Museum, Sydvestjyske Museer, Vikingeskibsmuseet, Langelands Museum, Øhavsmuseet.
Formålet er at danne et nationalt overblik over landets arkæologiske kulturarv. Systemet fungerer primært som et administrativt redskab i forhold til den fysiske planlægning men også som kilde for forskning og til information om forhistorien til befolkningen generelt.
Kulturstyrelsen er i museumslovens § 39 forpligtet til at drive et sådant register
Kulturstyrelsen stiller databasen til rådighed og laver kvalitetskontrol, men det er alene museerne, der er ansvarlige for registreringen.
De statsanerkendte, arkæologisk arbejdende museer, opdaterer databasen hver gang de foretager en arkæologisk undersøgelse.
Desuden fører museerne tilsyn med de ca. 33.000 fredede fortidsminder, og registrerer resultatet i Fund og fortidsminder.
Match i 9 tabeller: t_staminstitution, kuas_journal, genstand, t_stamarkiv_kode, t_stamtilsynsomraade, ...
Skabt af: Gunnar Solvang.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd og Torben Fridberg.
Formålet med denne undersøgelse er at undersøge sammensætningen blandt medlemmerne af hjemmeværnet. Dette er gjort ved hjælp af spørgeskemaer, både online og i papirform, blandt et repræsentativt udsnit fra medlemmer i alle værn; dvs. fra Hærhjemmeværnet, Marinehjemmeværnet og Flyvehjemmeværnet.
Match i 1 tabel: Data35266
Skabt af: ECO- ANALYSE A/S.
Skabt af: Storstrøms Amtskommune.
Skabt af: Storstrøms Amtskommune.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Trine Bille.
Formålet med undersøgelsen er at belyse befolkningens aktuelle kulturvaner samt ændringer heri over tid fra 1964 til 2004 (nærværende undersøgelse for 2004), herunder ændringer i aktivitets- og forbrugsmønstre som følge af nye tilbud, medier og aktiviteter. Dette skal ske med henblik på at afdække relevante, aktuelle kulturfaglige og kulturpolitiske problemstillinger, der kan indgå som grundlag for kulturpolitiske og faglige overvejelser samt til brug for forskning og befolkningens almene orientering.
Skabt af: Tommy Kaas.
Undersøgelsens formål er at undersøge omfanget af dansk kunst- og kulturlivs bevidste undgåelse af at krænke religiøse, politiske, seksuelle eller etniske følelser.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Falck.
Lotus-serveren
Falck har ikke haft en samlet digital løsning (ESDH) for håndtering af digitalt materiale på det tidspunkt, hvor materialet er skabt. Det eneste samlede digitale materiale fra Falck fra perioden ligger derfor i Lotus-databasen.
Hver enhed havde deres egne løsninger og digitale dokumenter var typisk kun lagret på medarbejderens PC. Disse blev rutinemæssigt slettet ved ansættelses ophør. Der er derfor ikke bevaret andet digitalt materiale fra perioden end dette.
Lotus-databasen indeholder data fra afdelingen Corporate Culture. Den omfatter data fra perioden fra 2002 – 2018 og består af: Postnr. Database, Firmaer og personer (Kontaktdatabase), Sagsdatabase med journalplan, Selve dokumentdatabasen (Alle dokumenter) og et Arkiv (En database til afsluttede sager. Ikke anvendt konsekvent).
Frederik Madsen (kontaktperson i Falck, tidl. leder af arkivet og chef for Corporate Culture) og hans enhed Corporate Culture, har arkiveret materiale i databasen. Den indeholder dokumentation af både de almindelige opgaver for enheden (som drift af bygninger, administration af køretøjer i museets afdeling osv.). Men der er også gemt alt, hvad der kom ind gennem enheden, herunder f.eks. orienteringer fra ledelsen.
Blandt de mere relevante sager, kan nævnes sager om organisationsforandringer, diverse interne relationer, bl.a. ledelseskontakter, materialer fra group-management møder, HR enhedens evaluering af ledelsen og meget andet. Der er desuden en sag på hvert af de lande, hvor Falck har været involveret i gennem tiden. Serveren er derfor også med til at dokumentere Falcks engagement i udlandet.
Falcks udskillelse af Group 4 Securicor er også kun dokumenteret i dette system, mener FM.
HR og Kommunikationsafdelingen har også i en periode hørt under Corporate Culture.
Der eksisterer en journalplan, men den har desværre ikke været anvendt konsekvent. F.eks. indeholder gruppen ”diverse dokumentation” oplysninger om strategi-projekter i Falck. Journalplanen er altså ikke til meget hjælp ift. at udskille de vigtigste saggrupper.
FM vurderer at 2/3 af materialet på serveren er særdeles relevant, mens 1/3 er af mindre relevans (f.eks. havde enheden i en periode ansvar for drift af Falck-huset, så der vil der f.eks. være rengøringskontrakter osv.).
Lotus-serverens indhold kan ikke adskilles fra de fysiske dokumenter, der er arkiveret fra enheden.
Noget materiale kom digitalt og blev arkiveret digitalt. Andet kom i papirform og er arkiveret sådan.
Papirarkivet er ikke komplet og perioden kan kun behandles i sin helhed ved inddragelse af både papir og digitale sager.
Lotus-databasen drives af virksomheden Semaphor. De har lavet denne løsning specielt til Corporate Culture, ikke for Falck som helhed.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune, Løgstør Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Lejre Kommune.
Journalisering og styring af sagsdata for nemmere genfinding og videndeling.
Skabt af: Gørlev Kommune, Kalundborg gl. Kommune, Kalundborg Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Vallø Kommune, Stevns Kommune, Stevns (ny) Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og arkivering.
Skabt af: Viborg Kommune, Viborg Kommune, Bjerringbro Kommune, Karup Kommune, Fjends Kommune, Møldrup Kommune, Tjele Kommune, Aalestrup Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Høje-Taastrup Kommune.
At sikre ensartet registrering af Høje-Taastrup Kommunes ind- og udgående dokumenter samt interne notater, for der igennem at skabe et korrekt og opdateret beslutningsgrundlag for organisationen.
Skabt af: Kulturarvsstyrelsen, Kunststyrelsen, Danish Crafts, Kulturministeriets Koncerncenter, Tilskudssekretariatet, Styrelsen for Bibliotek og Medier, Departementet.
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Ulfborg-Vemb Kommune, Holstebro Kommune, Vinderup Kommune, Holstebro Kommune.
Formålet med systemet er at danne grundlag for kommunens løbende sagsbehandling med tilhørende dokumenthåndtering og -arkivering.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Svendborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Viborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Skabt af: Direktoratet for Kriminalforsorgen, Kriminalforsorgens Uddannelsescenter, Anstalten for Herstedvester, Institution for Frihedsberøvede Asylansørere, Ellebæk, Statsfængslet i Jyderup, Statsfængslet i Nyborg , Statsfængslet i Ringe, Statsfængslet i Vridsløselille, Statsfængslet Midtjylland, Statsfængslet Møgelkær, Statsfængslet Østjylland, Statsfængslet på Kragskovhede, Statsfængslet på Søbysøgaard, Statsfængslet Renbæk, Statsfængslet ved Horserød, Statsfængslet ved Sønder Omme, Københavns Fængsler, Arrestinspektør for Midt- og Nordjylland, Arrestinspektør for Syd- og Sønderjylland og Fyn, Arrestinspektør for Sjælland, Lolland, Falster og Bornholm, Afdelingen for Samfundstjeneste, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i København, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Midt- og Vestsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Midtjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Nordjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Østjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Nordsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Syd- og Sønderjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Sydøstjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Vestjylland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Bornholm, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Fyn, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) i Sydsjælland, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Lolland- og Falster, Kriminalforsorgen i Frihed (KiF) på Vestegnen, Arrestafdelingen i Statsfængslet i Nyborg, Arrestafdelingen i Statsfængslet Østjylland, Arrestafdelingen i Vridsløselille, Arresthuset i Aalborg, Arresthuset i Åbenrå, Arresthuset i Århus, Arresthuset i Assens, Arresthuset i Esbjerg, Arresthuset i Frederikshavn, Arresthuset i Frederikssund , Arresthuset i Haderslev, Arresthuset i Helsingør, Arresthuset i Herning, Arresthuset i Hillerød, Arresthuset i Hjørring, Arresthuset i Hobro, Arresthuset i Holbæk, Arresthuset i Holstebro, Arresthuset i Kalundborg, Arresthuset i Køge, Arresthuset i Kolding, Arresthuset i Maribo, Arresthuset i Næstved, Arresthuset i Nakskov, Arresthuset i Nykøbing Falster, Arresthuset i Nykøbing Mors, Arresthuset i Odense, Arresthuset i Randers, Arresthuset i Ringkøbing, Arresthuset i Ringsted, Arresthuset i Rønne, Arresthuset i Roskilde, Arresthuset i Silkeborg, Arresthuset i Slagelse, Arresthuset i Sønderborg, Arresthuset i Svendborg, Arresthuset i Tønder, Arresthuset i Vejle, Arresthuset i Viborg, Københavns Fængsler, Kontraktpensionen Fyn, Pensionen Brøndbyhus, Pensionen Engelsborg, Pensionen Kastanienborg, Pensionen Lyng, Pensionen Lysholmgård, Pensionen på Fanø, Pensionen Skejby.
Det overordnede mål for anvendelse af Captia er at opnå sikker myndighedsdrift gennem dokumentation af Kriminalforsorgens virke.
Brugen af Captia skal højne videndeling på tværs i organisationen, skabe overblik og sikre en høj kvalitet i dokumentationen.
Fokus på ensartede og enkle arbejdsgange skaber basis for effektivisering. En effektiviseringsgevinst der skal bruges til det fremadrettede arbejde.
Captia giver ledere mulighed for en enklere styring af sagsgangen samt adgang til en specifik og brugerdefineret rapportering og opsamling på arbejdet i de enkelte enheder.
Captia håndterer fortrinsvis den generelle sagsbehandling.
Skabt af: Norddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling.
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune.
Formålet med anskaffelse af et elektronisk dokumenthåndteringssystem er at skabe et overblik over kommunens journalpligtige sager, der ikke kan føres i dedikeret fagsystem. Systemet sikre at journalisering, journalnotater, samlet overblik og ensartethed i behandling af sager.
Skabt af: Vissenbjerg Kommune, Assens gl. Kommune, Assens Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Morsø Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Vordingborg Kommune.
ESDH system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fanø Kommune.
Digital sagsstyring- og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - digital vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondance - lagring af digitial korrespondance med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovlit i henhold til forvaltningslovgivningen.
Skabt af: Skive Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra gl. Skive Kommunes ESDH-løsning 2003-2006 og PPR-system 1007-2004 og gl. Spøttrup Kommunes socialsystem 1999-2004
Skabt af: Faaborg Kommune, Ringe Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Horsens Kommune, Horsens gl. Kommune, Gedved Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Rødovre Kommune.
eDoc var Rødovre Kommunes generelle ESDH-system, hvor sager, der ikke hørte hjemme i andre fagsystemer, blev journaliseret. Dette for at sikre opbevaring, genfinding og videndeling.
Skabt af: Skævinge Kommune, Hillerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Halsnæs Kommune.
SBSYS er et journalsystem, som bruges af alle forvaltninger i Halsnæs kommune til digital sagsstyring og dokumenthåndtering. Kommunens sagsbehandling baseret på digital forvaltning og videndeling. Indscanning af indgående papirpost. Digital fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen. Videndeling på tværs af kommunen
Skabt af: Hoje-Taastrup Kommune.
Sags- og dokumentaandteringssystem for at kunne gemme og fremsøge sager og dokumenter. Samtidig at kunne opfylde logningskrav.
Skabt af: Gl. Varde Kommune, Ny Varde Kommune.
Varde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Jammerbugt Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Fredericia Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Fredericia Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Brøndby Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Hvidovre Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Struer Kommune, Thyholm Kommune.
SBSYS er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH). SBSYS indeholder moduler, som er afpasset brugerens behov.
Skabt af: Odder gl. Kommune, Odder ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sagere, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Gl. Horsens Kommune, Bræstrup Kommune, Gedved Kommune, Horsens Ny Kommune.
KMD Sag Basis og Journal er et sagshenvisnings- og advissystem. KMD Sag indeholder Identifikationsoplysninger på borgere, der modtager ydelser fra kommunen, dvs. arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp og revalidering, aktivering, orlovsydelser, sygedagpenge, folke- og førtidspension. Ligeledes oplysninger eller adviser vedr. inkasso, SU, ventelister, hjælpemidler, omsorgsjournaler, hjemmehjælp, familiepleje, efterløn, boligsikring, boligstøtte, daginstitution, boliglån, flygtninge, forældremøder, handicap, haveservice, helbred, sundhedspleje, barsel, Akasse, ungdomsvejledning mv.
Skabt af: Aalestrup Kommune, Farsø Kommune, Løgstør Kommune, Aars Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data og dokumenter fra Vesthimmerland Kommune.
Skabt af: Fredericia gl. kommune, Fredericia.
I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde. Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager. Systemet indeholder data fra Struer Kommune.
Skabt af: Allerød Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Lejre Kommune.
At skabe et fælles sag- og arkivsystem for Lejre Kommune, med henblik på effektiv sagsbehandling, videndeling og genfinding af sager.
Der er digitale metadata for hele perioden og digitale dokumenter fra 1.1.2014 - 31.12.2019
Skabt af: Rudkøbing Kommune, Tranekær Kommune, Sydlangeland Kommune, Langeland Sammenlægningskommune Kommune, Langeland Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling
Skabt af: Svendborg Kommune.
ESDH-system med det formål at håndtere sager og dokumenter elektronisk i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Kerteminde Gl. Kommune, Langeskov Kommune, Munkebo Kommune, Kerteminde Ny Kommune.
Kerteminde Kommune anvender KMD Sag EDH til registrering og styring hovedsagelig af borgersager. I KMD Sag EDH har brugerne adgang til at se/læse eller sagsbehandle sager, journalnotater, adviser (erindringer) inden for deres arbejdsområde.
Derudover modtager brugerne også ’dagens post’. Brugerne har forskellige rolleprofiler og derved har de forskellige adgange til at se/læse, registrere og sagsbehandle ind i systemet.
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Lemvig Gl. Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Ny Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Stevns Kommune, Stevns Kommune.
Registrering af sager og dokumenter i Stevns Kommune.
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Køge Kommune, Køge Kommune.
Kommunens journal- og arkivsystem. Kommunens digitaliserede byggesager
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Skævinge Kommune.
Journalsystem uden digitale dokumenter med det formål at håndtere sager og dokumenter i forbindelse med kommunens sagsbehandling
Skabt af: Struer gl. Kommune, Struer Kommune.
KMD Sag er kommunens centrale ESDH-system, som anvendes til dokumentation af borgersager, emnesager og politiske sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Herning Kommune.
E-journal til registrering af papirsager i Herning Kommune
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Rebild Kommune, Støvring Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune.
SBSYS er Rebild Kommunes primære ESDH-system. Formålet er at have en struktureret håndtering af de af Rebild Kommunes elektroniske sager og dokumenter som ikke håndteres i et af kommunens fagsystemer.
Skabt af: Statens Museum for Kunst.
Sagsbehandling og dokumentation af forhold for SMKs drift, forskning, udvikling og udstillingsvirksomhed
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: CASA Center For Alternativ Samfunds Analyse.
Skabt af: Aarhus Universitet, Anne Skorkjær Binderkrantz.
Interest groups are important players in liberal democracies. Trade unions seek influence on labour market politics, business groups are active in debates on market regulation and environmental groups try to make climate policy a central governmental priority. Studying which groups are successful in influencing policy is a core issue for political science.
Interest groups operate in complex political environments and are active in relation to the bureaucracy, parliament, and the media. While the administrative arena has traditionally played the most central role for interest group influence in European countries, the media and the parliament have in recent decades become increasingly important arenas. Consequently, it is particularly relevant to examine whether these arenas give access to previously low influence groups – or whether the same groups are successful across different arenas. The INTERARENA project aimed to explain the political role of interest groups in the administrative, the parliamentary and the media arena.
Skabt af: Justitsministeriet, Mikkel Møller Okholm.
Formålet er at kortlægge ytringsfrihedens aktuelle vilkår i det danske samfund. Undersøgelsen falder i to spor, hvor det ene fokuserer på danskernes holdninger til/syn på ytringsfrihed, herunder andres ret til at gøre brug af den, mens det andet spor skal afdække danskernes oplevelser med selv at gøre brug af ytringsfriheden.
Match i 1 tabel: Kunstnere
Skabt af: Kulturministeriet.
Skabt af: Astrid Læssø.
Formålet med denne undersøgelse er at afdække danskernes holdning til forebyggelsespolitiske muligheder og tiltag på sundhedsområdet og dermed skabe grundlaget for en mere aktiv og fremadrettet indsats i forhold til forebyggelsesarbejdet i Danmark.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Formålet med undersøgelsen er at belyse omfanget og typen af frivilligt arbejde der finder sted i danmark.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 2 tabeller: TOTAL_1, TOTAL_2
Skabt af: Epinion P/S.
Formålet med undersøgelsen er at belyse befolkningens aktuelle kulturvaner samt ændringer heri over tid fra 1964 til 2012 (nærværende undersøgelse er gennemført blandt børn i 2012), herunder ændringer i aktivitets- og forbrugsmønstre som følge af nye tilbud, medier og aktiviteter. Dette skal ske med henblik på at afdække relevante, aktuelle kulturfaglige og kulturpolitiske problemstillinger, der kan indgå som grundlag for kulturpolitiske og faglige overvejelser samt til brug for forskning og befolkningens almene orientering.
Skabt af: Torben Fridberg.
Formålet med undersøgelsen er at afdække ældres behov i Danmark og finde frem til de vigtigste dele af ældreomsorgen.
Skabt af: Jette Forchhammer, Jan Helmer-Petersen.
Skabt af: Nationalmuseet, Københavns Universitet.
Serampore Initiativet blev grundlagt af Nationalmuseet i 2008 med det formål atdokumentere og bevare den fysiske kulturarv fra den danske periode i Serampore 1755-1845. Desuden skulle Initiativet skabe ny viden om og udbrede kendskabet til Serampore gennem forskning i og formidling af den fælles dansk-indiske historie.
Projektet faldt i 3 faser:
2008-2010: Forstudie (med økonomisk støtte fra Realdania)
2012-2020: Hovedfase 1, Nationalmuseet i partnerskab med Realdania (finansiering: Realdania, Kulturministeriet mfl)
2020-2022: Hovedfase 2, Københavns Universitet (finansiering: Realdania)
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Hillerød Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune.
Understøtte kommuners håndtering af især det specialiserede socialområde
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Brøndby Kommune, Fredensborg Kommune, Halsnæs Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Vallensbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre kommuner Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Ærø Kommune, Favrskov Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Århus Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Jammerbugt Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune.
S og A-systemet er et effektivt værktøj til styring af forvaltningens personsager. S og A-systemet er i stor udstrækning afhængig af folkeregisterdata, der bl.a. anvendes til folkeregisteradvisering på grundlag af folkeregisterhændelser samt til visning af navn, adresse, civilstand og familiemæssige relationer m.m. på diverse skærmbilleder og printmateriale
Skabt af: Midtdjurs Kommune, Rønde Kommune, Ebeltoft Kommune, Rosenholm Kommune, Syddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling