Søgning » Børn, mad og måltider (BMM), skoler, 2004
Serie 23433079
Børn, mad og måltider (BMM)

Fra samme serie

Børn, mad og måltider (BMM), skoler, 2004

(2004 - 2004)

Børn, mad og måltider (BMM), skoler, 1999

(1999 - 1999)

Børn, mad og måltider (BMM), SFO/fritidshjem, 2004

(2004 - 2004)

Børn, mad og måltider (BMM), SFO/fritidshjem, 1999

(1999 - 1999)

Børn, mad og måltider (BMM), børnehaver 2004

(2004 - 2004)
Aflevering 38120
Forskningsdata

Børn, mad og måltider (BMM), skoler, 2004 (2004)

Alias: Children, Food and Meals (CFM), Schools, 2004


Skabt af ?
Formål ?

Formålet med undersøgelsen er at beskrive børnehavers, skolers samt fritidshjem og skolefritidsordningers rammer og vilkår for mad og måltider, samt bevægelse og fysisk aktivitet. Udviklingen mellem 1999-2004 på disse områder bliver også beskrevet. Derudover ser denne undersøgelse på institutionernes nedskrevne politik om fysisk aktivitet og bevægelse og hvordan dette bliver overholdt i praksis. på skolen. Undersøgelsen belyser endvidere sammenhængen mellem institutionernes kostpolitik og hvad der bliver udbudt af mad på disse institutioner.

Indhold ?

Undersøgelsens emne er mad, ernæring og fysisk aktivitet hos børn i skoler. Undersøgelsen vedrører den ovennævnte institutions kostpolitik, udbud af mad og drikkevarer, og hvordan det udbydes, mulighed for køleskab til opbevaring af mad og hvilke ændringer institutionen kunne tænke sig. Derudover bliver der lagt vægt på hvilke arealer, skolen har til rådighed, hvor eleverne opholder sig i frikvartererne og hvad de laver i frikvartererne. Undersøgelsen spørger også ind til, hvordan idrætstimerne foregår og hvilken politik institutionerne har for fysisk aktiviteter. Dette studie er en del af en større undersøgelse, der omhandler mad, måltider og fysisk aktivitet i skoler, børnehaver og skolefritidsordninger. Undersøgelsen er foretaget mellem 1999-2004. Dette studie er fra 2004.

Tabeller ?
Emneord ?

Der er ingen emneord.

Dækker perioden ?

Fra 01-01-2004 til 31-12-2004.

ID-oplysninger i data ?
  • Ingen