Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
15
0

Årstal ? (1990 - 2019)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 15

ESDH-system
Aflevering 19286
Skabt af: Farumkommissionen.

Systemet havde til formål at dokumentere sagsgangen for Farumkommissionens arbejde. Det var også et formål, at kommissionen ønskede at gøre den omfattende dokumentmængde søgbar.


ESDH-system
Aflevering 20256
Skabt af: Handicapvirksomheden, Region Hovedstadens Psykiatri.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.


ESDH-system
Aflevering 19406
Skabt af: Region Hovedstaden.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information. Systemet er en midlertidigt i forhold til det efterfølgende Captia system.


Uoplyst
Aflevering 20896
Skabt af: Nordisk Ministerråd.

Det generelle formål med DINA er, at det dels skal fungere som registrerings- og arkivsystem for sagsbehandlingen (registrering af ind- og udgående post, internt producerede notater, mv.), dels som fælles videndelings- og informations-system til brug for en effektiv sagsbehandling. Formålet med DINA er således, at det skal være et sagsbehandler- og journaliseringssystem, hvor alt væsentligt for NMRs virke, dvs. alt arkivpligtigt og arkivværdigt, skal gemmes. Ved brug af DINA sikres det, at der foretages en registrering og arkivering af de oplysninger, der sætter NMR i stand til at udnytte og genfinde den viden, der genereres - både nu og for fremtiden. Formålet er desuden at understøtte dokument- og vidensproduktionen i Nordisk Ministerråds Sekretariat i det daglige arbejde ved at tilbyde en funktionalitet, der understøtter sager og dokumenters fulde livscyklus. Dette betyder, at alle sager og dokumenter startes i DINA og gennemgår forskellige faser (opret-telse, under behandling, færdig, journalført) indtil de er klar til at arkiveres og sagen kan afsluttes. Formålet med et fælles sags- og dokumenthåndteringssystem er: • at NMR har et digitalt system, der understøtter husets arbejde • at sags- og dokumentproduktionen foregår ét sted og i ét fælles system og ikke kun hos enkelte personer • at arbejdsprocesserne bliver understøttet, herunder mø-de/dagsordensproduktion • at kunne arbejde og videndele på tværs af organisationen • at understøtte husets it-strategi Journaliseringen skal desuden sikre overholdelsen af NMR’s offentlighedsregler


ESDH-system
Aflevering 20895
Skabt af: Nordisk Råd.

Det daglige ansvar for at sager oprettes og journaliseres i overensstemmelse med de fastlagte retningslinjer, ligger hos Rådsdirektøren. Reglen er at alle selv skal oprette sager i DINA: • Rådsdirektør • Rådgivere • Koordinatorer • Studentermedhjælpere m.fl. Alle sager har et digitalt sagsforløb, hvilket betyder at relevante dokumenter til en sag, kan findes samlet i DINA. Dette giver hurtigt et over- og indblik i NRs sager. Indgående post, der modtages på papir fordeles til den enkelte medarbejder af arkivpersonalet. Registrering og journalisering af ind- og udgående post samt internt materiale foretages som udgangspunkt af den enkelte medarbejder. I sager hvor det findes hensigtsmæssigt, f.eks. sager hvor flere er involveret, kan registrering foretages af arkivpersonalet. Det er den enkelte medarbejder, der er ansvarlig for behandlingen af en sag, der har ansvaret for registrering af dokumenter på den pågældende sag. Det skal fremhæves, at der som hovedregel er adgang til at se alle sager i hele NR ved hjælp af DINA, hvorfor alene ønsket om adgang til et dokument ikke kan begrunde dobbeltregistrering. Afslutning af sager foretages af den sagsansvarlige og skal foregå løbende, så systemet giver et retvisende billede af de igangværende sager. Alternativt inddrages arkivpersonalet til at bistå processen. Dokumenter der skønnes at have en museal værdi gemmes fysisk af arkivpersonalet. Dette betyder, at de har en historisk relevans for eftertiden, og kan være fx nordiske aftaler og konventioner med ministerunderskrifter. Desuden gemmes publikationer, rapporter mm., som skønnes at være for store til skanning, når de er sagsrelevante. Formålet med DINA er således, at det skal være et sagsbehandler- og journaliseringssystem, hvor alt væsentligt for NMRs virke, dvs. alt arkivpligtigt og arkivværdigt, skal gemmes. Ved brug af DINA sikres det, at der foretages en registrering og arkivering af de oplysninger, der sætter NMR i stand til at udnytte og genfinde den viden, der genereres - både nu og for fremtiden. Formålet er desuden at understøtte dokument- og vidensproduktionen i Nordisk Ministerråds Sekretariat i det daglige arbejde ved at tilbyde en funktionalitet, der understøtter sager og dokumenters fulde livscyklus. Dette betyder, at alle sager og dokumenter startes i DINA og gennemgår forskellige faser (opret-telse, under behandling, færdig, journalført) indtil de er klar til at arkiveres og sagen kan afsluttes. Formålet med et fælles sags- og dokumenthåndteringssystem er: • at NMR har et digitalt system, der understøtter husets arbejde • at sags- og dokumentproduktionen foregår ét sted og i ét fælles system og ikke kun hos enkelte personer • at arbejdsprocesserne bliver understøttet, herunder mø-de/dagsordensproduktion • at kunne arbejde og videndele på tværs af organisationen • at understøtte husets it-strategi Journaliseringen skal desuden sikre overholdelsen af NMR’s offentlighedsregler


ESDH-system
Aflevering 19418
Skabt af: Region Hovedstaden.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.


It-system med dok.
Aflevering 50477
Skabt af: Rigshospitalet.

Administrativ sags- og dokumenthåndtering


ESDH-system
Aflevering 50424
Skabt af: Midttrafik.

Midttrafik journaliserer i henhold til reglerne i offentlighedsloven. Hensynet til effektivt at kunne imødekomme ansøgninger om aktindsigt, her tænkes på identifikation af sagen og den ressourcemæssige side, idet en rutinemæssig journalisering af akter vil betyde, at aktindsigtsbegæringer kan imødekommes mere effektivt, og med brug af færre ressourcer. Som bevis- og dokumentationshensyn og sikring af historik på sagerne samt hensynet til at kunne levere information på tværs af organisationen.


ESDH-system
Aflevering 20116
Skabt af: Midttrafik.

SBSYS er et sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH). SBSYS indeholder moduler, som er afpasset brugerens behov


It-system med dok.
Aflevering 20147
Skabt af: Sikringsstyrelsen, Socialministeriet, Sikringsstyrelsen, Indenrigs- og Socialministeriet, Social- og Integrationsministeriet, Socialstyrelsen.

Tilskudsadministration af tilskudsordninger på det sociale område.


ESDH-system
Aflevering 20845
Skabt af: Lægemiddelstyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Lægemiddelstyrelsen.

GoPro skal • Sikre at Lægemiddelstyrelsen lever op til god forvaltningsskik og andre relevante krav i lovgivningen i forbindelse med journalisering og arkivering af sager • Være Lægemiddelstyrelsens arkiv og indeholde alle relevante sager og dokumenter. Digitale sager og dokumenter er det juridisk bindende medium. Der findes ikke officielle papirarkiver, dog opbevares ikke skanningsegnet materiale i vores arkiver. Papir er et arbejdsredskab, som smides væk efter brug. • Være et grundlag for effektiv videndeling i Lægemiddelstyrelsen • Fungere som dagligt arbejdsværktøj for medarbejderne som et integreret led i arbejdsprocessen • Bidrage til kvalitet og ressourceeffektivitet i arbejdsprocesser gennem understøttelse af standardiserede arbejdsprocesser, integration til fagsystemer, genbrug af data og i videst muligt omfang automatisk opmærkning af sager og dokumenter • Understøtte sagsstyring og dannelse af ledelsesinformation, herunder både sagsstatistik og overblik over journaliseringskvalitet


ESDH-system
Aflevering 21116
Skabt af: Region Hovedstaden, Nordsjællands Hospital, Den Sociale Virksomhed, Region Hovedstaden Psykiatri, Rigshospitalet, Herlev og Gentofte Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Region Hovedstadens Akutberedskab, Steno Diabetes Center Copenhagen, Region Hovedstadens Apotek, Bornholms Hospital.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendige for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter indenfor et bestemt område eller om et givent emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trække statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigte tinformation.


It-system med dok.
Aflevering 20389
Skabt af: Sankt Hans Hospital.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.


It-system med dok.
Aflevering 20390
Skabt af: Sankt Hans Hospital.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for stabe og virksomheder i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.


ESDH-system
Aflevering 19404
Skabt af: Gudenåkollegiet.

Formålet med at indføre SBSYS er at SBSYS anvendes som grundlag for den daglige sagsbehandling herunder: at understøtte god forvaltningspraksis og overholde lovgivning at effektivisere arbejdsgange og videndeling at registrere og eventuelt scanne alle relevante dokumenter at alle relevante dokumenter er tilknyttet en sag at alle som udgangspunkt før adgang til alt, kun begrænses af absolut nødvendige sikkerhedsrestriktioner at sikre mulighed for sags- og dokumentflow i organisationen at give mulighed for adgang til sager og dokumenter fra hjemmearbejdspladser m.m. Gudenåkollegiet hørte i perioden 4.11.2005-31.12.2006 under Vejle Amt. I perioden 1.1.2007 til 30.6.2012 hørte Gudenåkollegiet under Region Midtjylland.