Tabel

aabne_ledere


Beskrivelse ?

Spørgeskemadata fra åbne institutioners ledere

Størrelse (Antal rækker) ?

288

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
ID_numbers Respondent ID
s_2__31 Hvilke aldersgrupper tilhoerer boernene, som bor paa jeres institution? (saet evt. flere krydser) - 0-6 aar
s_2__32 Hvilke aldersgrupper tilhoerer boernene, som bor paa jeres institution? (saet evt. flere krydser) - 7-14 aar
s_2__33 Hvilke aldersgrupper tilhoerer boernene, som bor paa jeres institution? (saet evt. flere krydser) - 15 -17 aar
s_2__34 Hvilke aldersgrupper tilhoerer boernene, som bor paa jeres institution? (saet evt. flere krydser) - - 18 aar og aeldre
s_2_5_1 Har der paa jeres institution siden starten af 2017 vaeret: - ? boern og unge i aflastning
s_2_5_2 Har der paa jeres institution siden starten af 2017 vaeret: - ? boern og unge som ikke er anbragt paa institutionen, men som gaar paa jeres interne skole
s_2_5_4 Har der paa jeres institution siden starten af 2017 vaeret: - ? boern og unge med psykiske og fysiske funktionsnedsaettelser
s_29 Hvilket af følgende udsagn beskriver bedst dit kendskab til voksenansvarsloven:
s_2_7_1 I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende fysisk magt mod et barn/en ung
s_2_7_3 I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung
s_2_7_4 I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om der er hjemmel til at bruge fysisk magt over for et barn/ en ung
s_2_8_1 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende et fysisk indgreb mod et barn/en ung? - Det er ofte vanskeligt at vurdere, hvornaar barnet/den unge udgoer tilstraekkelig fare for sig selv
s_2_8_2 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende et fysisk indgreb mod et barn/en ung? - Det er ofte vanskeligt at vurdere, hvornaar barnet/den unge udgoer tilstraekkelig fare for andre
s_2_8_3 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende et fysisk indgreb mod et barn/en ung? - Det er ofte vanskeligt at vurdere, om det er noedvendigt at gribe ind i barnets eller den unges selvbestemmelsesret for at kunne drage den noedvendige daglige omsorg for barnet eller den unge.
s_2_8_4 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende et fysisk indgreb mod et barn/en ung? - Andet, beskriv:
s_2_8_5 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende et fysisk indgreb mod et barn/en ung? - Ved ikke
s_1_1 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Det er ofte vanskeligt at skelne mellem, hvornaar der er tale om fysisk guidning og fysisk magtanvendelse
s_1_8 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Det kan, bl.a. i forhold til yngre boern, være vanskeligt at vurdere om man overskrider graensen mellem omsorgshandlinger og egentlig magtanvendelse, fx i hygiejnesituationer.
s_1_9 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Saerligt ift. boern og unge med nedsat funktionsevne: Det kan vaere vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt, fordi boern og unge med nedsat funktionsevne kan have svaert ved at vise eller kommunikere, eksempelvis hvis de er imod at faa toej på
s_1_25 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Andet, beskriv:
s_1_27 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Ved ikke
s_2_10_1 Angiv venligst hvor enig du er i foelgende udsagn - Det er svaert at haandtere konflikter i den interne skole, fordi voksenansvarsloven omfatter nogle boern og unge i en klasse (boern anbragt på institutionen), men ikke alle (fx boern i dagtilbud)
s_2_10_2 Angiv venligst hvor enig du er i foelgende udsagn - Vi er udfordret af, at boern, som er i aflastning paa institutionen/opholdsstedet, ikke er omfattet af
s_2_11 Hvor mange indberetninger om magtanvendelser og andre indgreb havde I ca. i 2018?
s_2_14_1 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det på jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Fastholde barnet/den unge i hygiejne- og paaklaedningssituationer
s_22 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Regulere barnet/den unges adgang til internettet, herunder sociale medier
s_23 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Anvende rusmiddeltest (§ 5)
s_2_14_2 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Fysisk guide et barn eller en ung (§ 6)
s_128 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det på jeres afdeling er nødvendigt at gøre brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - I øvrigt anvende nødvendige indgreb som en del af den daglige omsorg
s_2_14_4 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Hindre barnet eller den unge i at oedelaegge ting ved at bruge fysisk magt mod barnet/den unge (§ 8)
s_24 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Fastholde eller fjerne barnet eller den unge, fordi barnet / den unge udviser en adfaerd, hvor vedkommende er til fare for sig selv eller andre (§ 9)
s_2_14_5 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Hente et anbragt barn eller ung, der er stukket af, og hvor I mener, der er risiko for skade paa barnet / den unge selv eller andre (§ 10)
s_2_14_7 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Undersoege barnets eller den unges person el. opholdsrum ved mistanke (§ 16 stk. 1)
s_2_14_9 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Tage effekter i bevaring (§ 16 stk. 6)
s_2_1411 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det på jeres afdeling er nødvendigt at gøre brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - I øvrigt foretage indgreb og magtanvendelser (fx indgreb der skal indberettes efter bekendtgørelsens § 23)
s_2__35 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med andre boern/unge
s_2__36 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med en ansat
s_2__37 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med andre boern/unge
s_2__38 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med en ansat
s_2__39 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Fysisk selvskadende adfaerd
s_2__40 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Anden form for selvskadende adfaerd, hvilken:
s_2__41 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke deltage i personlig pleje eller hygiejne (fx tandboerstning, bad, påklaedning)
s_2__42 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke modtage medicin
s_2__43 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville forlade institutionen uden tilladelse
s_2__44 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Andet, beskriv:
s_2__45 Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Ved ikke
s_30 Har du inden for det seneste par år oplevet, at en medarbejder på din institution/afdeling har optrådt ydmygende, hånende eller nedværdigende over for et anbragt barn eller en anbragt ung?
s_26 Hvilket af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give et anbragt barn eller ung medicin?
s_2_18 I hvilken grad vurderer du, at der er behov for oeget brug af teknologi for at yde tilstraekkelig omsorg for anbragte boern og unge som har psykiske og/eller fysiske funktionsnedsaettelser?
s_2_20 Hvor enig er du i foelgende udsagn: - Det er let at vurdere, hvilke handlinger og tiltag I maa anvende for at varetage omsorgen for boern med funktionsnedsaettelse paa jeres afdeling (eksempelvis i forbindelse med tandboerstning, paaklaedning og hygiejnesituationer)?
s_2_61 Vurderer du, at voksenansvarsloven giver medarbejderne på din institution/afdeling mulighed for at foretage de nødvendige indgreb for at sikre den daglige omsorg for anbragte børn og unge med funktionsnedsættelser?
s_2_22 Har I på jeres institution udformet en husorden for institutionen?
s_2_2_1 Har I siden januar 2017 iværksat tiltag, der styrker de anbragte børn og unges rettigheder? - Ja, vi har involveret børnene/de unge i udformning af husorden
s_2_2_2 Har I siden januar 2017 iværksat tiltag, der styrker de anbragte børn og unges rettigheder? - Ja, vi har præsenteret børnene/de unge for hjemmesiden Dine rettigheder som anbragt barn eller ung: https://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader
s_2_2_3 Har I siden januar 2017 iværksat tiltag, der styrker de anbragte børn og unges rettigheder? - Ja, vi har præsenteret børnene/de unge for Børnerådets pjecer: https://www.boerneraadet.dk/materialer/materialer-inddelt-i-temaer/anbringelse
s_2_2_4 Har I siden januar 2017 iværksat tiltag, der styrker de anbragte børn og unges rettigheder? - Ja, vi har undervist i eller drøftet rettigheder med børnene/de unge
s_2_2_5 Har I siden januar 2017 iværksat tiltag, der styrker de anbragte børn og unges rettigheder? - Ja, vi har i øvrigt inddraget børnene/de unge i dagligdagen
s_2_2_6 Har I siden januar 2017 iværksat tiltag, der styrker de anbragte børn og unges rettigheder? - Nej
s_2_2_7 Har I siden januar 2017 iværksat tiltag, der styrker de anbragte børn og unges rettigheder? - Ved ikke
s_2_2_8 Har I på jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ja, retningslinjer for håndtering af magtanvendelse
s_2_2_9 Har I på jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ja, retningslinjer for håndtering af andre indgreb i selvbestemmelsesretten
s_2__52 Har I på jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ja, retningslinjer for registrering, indberetning og/eller opfølgning på magtanvendelser og indgreb
s_2__53 Har I på jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Nej
s_2__54 Har I på jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ved ikke
s_2_25 I hvilken grad vurderer du, at du er fortrolig med indberetningspligten forstaaet paa den maade, at du ved hvad der skal indberettes, hvornaar og hvordan?
s_2_27 Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Vi faar oftest boernenes/de unges udtalelse om haendelsen inden for de fastsatte 24 timer
s_2_28 Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Boernene/de unge er ivrige for at fortaelle, hvordan de har oplevet haendelsen
s_2_29 Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Boernenes/de unges beskrivelser af haendelsesforloebene er vaerdifulde ift. fremtidig forebyggelse af magtanvendelse/indgreb
s_2_30 Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Det er vanskeligt at orientere foraeldremyndighedsindehaver om en magtanvendelse
s_2_31 Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Boernene/de unge gider ikke udtale sig om haendelsen
s_2_32 Herunder fremgår nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Vi udfylder felterne vedrørende supplerende oplysninger i standardskemaet
s_2_33 Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Det giver ikke mening at faa boernenes/de unges udtalelse om haendelsen saa kort tid efter en ophedet situation
s_2_34 Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Vi registrerer fysisk guidning og andre mindre indgribende former for magt (fx kortvarig fastholdelse og bortvisning fra faellesrum)
s_2_35 I hvilken grad oplever du udfordringer i forbindelse med registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb?
s_2_37 I hvilken grad foelger I op paa magtanvendelser og andre indgreb?
s_2_39 I hvilken grad vurderer du, at registreringen af magtanvendelser og andre indgreb (baade de lovpligtige registreringer og eventuelle interne registreringer) giver anledning til refleksion og laering blandt dig og dine kolleger? I hvilken grad vurderer du, at registreringen af magtanvendelser og andre indgreb (baade de lovpligtige registreringer og eventuelle interne registreringer) giver anledning til refleksion og laering blandt ledelse og medarbejdere?
s_2_41 I hvilken grad vurderer du, at registreringen af magtanvendelser og andre indgreb bidrager til at forebygge fremtidige magtanvendelser og indgreb?
s_2_43 I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven har tydeliggjort hvilke former for magtanvendelse og indgreb over for anbragte boern og unge, som I paa jeres afdeling maa goere brug af?
s_3 Vurderer du, at voksenansvarsloven er klar og tydelig?
s_4_1 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. raekkevidden af voksenansvaret
s_4_2 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. skelnen mellem magtanvendelse og omsorg
s_4_3 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. skelnen mellem fysisk guidning og fysisk magt
s_4_4 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. sikring af personalets rettigheder
s_4_5 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. sikring af boern og unges rettigheder
s_4_6 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. noedvaerge
s_4_7 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. tilbagefoersel
s_4_8 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. kan vs. skal-bestemmelser (dvs. hvorvidt personale har ret eller pligt til at benytte sig af forskellige former for magtanvendelse og indgreb)
s_4_9 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Andre omraader
s_4_10 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ved ikke
s_5 Vurderer du, at der er behov for at præcisere skønnet i forbindelse med nedenstående regler: - Regler om voksenansvaret
s_7 Vurderer du, at der er behov for at præcisere skønnet i forbindelse med nedenstående regler: - Regler om afværgehjælp
s_8 Vurderer du, at der er behov for at præcisere skønnet i forbindelse med nedenstående regler: - Regler og fysisk guidning
s_9 Vurderer du, at der er behov for at præcisere skønnet i forbindelse med nedenstående regler: - Regler om undersøgelse af person eller opholdsrum
s_10 Vurderer du, at der er behov for at præcisere skønnet i forbindelse med nedenstående regler: - Reglerne om fysisk magt for at hindre at barnet / den unge skader sig selv eller andre
s_2_62 I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven giver medarbejderne på jeres institution/afdeling de nødvendige redskaber til at sikre den daglige omsorg for anbragte børn og unge?
s_31 Angiv hvor enig du er i nedenstående udsagn: - Medarbejderne på vores institution/afdeling savner indimellem muligheden for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i hygiejne- og påklædningssituationer
s_32 Angiv hvor enig du er i nedenstående udsagn: - Medarbejderne på vores institution/afdeling savner indimellem muligheden for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i forbindelse med opdragelsen af anbragte børn og unge
s_33 Angiv hvor enig du er i nedenstående udsagn: - Medarbejderne på vores institution/afdeling savner indimellem muligheden for i større omfang at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb for at kunne beskytte de anbragte børn og unge på vores afdeling eller andre personer.
s_1__29 Har medarbejderne på jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforløb inden for nedenstående temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforløb forstås forløb, der har haft til formål at styrke dine kompetencer og forståelse inden for et bestemt tema. Herved forstås altså ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforløb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering - Ja, et internt kursus/seminar
s_1__30 Har medarbejderne på jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforløb inden for nedenstående temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforløb forstås forløb, der har haft til formål at styrke dine kompetencer og forståelse inden for et bestemt tema. Herved forstås altså ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforløb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering - Ja, et eksternt kursus
s_1__31 Har medarbejderne på jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforløb inden for nedenstående temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforløb forstås forløb, der har haft til formål at styrke dine kompetencer og forståelse inden for et bestemt tema. Herved forstås altså ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforløb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering - Ja, et andet kursus
s_1__32 Har medarbejderne på jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforløb inden for nedenstående temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforløb forstås forløb, der har haft til formål at styrke dine kompetencer og forståelse inden for et bestemt tema. Herved forstås altså ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforløb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforløb inden for temaet
s_1__33 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Ja, et internt kursus/seminar
s_1__34 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Ja, et eksternt kursus
s_1__35 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Ja, et andet kursus
s_1__36 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for temaet
s_129_1 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Ja, et internt kursus/seminar
s_129_2 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Ja, et eksternt kursus
s_129_3 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Ja, et andet kursus
s_129_4 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for temaet
s_130_1 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Ja, et internt kursus/seminar
s_130_2 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Ja, et eksternt kursus
s_130_3 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Ja, et andet kursus
s_130_4 Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for temaet
s_2_64 I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forstaa og fortolke loven
s_2_65 I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forebygge magtanvendelser og haandtere konflikter foer de udvikler sig, og det er noedvendigt at gribe til en magtanvendelse
s_2_66 I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere selve situationen, hvor det er noedvendigt at anvende magt og/eller foretage et indgreb
s_2_67 I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere opfoelgningen på magtanvendelsen, herunder opfoelgningen med barnet/den unge og registrering mv.
s_1_8_1 Hvad er din primaere uddannelsesmaessige baggrund?
s_42 Har du en lederuddannelse
s_1_9_1 Hvad er din anciennitet (antal aars erfaring med at arbejde med jeres maalgruppe)?
asted Anbringelsessted
type Respondenttype
uuid Baggrundsoplysninger - UUID Tilbud
tilb_na Baggrundsoplysninger - Tilbudsnavn
tilb_pla Hvor mange pladser har doegninistutionen, som du er ansat paa?
tilb_typ Baggrundsoplysninger - Tilbudstype
virk_for Baggrundsoplysninger - Virksomhedsform
ansatte Hvor mange ansatte er på din institution?
led_fler Baggrundsoplysninger - Leder for flere institutioner